Miesystävä haluaisi matkustaa kanssani kahden ja minä taas
haluaisin, että lapseni tulee mukaan. Useampiin matkoihin minulla ei ole varaa, ja haluaisin, että nuoreni pääsee näkemään uusia paikkoja ja kokemaan matkustelua myös.
Miehen lapsi matkustaa äitinsä kanssa paljon, ja myös mies reissaa lapsensa kanssa ja lapsi pääsee kaikkialle minne haluaa. Minun lapseni isä ei vie lasta koskaan mihinkään.
Ymmärrän toki miehen ja minun yhteisten matkojen merkituksen parisuhteen kannalta, mutta silti en voi käyttää rahojani vain itseeni. Nuori tuskin enää edes kauan haluaa äidin kanssa matkustaa ja muutaman vuoden päästä muuttaa jo poiskin.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toki sanonut miehelle, mutta hänen mielestään parisuhde vaatii yhteisiä matkoja. Nyt aionkin matkustaa lapsen kanssa, mies on toki tervetullut mukaan, mutta ei halua.
Kai tämä sitten on parisuhteen loppu.
Olen toki sanonut miehelle, että muutama vuosi, niin lapsi todennäköisesti ei edes halua mukaan.Mies kokee lasten kanssa matkustelun rankaksi siksi, koska hänellä on tapana, että jos lapset ovat mukana, kaikki, siis ihan kaikki, tehdään lasten ehdoilla, kutsuu niitä "lasten reissuiksi". Muutama sellainen on tehty yhdessä ja olen itsekin niiden jälkeen uupunut.
Oma nuoreni ja minä taas olemme tottuneet, että yhdessä mietitään matkasuunnitelmat ja kaikkien toiveita kuunnellaan ja toteutetaan.
Miten määrittelette tuon lasten ehdoilla? Itsekin matkustan lasten ehdoilla ja esim. migreenipotilaan ehdoilla. Silti joka päivä käymme museoissa/nähtävyyksissä/luontokohteissa. No mahdolliseen huvipuistopäivään ei muuta mahdu.
Minäkään en ymmärrä, mitä tarkoittaa lasten ehdoilla matkustaminen, jos kyseessä on nuori.
Nuori saa toki sanoa jonkin asian, mitä haluaa tehdä, mutta niin kauan kuin nuori ei omaa matkaa maksa, niin hän ei päätä, mitä tehdään. Hän voi aina jäädä pois, jos suunnitelmat ei kelpaa.
Jos menet nuoren kanssa vaikka Roomaan, niin veikkaan, että ihan samalla tavalla hän haluaa colosseumit nähdä kuin muutkin.
Ehkä parisuhdematkalla halutaan vaikka panna keskellä päivää, ottaa hieman alkoholia, käydä vähän paremmassa ravintolassa syömässä jne.
Meillä nuokin ovat onnistuneet. Totta kai kaikilla on omat huoneet, ja sinne voi vetäytyä kesken päivänkin. Alkoa voi hyvin ottaa kohtuudella nuorten kanssa. Ja ravintolatkin olemme onnistuneet puhumaan nuorten kanssa niin, että he ovat halunneet illksi mäkkäriä hotellihuoneeseen ja me olemme lähteneet kalliimmin syömään.
Nuori lomailee yksinään samalla kun aikuiset viettää laatuaikaa päivällä huoneessaan ja illaksi lähtevät ravintolaan. Varmaan ihana loma sille nuorelle ja tuntee olevansa tärkeä.
Kyse on ollut nuorten omasta toiveesta. He ovat itse nyrpiskelleet jollekin ravintolalle ja valinneet mäkkärin. He myös kaipaavat kännykkäaikaa, eivätkä halua suorittaa nähtävyyksiä 24/7.
Niin no vähän eri tilanne on ap:lla, kun lapsia on vain se yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toki sanonut miehelle, mutta hänen mielestään parisuhde vaatii yhteisiä matkoja. Nyt aionkin matkustaa lapsen kanssa, mies on toki tervetullut mukaan, mutta ei halua.
Kai tämä sitten on parisuhteen loppu.
Olen toki sanonut miehelle, että muutama vuosi, niin lapsi todennäköisesti ei edes halua mukaan.Mies kokee lasten kanssa matkustelun rankaksi siksi, koska hänellä on tapana, että jos lapset ovat mukana, kaikki, siis ihan kaikki, tehdään lasten ehdoilla, kutsuu niitä "lasten reissuiksi". Muutama sellainen on tehty yhdessä ja olen itsekin niiden jälkeen uupunut.
Oma nuoreni ja minä taas olemme tottuneet, että yhdessä mietitään matkasuunnitelmat ja kaikkien toiveita kuunnellaan ja toteutetaan.
Miten määrittelette tuon lasten ehdoilla? Itsekin matkustan lasten ehdoilla ja esim. migreenipotilaan ehdoilla. Silti joka päivä käymme museoissa/nähtävyyksissä/luontokohteissa. No mahdolliseen huvipuistopäivään ei muuta mahdu.
Minäkään en ymmärrä, mitä tarkoittaa lasten ehdoilla matkustaminen, jos kyseessä on nuori.
Nuori saa toki sanoa jonkin asian, mitä haluaa tehdä, mutta niin kauan kuin nuori ei omaa matkaa maksa, niin hän ei päätä, mitä tehdään. Hän voi aina jäädä pois, jos suunnitelmat ei kelpaa.
Jos menet nuoren kanssa vaikka Roomaan, niin veikkaan, että ihan samalla tavalla hän haluaa colosseumit nähdä kuin muutkin.
Ehkä parisuhdematkalla halutaan vaikka panna keskellä päivää, ottaa hieman alkoholia, käydä vähän paremmassa ravintolassa syömässä jne.
Meillä nuokin ovat onnistuneet. Totta kai kaikilla on omat huoneet, ja sinne voi vetäytyä kesken päivänkin. Alkoa voi hyvin ottaa kohtuudella nuorten kanssa. Ja ravintolatkin olemme onnistuneet puhumaan nuorten kanssa niin, että he ovat halunneet illksi mäkkäriä hotellihuoneeseen ja me olemme lähteneet kalliimmin syömään.
Nuori lomailee yksinään samalla kun aikuiset viettää laatuaikaa päivällä huoneessaan ja illaksi lähtevät ravintolaan. Varmaan ihana loma sille nuorelle ja tuntee olevansa tärkeä.
Kyse on ollut nuorten omasta toiveesta. He ovat itse nyrpiskelleet jollekin ravintolalle ja valinneet mäkkärin. He myös kaipaavat kännykkäaikaa, eivätkä halua suorittaa nähtävyyksiä 24/7.
Niin no vähän eri tilanne on ap:lla, kun lapsia on vain se yksi.
Kyllä on, puhuin itse yleisellä tasolla.
Jos mukana on yksi lapsi, niin hänet pitää pitää mukana.
Lapsi on miehelle riippakiva, vaikka ei joutuisi siitä maksamaankaan. Aina kytiksellä eikä mies voi esim. nussia niin äänekkäästi kuin muuten voisi.
No jos mies tahtoo parisuhdelomaa eli seksiloma, ei sinne silloin lapsia oteta mukaan.
Se ei ole miehesi ongelma jos sinun lapsesi ei pääse matkoille. Oma isänsä vieköön tai vie itse. Mikä velvollisuus on aisurilompakolla kuskata sinun pentua maailmalla? Mistä näitä lokkeja sikiää?
Kiitos vastauksista. Nämä aisurijutut vähän häiritsee, koska sellaisesta ei ole kyse tässä.
Ymmärrän siis itsekin miestäni tosi hyvin, mutta äitinä harmittaa käydä jossain Pariisissa tms katsomassa paikkoja ja jättää lapsi kotiin. Siia koska ne häntäkin kiinnostaisi.
Mökkiviikonloppuja ja hotelliöitä toki mieheni kanssa ollaan yhdessä tehty, ne on parisuhdeaikaa enkä niihin lastani mukaan tietenkään ota. Nyt siis on kyse lähinnä sellaisista matkoista, jonne ihan oikeasti mennään katsomaan nähtävyyksiä ja tutstumaan kulttuuriin jne.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Nämä aisurijutut vähän häiritsee, koska sellaisesta ei ole kyse tässä.
Ymmärrän siis itsekin miestäni tosi hyvin, mutta äitinä harmittaa käydä jossain Pariisissa tms katsomassa paikkoja ja jättää lapsi kotiin. Siia koska ne häntäkin kiinnostaisi.
Mökkiviikonloppuja ja hotelliöitä toki mieheni kanssa ollaan yhdessä tehty, ne on parisuhdeaikaa enkä niihin lastani mukaan tietenkään ota. Nyt siis on kyse lähinnä sellaisista matkoista, jonne ihan oikeasti mennään katsomaan nähtävyyksiä ja tutstumaan kulttuuriin jne.
Jos Pariisin otetaan sinun lapset, sinne otetaan molempien lapset myös. Sitten reisun luonne muuttuu täysin. Miten voit vaatia että sinun lapsesi pitää päästä yhtä paljon kuin tämän toisen? Ne eivät ole sisaruksia, eivät mitään sukua keskenään. Ne ovat pakkoväleissä teidän suhteen myötä. Eli vie itse lapsesi ja lopeta tuo vastakkainasettelu ja kateus. Toinen vaihtoehto, eroa ja kuskaa lapsesi mihin haluat.
Mikset kysy mieheltä, miksi parisuhde edellyttää yhteisiä matkoja juuri nyt. Jos vastaus on looginen, niin sitten panostat niihin, mutta jos kyse on vain yhteisestä ajasta ja yhteisistä kokemuksista, niin miehelle voi sanoa, että niitä me saamme vaikka viikonloppulomalla 50 km päässä kotoa, kun teini on isällään. Ja jos mies mutisee jotain, ettei se ole sama juttu, voi muistuttaa, että minä olen se sama ihminen nukkumassa laavussa retkeilyalueella ja Roomassa kolmen tähden hotellissa. Enkö siis kelpaa sinulle?
Sano miehelle, että seuraavat 3 vuotra reissaan vain lapsen kanssa, sinä voit mennä Berliiniin yksinäsi.
Asutteko yhdessä, oletteko perhe?
Jos mies haluaa viedä omia lapsiaan myös reissuun, niin miksi ette reissaa molempien lasten kanssa yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa viedä omia lapsiaan myös reissuun, niin miksi ette reissaa molempien lasten kanssa yhdessä?
Tämä hyvä idea. Eihän kaikkea tarvitse tehdä yhdessä, vaan päivisin voi tehdä asioita omien lasten kanssa, jos toiveet menee ristiin.
Olemme reissanneet yhdessä. Miehen lapsi haluaa Disneylandeihin, vesipuistoihin ym. Ei halua esim. kaupunkilomille. Tietysti minulle sopisi, että miehen lapsi tulee mukaan. Mutta lapsi ei halua. Ja mies siis haluaa kaukolomille, mutta ilman lapsia minun kansaani kahden. Ja jos esim. käymme Japanissa tai New Yorkissa miehen kanssa kahden, tarkoittaa se sekä rahallisesti että loman kannalta, että matka oli siinä. Ei ole varaa eikä aikaa viedä lasta sinne myös.
Enkä ole kateellinen. En tiedä, miksi ymmärrätte kirjoitukseni niin. Mutta kiitoksia kommenteista. Taidan nyt avata suuni ja puhua miehelle suoraan, mistä kiikastaa.
Matkustaminen saastuttaa. Menkää pyörä retkelle jonnekkin.
Otat etäisyyttä mieheesi. Vietät enemmän aikaa lapsesi kanssa ja käytte matkoilla kahdestaan, jos sattuu huvittamaan. Lapsi on kuitenkin kohta aikuinen ja aloittaa oman elämänsä. Jos mies haluaa viettää enemmän aikaa sinun kanssasi, hän kertoo ja osoittaa sen. Anteeksi vain, mutta kuulostaa todella ihmeelliseltä, että mies "edellyttää" jotain parisuhdematkailua. Mitä ihmettä? Jos hän haluaa sinun kanssasi mennä matkalle kahdestaan ja sinulla ei ole varaa, niin sitten mies maksaa sen lahjana sinulle. Jos hän ei halua näin toimia, niin hän kuitenkin kunnioittaa sitä, että sinulla ei ole varaa tehdä näitä kaukomatkoja kahdestaan. Eikä motkota tai "edellytä"yhtään mitään. En tiedä tulotasoasi, mutta tuo matkaileva elämäntyyli kuulostaa todella kalliilta. Etkö mieluummin laittaisi rahaa säästöönkin välillä?
Miehen lapsi matkustaa äitinsä kanssa. Ap:n lapsi ei matkusta isänsä kanssa. Niin se vaan elämässä menee, että tasan ei asiat mene.