Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sosiaaliluokka näkyy ihmisessä?

Vierailija
27.10.2022 |

Miten näkyy jos on korkea tai matala sosiaaliluokka tai sosioekonominen asema?

Kommentit (5364)

Vierailija
5001/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhainen sosiaaliluokka ja älykkyys -> kannattaa maahan.muuttoa ja monikulttuuria

korkea sosiaaliluokka ja älykkyys -> vastustaa maahan.muuttoa ja monikulttuuria

Vierailija
5002/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä muita isompia eroja keksi. Kysykää jos haluatte, voin yrittää vastata.

Minkä värisiä vaatteita sinulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5003/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tatuointeja? 

Vierailija
5004/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä radikaalimpi pukeutuminen ja tyyli (hiukset, vaatteet, lävistykset, tatuoinnit), sitä todennäköisemmin kuuluu alaluokkaan.

Vierailija
5005/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä värisiä vaatteita sinulla on?

Enimmäkseen tummansinistä, luonnonvalkoista, beigeä, pellavaa. On muutama räväkämpi, keltainen ja luumunpunainen.

Vierailija
5006/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tatuointeja? 

Ei. 

Vierailija
5007/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minä muita isompia eroja keksi. Kysykää jos haluatte, voin yrittää vastata."

Kiroiletko koskaan?

Vierailija
5008/5364 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En minä muita isompia eroja keksi. Kysykää jos haluatte, voin yrittää vastata."

Kiroiletko koskaan?

Hyvin harvoin. Mutta ei voi sanoa niinkään että ei koskaan. 

Vierailija
5009/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö

Vierailija
5010/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selvä merkki epävarmuudesta omasta asemastaan tässä hierarkiassa; käydään täällä lukemassa vinkkejä oman aseman näennäiseen kohentamiseen.  Siksi varmaan itsekin olen täällä. 

Vierailija
5011/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on mokkanahkatakki, suorat housut, mokkasiinikengät. Puhuu selkeää suomea, ei murretta. Ymmärtää sivistyssanoja ja käyttää niitä muutamia itsekin. Puhuu sujuvasti myös vierasta kieltä. Ei tatuointeja, eikä sonnirengasta nenässä. Rahaa on aina, mutta ei välttämättä paljon. Saa baarissa kaikki naiset ympärilleen, ihan vaan sillä, että osaa käyttäytyä. Pohjakoulutus on ylioppilas.

Vierailija
5012/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sosiaaliluokkaan kuuluu mokkasiinikengät? Muistellaanko tuossa viestissä nyt jotain ysäriä, eihän niitä edes myydä enää missään? 

Vierailija
5013/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sosiaaliluokkaan kuuluu mokkasiinikengät? Muistellaanko tuossa viestissä nyt jotain ysäriä, eihän niitä edes myydä enää missään? 

Ko mies on ehkä i n t i aani?

Vierailija
5014/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut aiempia viestejä, joten tämä on varmaankin jo tullut esille. Joensuulaisessa sanomalehti Karjalaisessa joku kirjoitti viestipalstalle, etteivät kenenkään tatuoinnit kuulu muille. Ei todellakaan, ne eivät kuulu muille, valitettavasti näkyvät ja aiheuttavat ihmetyksen kantajansa älykkyydestä, onko sitä?

Kuka näitä voi ihannoida? Valitettavasti näitä "sonninenäkoruja" ja muita lävistyksiä sekä tatuointeja näkyy olevan jo ihmisillä, jotka ovat asiakaspalvelussa. Vaikka kuinka yrittäisi niitä kiertää, on joskus tilanne, että on vain tämä yksi asiakaspalvelija, jonka kanssa on asioitava, valitettavaa.  Miellän kaiken tällaisen alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvien henkilöiden ihanteeksi, ei näitä näe ylemmissä sosiaaliluokissa olevien ihmisten nenissä tai kasvoissa ja iholla.

Vierailija
5015/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jokaisessa porvariskodissa pitää olla flyygeli 

Minulla on vain kaksi antiikkipianoa :(

Vierailija
5016/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. paremmassa ravintolassa erottuu aika helposti ne, joille ravintolassa käyminen on harvinaista herkkua. Toisilla on pöytätavat paremmin hallussa kuin toisilla. Usein niin, että alempaan sosiaaliluokkaan kuuluva saattaa tehdä mokia pieniä jotka näkyvät. Esim tarraa kiinni viinilasin maljaosasta, vaikka lasin jalka on tarkoitettu sitä varten. Olen jopa nähnyt jonkun niistävän lautasliinaan.

Vierailija
5017/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukumiehet eivät koskaan pidä alinta nappia kiinni, mutta alempaan sosiaaliluokkaan kuuluva, joka käyttää puvun- tai pikkutakkia vain satunnaisesti, saattaa olla tällaisesta etiketistä autuaan tietämätön. Näinkin pieni asia pukeutumisessa kertoo aika paljon.

Vierailija
5018/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitkälti näkyy pukeutumisessa. Itse olemme "resupekkoja" olemme köyhiä eläkeläisiä, mutta emme valita.

Vierailija
5019/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi täällä keskitytään vain ulkoiseen habitukseen. Varmimmat alaluokan merkit liittyy ihan muuhun:

- avioero tai useampi

- lapsia useammalle kumppanille

- välit poikki vanhempiin ja/tai sisaruksiin

- tupakointi

- isojen koirien pitäminen

Vierailija
5020/5364 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi näkyä? Ihminen on ihan samalainen kuin kuka tahansa, oli hän millainen tahansa tai pukeutunut miten tahansa, pitkä lyhyt, lihava laiha, punatukkainen, mustatukkainen....

Outoa että  joku kiinnittää moiseen huomiota, on tärkeimpiäkin asioita,

Miettikää miten autatte sitä joka on heikoilla, anna hänelle vaatteita, vie ruokaa, juttele, hoida hänen lapsiaan, ole ystävä hänelle...

Ei tarvi erotella ihmistä ihmisestä millainen  hän on-

Millainen ihminen kyttää, arvostelee, haukkuu, vertaa, ihmettelee,... toista ihmistä joka on erilainen kuin itse olet? Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä