Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?

Vierailija
28.10.2022 |

Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.

Kommentit (283)

Vierailija
261/283 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% palavereista voisi hyvin korvata sähköpostilla.

Vierailija
262/283 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä firmassa on todella vanhanaikainen kulttuuri, osa johtajista ja päälliköistä johtaa pelon ja vaientamisen kulttuurilla korostaen omaa autoritäärisyyttään ja määräysvalta. Eli vähän se-80 luvun peruskoulun meininki että opettaja puhuu ja määrää, oppilaat kuuntelee ja tekee kuten käsketään, soraääniä ei siedetä. Jos meillä joku kokeneempi ja pätevä joka muitakin firmoja kokeneena ottaa kantaa asioihin, tuo erilaisia näkemyksiä esille tai vain sanoo erilaisen mielipiteensä niin talossa iän kaiken olleet vanhat jäärät ärsyyntyy heti.

Vaikka kuinka julkisissa puheissa korostetaan avoimuutta, jokaisen pitää tulla kuulluksi ja viisaus /osaaminen ei asu vain talon johdossa (tms avainhenkilöissä) vaan näkemystä, jopa nykyaikaisempaa osaamista ja kokemusta on muillakin organisaatiossa. Kuitenkin käytännössä tämä ei toteudu. Heikkoitsetuntoiset johtajat/päälliköt kokee kaiken kritiikin ja ihan jopa asialliset kysymykset henkilökohtaisena loukkauksena, ryntäävät puolustautumaan tai poisyavat itsensä vastuusta kertoen etteivät ole olleet päättämässä xx asiaa. Täällä pidetään ihmisistä jotka tekee vain oman työnsä kiltisti ja hiljaa, ei kyseenalaistetaan, vastataan /kommentoidaan vain kysyttäessä ja vain oman vastuualueen asioita, ei mitään yleistä firmaan liittyvää. 

Toisaalta niin pääsee varmasti todella helpolla mutta ne jotka haluaa vaikuttaa, on osaamista ja näkemystä muustakin lähtevät ja moni on jo lähtenyt ja tulee lähtemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/283 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin koulutus tai kehittämisiltapäivä oli täysin ajan haaskausta. Mieluummin olisin tehnyt töitä sen ajan. Ja kouluttaja oli niin etääntynyt siitä, mitä työmme arki todellisuudessa on. 

Vierailija
264/283 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä pomolta miksi joiltain työntekijöiltä vaaditaan enemmän kuin toisilta vaikka palkka on kaikilla sama ja osa ollut jopa 40 vuotta talossa eli hitaudesta ei pitäisi olla kyse vaan tuollaiset varmasti tietää mitä pitää tehdä ja pitäisi saada se vähimmäismäärä tehtyä päivässä. Silti minä teen yksin enemmän kuin kolme talon hitainta työntekijää ja nämä kolme hitainta olleet kaikkein kauiten talossa. 

Vierailija
265/283 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin koulutus tai kehittämisiltapäivä oli täysin ajan haaskausta. Mieluummin olisin tehnyt töitä sen ajan. Ja kouluttaja oli niin etääntynyt siitä, mitä työmme arki todellisuudessa on. 

Olisi mahtavaa aina tietää vähän mitkä alat kommenteissa kyseessä. Moni tosin sopii vaikka mille alalle, kun meininki ihan sama!

Vierailija
266/283 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalaiskaupungin julkkarin palveluntuottajalla on niin hiton tyhmää ja yksinkertasta (amatöörimäisesti toimivaa)  porukkaa yrityksen keskijohtoa myöten (esihenkilöt, toimihenkilöt ja johto) että mä kärsin mäiden tollojen kanssa työskentelystä.

Toisaalta... tämä on kiva kun tuntee itsensä koulutetummaksi ja varsinkin paljon nokkelaälyisemmäksi kuin 80% muista. Koitan zempata itseäni sillä että on kiva käydä keskusteluita ja tehdä joskus töitä noiden 20% kanssa jotka hoksaa asioita, asiayhteyksiä, toimivat järjestelmällisesti, loogisesti,  kommunikoivat selkeästi ja asiallisesti. 

Täällä on myös muutamia joiden substanssiosaamista arvostan, mutta heidän käytöksensä, ulosantinsa ja muiden ihmisten kanssa kohtaamiset (kommunikointi) muistuttaa lähinnä kouluttautumattomien junttien ja moukkien tyyliä. 

Vierailija
267/283 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto etten TAAS kestä tätä saakelin jaarittelua. Menkää asiaan sen sijaan että joka palaverin alussa jaaritellaan "kuuluuko nyt, missäs se dokumentti olikaan mitä piti näyttää, mitenkäs saan tämän edityksen oikeaan muotoon, näkyykö esitys, kuka hyväksyy lkopuoliset kokoukseen tulijat. Joka palaverissa esittäydytään samoille asiakkaan edustajille. Tunnin palaverista on käytetty taas vartti ihan vit... un diiba daabaan. 

Eilen olin asiakkaan palaverissa jossa varmaan 15 ihmistä, meidän osuus olisi ollut selvä 5 minuutissa. Ihan vatipäistä touhua kun ei osata ajatella asioita toisten näkökulmasta ja tehdä järkevästi asioita. Nämä on juuri niitä aikasyöppöjä työssä, Ihan hiton tyhjänpäiväiset palaverit.

Vierailija
268/283 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut työhistoriani aikana tällaisessa firmassa jossa päättävässä asemassa olevat voivat ihan sujuvasti lähes koska tahansa poistaa itsensä vastuusta ja delegoida suurimman osan tekemisestä muille.

Vähän väliä tulee uusia järjestelmiä joissa aina vaan tulee uutta vastuuta, muistamists ja tekemistä esihenkilöille. Eikö 2025 vuonna järjestelmien pitäisi mennä siihen suuntaan että KAIKEN turhan ja monimutkaisen tekemisen pitäisi vähentyä. Ja miten vaan esim HR: toimistotyöntekijät ja kaikenmaailman koordinaattorot vaan lisääntyy, samoin hankintaorganisaatiossa mutta esihenkilöillä vaan työt ja vastuu vaan lisääntyy? Tuntuu että kaikki työ liiketoiminnoissa lisääntyy ja tukiyksiköiltä vähenee vaikka tukiyksiköiden asiantuntijoiden määrä lisääntyy. Ja yhteiskunta maksaa.

Vierailija
269/283 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luot pomooni (n), sinä olet "hyväsiskojärjestelmän" ylläpitäjä ja erityisesti erään palvelualan tukiorganisaatoin vastuuhenkilöt ovat jotenkin erityisesti sinun suojatteja. Et siedä mitään palautetta heistä / heidän toiminnasta, etkä mistään muustakaan talon toiminnasta (toimimattomuudesta)  ihan kun firma olisi sinun. Et osaa päättää mitään muuta jotain ihan diiba daaba asioita (jotka me sinun alaisetkin voisimme hyvin päättää mutta meidän on pakko kysyä niitä sinulta). Joskus puutut ihan hupsulla tavalla asioihin ja korostat että MINÄ TEIN PÄÄTÖKSEN, vaikket oikeasti ole sitä tehnyt vaan juokset johtajalta toiselle hakemassa hyväksyntää millon keltäkin, mutta otat kunnian itsellesi. Luuletko ettemme huomaa kuinka otat kunniaa ja vähintäänkin pädet myös meidän alaistesi tekemillä esityksillä , laskelmilla, taulukoilla jne. Esität eteenpäin niitä ominasi. Olet varsiin vähäisellä osamaisella ja älykkyydellä noinkin vaativassa roolissa. Se näkyy sinusta kauas.

Vierailija
270/283 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne ict osaston kotona "etäpäivää" lojuvat mumisijat jotka todennäköisesti herää vartin yli 9 aamulla siihen kun joku soittaa keskitettyyn palvelunumeroon. 80% todennäköisyydellä kukaan ei vastata siihen puhelimeen, outlookissa ei ole (kummallakaan) varausta, on vain etäpäivä merkintä, mutta kukaan ei vastaa vaikka päivän aikana 3 kertaa osittaa, eikä soita takaisin.

Sitten kun joskus tämä eräs vaivautuu vastaamaan, mumisee jotain epämääräistä huuliensa raosta niin ettei mitään kuule. Opettele saa...nan hiiri ensinnäkin puhumaan ja kommunikoimaan muiden ihmisten kanssa ja tule vasta sitten hakemana työpaikkaa. Epäilen että olet jossain suojatyöpaikassa koska ihan takuulla verbaalisesti ja ammatillisesti lahjakkaampia ihmisiä olisi jonoksi asti. Kukaan meistä ei ymmärrä miten olet tullut valituksi.

Tästä tyypistä (ja koko ict toiminnasta) on valitettu usein talon johdolle, kappas vaan kun mitään ei tapahdu. Mutta teeppä itse 1 virhe tai sano turhan napakasti jostain epäkohdasta tai väärälle henkilölle, niin jopa käsky käy pomon huoneeseen nuhteluun, kun joku vit...n nillittäjä on "antanut palautetta". Argh että mä kärsin.........

Vierailija
271/283 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en voi sanoa ääneen, että mun muutaman v päästä eläkkeelle jäävä kollega on ihan hupsu, ettekä te muut ja eteenkin pomomme huomaa sitä? Hän ei taida enää itsekään tajuta että hänen käytöksensä on outoa ja että hän taitaa olla aika stressaantunut ja väsynyt, josta johtuu ihme ihan yhtäkkiä ilmenevä tiuskiminen, asioissa sekoilu ja asioiden sekoittaminen, joka hiton asiaan puuttuminen ihan kuin hän iäkkäämpänä olisi meidän kollegoiden joku "pikkupomo" jolta meidän pitäisi varmistaa kaikki asiat ja että vain hänellä olisi tietyn palvelualan substanssia.

Hän yrittää päteä välillä hirveästi myös muun palvelualan asioissa vaikka on tehnyt niitä töitä pienimuotoisesti vain hetkittäin ja varmaan 10 v sitten kun toiminta on ollut tosi vaatimatonta nykyiseen verraten, mutta hämpä päättää kukkoilla alan oikealle nykypäivän substanssiosaajalle. Hän haluaa tietää kaiken ja antaa kommenttinsa kaikkiin asioihin vaikkei ne kuulu hänen alueelle mitenkään. Pidä turpasi kiinni silloin kun käsitellään muiden kollegoiden aluetta. Me kysymme sinulta jos tarve, sinä ET päätä ja määrää täällä miten mikäkin asia tehdään. Hoh hoijaa.

Miltähän tuntuis tehdä taas pitkästä aikaa töitä fiksujen ihmisten kanssa?

Vierailija
272/283 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme TÖISSÄ täällä, emme yhtä suurta perhettä jossa osaa iän kaiken firmassa olleista ruotii ja pitää tietää kaikkien muiden asiat. Ja jos ei tiedä, niin otetaan selvää. Puhutaan avoimesti miksi joku on sairauslomalla tai poissa, sitä spekuloidaan loputtomiin ja jos ei tiedetä varmuudella niin otetaan selvää.

Ja siis ihan käytännössä täysin ventovieraat tulee kyselemään lounaspöydässä, erään juhlapyhän jälkeen, todella henkilökohtaista asiaa. Vaikkakin yritti tietysti vain olla mukava ja keksiä jotain puhumista, mutta mitä vittua se sulle kuuluu kuka viettää mitenkin pyhiään ja kenen kanssa tai viettääkö ollenkaan. Ei ole mikään oletus se että kaikki viettää juhlapyhiä samalla kaavalla, sillä normatiivisella, jota sinä oletit )ääliö).  Kyllä tämänkin ihmisen roolissa ja ammatillisella taustalla pitäisi tajuta, että ei voi rynnätä kyselemään henkilökohtaisia asioita sellaisilta joiden kanssa ei jo ole niin tuttu että tietää tämän toisen jakavan kaikki juhlapyhäkokemukset, perhepiirin asiat ym työpaikalla. Näitäkin lörppöjä riittää jotka varmasti puhuu kaiken senkin mitä ketään ei kiinnosta, mutta muistakaa aina, että ihmiset kertoo (missä tahansa yhteydessä) vain sen mitä he haluavat. ÄLÄ KYSELE henkilökohtaisia asioita! 

Vierailija
273/283 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että tässä asemassa olevana ihan hävettää itseänikin, että mulle on aivan sama mitä tällä tapahtuu, aivan hiton sama mitä typeräksi havaittuja linjauksia olette tekemässä, aivan sama tuleeko tulosta vsi tehdäänkö tappiota tai kuinka paljon. Koska meillä xxxx roolissa olevilla ei ole vaikutusmahdollisuuksia juuri muuhun kuin oman työajan käyttöön ja joskus johonkin saadaan sanoa oma mielipide, niin mitä hittoa stressaisin mistään. Hoidan työni minimivaatimuksilla mutta kuitenkin hyvin, mutta en enää vaivaa päätäni ja hermoile sillä että asiat on pielessä ja kaikki vaihessa ja talon johtoa myöten tehdään typeriä vanhanaikaisia päätöksiä. Otan vain kaiken hyödyn itselleni mihin ikinä pystyn ilman kiinnijäämistä tai moitteita jostain diiba daabasta. 

Vierailija
274/283 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin sanoa meidän etäilijöille, että mikäli ette halua, että teidän rakkaat etäily mahdollisuudet lopetetaan, älkää nyt j*malauta kehuko aina, että miten mahtavasti olette saaneet työpäivän aikana siivottua ja tehtyä lumityöt yms.

Vierailija
275/283 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin sanoa meidän etäilijöille, että mikäli ette halua, että teidän rakkaat etäily mahdollisuudet lopetetaan, älkää nyt j*malauta kehuko aina, että miten mahtavasti olette saaneet työpäivän aikana siivottua ja tehtyä lumityöt yms.

