Miten sosiaaliluokka näkyy ihmisessä?
Miten näkyy jos on korkea tai matala sosiaaliluokka tai sosioekonominen asema?
Kommentit (5592)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ns. vanhan rahan suvusta, ja äitini on opettanut ottamaan kaikki huomioon ja olemaan ystävällinen siivoojasta lähtien, huvittavaa seurattavaa aina nuo uuden rahan ihmiset. Käyttäytyisivät varmasti eri tavalla jos tietäisivät tyttönimeni.
Eihän se mistä suvusta olet ole millään tavalla omaa ansiotasi.
Olet ilmeisesti eilen syntynyt tai muuten vaan ilkeä idiootti. Kyllä se vaan näin on, että vanhana rahan suvusta tulee erilaisia ihmisia kuin uusrikkaista, vaikka kuinka alapeukuttaisitte.
Miksi pitää yrittää haukkua toisia?
Kukaan oikeasti fiksu ei leveile suvullaan tai sukunimellään, sellainen kun on tosi typerää hommaa.
Ne "vanhan rahan suvut" ja vastaavat yleensä tuovat taustansa hyvin selvästi esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjestas. Mitä ihmeen väliä on jollain omalla ansiollaan rikastunut vai sattunut perimään kymmenennessä sukupolvessa?
No, se omilla ansioillaan rikastunut on luultavasti fiksu ja ahkera. Joten sen kymmenennen sukupolven edustajan pitää päteä jotenkin. En itse ole kumpaakaan. En uusrikas enkä vanhan rahan suvusta. Olen keskiluokkaisen perheen virkamieslapsi, jonka mielestä tuo päteminen on vaan tyhmää.
Ei muuten päde enää. Omilla "ansioillaan" rakastuneen ei tarvitse olla fiksu tai ahkera. Riittää että on esimerkiksi tarpeeksi pahantahtoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjestas. Mitä ihmeen väliä on jollain omalla ansiollaan rikastunut vai sattunut perimään kymmenennessä sukupolvessa?
No, se omilla ansioillaan rikastunut on luultavasti fiksu ja ahkera. Joten sen kymmenennen sukupolven edustajan pitää päteä jotenkin. En itse ole kumpaakaan. En uusrikas enkä vanhan rahan suvusta. Olen keskiluokkaisen perheen virkamieslapsi, jonka mielestä tuo päteminen on vaan tyhmää.
Ei muuten päde enää. Omilla "ansioillaan" rakastuneen ei tarvitse olla fiksu tai ahkera. Riittää että on esimerkiksi tarpeeksi pahantahtoinen.
Rikastuneen. Ei rakastuneen. Menee hermot tähän auto"correctiin".
Siisti pukeutuminen, keskustelutaito mistä vaan asiasta. Kuuntelee mitä toisella on sanottavaa, kertoo omia mielipiteitä ja perustelee niitä, yrittää ymmärtää miksi joku on sitä mieltä kuin on. Osaa käyttäytyä, käyttää vain kalliita ravintoloita, kunnioittaa naista.
Paremman väen ihmiset puhuvat hillitysti. Eivät kailota.
Kuka näitä aloituksia tekee. Olen maanomistaja ja se näkyy. Ja kun maata ei jaeta ilmaiseksi jossain tori.fi annetaan - palstalla...... Yksi mistä näkee köyhän rahvaan on se että osaavat tai opettelevat kaikki Rolexin, Bentleyn ym mallit ja hinnat. Itse ostin Omega Speedmaster Professional kellon tinkimättä kun en tajunnut että "kuuluu" tinkiä eikä kuulu tapoihini, tämän ostin pelkästään kuulentohistorian takia. ja kun rahvas jotain ostaa pitää hinta kertoa. Ja toistenkin ostosten hinta kiinnostaa älyttömästi - ruokakassista lähtien. Köyhä rahvas myös jakaa sijoitusvinkkejä oikein pyytämättäkin. Niin sanotut referenssit ja track record vaan huokuu arveluttavutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä aloituksia tekee. Olen maanomistaja ja se näkyy. Ja kun maata ei jaeta ilmaiseksi jossain tori.fi annetaan - palstalla...... Yksi mistä näkee köyhän rahvaan on se että osaavat tai opettelevat kaikki Rolexin, Bentleyn ym mallit ja hinnat. Itse ostin Omega Speedmaster Professional kellon tinkimättä kun en tajunnut että "kuuluu" tinkiä eikä kuulu tapoihini, tämän ostin pelkästään kuulentohistorian takia. ja kun rahvas jotain ostaa pitää hinta kertoa. Ja toistenkin ostosten hinta kiinnostaa älyttömästi - ruokakassista lähtien. Köyhä rahvas myös jakaa sijoitusvinkkejä oikein pyytämättäkin. Niin sanotut referenssit ja track record vaan huokuu arveluttavutta.
Paljon sulla sitä lääniä on?
Siis: maanomistajuus näkyy jos siellä jotain touhuaa. Luulitteko että kivi-ja puusavotta hoituu lässyttämällä? Suomessa ei ole ketään joka tulisi rahasta todella tekemäänkään, tulee vielä hiki ja kuraa velka-Audiin. Vetelää läskipersettä kyllä riittää hölöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Siis: maanomistajuus näkyy jos siellä jotain touhuaa. Luulitteko että kivi-ja puusavotta hoituu lässyttämällä? Suomessa ei ole ketään joka tulisi rahasta todella tekemäänkään, tulee vielä hiki ja kuraa velka-Audiin. Vetelää läskipersettä kyllä riittää hölöttämään.
Mä luulin että sulta tippuu jotain kultaharkkoja taskuista kun alennut rahvaan joukkoon. Kiitos tarkennuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Mihin sosiaaliluokkaan kuuluu uteliaisuus/tiedonjano? Poikani sanoi, että tarvitsee loppuviikolle wille-kuskin. Minun piti etsiä netistä, mikä wille on, ja yleensä aina uusi termi on etsittävä. Naapurit saavat puolestani, vaikka seisoa päällään, mutta asioiden suhteen olen utelias.
uteliaisuus/tiedonjano on mahdollista ihan kaikenlaisille ihmisille, samoin kuin luovuus on mahdollista ihan missä vain "luokassa"
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni koiran omistaminen kertoo heti omistajan sivistystasosta. Koiria (ja kissoja) tuntuu näkyvän vain junteilla. Korkeammin koulutetuilla ei ole tarvetta koiralle - hymähdän nähdessäni siististi pukeutuneen henkilön kävelyttämässä koiraa. Naapurinkin rouva pukeutuu oikein kauniisiin vaatteisiin, mutta tiesin heti koiran nähtyäni, että tämä henkilö ei kuulu yläluokkaan.
Tämä siis vain oma mielipiteeni, pahoittelen, jos kuulostaa provolta. Olen tosissani. En ala perustelemaan mielipidettäni tätä enempää, mutta osa varmasti ymmärtää ja samaistuu kanssani.
Kuningatar Elisabetilla oli corgeja koko elämänsä. Hän lienee ollut omassa luokkayhteiskunnassaan juuri ja juuri yläluokkaa? 🤔😬
"Mikähän siinä on, kun itse en ole kertaakaan täällä tai muualla moittinut tai arvostellut hallitusta. Jos teillä menee huonosti, katsokaa peiliin, enkä ole kokoomuslainen"
Totta. Ei sua päästettäisi kokoomukseen.