Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia lähetellä kaverille kuvia kaikista ruoista ja hauskanpidosta muiden ystävien kanssa?

Vierailija
29.10.2022 |

Olenko ihan outo kun en pidä tällaisesta tavasta? Ei tulisi ainakaan itselläni mieleen toimia samalla tavalla. Lähetellä kuvia muiden kanssa valmistetuista ja nautituista herkuista ja pirskeistä, jotka liittyvät kuvan vastaanottajaan niin paljon, että häntä ei itseään niihin edes kutsuttu, tai jos kutsuttiinkin niin en syystä tai toisesta päässyt paikalle. Itse kokisin sen leuhkimiseksi tai joksikin pätemiseksi.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tuollaisestakin voi pahastua.

Jos ystäväni olisi kutsuttu juhliin, mutta ei pääsisi osallistumaan, niin tietenkin hänelle laitettaisiin viestiä ja kuvia juhlista, että täällä me ollaan, hauskaa on, harmi kun et ole paikalla.

Jos taas olen kavereideni tai sukulaisteni kanssa jossain erityisessä juhlapaikassa, niin jälkeen tietenkin laitan viestiä (kuvia) ystävälleni, että esim. täällä Maijun ja Rikun häissä ollaan nyt.

Samoin itse saan kuvia ystävältäni, kun hän puuhaa jotain ystäviensä kanssa.

Eikö sulla ole mitään yksityiselämää? En pidä tästä nykyajan tyylistä että mitään ei ole tapahtunut jos et jaa sitä somessa.

Vierailija
22/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväni olisi kutsuttu juhliin, mutta ei pääsisi osallistumaan, niin tietenkin hänelle laitettaisiin viestiä ja kuvia juhlista, että täällä me ollaan, hauskaa on, harmi kun et ole paikalla.

Jos taas olen kavereideni tai sukulaisteni kanssa jossain erityisessä juhlapaikassa, niin jälkeen tietenkin laitan viestiä (kuvia) ystävälleni, että esim. täällä Maijun ja Rikun häissä ollaan nyt.

Siis lähetätkö nämä kuvat kaikille ystävillesi, vai vain jollekin yhdelle tietylle? Millä perusteella valitset sen ystävän, jolle lähetät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ylipäätään koskaan ymmärtänyt, että miksi minun pitää saada kuva kaverista ja salaattilautasesta?

Aha, ok, sä kävit syömässä, nice to know...

Vierailija
24/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä teet tuon ystävän kanssa, jolle kuvia lähetät? Miksi hän ei ole kanssasi mukana näissä juhlissa? Aika erikoinen tuollainen vain kuvien lähettelyyn pohjautuva ystävyyssuhde.

Vierailija
25/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on kutsuttu muttei päässyt paikalle niin ihan kiva tapa. Muuten saattaa olla erikoista tai sitten ei. Yhdellä tutulla on joskus tapana laittaa esim. käytiin naapureiden kans syömässä ja kuva porukasta. Ei siinä minusta mitään kamalaa ole.

Minusta ei ole ok silloinkaan. Voihan harmittaa kovasti ettei päässyt paikalle esim. lapsen sairauden takia. Eri juttu olisi kuva, jossa kaikki yhdessä lähettävät terveisiä tälle joka ei päässyt paikalle, mutta ei valokuvat vain esim. niistä herkuista mitä syödään. Varsinkin jos ei ole pyytänyt mitään kuvia. Tuollainen kuva on vähän niin kuin että what's the point?

Eli haluatko mielummin snäppiä vaikka jaloista, kun siitä hauskannököisestä ruoasta?

Mä tykkään laittaa snäppeihinkin jotain oikeaa sisältöä. Teinithän kuvaa otsaansa tai jalkojaan tms.

Ja kyllä, kuvasin viimeksi eilen ravintolaruokaa ja lähetin kuvat mm. lapsilleni ja ystävilleni.

T.19

Vierailija
26/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on kutsuttu muttei päässyt paikalle niin ihan kiva tapa. Muuten saattaa olla erikoista tai sitten ei. Yhdellä tutulla on joskus tapana laittaa esim. käytiin naapureiden kans syömässä ja kuva porukasta. Ei siinä minusta mitään kamalaa ole.

Minusta ei ole ok silloinkaan. Voihan harmittaa kovasti ettei päässyt paikalle esim. lapsen sairauden takia. Eri juttu olisi kuva, jossa kaikki yhdessä lähettävät terveisiä tälle joka ei päässyt paikalle, mutta ei valokuvat vain esim. niistä herkuista mitä syödään. Varsinkin jos ei ole pyytänyt mitään kuvia. Tuollainen kuva on vähän niin kuin että what's the point?

Eli haluatko mielummin snäppiä vaikka jaloista, kun siitä hauskannököisestä ruoasta?

Mä tykkään laittaa snäppeihinkin jotain oikeaa sisältöä. Teinithän kuvaa otsaansa tai jalkojaan tms.

Ja kyllä, kuvasin viimeksi eilen ravintolaruokaa ja lähetin kuvat mm. lapsilleni ja ystävilleni.

T.19

Kuva itsessään ei haittaa, vaan se fiilis että toinen haluaa leuhkia. Jos itse tykkäät saada kuvia juhlista, joihin sinua itseäsi ei ole kutsuttu, niin ainakin tämän ketjun valossa olet poikkeus.

Vierailija
27/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole mitään yksityiselämää? En pidä tästä nykyajan tyylistä että mitään ei ole tapahtunut jos et jaa sitä somessa.

En jaa julkisesti somessa. Lähimmille ihmisille laitan viestiä.

Vierailija
28/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jaa somessa? Ei sielläkään ole pakko julkisesti jakaa vaan voi laittaa niin että vain kaverit näkevät, näinhän lähes kaikki tekevät. Sitten sieltä voivat kaikki vapaaehtoisesti käydä katsomassa etkä tuki toisten puhelimia kuvillasi. Mitä jos kerran olet ystäviesi kanssa juhlimassa, niin miksi nämä lähimmät eivät ole mukana?

Vierailija
29/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kavereiden kanssa keskusteluryhmä missä me jaetaan kuvia kun ollaan oltu pitämässä hauskaa. Siinä jakaa ne kuvat paikalla olleille mutta myös samalla niille jotka ei ollut mukana.

Itse en ole ikinä ymmärtänyt vastaavien kuvien jakamista sadoille puolitutuille somessa. Ketä kiinnostaa.

Kyllä minusta oli hauska katsoa miten mukavaa oli ystävilläni juhlissa vaikka en itse päässyt paikalle.

Vierailija
30/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini oli juuri pitkästä aikaa tapaamassa vanhempiaan synnyinmaassaan ja laitteli sieltä paljon kuvia mitä tekivät ja etenkin ruoista.

Minulle niistä tuli vain hyvä mieli kun välittyi miten onnellinen hän on siellä ja kuinka paljon nauttii ajastaan perheensä kanssa.

Kyllä minä haluan tietää miten ystäväni voivat ja mitä heille kuuluu, etenkin ne hyvät asiat joista tulee myös itselle hyvä mieli toisen puolesta.

Vierailija
31/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu, jos on vaikka harrastusporukan pikkujoulut niin kuvat voi jakaa koko porukalle vaikka whatsuppiin.

Vierailija
32/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse olin turvaverkottomana ja köyhänä yh:na jumissa kotona pienten ja huonosti nukkuvien lasten kanssa, niin yksi kaveri otti tavaksi soittaa aina ilta/yöllä (lapset heräsivät) miten oli taas nauttinut elämääsuuremmasta illasta ja tapahtumasta, josta minäkin varmasti olisin tykännyt. Voi voi kun en pääse.

Otin lopulta ihan ilkeydestä kumpuavana tuon.

Vierailija
33/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jaa somessa? Ei sielläkään ole pakko julkisesti jakaa vaan voi laittaa niin että vain kaverit näkevät, näinhän lähes kaikki tekevät. Sitten sieltä voivat kaikki vapaaehtoisesti käydä katsomassa etkä tuki toisten puhelimia kuvillasi. Mitä jos kerran olet ystäviesi kanssa juhlimassa, niin miksi nämä lähimmät eivät ole mukana?

En ole tottunut laittamaan kuviani näkyville. Laitan kyllä Instaan joitain merkityksellisiä kuvia, mutta valtaosa läheisitäni ei ole Instassa, joten heille pitää joka tapauksessa jakaa kuvat uudelleen.

Miksi lähimmät eivät ole mukana:

No, jos vietän mieheni kanssa hääpäivää, ei muita ole kutsuttu. Jos paras ystäväni on veljensä häissä, en ihmettele, miksi minua ei ole kutsuttu. Jos olen työkavereiden kanssa juhlissa, miksi kutsuisin ystäväni tai sisarukseni? Jos osallistun naapurini pikahalloweenjuhliin, ymmärrettävästi 500 km päässä asuvat läheiseni eivät tule. Jne.

Joku mainitsi kehumisfiiliksestä.Sain eilenkin lukuisia kuvia eri tilanteista läheisiltä. Kertaakaan ei tullut mieleenkään että kuva on lähetetty ylpeilutarkoituksessa. Miksi ihmeessä ajattelisin niin? Minusta on ihan oikeasti kiva tietää, mitä ihmiset puuhaavat. Noista voi sitten nähdessä jutella lisää.

