Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?
Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.
Kommentit (318)
Voi hyvää päivää kuinka paljon tässä julkkarin firmassa ois korjattavaa / tehostettavaa tekemistä ihan yksittäisistä pikkujutuista isoihin linjauksiin. Joskus tuntuu siltä että tää koko toimistoporukka on ku liuta hienoja aikuisia hiekkalaatikolla, tehdään muka hirveesti jotain, paljon liikettä ja ääntä, kalenterit ääriään myöten täynnä palavereja mut mistään ei oikeen tuu valmista. Tyhjänpäiväsiä teamseja sinne ja tänne joilla työllistetään toisemme. Päätöksenteko on kankeaa, helvetin hidasta, virheitä virheiden perään jotka hys hys lakaistaan maton alle, toimimattomia järjestelmiä ja raportteja, osa niistä maksaa maltaita yhteiskunnalle.
Täällä nätisti pukeutuneet siistit ihmiset vipeltää kauheen kiireisen ja tärkeän näköisenä neukkarista toiseen väkinäisen iloinen ilme naamalla. Ollaan opetellusti ystävällisiä muille vaikka kuinka joku ärsyttäisi. Mistään ei saa sanoa mitään poikittaista ilman että joku vetää herneen nenään ja seuraavassa yhteydessä saat itse läksytyksen. Jengi toistaa kuin papukaijat jotain business jargoniaa ja strategiahöpinöitä vaikka suurintaosaa se ei varmastikaan juurikaan oikeasti kiinnosta eivätkä he kaikki edes tajua mitä puhuvat. Kunhan vedetään se teatterirooli aina päivä kerrallaan, haaveillaan lottovoitosta tai mielekkäämmältä työstä ja kk viimeinen päivä kilahtaa mukava summa tilille ja nautitaan julkkarin pitkistä lomista vielä kaupan päälle.
Se mitä ei kehtaa sanoa, on parempi jättää sanomatta muualla.
Voisitteko arvon kollegat olla tuomatta niitä perheongelmianne töihin? Koittaisitte muistaa että työpaikalla tehdään ihan niitä töitä eikä jaaritella tuntikausia ex-hulttiomiehistä tai muista oman perheen ongelmista! Tai jumiteta omalla puhelimella kun meidän adhd-kakaralla on vähän vaikeaa. Toki jos asia on oikeasti akuutti se pitää hoitaa mutta tässäkin on oltava joku raja! Kiitos!
Itseäni häiritsee päivä päivältä enemmän uuden työkaverini hyvä kroppa ja miellyttävä käytös. Alkaa panetus häiritä työntekoa.
Voi kiesus, kohta on TAAS kehityskeskustelu ja mä joudun valehtelemaan silmät päästäni.
Olis pitäny pyytää keskusteluaika iltapäivään niin et pääsen sen jälkeen pois, tulla kotiin ja vetää lohdutukseksi suklaalevy tms koska päin näköä 1,5h valehtelu ja positiivistä, kiinnostunutta, motivoitunutta "toimihenkilöä" esittäminen on hemmetin uuvuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei s..tana mitä mä just näin duunin tiedotteessa. Nyt te teitte ison ison virheen josta moni saa kärsiä.
Mutta olisihan se pitänyt arvata kun nähtiin kuka tuli aiemmin puikkoihin, vaikkei edellinen harjotuskierros mennyt kovinkaan hyvin. Miten kukaan ei näe sen s..tanan tyrannin narsistisia piirteitä ja miten hän käsittelee ihmisiä kuin roskaa.
Voin vaan kuvitella et exduunipaikassa jengi tanssii pöydällä.
Ai tuliko Kalevi teille töihin? Otan osaa....
Nyt jos kollegamme xxxxx ei saa kenkää näissä muutosneuvotteluissa, niin me teemme kantelun AVIIN firman eriarvoistavasta henkilöstöpolitiikasta samalla organisaatiotasolla, samaa työtä tekevien kesken. On aivan käsittämätöntä että jollekin henkilölle on annettu mahdollisuus jo vuosikausia käytännössä olla tekemättä juuri mitään mikä on muille velvoite. Kaikki tietää että ko henkilö suibailee kaikista mahdollisesta velvoitteista eroo mutta hänen esihenkilö ei puutu tai sama saa jatkua, aivan loputonta pääkenossa ymmärtämistä eikä tältä henkilöltä vaadita samaa kuin muilta.
Nyt on tullut puikkoihin se henkilö joka lähettää toivottavasti tämän henkilön kuuta kiertävälle radalle niin kuin aika monet muutkin hänen entiset työnantajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa esille miten ammattitaidottomia meidän HR:n ihmiset on. Löpisee toisilleen ja avokonttorissa toisen sairaslomia. Juuri kuulin yksi kysyi toiselta onko eräs työntekijä fyysisen vai henkisen syyn takia pois. Toinen totta kai meni vielä vastaamaan.
Kyllä työpaikalla mielisairaat terapiassa ravaavat tiedetään!
Niin no lekurit joutuvat kirjaamaan masennuksen, jotta saa saikkua työhön kyllästymisestä.
Työpaikoilla voi oikeasti olla vanhoja myrkyllisiä perinteitä ja käytäntöjä, jotka sairastuttavat herkimpiä työntekijöitä. Niistä ei kehdata puhua, koska muiden mielestä ne ovat ok. Joten saikku. Se on kyllä sääli, jos töissä on oikeasti tarkoitus tehdä töitä eikä sairastuttaa henkilöstöä.
Osa voisi tehdä OIKEASTI työnsä huolella. Mutta kukaan ei puutu asiaan
Markkinoinnissa kysymys on siitä, että seuraa aikaansa, on valmis kehittymään ja kehittämään ja jos ei ole minkäänlaista kiinnostusta siihen miten mainokset toimii tai miten eri kanavat toimivat, on ihan turha antaa puolta miljoonaa päällikölle käytettäväksi. Se on vähän kuin heittelisi tonneja ikkunasta.
Mä olen tänään tehnyt aika vähän töitä. Jos kaikkiin ehdotuksiin sanotaan ei, on vähän hankala tehdä mitään, joten mulle maksetaan lähemmäs viisi tonnia lorvailusta. Bosslady pelkää tekevänsä virheitä, joten ei anna oikein tehdä mitään.
Ei oikein jaksa enää ehdotella asioita mitä voisi tehdä. Kehityskeskusteluissa liioittelen saavutuksiani ja valehtelen niin, että hävettää.
Viisi tonnia kuussa siitä, että pyörii täällä ja katsoo Juutubesta videoita.
Ärsyttää se, että työkavereiden lapsilla on koko ajan kaikkea haastetta elämässä, joten ollaan puoli vuotta vuodesta saikulla.
Aivan järjetöntä. Melkein voi jo odottaa valmiiksi, että kohta alkaa taas uupumussaikku ja työt siirretään muille. Esitetään, että flunssaa, mutta sitten paljastuukin, että uupumushan sen ylisuorittajan taas kaatoi sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tänään tehnyt aika vähän töitä. Jos kaikkiin ehdotuksiin sanotaan ei, on vähän hankala tehdä mitään, joten mulle maksetaan lähemmäs viisi tonnia lorvailusta. Bosslady pelkää tekevänsä virheitä, joten ei anna oikein tehdä mitään.
Ei oikein jaksa enää ehdotella asioita mitä voisi tehdä. Kehityskeskusteluissa liioittelen saavutuksiani ja valehtelen niin, että hävettää.
Juu sori, annoin sulle alapeukun. Ei ollut henkilökohtaista, mutta vituttaa vaan, kun itse raataa viikosta toiseen niska limassa. Kaikkea ei ehdi tehdä kunnolla, ja palkka on 2300 €.
Että lopettakaa nyt se muista ihmisistä juoruaminen, ei kiinnosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu sori, annoin sulle alapeukun. Ei ollut henkilökohtaista, mutta vituttaa vaan, kun itse raataa viikosta toiseen niska limassa. Kaikkea ei ehdi tehdä kunnolla, ja palkka on 2300 €.
Olen sen alapeukun ansainnut, mutta olen valittanut tästä jopa HR:lle ja kirjoittanut laajoja valituksia henkilöstökyselyihin. Pomo ei ymmärrä työstäni mitään, joten hänestä on helpompi sanoa kaikkiin ehdotuksiini ei ja teen jotain yksinkertaisia työtehtäviä. Aika käy pitkäksi, joten voisin hyvin ottaa sulta töitä vastaan. Ei sekään ole mielekästä, että vain esittää työntekoa.
Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muulla esihenkilönä kilttiä nyssykkä ihmistä joka ei ota mihinkään mitän kantaa, oikein pelkää tilannetta että joutuisi päättämään jotain laaja-alaista asiaa tai vähänkään kinkkistä asiaa. Ja vaikka olisikin tilanne että päätöstä vaativa adia olisi firmassa jonkun muun vastuualueella, hän ei ole mitään mieltä mistään. Miten joskus johtajaroolissakin olleen ihmisen on niiiiiin mahdotonta sanoa mielipiteitään. Vai onko hänet joskus nuijittu niin pahasti hiljaiseksi, että on tehnyt åäätöksen ettei enää sano mitään mihinkään mikä ei ole hänen vastuulla ja niihinkin hakee hyväksynnän muualta.
Helpolla pääsee tollasen kans kun saa itse päättää lähes kaiken ja pomo on ohjailtavissa ja johdateltavissa ihan 6-0.
Meillä on juuri tuollainen pomo sillä erotuksella, että pakoilee vastuuta, ei päätä vaikka vaadittaisiin, mutta jos päätät itse ja teet väärän päätöksen, sinut haukutaan pataluhaksi ja nolataan tiimin edessä.
Vaikka aluksi olin järkyttynyt uudesta johdon organisoitumisesta niin nyt olenkin sitä mieltä että tää tais olla ihan tarpeellinen. Vit tu mitä "suhmurointia" ja täysin päätös- ja vastuunkantokyvyttömiä akk oja keskijohto pullollaan.