Onko normaalia lähetellä kaverille kuvia kaikista ruoista ja hauskanpidosta muiden ystävien kanssa?
Olenko ihan outo kun en pidä tällaisesta tavasta? Ei tulisi ainakaan itselläni mieleen toimia samalla tavalla. Lähetellä kuvia muiden kanssa valmistetuista ja nautituista herkuista ja pirskeistä, jotka liittyvät kuvan vastaanottajaan niin paljon, että häntä ei itseään niihin edes kutsuttu, tai jos kutsuttiinkin niin en syystä tai toisesta päässyt paikalle. Itse kokisin sen leuhkimiseksi tai joksikin pätemiseksi.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tuollaisestakin voi pahastua.
Jos ystäväni olisi kutsuttu juhliin, mutta ei pääsisi osallistumaan, niin tietenkin hänelle laitettaisiin viestiä ja kuvia juhlista, että täällä me ollaan, hauskaa on, harmi kun et ole paikalla.
Jos taas olen kavereideni tai sukulaisteni kanssa jossain erityisessä juhlapaikassa, niin jälkeen tietenkin laitan viestiä (kuvia) ystävälleni, että esim. täällä Maijun ja Rikun häissä ollaan nyt.
Samoin itse saan kuvia ystävältäni, kun hän puuhaa jotain ystäviensä kanssa.
Eikö sulla ole mitään yksityiselämää? En pidä tästä nykyajan tyylistä että mitään ei ole tapahtunut jos et jaa sitä somessa.
En jaa julkisesti somessa. Lähimmille ihmisille laitan viestiä.
Miksi et jaa somessa? Ei sielläkään ole pakko julkisesti jakaa vaan voi laittaa niin että vain kaverit näkevät, näinhän lähes kaikki tekevät. Sitten sieltä voivat kaikki vapaaehtoisesti käydä katsomassa etkä tuki toisten puhelimia kuvillasi. Mitä jos kerran olet ystäviesi kanssa juhlimassa, niin miksi nämä lähimmät eivät ole mukana?
En ole tottunut laittamaan kuviani näkyville. Laitan kyllä Instaan joitain merkityksellisiä kuvia, mutta valtaosa läheisitäni ei ole Instassa, joten heille pitää joka tapauksessa jakaa kuvat uudelleen.
Miksi lähimmät eivät ole mukana:
No, jos vietän mieheni kanssa hääpäivää, ei muita ole kutsuttu. Jos paras ystäväni on veljensä häissä, en ihmettele, miksi minua ei ole kutsuttu. Jos olen työkavereiden kanssa juhlissa, miksi kutsuisin ystäväni tai sisarukseni? Jos osallistun naapurini pikahalloweenjuhliin, ymmärrettävästi 500 km päässä asuvat läheiseni eivät tule. Jne.Joku mainitsi kehumisfiiliksestä.Sain eilenkin lukuisia kuvia eri tilanteista läheisiltä. Kertaakaan ei tullut mieleenkään että kuva on lähetetty ylpeilutarkoituksessa. Miksi ihmeessä ajattelisin niin? Minusta on ihan oikeasti kiva tietää, mitä ihmiset puuhaavat. Noista voi sitten nähdessä jutella lisää.
T. Se kuvien lähettäjä
Tuollaiset juhlat ovat harvinaisia. Outo on sellainen "läheinen ystävyyssuhde", jossa suurinta osaa pirskeistä tai illanvietoista ei vietetä yhdessä.
Ai.
Mulla taas on läheisiä ystävyyssuhteita Matin, Tepon ja Sepon kanssa. Matti, Teppo, Seppo eivät tunne toisiaan.Mielestäni on täysin normaalia että on erillisiä kaveripiirejä, eikä niin että kaikki kaverit ovat kavereita keskenään.
M40
No jotenkin outoa jos olet hirveän läheinen näitten kaikkien kanssa, että eivät edes tiedä toisistaan mitään. Kyllä mun läheiset ystäväni ovat tutustuneet jo kauan sitten esim. synttärieni ja lasteni synttäreiden kautta.
Minäkin olen sitten kai outo, kun minulle on ollut aina ihan itsestäänselvää että on tuollaisia erillisiä kaveripiirejä. On koulukaverit, harrastuskaverit jne. En järjestele synttäreitä. Kaveripiirini ovat toki myös vaihtuneet useaan otteeseen elämäni aikana. Kaikkien saaminen samaan paikkaan samaan aikaan olisi mahdotonta ihan senkin takia että esim. paras ystäväni ei asu suomessa, eikä ole tulossa tänne lähivuosina käymäänkään.
PARAS YSTÄVÄ joka tietää ettei aio nähdä sinua vuosiin??? 😂 Epäilen vahvasti palstaänkyrän saduiksi näitä!
Kyllä, koska hän ei ole täältä edes alunperin kotoisin. Mikä siinä on niin epäuskottavaa? -tuo aikaisempi
Kyllä yleensä bestikset vaihtuu ihmisillä, joita ei kiinnosta edes tavata toisiaan.
Ei oikeasti kukaan jaksa kiinnostua etäisen tutun vielä etäisemmistä tuttavista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ystäväni olisi kutsuttu juhliin, mutta ei pääsisi osallistumaan, niin tietenkin hänelle laitettaisiin viestiä ja kuvia juhlista, että täällä me ollaan, hauskaa on, harmi kun et ole paikalla.
Jos taas olen kavereideni tai sukulaisteni kanssa jossain erityisessä juhlapaikassa, niin jälkeen tietenkin laitan viestiä (kuvia) ystävälleni, että esim. täällä Maijun ja Rikun häissä ollaan nyt.
Eikö sulla ole mitään yksityiselämää? En pidä tästä nykyajan tyylistä että mitään ei ole tapahtunut jos et jaa sitä somessa.
Miksi et jaa somessa? Ei sielläkään ole pakko julkisesti jakaa vaan voi laittaa niin että vain kaverit näkevät, näinhän lähes kaikki tekevät. Sitten sieltä voivat kaikki vapaaehtoisesti käydä katsomassa etkä tuki toisten puhelimia kuvillasi. Mitä jos kerran olet ystäviesi kanssa juhlimassa, niin miksi nämä lähimmät eivät ole mukana?
En ole tottunut laittamaan kuviani näkyville. Laitan kyllä Instaan joitain merkityksellisiä kuvia, mutta valtaosa läheisitäni ei ole Instassa, joten heille pitää joka tapauksessa jakaa kuvat uudelleen.
No, jos vietän mieheni kanssa hääpäivää, ei muita ole kutsuttu. Jos paras ystäväni on veljensä häissä, en ihmettele, miksi minua ei ole kutsuttu. Jos olen työkavereiden kanssa juhlissa, miksi kutsuisin ystäväni tai sisarukseni? Jos osallistun naapurini pikahalloweenjuhliin, ymmärrettävästi 500 km päässä asuvat läheiseni eivät tule. Jne.Joku mainitsi kehumisfiiliksestä.Sain eilenkin lukuisia kuvia eri tilanteista läheisiltä. Kertaakaan ei tullut mieleenkään että kuva on lähetetty ylpeilutarkoituksessa. Miksi ihmeessä ajattelisin niin? Minusta on ihan oikeasti kiva tietää, mitä ihmiset puuhaavat. Noista voi sitten nähdessä jutella lisää.
T. Se kuvien lähettäjä
Tuollaiset juhlat ovat harvinaisia. Outo on sellainen "läheinen ystävyyssuhde", jossa suurinta osaa pirskeistä tai illanvietoista ei vietetä yhdessä.
Ai.
Mulla taas on läheisiä ystävyyssuhteita Matin, Tepon ja Sepon kanssa. Matti, Teppo, Seppo eivät tunne toisiaan.Mielestäni on täysin normaalia että on erillisiä kaveripiirejä, eikä niin että kaikki kaverit ovat kavereita keskenään.
M40
No jotenkin outoa jos olet hirveän läheinen näitten kaikkien kanssa, että eivät edes tiedä toisistaan mitään. Kyllä mun läheiset ystäväni ovat tutustuneet jo kauan sitten esim. synttärieni ja lasteni synttäreiden kautta.