T. Se kuvien lähettäjä

Vierailija
34/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisen oman elämän uutisvirran tuottaminen on tosi vaikeaa, sillä suurimmalle osalle ihmisistä ei tapahdu yhtään mitään. Kaikki tykittävät ihan samaa sisältöä ruoka-annoksista, erilaisista juhlista ja niiden teema vain vaihtelee ikäryhmien mukaisesti. 

Niihin turtuu. Ei niitä kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Eniten mietin, että mitä ne muut sillä aikaa miettivät kun yksi heiluu luurinsa kanssa kuvaamassa sitä sun tätä. Kun omassa seurassa tapahtuu vastaavaa pyydän aina, ettei kuvaisi ja keskittyisi mieluummin olemaan mun seurassa. Olen antanut jyrkän kiellon julkaista mitään, missä minä olen mukana.Tosin aina on joku, jonka pitää sitten saada kiittää jälkikäteen julkisesti seurastani ja siten päästä kertomaan missä oltiin yhdessä. En tajua, en.

Vierailija
35/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on idiootti. Älä vastaa viesteihin mitään ja jätä hänet omaan arvoonsa. Ei ole oikein. Törkeää!

Varsinkin keski-ikäisten kuvakavalkaadit pirskeistä tuottaa itsessä vaan myötähäpeää. Miksi aina pitää nostaa itseään esiin.

Vierailija
36/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisen oman elämän uutisvirran tuottaminen on tosi vaikeaa, sillä suurimmalle osalle ihmisistä ei tapahdu yhtään mitään. Kaikki tykittävät ihan samaa sisältöä ruoka-annoksista, erilaisista juhlista ja niiden teema vain vaihtelee ikäryhmien mukaisesti. 

Eniten mietin, että mitä ne muut sillä aikaa miettivät kun yksi heiluu luurinsa kanssa kuvaamassa sitä sun tätä. Kun omassa seurassa tapahtuu vastaavaa pyydän aina, ettei kuvaisi ja keskittyisi mieluummin olemaan mun seurassa. Olen antanut jyrkän kiellon julkaista mitään, missä minä olen mukana.Tosin aina on joku, jonka pitää sitten saada kiittää jälkikäteen julkisesti seurastani ja siten päästä kertomaan missä oltiin yhdessä. En tajua, en.

Todellakin turtuu, en jaksa enää tykkäilläkään. Lopetin sen jo monta vuotta sitten. Tuntuu, että piiri pieni pyörii ja samat tyypit siellä koko ajan pällistelee juhlaselfieissä. Toisilla on vaan niin kova tarve tuoda itseään esiin ja saada HUOMIOTA. Ei jaksa, ei vaan jaksa enää. 

Vierailija
37/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.19

Ääliö.

Kun joku lähettää minulle kuvan ruuastaan, poistan sen heti ja laitan viestin, että älä lähetä turhia kuvia, olen nähnyt ruokaa ennenkin.

Vierailija
38/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina naurattaa reissussa kun ihmiset seisovat puhelin kädessä ja kuvaavat kaikkea, koko juttu jää sitten koettavaksi niiden kuvien kautta. Kuvia, olen itse jo aikoja sitten oppinut, ei kotona viitsi enää katsoa.

Vierailija
39/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä pätemistä, kiusaamista ja pöytäseuran ala-arvioimista. Ravintolassa käyttäytymismoka. Tuliko myös keittiötä kiittäminen?

Sivustakatsojana ärsyyntymistä moisesta sopulimaisesta käyttäytymisestä. Varmaan kohta alan kuvata näitä kuvaajia, kun näyttää niin hullulta. Osa näistä kuvaajista on jo keski-ikäisiä, mikä on tyhmyyden huipentuma.

Vierailija
40/88 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo jatkuva kuvien räpsiminen seurassa on ärsyttävää.  Olen yhtä kaveriani-joka on tuota kuvaajatyyppiä-kieltänyt ehdottomasti ottamasta yhtään kuvaa minusta tai kodistani. Ollessani töissä, oli käynyt kaverilleen näyttämässä missä asun ja tietysti kuvia kotini pihasta. Sanoinkin hänelle, että vähän outoa käytöstä minua kohtaan.  Jos ollaan yhdessä jossain esim. syömässä, niin miksi pitää koko ajan ottaa kuvia ruuasta ja itsestään.  Ei jatkoon. Kun sanon selvästi, että minua ei saa kuvata, suuttuu.

Kenelle lähettää, omaan faceen, ketä kiinnostaa? Yrittääkö tehdä mustasukkaiseksi tai kateelliseksi jonkun.