Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvipöydässä mut jätettiin yksin, vieressä istuva siirtyi toiseen pöytään

Vierailija
30.10.2022 |

En tiedä olisinko loukkaantunut vai en.
Kahvipöydässä meitä oli neljä ja viereeni jäi vielä yksi henkilö lopuksi.
Tämä sanoi siirtyvänsä toiseen pöytään jossa oli useampi ihminen.
Tuntui pahalta!!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alussa oli neljä niin mihin ne kaksi lähtivät. Lähtivätkö tilaisuudesta jo pois kahvit juotuaan.

Vierailija
42/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa ja epäkohteliasta käytöstä. Vähintään se viimeinen lähtijä olisi voinut tokaista, että siirrytäänkö mekin. Mutta kaikilla ei ole kykyä tai halua ottaa muita huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alussa oli neljä niin mihin ne kaksi lähtivät. Lähtivätkö tilaisuudesta jo pois kahvit juotuaan.

Kyllä.

Vierailija
44/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni maku. Piti mennä kylään heille mutta en nyt tiedä.

Ystävällinen ihminen kyllä tämä siirtyjä.

Vierailija
45/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vastaavassa tilanteessa poistuja vielä sanoi, että "Mä meen tonne missä on ihmisiä, joiden kanssa voi jutella". Todellakin otin loukkauksena, en tiedä tarkoittiko hän sitä niin vai ei, mutta erittäin tökeröä ja huonoa käytöstä joka tapauksessa. Tää oli vielä sellaisessa tutustumistapahtumassa, missä hän oli tutor ja mä olin fuksi, eli hän oli osaltaan vastuussa ryhmäyttämisestä. Mun oli silloin vaikea tutustua muihin opiskelijoihin, ja tästä tuli niin paha mieli, että lähdin itkien kotiin enkä uskaltanut osallistua enää muihin fuksitapahtumiin kun pelkäsin, että mut taas torjutaan ja sitten se pahenee kiusaamiseksi. Olin yksin koko opiskeluajan, kunnes vaihdoin yliopistoa.

Vierailija
46/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni maku. Piti mennä kylään heille mutta en nyt tiedä.

Ystävällinen ihminen kyllä tämä siirtyjä.

No ei ole ystävällinen ihminen. Miksi ihmeessä menisit, kun hän ei pidä seurastasi?

Vierailija
47/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kiusaamista. Ainakin syrjimistä.

Lapselleni tehtiin tuota koulussa. Opettaja puuttui tilanteeseen ja meni ruokalaan määräämään istumapaikat.

Loppui mokoma kiusaaminen.

Vierailija
48/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän sitä joka meni toiseen pöytään istumaan.

Tuli vaan mieleen että olenko niin tylsä ihminen ettei tämä malttanut hetkeä vielä istua vieressäni?

Äh. Nyt vajota kovin itsesääliin.

Ajattele vaikka, että huh. Onneks sait olla rauhassa siltä. Tarvitset hengähdystauon.

Siis miksi ihmeessä pitäisi alkaa mielessään keksi jotain tarinoita, jotka ei vastaa todellisuutta? Silloin vain pakenee niitä tunteita ja pidemmän päälle aiheuttaa itselleen mielenterveysongelmia. Ikävätkin tunteet täytyy kohdata, tai ne tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. Itselleen valehtelu on aika äärimmäistä ja täysin tarpeetonta.

Vierailija
49/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle vastaavassa tilanteessa poistuja vielä sanoi, että "Mä meen tonne missä on ihmisiä, joiden kanssa voi jutella". Todellakin otin loukkauksena, en tiedä tarkoittiko hän sitä niin vai ei, mutta erittäin tökeröä ja huonoa käytöstä joka tapauksessa. Tää oli vielä sellaisessa tutustumistapahtumassa, missä hän oli tutor ja mä olin fuksi, eli hän oli osaltaan vastuussa ryhmäyttämisestä. Mun oli silloin vaikea tutustua muihin opiskelijoihin, ja tästä tuli niin paha mieli, että lähdin itkien kotiin enkä uskaltanut osallistua enää muihin fuksitapahtumiin kun pelkäsin, että mut taas torjutaan ja sitten se pahenee kiusaamiseksi. Olin yksin koko opiskeluajan, kunnes vaihdoin yliopistoa.

Onneksi löysit myöhemmin ympärillesi välittäviä ja huomioiva ihmisiä.

Vierailija
50/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeelle tsemppiä. Tee itsellesi sopivia valintoja.

Uskalla kokeilla erilaisia juttuja.

Vierailija
51/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ollut sinussa, vaan niissä junteissa. Etsi parempaa seuraa.

Vierailija
52/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen että olenko niin tylsä ihminen ettei tämä malttanut hetkeä vielä istua vieressäni?

Ajattele vaikka, että huh. Onneks sait olla rauhassa siltä. Tarvitset hengähdystauon.

Siis miksi ihmeessä pitäisi alkaa mielessään keksi jotain tarinoita, jotka ei vastaa todellisuutta? Silloin vain pakenee niitä tunteita ja pidemmän päälle aiheuttaa itselleen mielenterveysongelmia. Ikävätkin tunteet täytyy kohdata, tai ne tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. Itselleen valehtelu on aika äärimmäistä ja täysin tarpeetonta.

