Valitsin väärin miehen
Lapsia ei ole, perhettä ei ole, emme ole edes parisuhteessa. Emme kuitenkaan vain tapaile. Sanoin eilen miehelle, että tavoitteenani on löytää mies, jonka kanssa menen naimisiin ja saan mahdollisesti perheen. Haluan ihmisen, jonka kanssa jaan elämäni ja miehen, joka määrittelemättömän ajan haluaa olla kanssani niin vakavasti, että olemme naimisissa. Mies tokaisi, että hänen kanssaan en sitä saa. Hän ei halua edes olla parisuhteessa kanssani. Sanoin, että kun loma on ohi niin en halua kuulla hänestä. Alan etsimään miestä, joka kunnioittaa minua ja on mukava minulle.
Olemme lomamatkalla ja ensi viikon keskiviikkona kotiin. En ole itkenyt, en ole muutenkaan ollut harmistunut. Mies elää kuin emme olisi tuota keskustelua käynyt. Teki suunnitelmia tulevaisuuteen meille ja puhui sitä, että jättää tavaroitaan luokseni kun ei saa kerralla kaikkea siirrettyä. En vastannut hänelle yhtään mitään. Olen todella hämmentynyt tästä. Tiedän kuitenkin, että kun olemme erossa niin saatan romahtaa ja olla hyvinkin surullinen. Olemme olleet tähän asti päivittäin tekemisissä ja olemme molemmat tunnustaneet joitain kuukausia sitten voimakkaat ihastumiset. Nyt jää yksi päivittäinen keskusteluyhteys pois. Tiedän kuitenkin tekeväni oikein itseäni kohtaan kun en jatka.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan mies käyttää henkistä väkivaltaa
Kuinka niin, sanoo ettei halua naimisiin ja perhettä, hänellä on siihen oikeus.
Pitääkin sanoa, ja se ei ole sitä henkistä väkivaltaa. Se epämääräinen toiminta tuossa on se, että vaikka ei ole tulevaisuutta eikä yhteisiä päämääriä, mies käyttäytyy, kuin ei olisi edes kuullut naisen asettamia rajanvetoja, ja toimii kuin kaikki pyörisi niinkuin ennenkin. Se, minkä nainen sanoo olevan hänelle tärkeää, sivuutetaan, ja koitetaan jatkaa siten, että ollaan päivittäin yhteyksissä ja harrastetaan seksiä, mutta mies saa häipyä koska huvittaa.
Jos nainen on ns. laadukas, niin kyllä monikin mies haluaa sellaisen naisen omakseen. Ei sellaisella naisella ole ongelmaa saada vakavaa suhdetta.
Tällaiset naiset joita miehet ovat valmiita panemaan, mutta joita miehet eivät halua ottaa pysyväksi kumppaniksi, ovat vaan yksinkertaisesti matalatasoisia naisia.
Ei tämä loppujen lopuksi sen kummempi asia ole. Meillä kaikilla on oma roolimme tässä maailmassa. Osa naisista on tarkoitettu vaimoiksi, ja osa on hetken hauskan pitoon tarkoitettuja.
Ei kannata sekstailla ja matkustella yhdessä ennenkuin on selvää, että seurustellaan ja halutaan sitoutua. Ei pidä antaa itsestään kaikkea heti, vaan vetää rajoja. Yhteiset arvot ja tavoitteet kannattaa keskustella heti alussa, niin ei tule tuhlattua aikaa ihan vääriin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ikinä ota vastuuta huonosta miesmaustaan. xD
Jaa miten niin. Otsikkokin on "Valitsin väärän miehen", eli henkilö myöntää tehneensä itse virheellisen päätöksen. Ja ilmeisesti on nyt myös lopettanut suhteen.
Ja onhan tuossa monta asiaa, jotka tekevät ihan ymmärrettäväksi miksi tilanteesta ei ole lähdetty aiemmin. Jos suuri osa vapaa-ajasta on vietetty yhdessä, toisen kanssa on ollut hyvä olla, molemmat ovat myöntäneet ihastumisensa ja seksi on ollut hyvää, siinä on jo aika pitkä lista. Ne on nuo itsekunnioitukseen ja tulevaisuuteen liittyvät kysymykset vaan sellaisia, ettei niitä voi sivuuttaa, ja siksi onkin ihan hyvä katkaista välit.
Vikani on ollut se, että en ole ilmeisesti kuunnellut mitä mies sanoo. Olen vain tästä kahden keskisestä ajasta, päivittäisistä puheluista ja viesteistä saanut aivan täysin eri käsityksen. Kuten sanoin, hän kohtelee minua kuin olisimme parisuhteessa, mutta silti ei olla kuitenkaan. Olemme olleet vuoden näin. Nyt kun nostin tuon naimisiin menon ja lapsien saamisen esille niin ilmoitti, että ei tule kumpaakaan hänen kanssaan. Totesin, että hyvä sitten kun sanoi suoraan ja en halua roikottaa itseäni tässä suhteessa, jossa en pääse elämässäni eteenpäin. Olen tässä nyt tosiaan omassa huoneessani, tapaan miehen tänään myöhemmin ja käymme syömässä. Olemme olleet pidempäänkin lomalla yhtäaikaa: kesällä kaksi kuukautta ensin hänen mökillään ja tämän jälkeen kuukauden Etelä-Euroopassa ajelemassa. Tänä syksynä oli tarkoitus lähteä vielä Islantiin ja ensi keväänä Amerikkaan. Vietämme viikoittain aikaa toistemme seurassa, hän on enemmän minun luonani.
Ikää on minulla 31 ja siksi haluan alkaa miettimään omaa tulevaisuuttani. Haluan lapsia, mutta en halua niitä tämänkaltaiseen suhteeseen. Haluan olla siinä asiassa konservatiivinen. Pystyisin helposti omalla palkallani elättämään itseni ja lapsen/kaksi, mutta kaipaan lasten kanssa tukea siinä perhe-elämässä. Itselläni ei resurssit kestä olla yksin vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vikani on ollut se, että en ole ilmeisesti kuunnellut mitä mies sanoo. Olen vain tästä kahden keskisestä ajasta, päivittäisistä puheluista ja viesteistä saanut aivan täysin eri käsityksen. Kuten sanoin, hän kohtelee minua kuin olisimme parisuhteessa, mutta silti ei olla kuitenkaan. Olemme olleet vuoden näin. Nyt kun nostin tuon naimisiin menon ja lapsien saamisen esille niin ilmoitti, että ei tule kumpaakaan hänen kanssaan. Totesin, että hyvä sitten kun sanoi suoraan ja en halua roikottaa itseäni tässä suhteessa, jossa en pääse elämässäni eteenpäin. Olen tässä nyt tosiaan omassa huoneessani, tapaan miehen tänään myöhemmin ja käymme syömässä. Olemme olleet pidempäänkin lomalla yhtäaikaa: kesällä kaksi kuukautta ensin hänen mökillään ja tämän jälkeen kuukauden Etelä-Euroopassa ajelemassa. Tänä syksynä oli tarkoitus lähteä vielä Islantiin ja ensi keväänä Amerikkaan. Vietämme viikoittain aikaa toistemme seurassa, hän on enemmän minun luonani.
Ikää on minulla 31 ja siksi haluan alkaa miettimään omaa tulevaisuuttani. Haluan lapsia, mutta en halua niitä tämänkaltaiseen suhteeseen. Haluan olla siinä asiassa konservatiivinen. Pystyisin helposti omalla palkallani elättämään itseni ja lapsen/kaksi, mutta kaipaan lasten kanssa tukea siinä perhe-elämässä. Itselläni ei resurssit kestä olla yksin vastuussa.
Selitä. Miksi? Sinuna alkaisin etsimään uutta seuraa ja nauttisin loppulomasta yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin sanoa, ja se ei ole sitä henkistä väkivaltaa. Se epämääräinen toiminta tuossa on se, että vaikka ei ole tulevaisuutta eikä yhteisiä päämääriä, mies käyttäytyy, kuin ei olisi edes kuullut naisen asettamia rajanvetoja, ja toimii kuin kaikki pyörisi niinkuin ennenkin. Se, minkä nainen sanoo olevan hänelle tärkeää, sivuutetaan, ja koitetaan jatkaa siten, että ollaan päivittäin yhteyksissä ja harrastetaan seksiä, mutta mies saa häipyä koska huvittaa.
Jos nainen on ns. laadukas, niin kyllä monikin mies haluaa sellaisen naisen omakseen. Ei sellaisella naisella ole ongelmaa saada vakavaa suhdetta.
Tällaiset naiset joita miehet ovat valmiita panemaan, mutta joita miehet eivät halua ottaa pysyväksi kumppaniksi, ovat vaan yksinkertaisesti matalatasoisia naisia.
Ei tämä loppujen lopuksi sen kummempi asia ole. Meillä kaikilla on oma roolimme tässä maailmassa. Osa naisista on tarkoitettu vaimoiksi, ja osa on hetken hauskan pitoon tarkoitettuja.
Olet väärässä. Jokainen voi tehdä voitavansa tullakseen halutuksi. Eri asia tuoko yritys kumppania.
Suositan aapeeta lukaisemaan mm.:
https://www.amazon.com/Was-Blind-Dating-But-Misadventures/dp/1496404815
https://www.amazon.com/Dont-Love-Women-Like-Relationships/dp/0692594353 (Audible trial 0e)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta- muista, että teillä ei siis ole miehen silmissä mitään parisuhdetta. Et siis ole oikeastaan valinnut väärää miestä, koska hän ei ole "sinun" (parisuhdemielessä). Olet vain valinnut viettää aikaa väärän miehen kanssa. Ja nyt voit valita olla tekemättä niin ja etsiä miehen joka on oikeasti valittavissa.
Juuri näin! Ette ole parisuhteessa ja miehen mielestä ette ole koskaan olleetkaan. Ette ole pari, ette ole olleet pari, että tule olemaan pari. Ihan sama, mitä sinä olet ajatellut tai ajattelet. Tässä on miehelle vaan tällainen kiva panosuhde, jossa voi vähän viettää aikaa sen sijaan, että olisi yksin, kun yksinolo ilman seksiä on mälsää.
Jos olisitte miehen mielestä pariskunta, hän olisi esitellyt sinut ystävilleen ja perheelleen.
Itse lopettaisin välittömästi tällaisen tiedon saatuani myös ne seksipalvelut. En ole mikään masturbaatioväline tai halua pelkkää seksiä. Se on koko ihminen kaikkineen tai ei mitään. Kasuaali paneminen ei ole minun juttuni, vaikka olisikin hyvää seksiä.
Kikkelis kokkelis! Haista pannukakku ja ota vastuu valinnoistasi! Stop your bitchin' and move on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kumma. Mulla oli parikymppisenä lapsettomana tällainen ilmeisesti itseäni tasokkaampi poikaystävä, joka ei tahtonut esitellä mua perheelleen. Pari kaveria näin kyllä muutaman kerran. Lähinnä kai koska mulla oli niitä tyttökavereita, joihin kauttani voisivat tutustua. Tämä poikakaveri sitten pettikin ja tahtoi jättää minut kertomatta, paljastui niiden tyttökavereideni kautta. Sai n. 9 kk jälkeen lapsen ton toisen kanssa ja tuon naisen joutui sitten esittelemään vanhemmilleen vaikkei heillä ollut edes parisuhdetta...
Seuraava mies kyllä esitteli minut vanhemmilleen jo parin viikon päästä tapaamisestamme ja tahtoi naimisiin ja lapsia. Olen varma, että aviomieheni on yleisesti kiinnostavampi naisten mielestä kuin tuo ensimmäinen.
Mitä tavaroita ei saa siirrettyä? Jos haluaa käyttää asuntoasi varastona matkatavaroille tai muille tavaroille, ei osoita mitenkään olevansa kiinnostunut. Ei myöskään tulevaisuudesta puhumalla, jos vain haluaa helppoa seuraa ilman tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tavaroita ei saa siirrettyä? Jos haluaa käyttää asuntoasi varastona matkatavaroille tai muille tavaroille, ei osoita mitenkään olevansa kiinnostunut. Ei myöskään tulevaisuudesta puhumalla, jos vain haluaa helppoa seuraa ilman tunteita.
Joo, nuo tavarapuheet kuulostavat siltä, että yrittää estää välien välittömän katkeamisen, jotta vastakin ajauduttaisiin samaan sänkyyn ja seurapalvelu pyörisi. Pelkkää mukavuudenhalua, ei itsensä likoon laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nuo tavarapuheet kuulostavat siltä, että yrittää estää välien välittömän katkeamisen, jotta vastakin ajauduttaisiin samaan sänkyyn ja seurapalvelu pyörisi. Pelkkää mukavuudenhalua, ei itsensä likoon laittamista.
Onkohan ap saanut jättää miehen luo tavaroitaan? Vaiko ei koska mies ei halua ap:n olevan oikeasti tyttöystävänsä. (Jos vaikka kävisikin tai on käynyt miehellä flaksi jonkun toisen kanssa niin eihän siellä miehen luona voi olla mitään tyttöystävän tavaroita... Mies kuitenkin voi levitellä ap:n luokse romujaan, sen verran mies "antaa ap:lle saumaa", jotta ap:lla ei muita miesvieraita kävisi.
Mitä yhdestä särkyneestä sydämestä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap saanut jättää miehen luo tavaroitaan? Vaiko ei koska mies ei halua ap:n olevan oikeasti tyttöystävänsä. (Jos vaikka kävisikin tai on käynyt miehellä flaksi jonkun toisen kanssa niin eihän siellä miehen luona voi olla mitään tyttöystävän tavaroita... Mies kuitenkin voi levitellä ap:n luokse romujaan, sen verran mies "antaa ap:lle saumaa", jotta ap:lla ei muita miesvieraita kävisi.
Ja jotkut eivät edes tiedosta toimivansa näin, mutta toimivat silti. Itselle pitää kaikki ovet olla avoinna ja toisille kiinni. Voisi olla kiinnostavaa tietää, olisiko tälle miehelle ihan ok, jos nainen lämmittelisi muitakin, koska "eiväthän he oikeasti seurustele"
Oli miten oli, tämä on ihan terveellinen läksy tuolle miehelle. Jos jonkun kanssa käyttäydytään kuin oikeassa ihmissuhteessa, kyllä se on hänenkin tehtävänsä pitää huolta että kumpikin on samalla sivulla.
Muuttaisin toiseen hotelliin loppulomaksi. Olisi todella ikävää olla enää tekemisissä sen miehen kanssa. Ehdit jopa hankkia pikkulaastarisuhteen loppuloman aikana, jos olet nopea.
Älä nyt herranen aika enää vietä iltaa sen miehen kanssa! Lähde syömään itseksesi ja sitten hotellin baariin tms. Mielellään vähän silmäpeliä jonkun sinkun turistimiehen kanssa. Älä siis enää syö illallista jne sen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt herranen aika enää vietä iltaa sen miehen kanssa! Lähde syömään itseksesi ja sitten hotellin baariin tms. Mielellään vähän silmäpeliä jonkun sinkun turistimiehen kanssa. Älä siis enää syö illallista jne sen miehen kanssa.
Kyllä. On ihan mahdollista, että sulle tulee vielä hauska loma, jonka muistat jostain ihan muusta kuin jonkun tunnevammaisen jakamista armopaloista.
En ole paritellut viiteen vuoteen.
N31
Mulle tulee elävä mielikuva siitä, että toi mies nauttii, kun tietää ap:n toivoneen enemmän ja näyttävän roikkuvan hänessä vielä, kun suostui illalliselle. Se mies saa kiksejä ja kiihottuu siitä, että kokee manipuloivansa ja alistavansa ap:ta toimimaan vastoin vaistojaan ja toiveitaan. Olen aivan satavarma, siis täysin takuuvarma, että hän yrittää saada ap:lta tänäiltana seksiä. ÄLÄ TEE SITÄ, ap. Se tulee tuntumaan kuin raiskaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen matkoilla ramppaat tuon kanssa? Outoa.