Millaisia kotivaatteita käytät? Ideoita kaipaan
Haluaisin ryhdkkäät mutta mukavat kotivaatteet, lämpimät näin talvea vasten, ei hiostavat kuitenkaan. Hyvännäköiset, että viitsii käydä postilaatikolla. Ei yöpuku tai pyjama.
Joku velour tai college kaksiosainen oloasu?
Kommentit (50)
Legginsit ja joku pitkähihainen neule/paksumpi paita. Sukat. Kesällä lyhythihainen.
Ilman rintsikoita tietty.
En ymmärrä tätä keskustelua. Teen töitä kotitoimistossani ja olen kotona työvaatteissa: pellavamekoissa ja sukkahousuissa. Samat pellavamekot käyvät kesällä ja talvella, ja voin mennä ne päällä minne vain.
Kuka vapaaehtoisesti köyttää itsensä rintsikoihin kotioloissa? Töissä joo, ja kesällä ulkona ohuiden vaatteiden kanssa, ettei hölsky ja näy läpi. Kotona aina löysä paita ja sortsit, tai löysä mekko. Paljaat jalat, ei alusvaatteita.
Itse käyn vaikka kaupassa pyjamahousuissa, ja asun keskustassa. Grunge takas!
Eipä ole tullut mieleen mitä tiettyjä vaatteita kotona käyttäsin. Vedän vaan rennot vaatteet kaapista. Postilaatikolla minäkin käyn, näillä keleillä takin vedän niskaan, eikä postilaatikolla käyntini ole mikään muotinäytös.
Collegehousuja käytän varsinkin talvea vasten. Vetoketjullisia huppareita ja löysiä teepaitoja yläosana, sekä neuleita. Jonkun yksittäisen löysän neuleen olen tainnut ostaa erikseenkin. Mutta usein hieman liian virttynyt ja nyppyyntynyt merino- tai kashmirneule siirtyy kotikäyttöön, kun sitä ei saa enää pelastettua ihmisten ilmoille.
Elän yksin. Käytän risaisia rötkövaatteita kotona. Ei ole varaa ostaa kotikäyttöön mitään erityisiä. Ne vaatteet, jotka ovat liian kuluneita ja loppunkäytettyjä, jäävät itselleni kotikäyttöön.
Meillä on sisällä lämmin, joten mulla on aina spagettiolkaimisia rantamekkoja kotiasuna. Alla en käytä mitään, että "paikat" tuulettuu. Jos on hieman vilpoista hartioilla, puen aamutakin. Jalassa on yleensä villasukat, koska varpaat palelee.
Jos talvella tulee kylmempi sitten pukisin sellaiset velourhousut, ovat taas muotia. Ne ei kuitenkaan ole ihan halvat, jos ostaa laadukkaat.
No velour- ja collegeasut on ihan kivoja mutta vähän juntteja. Kashmir-neule ja housut, niillä pysyt lämpimänä ja olet tyylikäs.
T-paita ja verkkarit. Kylmemmillä ilmoilla huppari ja villasukat lisäksi.
Suosikkini on punaisenkolea kauluspaita murisevalla housuhameella. Varvas ei näy ja kollegat ei sitten siitä huomauttele. Syksyllä usein on koleaa ja hyvä ruoka auttaa keskittymään kokeisiin ja niiden tuloksiin. Karttatehtävän otin tosissani ja opettelin kaikki foodora-tilauksiin liittyvän. Sota voi olla tulossa, mutta kepu on ennallaan. Toivottavasti huomenna on puotaa ja uutta liittoa ei vielä tule hyvästä yhteistyöstä huolimatta.
Pidän samettihousuja ja pooloneuletta. Myös villasukat. Samettihousut ovat aivan samanlaiset mitä minulla oli 1980- luvulla. Näillä pärjää hyvin talven yli. Kauppaan voi lähteä lyhyelläkin varoitusajalla, kun laittaa kengät jalkaan ja untuvatoppatakin päälle.
Vierailija kirjoitti:
No velour- ja collegeasut on ihan kivoja mutta vähän juntteja. Kashmir-neule ja housut, niillä pysyt lämpimänä ja olet tyylikäs.
Kashmir-neuleen villa kutittaa herkkää ihoa ja tulee sisällä liian kuuma.
Mulla on vanha talo, joten yleensä näin talvisin on lämpimät legginsit ja t-paita, ja siinä päällä paksu polvimittainen neuletakki tai fleecetakki. Ja villasukat.
Keväisin ja syksyisin on ohuemmat leggingsit ja jokin tunikamallinen paita, esim. pitkänmallinen flanellipaita.
Kesäisin oon kotona aina shortseissa ja t-paidassa, tai kevyessä mekossa.
Ja kyllä vaihdan aina toiset vaatteet, jos lähden ihmisten ilmoille :-)
Strech-farkut tms housut, t-paita tms kylmällä villapoolo ja päällä merinovillatakki/muu villaneule/college. Meikkaan aina aamulla vähän kulmat&ripset, vaikka ei olisi suunnitelmaa minnekään lähdöstä -look good, feel good.
Voin avata oven, mennä roskikselle tai jopa mennä kauppaan. Vaihtamatta vaatteita tms.
T paita ja hame tälläkin hetkellä mukava koti asu
M49
Pitkikset, pitkähihainen t-paita, villasukat ja neule tarvittaessa.
Merinovillakerrasto ja Crocsit. Uskaltaa postilaatikollekin kunhan on ottanut pullon viinaa alle. Tosin viime reissu päätyi putkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pehmeä neule ja leggingssit.
Mitä materiaalia neule on ja mitä käytät sen alla jos käytät?
Se on jotain akryylisekoitusta, villa kutittaa ihoani liikaa. Alla on puuvillaiset liivit tai lyhyt toppi.
Merinovillaa tai alkakkavillaa. Ei kutita.
Jotkut verkkarit ja yläosa jokin minkä kanssa ei voi enää lähteä kotoa pois. Pihalla myllään ja sisällä hommaan ja vaatteilla ei ole mitään muuta väliä, kuin että ovat säähän sopivat ja mukavat. Kotoa lähtiessä sitten siistit ja nätit vaatteet ylle.