No, koska aapee syöttää itselleen tällä hetkellä jotain jargonia ja valetta, että hän on huono ja mitäänsanomaton ja tylsä, niin tylsä, että porukka poistuu.

Eihän se ole totta. Sillä toisella oli omat intressit, jotka eivät olleet mitenkään aapee-keskeisiä.

Vierailija
53/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Aikamoisen naiivi vastaus. Hyvin pinnallinen. Et jotenkin pääse pintaa syvemmälle. Oiot ja oletat.

Vierailija
54/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tosiaan tylsää seuraa ja muut halusi näyttää sen, tai halusivat vapaammin juoruilla ilman apta.  Voi olla että toinen paikka olikin kivempi, tai ajateltiin apn haluavan olla yksin?  Vanhojen käytöstapojen mukaan ei silti ollut sopivaa liueta mitään puhumatta alkuperäisestä seurueesta. Kai nyt yhden kahvikupillisen ajan olisi kestänyt mitä vain kuin loikkia paikasta toiseen.  

Vierailija
55/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, koska aapee syöttää itselleen tällä hetkellä jotain jargonia ja valetta, että hän on huono ja mitäänsanomaton ja tylsä, niin tylsä, että porukka poistuu.

Eihän se ole totta. Sillä toisella oli omat intressit, jotka eivät olleet mitenkään aapee-keskeisiä.

Jos hän näin tekisi, niin eihän se sillä parane, että vaihtaa valeen toiseen.

Vierailija
56/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että koit olosi epävarmaksi. Ei kaikilla ole herkkyyttä yksilölliseen kohteluun. Mutta todennäköisesti asia ei liittynyt sinuun vaan se että hän oli tottunut koordinoimaan isompia ryhmiä.

Tämä ei liity sinuun, mutta joskus on raskasta olla lumihiutaleiden kanssa, vaikka mitä sanoisi toinen on jotenkin liian hauras.

Ei sisäisen herkkyyden tarvi kadota vaikka ottaisi reippaasti oman tilansa yhteisössä. Jämäkkä työrooli erikseen ja kotona sitten voi hajota. Tai psykologilla.

Joskus tekisi mieli sanoa oppilaille pitäisikö sinun hakea keskusteluapua. Mutta en kuitenkaan sano, kun en voi olla vastuussa kaikesta. Ei vaan aika ja valtuudet riitä.

Vierailija
57/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä nyt kovasti. Eihän me tiedetä apstä mitään. Täällä tuntuu olevan 99% sitä mieltä, että sen vikan lähtijän pitäisi alkaa apn kanssa bff:ksi. Entä nämä 99%? Hekö joka tilaisuudessa joissa käyvät, alkavat pitämään seuraa sille puolitututulle/tuntemattomalle/ sille " suvun mustalle lampaalle", tai sille ärsyttävälle valittavalle työkaverille, sille jonka kanssa ei vaan keskustelut natsaa.?

Jos mä jään pöytään jonkun kanssa ( jonka kanssa en kahdestaan nyt sitten jostain syystä halua olla), sanonkin sitten, että poistun vessaan. Sieltä tullessa jäänkin suusta kiinni jonkun muun kanssa, en ole luvannut treffata koko iltaa sen yksin istuvan kanssa ja näin olen päässyt ovelan kohteliaasti pöydästä pois.

Vierailija
58/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä nyt kovasti. Eihän me tiedetä apstä mitään. Täällä tuntuu olevan 99% sitä mieltä, että sen vikan lähtijän pitäisi alkaa apn kanssa bff:ksi. Entä nämä 99%? Hekö joka tilaisuudessa joissa käyvät, alkavat pitämään seuraa sille puolitututulle/tuntemattomalle/ sille " suvun mustalle lampaalle", tai sille ärsyttävälle valittavalle työkaverille, sille jonka kanssa ei vaan keskustelut natsaa.?

Jos mä jään pöytään jonkun kanssa ( jonka kanssa en kahdestaan nyt sitten jostain syystä halua olla), sanonkin sitten, että poistun vessaan. Sieltä tullessa jäänkin suusta kiinni jonkun muun kanssa, en ole luvannut treffata koko iltaa sen yksin istuvan kanssa ja näin olen päässyt ovelan kohteliaasti pöydästä pois.

Hämmästyttävää, miten vähän sosiaalista herkkyyttä ja ihan normaaleja käytöstapoja ihmisillä nykyään on.

Vierailija
59/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, että tuollaisessa tilaisuudessa haluaa jutella useampienkin ihmisten kanssa. Mutta olisi tosiaan voinut ilmaista siirtymisen niin, että siirrytään yhdessä.

Vierailija
60/64 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun käytöstavoilla oli vielä jotain väliä, noin ei olisi toimittu. Mutta ei kannata noista liikaa mieltään pahoittaa. Aina voi ottaa opikseen ja itse käyttäytyä paremmin.

Kerrotko vielä vuosiluvun milloin näitä tämmöisiä käytöstapoja oli ? Ainakin jo -70 luvulla jätettiin ihmisiä yksin porukan ulkopuolelle.

Huonosti käyttäytyviä ihmisiä on aina ollut, mutta jos se oli kokemuksesi silloin ja nyt niin kovin sivistyneessä ja hyvätapaisessa seurassa et ole aikaasi viettänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän