IL: Sähköautojen latauspiste suljettiin, perusteluna energian säästäminen
Heh, onneksi itsellä polttomoottori ja bensaa saa entiseen malliin. Tänäänkin oli jo melkein alle 2e, 2,02 maksoi.
En haluaisi ajaa sähköllä nyt kun latauspisteitäkin suljetaan sähkökriisin takia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/4726bb48-83cc-4da0-abec-e6f658a03…
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa-Mersu kirjoitti:
Ihana asia tuo vihreä siirtymä!
Minäkin säästän 80.000€ teslaan, jotta pääsee kiikuttamaan 600 kiloista myrkky-akkua pitkin kyliä. Kuka nyt halvalla Corollalla ajaisi, kun voi kalliistikin mennä.
Ajeletko corolla vai osamaksulla?
Ihan käteisellä aikoinaan ostin. Nykyarvo 1500€, toimintamatka 3 x pitempi kuin teslalla. Ja talvella lämmin.
Kerran kuussa tankaan. Ei tarvii yhden yhtäkään äppiä, eikä tägiä, eikä muovikorttia. Eikä kalliita huoltosopimuksia eikä kaskoja. En kuluta enkä kierrätä. Viherväki ei tykkää.
Vihersiirtymä = vihersiirtymäpisnes.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautobuumi on vuosisadan vedätys! Suomen valtio kyllä osaa vetää maton alta! Sähköautoja kun tarpeeksi niin niihin veroja ja maksuja lisää.
Onhan se myönnetty poliitikkojen toimesta, että autoista saatavaa verokertymää ei haluta laskea. Eli mitä enemmän sähköautot yleistyvät, sitä enemmän niihin tulee maksuja.
1% sähköautoja niin valtakunnassa nii jo nyt sähköt ja olkiluoto 3 laukeaa samoin.......100% sähköautoiluun on satakertainen lisäys sähköinfraan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, nyt Hämeenlinnaan jäi enää 11 latauspaikkaa.
Mutta kauanko enää 11 kun tämä vasta alkusoittoa? Nyt ei edes talven pakkaset vielä alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kauanko enää 11 kun tämä vasta alkusoittoa? Nyt ei edes talven pakkaset vielä alkaneet.
Úliúliúli. Nyt me kaikki kuollaan.
Sähköauto on väliaikainen erehdys, kun mennään vetyyn ja synteettisiin polttoaineisiin. Ne ovat puhtaita, eikä tarvitse louhia maapalloa puhki ja liotetella valtavissa kemikaalialtaissa myrkkyakkujen ainesosia.
Geoligian tutkimuslaitos on laskenut että maailman mineraalivarat eivät riitä edes ensimmäisen sukupolven sähköautotuotantoon.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on väliaikainen erehdys, kun mennään vetyyn ja synteettisiin polttoaineisiin. Ne ovat puhtaita, eikä tarvitse louhia maapalloa puhki ja liotetella valtavissa kemikaalialtaissa myrkkyakkujen ainesosia.
Geoligian tutkimuslaitos on laskenut että maailman mineraalivarat eivät riitä edes ensimmäisen sukupolven sähköautotuotantoon.
Mulle sopii hyvin vetyauto joskus 10-15v päästä infrastruktuurin ehkä ollessa paikallaan. Siihen asti ajelen sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei mikään onnistu ikinä. Kasvomaskitkin olivat vanhentuneet tai hävinneet mystisesti huoltovarmuuskeskuksen varastoista. Kaikki on huijausta. Samanlaista meininkiä kuin itänaapurissa. Ensi talvella varmaan lähetetään suomalaisia asevelvollisia Venäjän puolelle sotimaan vastineeksi sähköstä.
Hävettää olla suomalainen.
Nauroin ääneen tälle. Olet niin asian ytimessä. Me suomalaiset ollaan niin uskomattoman tyhmiä. Vuonna 2015 meille kerrottiin että me tienataan tällä. Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
Suomalaista kun n*ssii kuivana kakkoseen niin se pyytää, että voisko laittaa vielä hiekkaa väliin.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei mikään onnistu ikinä. Kasvomaskitkin olivat vanhentuneet tai hävinneet mystisesti huoltovarmuuskeskuksen varastoista. Kaikki on huijausta. Samanlaista meininkiä kuin itänaapurissa. Ensi talvella varmaan lähetetään suomalaisia asevelvollisia Venäjän puolelle sotimaan vastineeksi sähköstä.
Nauroin ääneen tälle. Olet niin asian ytimessä. Me suomalaiset ollaan niin uskomattoman tyhmiä. Vuonna 2015 meille kerrottiin että me tienataan tällä. Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
Suomalaista kun n*ssii kuivana kakkoseen niin se pyytää, että voisko laittaa vielä hiekkaa väliin.
Onneksi ryccissä onnistuu aina kaikki. Siitä on tullut myös verbi "ryssiä", joka tarkoittaa eeppistä onnistumista.
Vierailija kirjoitti:
Luuliko tollot oikeasti että on jotain "ilmaisia" latauspisteitä? No, ei ole, joku sen sähkön maksaa ei se tule ilmaiseksi sinne tolppaan missään.
Itse olen ilmaisella sähköllä ajanut 3 vuodessa noin 45 000 kilometriä, joka on suurin osa ajoistani. Kyllä ne ilmaiset lataukset ovat olleet minulle ilmaisia. Ne matkat, joista olen itse maksanut sähkön, ovat maksamaan noin 1,5€/100km. Säästöä on tullut 3 vuodessa luokkaa 10 000€, siinä sinulle lisää kadehdittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt sähkö loppuu kokonaan Suomesta ja pian liikutaan vain hevosilla!=!==!10101
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuliko tollot oikeasti että on jotain "ilmaisia" latauspisteitä? No, ei ole, joku sen sähkön maksaa ei se tule ilmaiseksi sinne tolppaan missään.
Itse olen ilmaisella sähköllä ajanut 3 vuodessa noin 45 000 kilometriä, joka on suurin osa ajoistani. Kyllä ne ilmaiset lataukset ovat olleet minulle ilmaisia. Ne matkat, joista olen itse maksanut sähkön, ovat maksamaan noin 1,5€/100km. Säästöä on tullut 3 vuodessa luokkaa 10 000€, siinä sinulle lisää kadehdittavaa.
Pazkanpuhuja niin kauan kun todistat tuon.
Heh, taitaa sähköautoilu jäädä pian unholaan. Ketään kiinnosta tuommonen turhake
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on ilmeisesti ihmisiä, jotka eivät tiedä kuinka halpaa sähköautolla ajo on. Kumpi pitää todistaa se kuinka paljon sähköautolla ajo on maksanut, vai kuinka paljon entiseen bensa-autoon verrattuna on tullut säästöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on ilmeisesti ihmisiä, jotka eivät tiedä kuinka halpaa sähköautolla ajo on. Kumpi pitää todistaa se kuinka paljon sähköautolla ajo on maksanut, vai kuinka paljon entiseen bensa-autoon verrattuna on tullut säästöä?
Tällä hetkellä itellä sähkö 5snt/KWh kevättalveen asti. Talvikulutus Model 3:lla n. kieppuu 160-200Wh/km välillä riippuu kelistä. Jos laskee isoimmalla niin 1e/100km maksaa ajelu. Kallista on, huh huh!
t. eri
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin ääneen tälle. Olet niin asian ytimessä. Me suomalaiset ollaan niin uskomattoman tyhmiä.
Suomessahan kuvitellaan myös, että kannabis on joku kovakin huume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonnilla dieseliä on satatuhatta kilsaa. Väitätkö muka kolmessa vuodessa istuneesi ilmaisilla hidaslatureilla tuon verran? Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopii hyvin vetyauto joskus 10-15v päästä infrastruktuurin ehkä ollessa paikallaan. Siihen asti ajelen sähköllä.
10-15v päästä kukaan ei harkitsekaan mitään vetyautoa, ainakaan jos on huolissaan ilmastosta ja sähköverkon kestävyydestä. Vetyautoilu kuluttaa 2,5 kertaisesti sähköä per kilometri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonnilla dieseliä on satatuhatta kilsaa. Väitätkö muka kolmessa vuodessa istuneesi ilmaisilla hidaslatureilla tuon verran? Höpö höpö.
Höpöttele vaan, ei minulla ole aikaa istuskella tyhjä panttina. Kodin vieressä on ilmainen latauspaikka, myös työpaikalla lataaminen onnistuu ilmaiseksi.