Nainen, kuinka suhtautuisit, jos miehesi vaatisi isyystestin vaikka lapsi olisikin miehen?
Menisikö luottamus mieheen?
Sallisitko miehen epäillä sinua?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton nainen ja sitä mieltä että isyystestin tulisi olla pakollinen. Jokaisen miehen oikeus.
Miehellä on oikeus tietää, onko lapsi hänen, MUTTA pakolliset isyystestit tuovat muutaman ongelman.
On tilanteita, joissa isyyden selvittäminen on vastoin lakia, esim. itsellinen äitiys.
Ja entäs, kun pariskunta käyttää luovutettuja sukusoluja? Eikö heidän pitäisi voida saada lapsi ilman, että joutuu synnärillä esittämään papereita, joissa kerrotaan, ettei lapsi ole isän - tai kummankaan vanhemman - geneettisesti, vain välttyäkseen muuten pakolliselta testiltä? Vai tehdäänkö heillekin testi ja mitä sitten?
Ja entäs naisparit?
Tai, entä, jos mies epäilee/tietää, ettei ole isä, mutta haluaa silti ottaa lapsen omakseen? Miten käy, jos geenitesti näyttää muuta? Meneekö automaattisesti isyys jollekulle toiselle?
Mitä, jos isä ei halua tehdä testiä syystä x, y tai z?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saan sitten miehen juoksut selville? Mitä todisteita hän esittää omasta puolestaan?
Luota mieheen. Niinhän te naiset tässä ketjussa olette vaatimassa miehiäkin luottamaan erolla uhkaamalla. Luota, nainen.
Jos toinen väittää että olen pettänyt häntä, ei hän ole luottamukseni arvoinen. Hän on, joka ei sellaisia syytöksiä perusteetta esitä.
Alapeukuttajilta pakko kysyä että teistäkö olisi ok että teitä epäiltäisiin pettämisestä täysin perusteetta ja epäreilusti? Kukoistaisiko rakkautenne tällaisessa suhteessa? Itse olisitte reiluja ja rehellisiä ja toinen syyttää pahimmasta mahdollisesta. Miten sellaisen kanssa voisi enää olla?
Tuleeko sulle ihan yllätyksenä että kaikki muut ihmiset ei ole samanlaisia hermoheikkoja hysteerikkoja kuten sinä joka ottaa kaikki asiat tunteella ja henkilökohtaisena loukkauksena?
Asiaan voi suhtautua täysin rationaalisesti ja puhtaasti järjellä ilman sen suurempaa vouhkaamista. Ja varsinkin kun testin jälkeen millekään vouhkaamiselle ei ole syytä lainkaan eikä asiaan tarvitse palata enää ikinä vaan kumpikin tietää olevansa 100% varmuudella lapsen biologinen vanhempi. Ei edes silloin kun sukset menee ristiin ja aletaan sopia huoltajuudesta ym.
Taitaa nämä pelkästä ajatuksestakin loukkaantujat olla just niitä joille ei ihan itsellekään ole varmaa kuka sen lapsen isä on kun ehdokkaita on enemmän kuin yksi. Ja ainakin siihen pitää jatkossakin olla optio, että n*ssia voi vaikka naapuria ilman ehkäisyä jos siltä tuntuu.
Ja sekin on ihan fine. Kunhan vaan sitten vaan on parisuhteessa sellaisen miehen kanssa jolle se myös on ok, että omana lapsenaan kasvattama onkin mahdollisesti jonkun muun biologista jälkikasvua eikä sillä ole mitään väliä.
Näistä asioista pitää puhua jo ennen kun lyödään hynttyitä yhteen ja yhteisten (tai osin/leikisti yhteisten) lasten hankkimista aletaan suunnitella.
Sepä se, kun yksikään mies tässä ketjussa ei ole sanonut, että asiasta pitää puhua tapailun alkuvaiheessa.
Mieskö sinun mielestäsi määrittelee ne asiat mistä tapailuvaiheessa/parisuhteessa puhutaan, mutta sitten se miehen valitsema ajankohta ei kuitenkaan sovi? Ja jos mies ei ota asiaa puheeksi silloin kun se sinulle olisi sopinut niin asiasta ei pidä puhuakaan ikinä? Silti sä et itse saa suutasi auki sinä ainoana hetkenä kun asiasta keskusteleminen sinulle sopii.
Miksi ihmeessä tämä pitäisi nimenmaan just miehen edes ottaa puheeksi? Vai onko tässä sama juttu kuin avioehdossa, että nainen ei sitä (yleensä) ota puheeksi saati sitten ehdota, ja kun mies sen tekee niin mies onkin sika joka kuvittelee naista onnenonkijaksi..
Monet nykynaiset tuntuu elävän edelleen osin jossain menneessä ajassa ja harlekiinihömpässä sekä haluavan nyppiä kummastakin ne itselle mieluisat rusinat pullasta.
Avioehdot ja isyystestit on nykyaikaa koska enää ei parisuhteetkaan ole kuten ennen.
Se ottaa asiat puheeksi, kenelle ne on tärkeitä. Ihan sana oliko kyseessä isyystesti, lapsiluku tai asuinpaikka.
Sinulle siis ei ole tärkeää tuntea kumppaniasi ja tämän ajatusmaailmaa kuin vain niiltä osin, jotka on sinulle mieluisia.
Muutenkin ketjua lukiessa on tullut kuva, että yhteen on menty vaan jonkun kanssa joka oli edes vähän sinnepäin että yhteiseloa voi harkita ja puolisoa kohtaan tunnetaan kaunaa ja suorastaan vihaakin. Ihan kuin se kumppani olisi olemassa vain siksi että se pilaa oman elämän.
Sitten wouhotetaan voimainsa tunnossa ja suunnilleen juhlitaan kuinka isyystestiä vaativaa miestä voikin sitten nälviä tämän takia vuosikausia ja jokunen keksi jo rankaista miestä vaatimalla isyyystestiä lapsista joita miehen työkavereiden perheisiin syntyy.
Voi luoja, tehän olette aivan sekaisin. Ja sitten tällaisella ajatusmaailmalla varustetut äidit kasvattaa lapsia. Huh heijaa.
Mies saisi testinsä. Sen jälkeen me elettäisiin tosi tiiviisti eli mies ei pääsisi minnekään muualle yksin kuin töihin. Sinnekin tekisin tarkastuskäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä luottamus menis. En tiedä jatkuisko suhde vai ei. En ole ikinä pettänyt enkä antanut mitään aihetta moiseen. Olen aina kotona, kenen hemmetin kanssa edes pystyisin pettämään. Ja varmasti menis luottamus myös isän ja lasten kesken. Nuo on jo teinejä ja osaa ihan itse ajatella asioita. Isä epäilis onko heidän isä ja epäilis myös äidin pettäneen. Saattas olla aika viileä ilmapiiri täällä kotosalla.
Tinderhän ei toimi kotonasi... -.-
Tinderissä juttelemallahan tullaan raskaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin ja laittaisin miehen maksamaan elareita.
Kertoo paljon millaisia suominaiset ovat, kun tämä kommentti saa ylänuolia. M27
Ootko trolli vai aivanko todella teet päätelmiä jostakin ihmisryhmästä anonyymin keskustelupastan nuolien perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä luottamus menis. En tiedä jatkuisko suhde vai ei. En ole ikinä pettänyt enkä antanut mitään aihetta moiseen. Olen aina kotona, kenen hemmetin kanssa edes pystyisin pettämään. Ja varmasti menis luottamus myös isän ja lasten kesken. Nuo on jo teinejä ja osaa ihan itse ajatella asioita. Isä epäilis onko heidän isä ja epäilis myös äidin pettäneen. Saattas olla aika viileä ilmapiiri täällä kotosalla.
Tinderhän ei toimi kotonasi... -.-
No ei se kyllä toiminut silloin, kun meidän lapset on tehty, kun ei sitä ollut olemassakaan. Ei ollut edes kunnon älypuhelimia 😂
Että jos mies alkas selitteleen testaushaluaan tinderillä niin ilmapiiri taitais jäähtyä pakkasen puolelle. Mut siis kyllä hän ne testit sais, tosin lapsethan teineinä päättäis asiasta ihan itse. Heitä en testeihin voi pakottaa. Yli 12v. saa jo itse päättää mitä testejä hälle tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Mies saisi testinsä. Sen jälkeen me elettäisiin tosi tiiviisti eli mies ei pääsisi minnekään muualle yksin kuin töihin. Sinnekin tekisin tarkastuskäyntejä.
Tyypillinen, kontrollifriikki suomiakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton nainen ja sitä mieltä että isyystestin tulisi olla pakollinen. Jokaisen miehen oikeus.
Jokainen mies saa aivan vapaasti toteuttaa oikeuttaan. Miksi se pitäisi pakottaa kun siihen on jo täysi vapaus?
Jos menet vaatimaan niin vaimo lähtee lätkimään, kuten tämäkin keskustelu osoittaa. Jos olisi rutiini kaikille niin ei tulisi mitään parisuhdeongelmia. Ellei lapsi olisikin jonkun toisen.
Elin ensin mennään vaatimaan vaimolta testiä, johon ei vaadita vaimoa vaan ihan mies ja lapsi riittää. Vaimo ei nyt vaatimuksista huolimatta ala innoissaan järjestelemään testiä, jolle ei ole tarvetta, joten jospa vaikka pienet pettämisepäilyt vauhdittaisi vaatimusten toteuttamista. Vauva huutaa ja vaatii ruokaa, mies vainoharhailee ja vaatii testiä, vaimo vaatii hetken rauhaa ja miestä poistumaan.
Vaimo sanoi ikävästi, joten pilalla parisuhde ja testiäkään ei saanut. Miehelle tuli nyt vähän paha mieli ja vähintä mitä voi vaatia että yhteiskunta suojelee tämmöseltä mahdollisuudelta ja ikävältä sanaharkalta joten kaikki testataan kun vaimo ei vaatimuksille lämmennyt.
Vois tietenkin ihan itsekin hoitaa vaadittavat asiat kuntoon ja ihan todistetusti tämä onnistuu aika monelta, paitsi palstalla ja juuri tästä tapauksessa ei keltään.
Olimme avioliitossa kun lapsi syntyi. Mies pohti dna testiä, ja sanoin että saa tehdä, mutta en aio osallistua kuluhin. Koska olimme naimisissa, senolisi pitänyt maksaa itse. Virallinen testi maksaa n 700e.
Häntä ei kiinnostanut maksaa testiä. Nyt vuosia myöhemmin laulaa lauluja, että olen kieltänyt testaamisen ja minä vaan kerään elareita tältä miesiparalta. Ei tapaa lasta.
Antaisin vieläkin tehdä se dna testi milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saan sitten miehen juoksut selville? Mitä todisteita hän esittää omasta puolestaan?
Luota mieheen. Niinhän te naiset tässä ketjussa olette vaatimassa miehiäkin luottamaan erolla uhkaamalla. Luota, nainen.
Jos toinen väittää että olen pettänyt häntä, ei hän ole luottamukseni arvoinen. Hän on, joka ei sellaisia syytöksiä perusteetta esitä.
Alapeukuttajilta pakko kysyä että teistäkö olisi ok että teitä epäiltäisiin pettämisestä täysin perusteetta ja epäreilusti? Kukoistaisiko rakkautenne tällaisessa suhteessa? Itse olisitte reiluja ja rehellisiä ja toinen syyttää pahimmasta mahdollisesta. Miten sellaisen kanssa voisi enää olla?
Tuleeko sulle ihan yllätyksenä että kaikki muut ihmiset ei ole samanlaisia hermoheikkoja hysteerikkoja kuten sinä joka ottaa kaikki asiat tunteella ja henkilökohtaisena loukkauksena?
Asiaan voi suhtautua täysin rationaalisesti ja puhtaasti järjellä ilman sen suurempaa vouhkaamista. Ja varsinkin kun testin jälkeen millekään vouhkaamiselle ei ole syytä lainkaan eikä asiaan tarvitse palata enää ikinä vaan kumpikin tietää olevansa 100% varmuudella lapsen biologinen vanhempi. Ei edes silloin kun sukset menee ristiin ja aletaan sopia huoltajuudesta ym.
Taitaa nämä pelkästä ajatuksestakin loukkaantujat olla just niitä joille ei ihan itsellekään ole varmaa kuka sen lapsen isä on kun ehdokkaita on enemmän kuin yksi. Ja ainakin siihen pitää jatkossakin olla optio, että n*ssia voi vaikka naapuria ilman ehkäisyä jos siltä tuntuu.
Ja sekin on ihan fine. Kunhan vaan sitten vaan on parisuhteessa sellaisen miehen kanssa jolle se myös on ok, että omana lapsenaan kasvattama onkin mahdollisesti jonkun muun biologista jälkikasvua eikä sillä ole mitään väliä.
Näistä asioista pitää puhua jo ennen kun lyödään hynttyitä yhteen ja yhteisten (tai osin/leikisti yhteisten) lasten hankkimista aletaan suunnitella.
Sepä se, kun yksikään mies tässä ketjussa ei ole sanonut, että asiasta pitää puhua tapailun alkuvaiheessa.
Mieskö sinun mielestäsi määrittelee ne asiat mistä tapailuvaiheessa/parisuhteessa puhutaan, mutta sitten se miehen valitsema ajankohta ei kuitenkaan sovi? Ja jos mies ei ota asiaa puheeksi silloin kun se sinulle olisi sopinut niin asiasta ei pidä puhuakaan ikinä? Silti sä et itse saa suutasi auki sinä ainoana hetkenä kun asiasta keskusteleminen sinulle sopii.
Miksi ihmeessä tämä pitäisi nimenmaan just miehen edes ottaa puheeksi? Vai onko tässä sama juttu kuin avioehdossa, että nainen ei sitä (yleensä) ota puheeksi saati sitten ehdota, ja kun mies sen tekee niin mies onkin sika joka kuvittelee naista onnenonkijaksi..
Monet nykynaiset tuntuu elävän edelleen osin jossain menneessä ajassa ja harlekiinihömpässä sekä haluavan nyppiä kummastakin ne itselle mieluisat rusinat pullasta.
Avioehdot ja isyystestit on nykyaikaa koska enää ei parisuhteetkaan ole kuten ennen.
Se ottaa asiat puheeksi, kenelle ne on tärkeitä. Ihan sana oliko kyseessä isyystesti, lapsiluku tai asuinpaikka.
Sinulle siis ei ole tärkeää tuntea kumppaniasi ja tämän ajatusmaailmaa kuin vain niiltä osin, jotka on sinulle mieluisia.
Muutenkin ketjua lukiessa on tullut kuva, että yhteen on menty vaan jonkun kanssa joka oli edes vähän sinnepäin että yhteiseloa voi harkita ja puolisoa kohtaan tunnetaan kaunaa ja suorastaan vihaakin. Ihan kuin se kumppani olisi olemassa vain siksi että se pilaa oman elämän.
Sitten wouhotetaan voimainsa tunnossa ja suunnilleen juhlitaan kuinka isyystestiä vaativaa miestä voikin sitten nälviä tämän takia vuosikausia ja jokunen keksi jo rankaista miestä vaatimalla isyyystestiä lapsista joita miehen työkavereiden perheisiin syntyy.
Voi luoja, tehän olette aivan sekaisin. Ja sitten tällaisella ajatusmaailmalla varustetut äidit kasvattaa lapsia. Huh heijaa.
Ihan samoin minä suuttuisin, jos mies 15 vuoden jälkeen kertoisi, että on aina suunnitellut muuttavansa kauas korpeen omavaraiseksi luomuviljelijäksi ja nyt pitää suunnitelma toteuttaa. Kyllä miehen pitää osata oma-aloitteisesti puhua, en minä mitään juroa mykkää halua puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies saa aivan vapaasti toteuttaa oikeuttaan. Miksi se pitäisi pakottaa kun siihen on jo täysi vapaus?
Jos menet vaatimaan niin vaimo lähtee lätkimään, kuten tämäkin keskustelu osoittaa. Jos olisi rutiini kaikille niin ei tulisi mitään parisuhdeongelmia. Ellei lapsi olisikin jonkun toisen.
Elin ensin mennään vaatimaan vaimolta testiä, johon ei vaadita vaimoa vaan ihan mies ja lapsi riittää. Vaimo ei nyt vaatimuksista huolimatta ala innoissaan järjestelemään testiä, jolle ei ole tarvetta, joten jospa vaikka pienet pettämisepäilyt vauhdittaisi vaatimusten toteuttamista. Vauva huutaa ja vaatii ruokaa, mies vainoharhailee ja vaatii testiä, vaimo vaatii hetken rauhaa ja miestä poistumaan.
Vaimo sanoi ikävästi, joten pilalla parisuhde ja testiäkään ei saanut. Miehelle tuli nyt vähän paha mieli ja vähintä mitä voi vaatia että yhteiskunta suojelee tämmöseltä mahdollisuudelta ja ikävältä sanaharkalta joten kaikki testataan kun vaimo ei vaatimuksille lämmennyt.
