Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole matkustanut linja-autolla 30 vuoteen ja kuinkahan käy?

Vierailija
29.10.2022 |

Tänään siis matkustan ja voisikohan kuljettajaa puhutella sen verran, että kysyisi, mikä on oikea pysäkki. Jännittää.

Istun varmaankin etupenkkiin kaikkien kamojeni kanssa.

- autoemäntä pikavuorolla vuonna 1977 -

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen raha ei ainakaan käy,  ennen vanhaan maksettiin oravan nahoilla.

Vierailija
22/26 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla linja-autoissa ei ole enää tunnelmaa. Eikä paljon matkustajiakaan.

Joskus matkustettiin postiautollakin, sellaisella keltaisella. Keltainen pikku-Fiat oli postimuna.

Useinkin matkustin kummilaan postiautossa silloin lapsena. Etupenkkiin istumaan ja kuski/rahastaja ilmoitti milloin piti jäädä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän autoissa kuin pitkän matkan kuin junissa yhä kuuluteta pysäkit?Taksilla en koskaan mennyt. En myöskään henkilöautolla. Metroissa ja linja-autoissa pääkaupunki seutu on valo taulut pysäkeistä.terv. metro matkustaja

Ei kuuluteta. Totta kai kannattaa kysyä kuljettajalta, miten osaa jäädä oikealla pysäkillä. Pitkien matkojen busseissa on yleensä suomea taitavia kuljettajia. Ja vaikka kuljettaja lupaa muistaa sen, kannattaa silti seurata itse, missä mennään.

Minulle jäi lapsuudesta trauma siitä, kun kouluauton kuljettaja ei muistanutkaan jättää minua oikealle pysäkille. Olin pieni enkä oikeasti osannut painaa pysäytysnappulaa.

Sinulla on aikaa etsiä sitä nappulaa koko matkan ajan niin, että sen oikean pysäkin kohdalla olet jo löytänyt sen.

Vierailija
24/26 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen raha ei ainakaan käy,  ennen vanhaan maksettiin oravan nahoilla.

Onko noin? Sekin vielä! Käsitin, että koronan aikaan ei pystynyt maksamaan käteisellä.

On ainakin tuossa lähellä R-kioski, josta nostaa rahaa. Kiitos kun muistutit.

-ap

Vierailija
25/26 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko kaukovuoro tms. Kyllähän pysäkkejä suht tiheään on että jos menee vaikka ohi tai painaa liian aikaisin niin ei siinä nyt ihan hirveää matkaa tule käveltäväksi jos on väärä pysäkki. Joskus menneinä vuosina kaikki bussit ei pysähtynyt kaikilla pysäkeillä mutta en tiedä onko tuo muuttunut vuosien varrella.

ps. itselleni on käynyt myös niin että olen kyllä painanut stop-nappulaa mutta se nappula ei ole toiminutkaan :D ! Eli siinä on mennyt yksi pysäkinväli että on löytänyt toimivan stop-nappulan. En kehdannut huutaa että nyt ei nappula toiminut.

Vierailija
26/26 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tunnistan ap:n ongelman, koska maisemien ulkonäkö saattaa muuttua paljon eri vuodenaikojen mukaan.

Mutta sitä ongelmaa en tunnista, että aikuinen ihminen ei saa suutansa auki bussissa, ja pyytää kuljettajaa sanomaan milloin ollaan tulossa oikealle pysäkille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän