Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttolintujen kevät -sovellus

Vierailija
16.03.2024 |

Te, jotka käytätte Muuttolintujen kevät -sovellusta: Toimiiko se teillä tällä hetkellä?

Mulla nauhoitteet ei ole lähteneet tänään, eilen vielä onnistui. Hetken pyörii vaan ja sitten tulee virheilmoitus. Olen päivittänyt uusimman version muutama päivä sitten. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta sovelluksesta. Onko melko uusi juttu?

Vierailija
2/18 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuota sovellusta joten en voi vastata kysymykseesi. Olen sitä ikäpolvea joka on opetellut lintujen äänet niiden perässä juoksemalla, kiikaroimalla ja opettelemalla  :)  Mutta ohjeistuksena voin sanoa että missään nimessä tuohon sovellukseen ei pidä täysillä uskoa, se vastailee välillä ihan mitä sattuu, vaikka muuten kelpo sovellus onkin. Joten aina tarkistus jotain muuta kautta myös ennenkuin suinpäin uskoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta sovelluksesta. Onko melko uusi juttu?

Tuli käsittääkseni noin vuosi sitten. Hyvä sovellus, ja siinä samalla auttaa itse tutkimusta. 

Vierailija
4/18 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Olisiko vielä pelimiesten kevät sovellus, jossa voi seurata niiden vaelluksia. Tai muita erikoisia sovelluksia.

Vierailija
5/18 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kiltti ihminen kokeilla? 

Olen käynnistänyt puhelimeni uudelleen, se ei auttanut. 

Vierailija
6/18 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Olisiko vielä pelimiesten kevät sovellus, jossa voi seurata niiden vaelluksia. Tai muita erikoisia sovelluksia.

Miksi aina vitsailee eniten ne, joilla on huonoin huumori?

Vierailija
7/18 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ohjelma. Opin sen avulla erottamaan kaikki pihapiirin linnut. Äänittää ääntä kännykällä  parikymmenyä sekuntia ja lähettää tunnistukseen sovellukseen Voi tulla vastaus 89 %:n todennäköisyydellä tiltaltti ja 20 %:n peippo. 

Vierailija
8/18 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii taas. 

Vierailija
9/18 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sovellus, käytän itsekin! Mutta tänään ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
10/18 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava sovellus, helppo käyttää. Mulla on jo yli viisikymmentä tunnistusta. Olen Peippopäällikkö.

Vierailija
11/18 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä keväänä olen saanut ladattua ja käyttöön. Ihan kiva. Johonkin aikaan on niin paljon visertäjiä, että tunnistettavaa riittää. Yllättäen ei tuntenut korppia, mutta minä voisin olla Varpuspäällikkö. Kuka niitä väittää uhanalaisiksi, täällä niitä on paljon.

Vierailija
12/18 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tuota sovellusta joten en voi vastata kysymykseesi. Olen sitä ikäpolvea joka on opetellut lintujen äänet niiden perässä juoksemalla, kiikaroimalla ja opettelemalla  :)  Mutta ohjeistuksena voin sanoa että missään nimessä tuohon sovellukseen ei pidä täysillä uskoa, se vastailee välillä ihan mitä sattuu, vaikka muuten kelpo sovellus onkin. Joten aina tarkistus jotain muuta kautta myös ennenkuin suinpäin uskoo.

Todella olisi kehittämistä siinä, että ottaisi huomioon ajan ja paikan, kun ne kuitenkin siinä sovelluksessa on. Esimerkiksi voisi päätellä, että kevätaamuna Lapissa ei ehkä ole sama lintu, joka laulaa samaan aikaan Hangossa ja ehdottaisi todennäköisimpänä vaihtoehtoja jotain paikallista.

Vierailija
13/18 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wille Rydman yöllinen kutsuhuuto bongattu...

Vierailija
14/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Vittujen kevät - sovellus.

Vierailija
15/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno ohjelma. Opin sen avulla erottamaan kaikki pihapiirin linnut. Äänittää ääntä kännykällä  parikymmenyä sekuntia ja lähettää tunnistukseen sovellukseen Voi tulla vastaus 89 %:n todennäköisyydellä tiltaltti ja 20 %:n peippo. 

Matematiikkaa siellä ei ainakaan osata, joten en luottaisi niiden vastauksiin.

Vierailija
16/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikkaa siellä ei ainakaan osata, joten en luottaisi niiden vastauksiin.

Ei nuo prosentit tarkoita samaa havaintoa, höpsö.

Vierailija
17/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kuusikymmentä varmaa tunnistusta. Kiva sovellus.

Vierailija
18/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain päivinä tunnistukset ei meinaa mennä läpi, toisena päivänä sitten taas onnistuu. Ei hätiä siis, kokeile toisena päivänä uudelleen. Ne havainnothan tallentuu sinne eikä katoa mihinkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi