Onko äänetöntä mikroaaltouunia?
Olen niin kyllästynyt tuohon meiän mikroon, joka herättää kilkatuksellaan naapuritkin kuolleista kun lämmitys on valmis. Jos ei äänetöntä ole, niin voisko olla edes sellainen oikein hento pieni 'bling'?
Kerro jos tiedät sellaisen, kiitos!
Kommentit (44)
Kävin tekemässä keikkaa eräässä firmassa, jossa mun piti pyytää joku opettamaan mulle lounastauolla MIKRON käyttöä kun sitä ei vaan saanut päälle ja puuttui kaikki normaalit stop ja on nappulat. Ihan käsittämätöntä. en muista mikä karsea merkki se oli ois kyllä pitänyt pistää ylös
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri sanoi, että kun laittaa mikron päälle, niin papukaija alkaa huutelemaan sitä "valmis bling" ääntä.
Ihana.
Kun olin pieni, mummolassa ukki asensi lankapuhelimen pirinäkellon ulos, jotta kuulisi sen autotalliinsa, joka oli pihan toisella puolen.
Mustarastas oppi pian matkimaan pirinää ja ukki sai juosta monta kertaa kieli vyön alla vastaamaan puhelimeen - turhaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kävin tekemässä keikkaa eräässä firmassa, jossa mun piti pyytää joku opettamaan mulle lounastauolla MIKRON käyttöä kun sitä ei vaan saanut päälle ja puuttui kaikki normaalit stop ja on nappulat. Ihan käsittämätöntä. en muista mikä karsea merkki se oli ois kyllä pitänyt pistää ylös
Meillä töissä se on Samsung. Kauhea vekotin.
Meillä oli aiemmin lapsuudenkodissa joku rimpula tiskikone joka piippas 8 kertaa kun ohjelma sammui eli ihan kauhean myöhään ei voinut pistää konetta päälle kun koko talo ois heränyt siihen järkyttävään kirkonkellojen kilkatukseen. Kuka tollasta ees keksii laittaa ihmisten kiusaksi?
Jos se rakkine ei pidä helvetillistä meteliä paiston loputtua, joku jenkki unohtaa pöperöt sisään, lämmittää uudelleen tai syö haaleana, saa ruokamyrkytyksen ja valmistajalle määrätään 100 millin korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri sanoi, että kun laittaa mikron päälle, niin papukaija alkaa huutelemaan sitä "valmis bling" ääntä.
Ihana.
Kun olin pieni, mummolassa ukki asensi lankapuhelimen pirinäkellon ulos, jotta kuulisi sen autotalliinsa, joka oli pihan toisella puolen.
Mustarastas oppi pian matkimaan pirinää ja ukki sai juosta monta kertaa kieli vyön alla vastaamaan puhelimeen - turhaan :D
Aivan ihana, :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana.
Mustarastas oppi pian matkimaan pirinää ja ukki sai juosta monta kertaa kieli vyön alla vastaamaan puhelimeen - turhaan :D[/quote
<3 <3 <3
Samsungista kuuluu kolme piippausta jos en halua kuulla piippauksia pysäytän sen muutamaa sekuntia ennemmin
Mikrot on ehkä suunniteltu muistisairaille puolikuuroille.
En ymmärrä miksi niiden pitää huutaa niin hulluna. Silloinkin vinkuvat valtavalla äänellä kun itse sammuttaa mikron. Sitäkin olen yrittänyt, että avaa vain oven ja jättää sen auki. Mutta sitten siihen jää valo palamaan. Se on öisin yllättävän kirkas.
Joo, on jäänyt traumat siitä ajasta kun öisin piti lämmittää vauvalle maitoa.
Se joka ehdotti paistinpannua mikron sijaan voi tunkea pannunsa vaikka per****een.
Ota töpseli pois seinästä.
Odota jonkin aikaa, 15min esim.
Avaa kansi ruvarilla.
Älä koske sähköjuttuihin.
Etsi sellainen kellon näkönen pyöreä metalli kupoli, pitäisi olla sen kääntönupin takana.
Laita teippiä siihen päälle, erkkaria tai jotain.
Testaa kello kääntämällä ajastinta päälle ja sitten pois.
Kellon ei pitäisi enää kilistä.
Sulje kansi.
Laita töpseli takas.
Itse tein tuon modauksen mun 40€ mikroon. Päästää vain naksahduksen kun on valmista.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet käyttänyt hissiä, johon syötetään se haluttu kerros numeronapeilla ja tilataan se hissi vasta sillä siihen paikalle (hississä on napit vain ovelle), tajuat, että asioista tehdään v-mäisiä ihan vain siksi, että joku vinksuaivo haluaa erilaisen.
Meidän mikrosta saa kyllä äänet pois, en tiedä onko yleinen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi niiden pitää huutaa niin hulluna. Silloinkin vinkuvat valtavalla äänellä kun itse sammuttaa mikron. Sitäkin olen yrittänyt, että avaa vain oven ja jättää sen auki. Mutta sitten siihen jää valo palamaan. Se on öisin yllättävän kirkas.
Se joka ehdotti paistinpannua mikron sijaan voi tunkea pannunsa vaikka per****een.
Ei se paistinpannu edes auta, kun nämä nykyajan hellatkin piippailee ja mölyää, uuneista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mikrosta saa kyllä äänet pois, en tiedä onko yleinen ominaisuus.
Niin, mutta sitten ei tiedä milloin on valmis. Se yksi bling riittäisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos se rakkine ei pidä helvetillistä meteliä paiston loputtua, joku jenkki unohtaa pöperöt sisään, lämmittää uudelleen tai syö haaleana, saa ruokamyrkytyksen ja valmistajalle määrätään 100 millin korvaukset.
Siihenkin on varmasti joku hyvä syy, että se helvetillinen huuto pitää päästää silloinkin kun mikron pysäyttää kesken ohjelman.
Ainakaan meidän mikrossa ei ole mitään muuta keinoa välttyä siltä meteliltä kuin avata ovi kesken lämmityksen ja jättää se auki. Mutta siinä on se riski, että joku laittaa oven kiinni ja ohjelma jatkuu tyhjänä loppuun. Ja sitten se huutaa PIIIIII PIIIIII PIIIIII. Ja tietysti muistutukset niin monta kertaa että pippauksen käy kuittaamassa.
Pitäisikö antaa palautetta mikrojen valmistajille. Ymmärtäisivätköhän ongelman.
Vähän kyllä epäilen, että ovat kiityneet siihen vinkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Paistinpannu??
Siis hellan levylle laitettava uuni? Aina oppii jotain uutta.
Tästä mikrosta saa äänet pois:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/368456/Samsung-MS23K3513AW-mikr…
Vierailija kirjoitti:
Vauvan maidon voi lämmittää vesikattilassa. Työnnä itse pääsi tuonne peehen. Aika kauan on pysytty hengissä ilman että on ollut mitään mikroja olemassakaan.
Se on jännä, että kuitenkin puuttuu se yhden kilahduksen tai piipautuksen valintamahdollisuus. Joko pitkät luritukset tai täysi hiljaisuus, kuten meillä juuri Samsungin pesukoneessakin.
Vähempikin riittäisi ilmoitukseksi kuin se pitkä pimpeli-pompeli-pimpeli-pimpeli-pom, pom, pom, dibadabaduu ja heissulivei, dingeli-dongeli-dong, dong, dong...