JUST, meillä oli tiimissä aikoinaan daami joka hoiti 3 lapsisen perheen (+aupair) KAIKKI asiat: lääkärit, parturit, fyssarit, kauppareissut, leipomise ym ym perjantaisin ja hän postasi typerä esim noita leivontajuttuja facebookiin ja joskus työlavereillekin. Lisäksi ei vastannut edes puhelimeen kun oli ollut kampaajalla ja tmän hän kertoi ihan pokerina maaamuna työkaverille. Kerran kysyin vittuillessani niin et oliks sulla tasoirusvapaa vai etätyöpäivä? Ääliö muija, no se oiski saanunu muutenki kenkää, oli myös ihan epäpätevä ja laiska, mut tajus lähtee oma-lotteisesti. 

Vierailija
276/283 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että suurin osa työyhteisön henkilöistä on epäpäteviä ja heidän tekemien virheiden korjaukseen menee huomattava osa työaikaani. Lisäksi näille tampioille asioiden selittäminen ja muu politiikka vie sitten loputkin.

Ovatko väärässä työssä kun ei tunnu kiinnostavan hommat. 

Vierailija
277/283 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hassua että saan millon mistäkin positiivisia palautteita, eräs henkilö sanoi minua keskivertoa älykkäämmäksikin. Asiakkaan yhteyshenkilö on antanut oikein kirjallista palautetta hyvin vetämästäni projektista, vaikkei mua kiinnosta tää duuni oikeestaan pätkääkään. Työ on mulle liian helppoa ja vaatimatonta siihen nähden mihin edellisellä työnantajalla jouduin ja totuin. Teen tätä nykyistä duunia ns toinen käsi taskussa. Minulla on ruhtinaallisesti vapaa-aikaa eikä työstressi paina. Joskus hiljaisina aikoina mulla on niin tylsää et olen miettunyt et perustaisinko oman firman ja alkaisin tehdä jotain yksittäisiä pikkujuttuja leipätyöni ohella omaan piikkiin.

Vierailija
278/283 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä julkkarin firmaa ei johda kukaan vaikka on joukko erittäin koulutettuja ja kokeneita johtoryhmäläisiä ja tj. Täällä jokainen porukka puuhaa omiaan edes tietämättä mitä ne toiset osastot ja tukiyksiköt tekee tai aikoo tehdä. Jossain asiassa tehdään päällekäisyyksiä, moni asia jää joko aloittamatta tai puolitiehen koska kuka tahansa voi koska tahansa vaan jättää asist puolitiehen tai kokonaan tekemättä. Oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. 

Mut, eipä oo mun murhe, palkka tulee joka kk ja se on hyvä.

Vierailija
279/283 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt ja ihmettelen edelleen miten julkishallinnon suhteellisen pienellä yrityksellä voidaa sallia hyvin erilaiset käytännöt ja eriarvoistavat edut miesvaltaiselle alalle mutta naisvaltaisella sektorilla on noudatettava pilkulleen ohjeita. Tätä eriarvoisuutta ja niitä hys hys "tiskinalus" lupia kuitenkin annetaan miehille mutta ei naisille. Jos erehtyy kysymään perustellusti poikkeuslupaa johonkin, sitä ei tule. Naispomo sanoo että toimitaan ohjeen mukaan hän ei voi antaa lupaa muuhun. Mutta kun saman pomon alaiset miehet vaan tekee oman mielen mukaan niin ei siitä mitään seuraa. Eli ei kannata kysyä, vaan pitää toimia vaan ja sitten jos ns jää kiinni niin selittää adian parhain päin ja vähän mielistelee pomoa niin ei saa (ehkä) mitään rangaistusta. .....  

Vierailija
280/283 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta on varsin erikoista, epäammattimaista ja jopa hassua että merkittävässä vastuuroolissa oleva (melkein johtaja n ) moittii vähättelevään sävyyn erään toimialan heikkoa toimivuutta, kaaosta, organioinnin puutetta ym josta hän itse on vastuussa. Tämä kyllä viimeistään todisti sen että ko henkilö ei ota mistään mitään vastuuta oikeasti.  Hän varmasti ihan vilpittömästi luulee että vastuu heikosti johdetusta palvelualasta on hänen alaisellaan, jota hän ei johda millään tasolla, kyselee vaan jotain diiba daabaa eikä ota itse johtajuutta ja vaadi mitään korjausliikkeitä. Jotenkin tuntuu että kaiken annetaan mennä vaan omalla painollaan ja ongelmat lakaistaan maton alle eikä niistä saa sanoa mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän