Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yllätyksiä sektiossa?

Vierailija
04.11.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eritti märkää. Parani monta kuukautta...

Vierailija
2/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin haavan tulehtuminen.

Positiivista sen sijaan oli se, että kävelin seuraavana aamuna, illalla leikattiin, ja muutenkin olin hyvässä kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin myös siitä järkyttävästä kivusta joka vatsassa oli pari ensimmäistä päivää.

Vierailija
4/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hyvin parantuneeksi väitetyn haavan mätiminen

- arven kutina vielä 2 vuotta sektion jälkeen

- katetroinnin johdosta saatu pissatulehdus

- jälkisärkyjen määrä puudutteen käytön lopettamisen jälkeen

- se, että puudute oli kiinni selässä vielä pari päivää leikkauksen jälkeen

- se, että puuduttaminen (epiduraali + spinaali) ei tuntunut miltään

- operaation nopeus puuduttamisesta syntymään

(ja koko operaatio, tehtiin kiireellisenä niin nopeasti, että en aluksi edes tiennyt, mitä nyt tapahtuu, Varmaan vasta katetroinnin kohdalla ymmärsin :)

Vierailija
5/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin se miten nopeasti tuo huonovointisuus meni ohi ;) Muita yllätyksiä oli esim se ettei tehnyt kipeää missään vaiheessa ja liikkuminen oli ihan ok jo seuraavana päivänä. Nopea kotiutuminen.

Toisessa sektiossa yllätti se että kaikki meni vielä paremmin kuin ensimmäisellä kerralla. Kipuja ei ollut taaskaan (luulin että se ensimmäinen kerta oli joku poikkeus) ja olin jalkeilla miltei heti osastolle päästyäni. Todella positiivinen yllätys oli se ettei tarvinut olla hetkeäkään erossa vauvasta, eli lapsi hoidettiin ja mittailtiin siinä laikkausalissa silmieni alla ja sain sitten heti rinnalle. Niin ja se että päästiin kotiin jo toisena leikkauksen jälkeisenä päivänä.

*näin voi sitten jo reippain mielin ajatella seuraavia sektioita*

Vierailija
6/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-hirvittävät ilmavaivat sektion jälkeen

-tulehdus joka levisi,aiheutti märkäkertymiä jotka piti tyhjentää,paraneminen kesti reilut 2 kuukautta

-kiinnikekivut

Vierailija
7/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsea kipu parin päivän ajan, leikkaus meni hyvin eikä siinä ongelmia.

Vierailija
8/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaanotossa ja kuvittelin olevani menossa normaaliin alatiesynnytykseen. Yhtäkkiä alkoi tapahtui kuin Teho-osastossa. Istukka lähti irtoamaan ja minua vietiin lakanat hulmuten leikkaussaliin. Kukaan ei selittänyt mitään, ei ehtinyt. Tajusin kyllä, että ollaan hengenvaarassa...

Sektion jälkeen yllätti se, että paranin niin nopeasti. Myös se yllätti, että en jäänyt vellomaan siihen tunteeseen, kuinka lähellä oli, että olisimme menettäneet lapsemme tai saaneet hapenpuutteesta vammautuneen.

Vierailija
9/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kipuja minulla ei ollut juuri laisinkaan.

Vierailija
10/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kai sinut sitten nukutettiin?

Anestesialääkäri

Vierailija
11/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä pahoinvointi ja tajunnan menetyksen tunne, kun verenpaine laski liian alas parikin kertaa.

Tunne, että putoaa leikkauspöydältä, kun se on kallellaan.

Vierailija
12/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla ainakin sektiohaava on aika haalea ja sievä, jos haavaa nyt sieväksi voi sanoa.:) kapea viilto vaan. Ja sektiosta on aikaa kohta 8 kuukautta.

Vierailija
13/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin sektio meni hyvin. Ei sattunut mitään kamalaa. Paitsi, että kyseessä oli yllätyssektio.

Vierailija
14/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana positiivinen yllätys!

Vierailija
15/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli ihan hullua. Tokassa siihen oli jo varautunut. Sekin yllätti, että pissi ei tullut heti, pelkäsin, että rakko halkeaa, kun ei vaan tullut. Ei se haljennut. Ensimmäisellä kerralla oli myös vaikeuksia saada vauva pois mahasta, kätilön piti auttaa alakautta :)

Vierailija
16/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdukset ym mutta niitä olisi voinut tulla alatiesynnytyksessä ja enemmän. Se etten joidenkin mielestä ole synnyttänyt ollenkaan. :) Lapsi vaan ilmestyi siis meille, en vissiin ollut raskaanakaan.

Vierailija
17/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puudutus ei onnistunutkaan. Nukutettiin kesken operaation. Nukutuslääkäri kävi jälkikäteen informoimassa, että todella harvoin puudutus ei onnistukaan. Toisaalta, mulla ei ole koskaan puudutus onnistunut. Onneksi omaan korkean kipukynnyksen.

Vierailija
18/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/19 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen sain alakautta ja olin heti synnytyksen jälkeen hyvässä kunnossa, kävin suihkussa ja hoitelin iloisena vauvaa.

Toisen lapseni sain sektiolla ja olin ihan soosina monta päivää. Mietin silloin, että miten kukaan voi HALUTA sektioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi