Valitsin väärin miehen
Lapsia ei ole, perhettä ei ole, emme ole edes parisuhteessa. Emme kuitenkaan vain tapaile. Sanoin eilen miehelle, että tavoitteenani on löytää mies, jonka kanssa menen naimisiin ja saan mahdollisesti perheen. Haluan ihmisen, jonka kanssa jaan elämäni ja miehen, joka määrittelemättömän ajan haluaa olla kanssani niin vakavasti, että olemme naimisissa. Mies tokaisi, että hänen kanssaan en sitä saa. Hän ei halua edes olla parisuhteessa kanssani. Sanoin, että kun loma on ohi niin en halua kuulla hänestä. Alan etsimään miestä, joka kunnioittaa minua ja on mukava minulle.
Olemme lomamatkalla ja ensi viikon keskiviikkona kotiin. En ole itkenyt, en ole muutenkaan ollut harmistunut. Mies elää kuin emme olisi tuota keskustelua käynyt. Teki suunnitelmia tulevaisuuteen meille ja puhui sitä, että jättää tavaroitaan luokseni kun ei saa kerralla kaikkea siirrettyä. En vastannut hänelle yhtään mitään. Olen todella hämmentynyt tästä. Tiedän kuitenkin, että kun olemme erossa niin saatan romahtaa ja olla hyvinkin surullinen. Olemme olleet tähän asti päivittäin tekemisissä ja olemme molemmat tunnustaneet joitain kuukausia sitten voimakkaat ihastumiset. Nyt jää yksi päivittäinen keskusteluyhteys pois. Tiedän kuitenkin tekeväni oikein itseäni kohtaan kun en jatka.
Kommentit (66)
Lähtisin kotiin, taikka eri hotelliin heti.
Nyt en ymmärrä. Sanoit että mies on tunnustanut olevansa voimakkaasti ihastunut sinuun, mutta myöskin sanonut että ei halua mitään vakavaa ja pitkäaikaista suhdetta kanssasi?
Onhan tämä nyt ihan päivänselvää että se mies ei ole ihastunut sinuun. Ei nuo kaksi väitettä voi olla samaan aikaan totta. Ei voimakkaasti ihastunut mies käyttäydy noin.
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka, että mies ei ole aiemmin osannut ilmaista, että kyse on pelkästä seksisuhteesta ilman sitoumuksia. Reiluin systeemi on, että se tehdään selväksi alusta lähtien. Säännölliset panot voivat olla molemmille ihan hyvä diili, mutta tuon tyypin kohdalla kyse on vain kypsymättömyydestä. Osaa ottaa, ei antaa, eikä ole edes suora.
Sinä oletat nyt että mies tiesi alusta saakka että ei halua muuta kuin seksiä aapeeltä. Mutta onhan sekin mahdollista että mies oli alussa tosissaan, mutta kiinnostus katosi tutustumisen aikana.
Minulle ainakin on käynyt niin että parin kuukauden seurustelun jälkeen tajusin: en minä haluakaan tätä ihmistä.
Ansaitset paremman miehen
🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
Kiitän kaikkia vastauksista. Olen iloinen, että täältä saa vertaistukea ja olette myös sitä mieltä, että nyt on tehty oikea päätös kannaltani.
Mies on alusta alkaen sanonut, että ei ole mikään ns. mr. nice guy. Hän on kuitenkin minua kohtaan ollut jatkuvasti todella mukava, ystävällinen ja reilu, kehunut ihan valtavasti ja tukenut. Olen siis osaltani ummistanut silmiä kun en ole kuunnellut hänen puhettaan. Nyt kun joku teistä sanoi, että puheet ja teot eivät täsmää ja hän jättää ovea auki niin ymmärsin, että näin on tehnyt. Hän on jättänyt ovea auki ja sanoikin, että hän ei aijo sitoutua ihmisiin niin voimakkaasti. Hän ei esimerkiksi halua naimisiin, koska haluaa olla "vapaana".
Ostin oman hotellihuoneen. Olemme kuitenkin tekemisissä loppuloman. Nukumme vain eri paikassa. Ei ole kummankaan puolelta pahemmin negatiivisia tunteita, en vain halua harrastaa seksiä hänen kanssaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka, että mies ei ole aiemmin osannut ilmaista, että kyse on pelkästä seksisuhteesta ilman sitoumuksia. Reiluin systeemi on, että se tehdään selväksi alusta lähtien. Säännölliset panot voivat olla molemmille ihan hyvä diili, mutta tuon tyypin kohdalla kyse on vain kypsymättömyydestä. Osaa ottaa, ei antaa, eikä ole edes suora.
Sinä oletat nyt että mies tiesi alusta saakka että ei halua muuta kuin seksiä aapeeltä. Mutta onhan sekin mahdollista että mies oli alussa tosissaan, mutta kiinnostus katosi tutustumisen aikana.
Minulle ainakin on käynyt niin että parin kuukauden seurustelun jälkeen tajusin: en minä haluakaan tätä ihmistä.