Vois tietenkin ihan itsekin hoitaa vaadittavat asiat kuntoon ja ihan todistetusti tämä onnistuu aika monelta, paitsi palstalla ja juuri tästä tapauksessa ei keltään.
Ja kaikki tämä tehtäis veronmaksajien rahalla. Tutkimusten mukaan 1-2% lapsista ei ole virallisen isänsä lapsia. Eli testeistä 98-99% olisi turhia. Mutta mitäpä ei veronmaksajat suomalaismiehen takia tekisi. Eikä meillä tietenkään ole muita kohteita mihin ne varorahat vois järkevämmin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin että kuka se isä hänen mielestään mahdollisesti olisi jos ei hän itse.
No mistä se mies voisi sen tietää?
Riippuisi täysin tilanteesta.
Jos olisi tuore suhde johon pamahtais vahinkoraskaus, totta kai testi tehtäsiin, itse sitä vaatisin. Tai jos olisi suhde muuten ollut heikossa hapessa lapsen saadessa alkunsa, toki.
Mutta jos mies yhtäkkiä vaatisi isyystestiä tilanteessa, jossa yhdessä ollaan päätetty yrittää lasta ja vauva on kaikin puolin suunniteltu, kyllä se vetäisisi pohjan pois luottamukselta myös miehen suuntaan. Miehellähän sitä ei sitten ilmeisesti koskaan ollutkaan.
Tiedän parikin perheenisää joka pitää toista perhettä samaam aikaan. Peittely onnistuu kun on aikaa vievä " harrastus ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon naisesta, jos haluaa salata totuuden mieheltä, ja totuuden tultua esille eroaa ja vaatii elareita. Tuossa tilanteessa naisen tulisi olla iloinen, kun ei ole pettänyt ja mies saa tästä lääketieteellisen todistuksen.
Onneksi olen vela. M25
Jos sun tyttöystävä epäilisi sua pettämisestä ja vaatisi kaikki sometilit ja sähköpostit ja pankkitiedot esille selattavaksi, niin olisitko iloinen kun lopputulos on että et ollut pettänyt? Jos hän nuuhkisi sun vaatteet aina kun olet ollut poikien illoissa, syynäisi ne eriväristen hiusten varalta? Voi kun kiva kun et pettänytkään, sori kun epäilin, pusi pusi? Ethän sinä nyt hyvänen aika haluaisi tällaisessa parisuhteessa olla.
Minulla ei ole mitään salattavaa. Jos nainen uhkaa erolla, jos haluan tehdä isyystestin, niin nainen on jo hävinnyt. Minä voitin. M25
Enhän mä sitä kysynytkään, vaan haluaisitko olla kuvailemani kaltaisessa suhteessa. Sellaisessa, jossa sinua epäillään täysin epäreilusti ja perusteetta.
Tuo on aika ratkaisevaa, nimittäin jos epäilee edes, ilman mitään sen kummempia perusteita, onhan se vähän ihmeellistä. Samoin jos muut ihmiset saa toisen manipuloitua helposti puolisoa vastaan vihjailuilla, valheilla tai muilla manipulaatioilla, antaa se kuvan typerästä ihmisestä. Kaikkiin ei tuollainen pure, jotkut tosi helppoja nakkeja. Esim. osaan kuvitella tilanteen missä sukulaiset tai jotkut muut vaikka perheen ulkopuoliset saattava haluta kammeta jonkun pois kuvioista, saattaa alkaa hirveä manipulointi pyöritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan rakastava ja tiivis perhe, joka haluaa olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin että kuka se isä hänen mielestään mahdollisesti olisi jos ei hän itse.
No mistä se mies voisi sen tietää?
Parisuhde loppuisi viimeistään tuohon. Isyys toki selvitettäisiin niin voi olla varma kuka maksaa elarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi luottaa mieheen, jos mies ei luota naiseen?
Vierailija kirjoitti:
Isyystesteistä tulisi luopua kokonaan. Mies maksaa lapsen kulut, oli isä tai ei. Piste. N43
Samoin naisen/ vaimon pitäisi maksaa miehen mahdollisesti muiden naisten kanssa siittämät lapset,oli äiti tai ei. Piste.
Tidätköhän sä nyt ihan miten vauvat tehdään. Ei ne mistään sovelluksesta putkahda sinne naisen massuun.