IS: "Ulla ampui hirven ja julkaisi kuvan someen"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009160783.html
Vieläkö vuonna 2022 jollekin tulee yllätyksenä, että kuolleilla raadoilla ylpeily saattaa aiheuttaa närää?😅
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Markka sille, joka loukkaantuu paraiten!
Hieno ilmaus. Otan käyttöön :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eettisintä lihaa.
Nämäkin vihapostaajat ostaa tehotuotettua nautajauhelihaa vakumiin käärittynä.Ovat sentään sen verran fiksumpia, etteivät postaile kuvia siitä lihasta someen...
Kyllä postaa. mutta kynttilöiden ja kalliiden astioiden kanssa .
Hirven pitäisi olla nätisti aseteltuna lautasella, niin sitten kelpaa somen hienoperseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä!
Päivän hyvä työ siis tehty. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveempää tuo on kaikkien kannalta kuin eläinten tehotuotanto.
Ai kuvien laittaminen someen? Se ei liity mitenkään metsästykseen.
mutta jos teet somepostauksen vaikka burgundinpadasta kynttilöiden kanssa, se on hieno juttu ja olet hyvä ihminen , koska olet vaan ostanut tapetun eläimen.
Ihan eri asia, turha puhua aidasta kun toinen puhuu seipäästä. Jos haluaa brassailla sillä, että metsästää oman ruokansa, voi siitä samaisesta burgindinpadasta postata kuvan ja mainita, että onpa hyvää itse metsästettyä lihaa. Tämäkään ei poista sitä tosiasiaa, että kuvien postaaminen someen ei liity mitenkään metsästykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on vieraantunut luonnosta, jos ei ymmärrä, että eläimiä tapetaan ruoaksi.
Eläimen tappaminen ruoaksi ei vaadi, että sitä valokuvataan ja postaillaan someen. En tässä ottanut kantaa metsästyksen eettisyyteen, vaan siihen, että pitääkö sitä vielä valokuvata ja postailla someen? Se jos mikä on luonnosta vieraantunutta. Puhelin pois siellä metsässä ja keskittyy olennaiseen.
Ap
Olet aika vieraantunut. Metsästys on tarpeellinen ja hyödyllinen harrastus, varsinkin hirvenmetsästys, jolla hirvikanta pidetään luonnon ja ihmisen kannalta sopivalla tasolla. Eivät ihmiset elääkseen hirviä metsästä, vaan harrastuksena ja onnistuneen suorituksen voi aivan hyvin ikuistaa ja jakaa vaikka nettiin. Se, että nykylapsoset eivät oikeasti tajua luonnosta mitään, ei ole kyseisen henkilön syy. Miksi teit tämän aloituksen jos et halunnut pilkata kyseistä metsästäjää julkisesti? En itse metsästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kuitenkin oikein kirjoitettuna, eikä kiejoitusvirheillä, kuten alkuperäinen.
Halusi vain brassailla ja kohottaa egoaan poseerauksellaan. Miettisi motiivejaan eikä äimistellä reaktioita.
Verovaroin voidaan tuottaa jotain Eränkävijät-sarjaa seitsemän tuotantokauden verran, mutta tästä sitten palaa käämi. OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kuitenkin oikein kirjoitettuna, eikä kiejoitusvirheillä, kuten alkuperäinen.
"Paraiten" on murretta.
Kiejoitusvirhe tuskin on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kasvissyöjä, mutta minua ihmetyttää enemmänkin liten jollekin tulee yllätyksenä, että liha tulee eläimestä. Metsästys on eettisin tapa lihaa hankkia, joten hienoahan se on, että joku hankkii itse ruokansa metsästämällä. Miksi sillä ei vähän brassailisikin.
Ja luulet, että ihmiset siksi ovat vihaisia? Koska kuulevat ensimmäistä kertaa pihvinsäntulevan eläimestä? Juu ei... Tässä kyseenalaistetaan sitä, että jonkun mielestä on hienoa ottaa kuva ampumastaan eläimestä, sen lisääminen someen (ja vielä twitteriin!) ja sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät innosta onnittele. Jos pitää sillä oman lihansa metsästämisellä brassailla, sen voi tehdä vaikka postaamalla kuvan heinosti valmistetusta ruoka-annoksesta, ei kieli ulkona verisenä makaavasta kuolleesta eläimestä. Ainakaan jos tarkoitus on saada positiivisia kommentteja eikä vihaa niskaan.
Alleviivaat pointtini. Pihvi lautasella kuvattuna on kuitenkin ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on vieraantunut luonnosta, jos ei ymmärrä, että eläimiä tapetaan ruoaksi.
Eläimen tappaminen ruoaksi ei vaadi, että sitä valokuvataan ja postaillaan someen. En tässä ottanut kantaa metsästyksen eettisyyteen, vaan siihen, että pitääkö sitä vielä valokuvata ja postailla someen? Se jos mikä on luonnosta vieraantunutta. Puhelin pois siellä metsässä ja keskittyy olennaiseen.
Ap
Olet aika vieraantunut. Metsästys on tarpeellinen ja hyödyllinen harrastus, varsinkin hirvenmetsästys, jolla hirvikanta pidetään luonnon ja ihmisen kannalta sopivalla tasolla. Eivät ihmiset elääkseen hirviä metsästä, vaan harrastuksena ja onnistuneen suorituksen voi aivan hyvin ikuistaa ja jakaa vaikka nettiin. Se, että nykylapsoset eivät oikeasti tajua luonnosta mitään, ei ole kyseisen henkilön syy. Miksi teit tämän aloituksen jos et halunnut pilkata kyseistä metsästäjää julkisesti? En itse metsästä.
Miksi otat kantaa, jos et edes metsästä? Itse metsästän ja silti vierastan ajatusta, että kaato nähdään pokaalina, isona voittona ja asiana, joka pitää mainostaa kaikille juuri valokuvan kanssa.
Eniten kuitenkin kyseenalaistin sitä, että artikkelin naiselle tuli yllätyksenä, että tällaiset kuvat eivät välttämättä saa lämmintä vastaanottoa somessa. Luulisi kaikkien ymmärtävän nykyään, että tuollaisia kuvia kun postailee someen avoimille kanaville, niin kritiikkivyöry on taattu.
Metsästys itsessään on hieno harrastus, eettisin tapa hankkia lihaa ja erittäin tarpeellista luonnon monimuotoisuuden säilymiseksi. Se ei silti vaadi avointa mainosta nettiin jokaisesta kaadetusta eläimestä. Kuten joku muu aiemmin mainitsi, ne kuvat voi säästää vaikka takan reunalle.
Ap
Ainakin meidän paikallisessa metsästysseurassa on sovittu, ettei kaatokuvia laiteta someen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kasvissyöjä, mutta minua ihmetyttää enemmänkin liten jollekin tulee yllätyksenä, että liha tulee eläimestä. Metsästys on eettisin tapa lihaa hankkia, joten hienoahan se on, että joku hankkii itse ruokansa metsästämällä. Miksi sillä ei vähän brassailisikin.
Ja luulet, että ihmiset siksi ovat vihaisia? Koska kuulevat ensimmäistä kertaa pihvinsäntulevan eläimestä? Juu ei... Tässä kyseenalaistetaan sitä, että jonkun mielestä on hienoa ottaa kuva ampumastaan eläimestä, sen lisääminen someen (ja vielä twitteriin!) ja sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät innosta onnittele. Jos pitää sillä oman lihansa metsästämisellä brassailla, sen voi tehdä vaikka postaamalla kuvan heinosti valmistetusta ruoka-annoksesta, ei kieli ulkona verisenä makaavasta kuolleesta eläimestä. Ainakaan jos tarkoitus on saada positiivisia kommentteja eikä vihaa niskaan.
Alleviivaat pointtini. Pihvi lautasella kuvattuna on kuitenkin ok?
Jos tarkoitus on maksimoida positiiviset reaktiot ja kommentit, niin kyllä. Silloin pihvi lautasella saa satavarmasti enemmän positiivisia kommentteja ja reaktioita verrattuna kuolleen eläimen kuvaan.
Onhan tuo kieltämättä barbaarinen tapa, mutta ihmiselle ominaisin tapahtuma luomakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän paikallisessa metsästysseurassa on sovittu, ettei kaatokuvia laiteta someen.
Monella seuralla nykyään sama sääntö, tätä tässä ajoin takaa. Se someen postaaminen avoimeen profiiliin ja sitten iltapäivälehdessä itkeminen negatiivisista kommenteista on hölmöä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kieltämättä barbaarinen tapa, mutta ihmiselle ominaisin tapahtuma luomakunnassa.
Ai someen julkaiseminen? Siitä tässä on nyt kyse, ei metsästyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Verovaroin voidaan tuottaa jotain Eränkävijät-sarjaa seitsemän tuotantokauden verran, mutta tästä sitten palaa käämi. OK.
Eli ei saa palaa käämi koska yle järkkää jotain ohjelmaa josta kukaan ei ole kuullut? OK.
Tämähän on ihan uusi "Afrikan lapset"-argumentti.
Ovat sentään sen verran fiksumpia, etteivät postaile kuvia siitä lihasta someen...