Minäkin olen sitten kai outo, kun minulle on ollut aina ihan itsestäänselvää että on tuollaisia erillisiä kaveripiirejä. On koulukaverit, harrastuskaverit jne. En järjestele synttäreitä. Kaveripiirini ovat toki myös vaihtuneet useaan otteeseen elämäni aikana. Kaikkien saaminen samaan paikkaan samaan aikaan olisi mahdotonta ihan senkin takia että esim. paras ystäväni ei asu suomessa, eikä ole tulossa tänne lähivuosina käymäänkään.
PARAS YSTÄVÄ joka tietää ettei aio nähdä sinua vuosiin??? 😂 Epäilen vahvasti palstaänkyrän saduiksi näitä!
Kyllä, koska hän ei ole täältä edes alunperin kotoisin. Mikä siinä on niin epäuskottavaa? -tuo aikaisempi
Kyllä yleensä bestikset vaihtuu ihmisillä, joita ei kiinnosta edes tavata toisiaan.
Jaa. Kumpikaan meistä ei tykkää matkustaa mutta laitellaan päivittäin toisillemme varmaan kymmeniä viestejä ja puhutaan aivan kaikesta. Se että asutaan toisistamme niin kaukana ei muuta sitä, että ollaan tunnettu toisemme jo yli kymmenen vuotta ja juttua riittää yhä ihan älyttömästi. -aikaisempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Se kuvien lähettäjä
Ai.
M40
Jaa. Kumpikaan meistä ei tykkää matkustaa mutta laitellaan päivittäin toisillemme varmaan kymmeniä viestejä ja puhutaan aivan kaikesta. Se että asutaan toisistamme niin kaukana ei muuta sitä, että ollaan tunnettu toisemme jo yli kymmenen vuotta ja juttua riittää yhä ihan älyttömästi. -aikaisempi
No yleensä ei mene noin, niin ei ole kovin uskottavaa. Että BESTIS oikeasti on joku jota ei koskaan tavata ja jonka kanssa ei tehdä mitään yhdessä. Vaikka itse ollaan koviakin juhlijoita noin muuten. Kyllä yleensä jää unholaan kirjekaverit, jotka asuvat tapaamattomissa muissa maissa. Ei heille nyt ainakaan lähetellä kuvia omista pirskeistä, joista nuo ystävät eivät tunne ketään.
Plus tuo yksi oma peukku jokaisen oman kommentin perään myöskin tuo pientä epäuskottavuutta.
Olenko minä ainoa, josta tuntuu ettei kaikki ihan tajunneet ap:n pointtia?
Että ensinnäkin: oli juhlat, joihin hän ei ollut saanut kutsua. Täällä on tietysti tuhatpäin ihmisiä nyt vastaamassa että he eivät halua juhlia ja siksi juuri HEITÄ ei haittaa jäädä paitsi. Mutta sitten on meitä muita, joita saattaisi vähintään mietityttää että miksi muut kutsuttiin ja minua ei?
Joskus siinä on kyse vallankäytöstä, kiusaamisesta.
Ja jos joku lähettää yksityisviestissä kuvia juhlista jollekin, jota ei edes haluttu paikalle, se on hyvin todennäköisesti kiusaamista. "Katso, mistä jäät paitsi". "Näin ihanaa meillä muilla on, että 'harmi' kun et ole täällä".
Aivan turha yrittää valkopestä tilannetta millään.
Vai olisiko ok, että vaikka jonkun lapsen 8-vuotissynttäreiltä lapset laittaa kuvia Snäppiin kutsutta jääneille, että näin täällä synttäreillä? Kyllä nousisi vanhempien kesken haloo.
Voit ilmoittaa hänelle, ettei lähetä kuvia, koska ne vievät niin paljon puhelinen muistia ja niidenbpoistaminen on työlästä ja näät kyllä instagramista jos olet edes kiinnostunut. Samalla laita hänet mustalle listalle ja yritä etsiä uusia tuttavuuksia.
Kyllä ihmettelin vähän, kun yhteisen tuttavamme tupareissa yhteinen ystävämme alkoi esitellä minulle kännykästään kuvia tämän tuttavan häistä, joissa ystävä oli bestmanin roolissa. En siis ollut kutsuttu näihin häihin, ja vaikea oli siinä keksiä kommentteja kuviin juhlista, joissa oli koko muu kaveriporukka paitsi minä. Miksi niitä kuvia minulle esiteltiin?