Mitä syitä sinulla oli kiinnostuksen loppumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minustakin kurjaa ja raukkamaista mieheltä, että aloittaa sitoumuksettoman seksisuhteen naisen kanssa, joka on selvästi valmis sitoutumaan ja haaveilee muusta. Siis sitoutunut kuitenkin mieheen. Sitoutumattomuus ja omaehtoisuus ovatkin vain miehen etuja kun toinen ei niistä mitään hyödy. Onpa ollut mukava miehelle kun ei tarvitse oikeasti sietää pelkoja ja epävarmuuksia naisen sitoutumattomuudesta ja epäluotettavuudesta. Vain naisen on tuossa sitä pitänyt kestää oikeasti. Muka reilu peli... Yäk mikä itsekäs pelkurimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta tämä on mahdollista ja on minullekin käynyt niin. Olen vaan tehnyt sen tavalla tai toisella selväksi. Lisäksi tuossa tilanteessa ristiriitaista on roikottaa toista siten, että ollaan päivittäin yhteyksissä, pannaan ja lähdetään yhdessä pitkälle lomamatkalle, silti toisen tulisi tietää paikkansa pelkkänä piilopanona, jonka kanssa ei kehtaa näyttäytyä julkisesti.
Ei suoraa, ei reilua. On myös reiluja fwb-suhteita.
Varmaan taas se tyypillinen mitä mies olisi halunnut, sellaista rentoa yhdessäoleilua vaan. Mutta naisen piti taas pilata kaikki tuolla naimisiinmeno- yms. höpinällä.
Kauan ehditte tapailla ennen kuin tulevaisuuden toiveista tuli puhe?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan taas se tyypillinen mitä mies olisi halunnut, sellaista rentoa yhdessäoleilua vaan. Mutta naisen piti taas pilata kaikki tuolla naimisiinmeno- yms. höpinällä.
Niin ja höpinällä, että olisi varmaan mukava tavata miehen kavereita ja vanhemmat? Siis jotenkin ehkä varmistua siitä, että mies on sitä mitä esittää. Eihän naiskumppania piilotella muista syistä kuin, että tarkoitus on pian vaihtaa toiseen tai miehellä oikeasti onkin joku toinen, jonka kanssa julkisesti yhdessä tai sitten jotain muita luurankoja kaapissa. Jos ei ole mitään salattavaa niin ei tarvitse salata suhdetta kaikilta.
Eli olet vihdoin tajunnut, että suhteesta ei tule mitään vaikka mies on jo selvästi alusta asti asti sanonut, että et hän ei halua kanssasi suhteeseen?
Ihmettelen miten lähdit ulkomaille tällaisen miehen patjaksi? Olet ilmeisesti vaarallisen helposti vedätettävä. Mieshän käyttä sua vain hyväkseen, mutta et kuitenkaan kelpaa oikeaan suhteeseen.
Älä jaksa näin kauan ensi kerralla, jos selvästi sulle sanotaan, ettei suhteeseen kanssasi haluta. Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet vihdoin tajunnut, että suhteesta ei tule mitään vaikka mies on jo selvästi alusta asti asti sanonut, että et hän ei halua kanssasi suhteeseen?
Ihmettelen miten lähdit ulkomaille tällaisen miehen patjaksi? Olet ilmeisesti vaarallisen helposti vedätettävä. Mieshän käyttä sua vain hyväkseen, mutta et kuitenkaan kelpaa oikeaan suhteeseen.
Älä jaksa näin kauan ensi kerralla, jos selvästi sulle sanotaan, ettei suhteeseen kanssasi haluta. Käsittämätöntä.
Ap, kelpaat ihan varmasti suhteeseen jollekin kunnon miehelle. Tuo mies vaan on ääliö mülkkü.
Nainen ei ikinä ota vastuuta huonosta miesmaustaan. xD
kai käy kairaamassa jotain lotkoa samalla kun suakin ajankulukseen
No, hyvä kun asia tuli selväksi. Parempi on, että mies sanoo suoraan, ettei ole aikomusta sitoutua, eikä vain riukuta löysässä hirressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kelpaat ihan varmasti suhteeseen jollekin kunnon miehelle. Tuo mies vaan on ääliö mülkkü.
Olen tuo jolle kommentoit. Varmasti, eikä se että mies on kauhea, merkitse että ap ei kelpaisi kellekään.
Toki se ihmetyttää, miksi ap roikkuu, jos selvästi mies sanoo, ettei kiinnosta.
Minä esimerkiksi olisin tuossa kohtaa lähtenyt kotiin ja estänyt miehen... se on se itsekunnioitus ja omanarvontunto, jota ap:lle ei ole?
Se taas on laatumiehille turn off vaikka olisi millainen malli kyseessä.
Ap ei tule löytämään ketään ennen kuin oppii KUUNTELEMAAN ja USKOMAAN, mitä hänelle kerrotaan.
En halua suhteeseen. Haluan lomalle.
Nämä kaksi väitettä eivät ole ristiriidassa, se pitää vain tulkita niin että miehelle kelpaat lomailuun ja seksiin, et muuhun. Harmittaa että annat kohdella itseäsi näin.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan mies käyttää henkistä väkivaltaa
Kuinka niin, sanoo ettei halua naimisiin ja perhettä, hänellä on siihen oikeus.