Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: "Ulla ampui hirven ja julkaisi kuvan someen"

Vierailija
28.10.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009160783.html

Vieläkö vuonna 2022 jollekin tulee yllätyksenä, että kuolleilla raadoilla ylpeily saattaa aiheuttaa närää?😅

Kommentit (252)

Vierailija
1/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Aika pönttö saa olla jos a) ylipäätään laittaa tuollaisia kuvia someen ja b) yllättyy saamastana kritiikistä.

Vierailija
2/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää brassailla tapetulla ELÄIMELLÄ?!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on vieraantunut luonnosta, jos ei ymmärrä, että eläimiä tapetaan ruoaksi.

Vierailija
4/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kaato. Yksi puoltonnari vähemmän koulutaksin murskaamisesta.

Vierailija
5/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullun näkönen nainen :D

Naisvihaa!

Vierailija
6/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kasvissyöjä, mutta minua ihmetyttää enemmänkin liten jollekin tulee yllätyksenä, että liha tulee eläimestä. Metsästys on eettisin tapa lihaa hankkia, joten hienoahan se on, että joku hankkii itse ruokansa metsästämällä. Miksi sillä ei vähän brassailisikin.

Vierailija
7/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on vieraantunut luonnosta, jos ei ymmärrä, että eläimiä tapetaan ruoaksi.

Eläimen tappaminen ruoaksi ei vaadi, että sitä valokuvataan ja postaillaan someen. En tässä ottanut kantaa metsästyksen eettisyyteen, vaan siihen, että pitääkö sitä vielä valokuvata ja postailla someen? Se jos mikä on luonnosta vieraantunutta. Puhelin pois siellä metsässä ja keskittyy olennaiseen.

Ap

Vierailija
8/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti on sadisti, mutta silti näille mies sadisteille me hurrataan, mutta nais sadisti on evil. Metsästäjän pitää olla sadisti, ei muuten pysty tappamaan.

Vierailija
9/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei nää kontekstia; metsästäessä ja kalastaessa poseerataan aimosaaliin vierellä. Itselleni ei-metsästävänä tuommoinen on outoa, mutta ymmärrän, että kuuluu harrastukseen. Ja eihän tässä nyt uhanalaista eläintä ladattu sentään.

Vierailija
10/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveempää tuo on kaikkien kannalta kuin eläinten tehotuotanto. 

Vierailija
11/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kasvissyöjä, mutta minua ihmetyttää enemmänkin liten jollekin tulee yllätyksenä, että liha tulee eläimestä. Metsästys on eettisin tapa lihaa hankkia, joten hienoahan se on, että joku hankkii itse ruokansa metsästämällä. Miksi sillä ei vähän brassailisikin.

Metsästäjä-keräilijä-Suomi elätti noin 10 000 ihmistä. Jos metsästys vielä kasvattaa suosiotaan, eläimet loppuvat, varsinkin kun luontokato kaventaa niiden elinpiiriä muutenkin.

Metsästetty liha on äärimmäistä luksusta.

Vierailija
12/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka tuosta kauhistuitte, olette luusereita, joilla on soijanakki pe rs eessä. Menkää töihin.

Vierailija
13/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet, että ihmiset siksi ovat vihaisia? Koska kuulevat ensimmäistä kertaa pihvinsäntulevan eläimestä? Juu ei... Tässä kyseenalaistetaan sitä, että jonkun mielestä on hienoa ottaa kuva ampumastaan eläimestä, sen lisääminen someen (ja vielä twitteriin!) ja sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät innosta onnittele. Jos pitää sillä oman lihansa metsästämisellä brassailla, sen voi tehdä vaikka postaamalla kuvan heinosti valmistetusta ruoka-annoksesta, ei kieli ulkona verisenä makaavasta kuolleesta eläimestä. Ainakaan jos tarkoitus on saada positiivisia kommentteja eikä vihaa niskaan.

Vierailija
14/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kuvien laittaminen someen? Se ei liity mitenkään metsästykseen.

Vierailija
15/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markka sille, joka loukkaantuu paraiten!

Vierailija
16/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimen tappaminen ruoaksi ei vaadi, että sitä valokuvataan ja postaillaan someen. En tässä ottanut kantaa metsästyksen eettisyyteen, vaan siihen, että pitääkö sitä vielä valokuvata ja postailla someen? Se jos mikä on luonnosta vieraantunutta. Puhelin pois siellä metsässä ja keskittyy olennaiseen.

Ap

Eikä eläimen syömisestä eettisempää tee se, että ostat kaupasta lihamöhkäleen miettimättä alkuperää. 

Vierailija
17/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eettisintä lihaa.

Nämäkin vihapostaajat ostaa tehotuotettua nautajauhelihaa vakumiin käärittynä.

Vierailija
18/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei nää kontekstia; metsästäessä ja kalastaessa poseerataan aimosaaliin vierellä. Itselleni ei-metsästävänä tuommoinen on outoa, mutta ymmärrän, että kuuluu harrastukseen. Ja eihän tässä nyt uhanalaista eläintä ladattu sentään.

Pidän ihmistä, joka ei kunnioita ottamaansa elämää, vähän vajaana jos vielä lesoaa sillä somessa.

Vierailija
19/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poseeratkoon vain, mutta sen kuvan voi sitten laittaa vaukka takan reunalle. Tai yksityiselle instatilille. Mutta itse missasit apn kritiikin kontekstin: miksi itkeä iltapäivälehdessä, että saa kritiikkiä, jos on niin tyhmä, että jakaa tuollaisen kuvan avoimelle twitter-tilille?

Vierailija
20/252 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kuvien laittaminen someen? Se ei liity mitenkään metsästykseen.

mutta jos teet somepostauksen vaikka burgundinpadasta kynttilöiden kanssa, se on hieno juttu ja olet hyvä ihminen , koska olet vaan ostanut tapetun eläimen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi