Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sosiaaliluokka näkyy ihmisessä?

Vierailija
27.10.2022 |

Miten näkyy jos on korkea tai matala sosiaaliluokka tai sosioekonominen asema?

Kommentit (5631)

Vierailija
5621/5631 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uusi ihminen tulee kylään, huomaan jotain esimerkiksi siitä:

- Kysyykö vuokrani suuruutta

- Kysyykö esineiden hintoja

- Tarjoutuuko tiskaamaan / muuten auttamaan

- Mihin kiinnittää huomiota sisustuksessa

Vierailija
5622/5631 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää voi olla näin pitkä ketju? Siis tämmöisestä aiheesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5623/5631 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ihminen pelkää reklamoida huonosta palvelusta. Kaupassa, ravintolassa, hotellissa, lentokentällä, sairaalassa, hammaslääkärissä, KELAn tiskillä, paikallisliikenteen bussissa, taksissa.

Köyhä on aivopesty uskomaan, että "asiakas on aina väärässä" ja että se työntekijä (palveluntarjoaja) on joku puoli Jumala.

Typerin näkemäni asiakas (70v nainen) raivostui siitä, kun toinen asiakas huomautti hinta virheestä kassalla. 🤣

Vierailija
5624/5631 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ruokapöydässä näkyy

Tämä. Hotkiminen, kiireellä syöminen ja isoon ääneen mouskutus kyllä paljastaa henkilön tasosta aika paljon. Syödessä nauraa röhötetään suu auki. 

Vierailija
5625/5631 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää vaatteita, joissa luksusmerkkien logot ovat isosti näkyvillä. 

Todellinen varallisuus on hillittyä eikä logoja, tunnistettavia kuoseja tms. ole näkyvillä. Varallisuus näkyy vaatteiden täydellisessä istuvuudessa, huolitellussa viimeistelyssä ja materiaaleissa. Vrt. B*rberry, joka on Briteissä työväenluokan suosima merkki ja sen takia ”common” (”liian yleinen”, ”alempiarvoinen”, ”halpa”). 

Vierailija
5626/5631 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä eräässä vanhassa kartanossa kartanokierroksella, mukana n. 20 muuta henkilöä. Kartanon omistaja, vanhahko herrasmies, esitteli asiallisesti ja hauskasti kartanon huoneita, tauluja ja kertoi kartanon historiaa. Vieraat esittivät muutamia tarkentavia kysymyksiä mm. tauluista.

Sitten eräs mieshenkilö kysyi, että mistä te saatta tarpeeksi rahaa kartanon ylläpitämiseen!

Tuli syvä hiljaisuus. Sitten kartanon omistaja sanoi kohteliaasti jotakin ympäripyöreää. Ei seurannut jatkokysymyksiä.

Vierailija
5627/5631 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivatko saman perheen jäsenenet olla eri sosiaaliluokkaa?

Minä ja puolisoni olemme. Olen myös eri luokkaa kuin vanhempani, jotka ovat yliopistokoulutettuja. Itse kävin amk:n ja teen duunarihommia. Kulttuuriperintö on tietenkin heiltä saatu.

Vierailija
5628/5631 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työväenluokassa se näkyy pelkurimaisena olemuksena, sellaisena ,ettei oikein uskalla mitään.

Vierailija
5629/5631 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä eräässä vanhassa kartanossa kartanokierroksella, mukana n. 20 muuta henkilöä. Kartanon omistaja, vanhahko herrasmies, esitteli asiallisesti ja hauskasti kartanon huoneita, tauluja ja kertoi kartanon historiaa. Vieraat esittivät muutamia tarkentavia kysymyksiä mm. tauluista.

Sitten eräs mieshenkilö kysyi, että mistä te saatta tarpeeksi rahaa kartanon ylläpitämiseen!

Tuli syvä hiljaisuus. Sitten kartanon omistaja sanoi kohteliaasti jotakin ympäripyöreää. Ei seurannut jatkokysymyksiä.

Minä taas en näe tätä välttämättä ongelmallisena kysymyksenä koska esim. Englannissa näitä kartanoita joissa järjestetään kierroksia rahoitetaan esim näillä kierroksilla sekä muilla ulkopuolisilla tavoilla. Sehän on todella kallista pitää yllä tällaisia isoja kartanoita ja  kaikki remontointi ja hoito. Ehkä Suomessa on tabu puhua näistä kuluista mutta ei aina muualla.

Vierailija
5630/5631 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kommenteista täällä huomaa ettei ole tietoa ole, ihme juttuja

Vierailija
5631/5631 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi sosiaaliluokka näkyy ihmisessä tatuoimattomuutena ja tupakoimattomuutena sekä hoikkuutena.

Rupusakki vetää röökii, ihossa on kamalia kuvioita ja läski pursuaa joka puolelta.

Piste!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän