Kun kaikki kallistuu, mistä tingit?
Itse olen vähentänyt kampaamokäyntejä, enkä juurikaan syö enää ravintoloissa.
Kommentit (49)
Lopeta viinanjuonti niin ei kallistu enää.
Toistaiseksi ei ole tarvinnut karsia. Ravintolakäynneistä varmaan karsisin ekana. Myös kauppaostoksissa on ilmaa.
Matkustaminen on ekstraa, mutta siitä en halua luopua jos ei ole pakko.
Lopetin tupakanpolton ja alkoholin käytön. Ruoan hinnankorotukset eivät tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
No tämä ei tuo säästöä yhtään kun juon alkoholia vain esim. juhlissa, jos on onnittelumalja tai ruuan kanssa viiniä. En osta alkoholia itselleni.
En osta uusia vaatteita, no niitä ei muutenkaan kannattaisi ympäristösyistä ostella, mutta normaalisti olisin nyt syksyksi hankkinut muutamia uusia vaatteita. Jätin väliin ja säästin ainakin satasen :D
En wolttaa enää, viimeksi joskus elokuussa.
Kaupassa vaihdoin Rainbow ja muihin halpamerkkeihin ja katson tarkemmin mitä laitan kärryyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä ei tuo säästöä yhtään kun juon alkoholia vain esim. juhlissa, jos on onnittelumalja tai ruuan kanssa viiniä. En osta alkoholia itselleni.
Et ymmärtänyt vitsiä 😆
Valmisruoat, kahvilat/ravintolat pois kokonaan. Kampaaja ei ole välttämätön. Kaupasta kauppojen omia tuotemerkkejä, eikä mitään mieliteko-ostoksia.
Halvimmat pesuaineet käyttöön, eikä vaatteitakaan tule enää ostettua uutena (paitsi sukat/alusvaatteet). "Turhat" lääkkeet jää ostamatta.
En mistään. On hyvä duunipaikka ja hyvä palkka. Hinnoilla ei ole juurikaan väliä.
Rolexin ostoja pitää harventaa jos alkaa tiukalle vetämään.
En vielä mistään. Jää vain vähemmän säästöön.
Jos jossakin vaiheessa jostain pitää tinkiä, niin se on matkustelu. Eikä se ole edes paha juttu. Koronan myötä olen huomannut, ettei matkustaminen loppupeleissä tuo niin suurta lisäarvoa elämään. Ilmankin olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt vitsiä 😆
Vitsit vähissä. En minäkään juo kun kahdessa eri tapauksessa... Jos itsellä on tai kaverit tarjoaa. Muuten täysin absolutisti.
En tiedä . Ehkä muutan kaverin grillikotaan asumaan
Mekin ollaan jouduttu vähentään kaviaarin ostamista eikä enää lennellä yksityislennoilla viikonlopuksi Pariisiin.
Vaihdoin kuukautissuojat jauhenlihapakkausten imutyynyihin. Kestävät pesua ja kuivausta alun kolmattakymmenettä kertaa.
T: Eija Susanna
Laskettiin paljun lämpötilaa 31-asteesta 30-asteeseen.
Mulla on vatupassi kädessä ja ei täällä ole mikään kallistunut.
En varsinaisesti mistään. Jää vain vähän vähemmän rahaa säästöön kuukausittain.