Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Sarkomaa "parilla kympillä ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat"

Vierailija
27.10.2022 |

Pelottavaa jos tulevassa pääministeripuolueessa todella ajatellaan näin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…

Kommentit (409)

Vierailija
61/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunoita, makaronia, nakkeja, juureksia, kaurahiutaleita, broilerisuikaleita tai koipireisiä, porkkanoita, sipulia, jne. Täysin mahdollista kahden viikon ruuaksi, jos itse tekee ruuan. Vaatii viitseliäisyyttä, pullamössöt!

No uneksi vaan

Vierailija
62/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen päiväunissa köyhä pärjää kympillä kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn huomenna Cittarissa ja ostan muutaman viikon ruuat ja annan kassalla 20e ja sanon, että Sarkomaa lupasi, että tämä riittää.

Vierailija
64/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää jos on anorektikko..

Vierailija
65/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkomaa varmaan ajatteli, että köyhä pärjää kaurapuurolla ja hernekeitolla, jota jatketaan päiväkaupalla vedellä, eikä se köyhä muuta tarvitsekaan.

Mua ottaa päähän nää sarkomaat. Minun siskoni on tahtomattaan työtön tällä hetkellä. Hän helisee jatkuvasti laskujen ja safkan kanssa ja kun hän on ihminen, joka ei kehtaa pyytää apua. Kävin kylässä ja katsoin pokkana mitä ostanu. Makaroonia kaapit täynnä ja muuta paskaa.

Isoveljenä sanoin, että mennää kauppaan. Ostetaan ruokaa toi arkkupakastin täyteen ja annan käteen rahaa, että pärjäät. Ostan lapsille kaiken mitä ne tarvitsee. Ja saa jouluna myös lahjansa ja joulun saatte kaikki. Olet yyhoo nainen ja nyt työtön Olen veljesi, joten pyydä apua.. Hän alkoi itkemään ja sanoi ettei kehtaa olla taakka. Mikä taakka sanoin. Soitin hänen vuokranantajalle ja kysyin voinko maksaa vuoden vuokrat suoraan. Se onnistu kyllä. Asiat järjestyy kyllä.

Sarkomaa ei ole ollut ikinä työtön. Mietin,että minun siskoni on onnellisessa asemassa, kun autan. Mutta mitäs ne muut keitä ei auteta

Vierailija
66/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkomaa varmaan ajatteli, että köyhä pärjää kaurapuurolla ja hernekeitolla, jota jatketaan päiväkaupalla vedellä, eikä se köyhä muuta tarvitsekaan.

Mua ottaa päähän nää sarkomaat. Minun siskoni on tahtomattaan työtön tällä hetkellä. Hän helisee jatkuvasti laskujen ja safkan kanssa ja kun hän on ihminen, joka ei kehtaa pyytää apua. Kävin kylässä ja katsoin pokkana mitä ostanu. Makaroonia kaapit täynnä ja muuta paskaa.

Isoveljenä sanoin, että mennää kauppaan. Ostetaan ruokaa toi arkkupakastin täyteen ja annan käteen rahaa, että pärjäät. Ostan lapsille kaiken mitä ne tarvitsee. Ja saa jouluna myös lahjansa ja joulun saatte kaikki. Olet yyhoo nainen ja nyt työtön Olen veljesi, joten pyydä apua.. Hän alkoi itkemään ja sanoi ettei kehtaa olla taakka. Mikä taakka sanoin. Soitin hänen vuokranantajalle ja kysyin voinko maksaa vuoden vuokrat suoraan. Se onnistu kyllä. Asiat järjestyy kyllä.

Sarkomaa ei ole ollut ikinä työtön. Mietin,että minun siskoni on onnellisessa asemassa, kun autan. Mutta mitäs ne muut keitä ei auteta

HIenoa että autat siskoasi!

Monilla ei kyllä varmasti ole ketään joka auttaisi.

Vierailija
67/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen periaatteessa pysyisi hengissä kuukauden parilla kympillä. Etenkin jos välillä paastoaisi. Mutta terveellistä se ei missään mielessä olisi. 

Vierailija
68/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi luin että Kokoomuksen Sarvamaa, mutta se olikin Sarkomaa... No sen jälkeen en ihmettele enää yhtään..

Vierailija
69/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen möläytys kokkareilta. Koittaa köyhille vielä kovat ajat ja meille muillekin. Koska köyhien ainoa tapa kokkareiden hallituskautena on saada ruokaa ryöstämällä sitä. 

Vierailija
70/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä te ostaisitte tuolla 20eurolla kahdeksi viikoksi? Ja siis ihan aamupalasta iltapalaan? Pakastin, jääkaappi ja kuivakaapit olisivat tyhjänä. Eikä lähdettäis omalle kasvimaalle tai metsään mustikoita poimimaan.

Vierailija
71/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen möläytys kokkareilta. Koittaa köyhille vielä kovat ajat ja meille muillekin. Koska köyhien ainoa tapa kokkareiden hallituskautena on saada ruokaa ryöstämällä sitä. 

Freudilainen lipsautus... :D

Vierailija
72/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari on vihdoin oikeilla jäljillä, meillä kaikilla on rajoitteita!

t. Suski Koski

Sarilla ja Suskilla suurimmat rajoitteet taitanevat löytyä ihan vain peiliin katsomalla.

🤑😌😗

Vierailija
73/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia demokratia on toisinaan huono juttu. AP:n kaltaiset ihmiset eivät osaa lukea klikkiotsikkoa pidemmälle ja silti saavat äänestää.

"Sarkomaa kertoi Twitterissä oikaisevansa sanomisensa torstaiaamuna.

Eduskuntakeskustelussa kerroin saamastani eläkkeellä olevan henkilön viestistä liittyen Kela-korvausleikkaukseen. Hän kertoi, että 20 euroa on iso raha kun hän ostaa parin viikon ruokia. Hän toivoi, ettei leikkausta tehdä.

Ilmaisuni puheessa oli epätarkka ja tässä täsmennys, Sarkomaa kirjoitti."

Vierailija
74/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella kympillä saa kyllä muutaman viikon ruoat helposti. Täyttävää ja saa tarvittavat energiat. Maukkaasta ja monipuolisesta saa kyllä vaan haaveilla. 

Oikeassa tuo on. 

Ei kyllä nykyaikaan saa kuin todella yksipuolista jotain mitä voi syödä että pysyy hengissä. Jo tuoreet vihannekset tuppaa viemään budjetin nykypäivänä yli tuon.

Vierailija
75/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha möläytys. Oli virhe tai ei.

Vierailija
76/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parillakympillä saa sorkkaraudan, tavallaan on oikessa :)

Vierailija
77/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Freudilainen lipsautus... :D

Sanna pisti pelkkiin aamiaisiinsa enemmän kuin kaksikin tuollaista köyhää saa vuodessa rahaa (vuokrat mukaanlukien). Ja sitten kehtasi kiukutella kun niitä ei maksettukaan. 

Vierailija
78/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuolla yhden kerran tilattua Woltista ruuat. Ihan kujalla koko eukko

Itse olet ihan kujalla.

Ei köyhällä ole varaa tilata Woltista.

Vierailija
79/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuolla yhden kerran tilattua Woltista ruuat. Ihan kujalla koko eukko

Itse olet ihan kujalla.

Ei köyhällä ole varaa tilata Woltista.

PItää mennä Woltiin töihin ja syödä itse ne ruuat. :D

Youtubesta löytyy ainakin yksi video, jossa Wolt-kuski varastaa ruuan itselleen.

Vierailija
80/409 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia demokratia on toisinaan huono juttu. AP:n kaltaiset ihmiset eivät osaa lukea klikkiotsikkoa pidemmälle ja silti saavat äänestää.

"Sarkomaa kertoi Twitterissä oikaisevansa sanomisensa torstaiaamuna.

Eduskuntakeskustelussa kerroin saamastani eläkkeellä olevan henkilön viestistä liittyen Kela-korvausleikkaukseen. Hän kertoi, että 20 euroa on iso raha kun hän ostaa parin viikon ruokia. Hän toivoi, ettei leikkausta tehdä.

Ilmaisuni puheessa oli epätarkka ja tässä täsmennys, Sarkomaa kirjoitti."

Luin jutun, luin oikaisun ja katsoin kyseisen puheen videon kyselytunnilta. Olen erittäin huolissani, jos kansanedusta osaa artikuloida noin epäselvästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi