Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekemistä lennolle 3-, 6- ja 8-vuotiaille?

Vierailija
27.10.2022 |

Ensimmäinen lento (6,5 h) lasten kanssa.
Mitä pieneen tilaan menevää tekemistä mukaan 3-, 6- ja 8-vuotiaille?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää palvelus sadoille muille ihmisille ja jääkää kotiin. Pyydän nöyrimmästi.

Tällaiset ihmiset ärsyttää aivan helkkaristi.

”Minä, minä, minä. Minä olen maksanut tästä ihanasta kanarianmatkastani niin paljon, että mikään ei saa häiritä minua. Mielestäni lapsilla tai lapsiperheellisillä ei ole oikeutta matkustaa, lomailla, lentää sukulaistensa luo, yms., sillä heistä voi lähteä jonkin ärsyttävä ääni, joka pilaa minun pitkään odottamani lentokokemuksen.”

Karjakuljetuksia ne lennot ovat, ei mitään autenttista luksusmatkailua.

Siellä on lihavia ja laihoja, haisevia ja tuoksuvia, penkin alaslaskevia, vessassa ravaajia, kovaäänisiä, jatkuvasti matkatavaroitaan ylähyllyltä kaivelevia, intialaisia viidentoista eri käsimatkatavaran kanssa käytävän tukkivia, humalaisia öyhkääjiä, takarivissä poliisien keskellä istuva maastakarkoitusvanki, yms.

Siellä joukossa ei nyt ketään voi haitata pieni lapsi, josta joskus saattaa lähteä joku ääni tai liike.

Ihme nillitystä. Ärsyttää skidien puolesta, kun niitä ei saisi koskaan näkyä eikä kuulua ja kaikki mitä he tekevät on aina jonkun mielestä väärin.

Anna kun arvaan: Sinun lapsesi ovat niitä häiriköitä, joiden takia kanssamatkustajilta on joskus irronnut negatiivinen ilme sinua kohti. Ja nyt sitten tilitetään ja kunnolla.

Puolustan vaan lasten oikeutta olla, elää, touhuta, matkustaa ja lomailla tässä lapsivihaisessa maailmassa, jossa kokemusteni mukaan aikuisetkaan eivät aina (eivätkä usein) osaa käyttäytyä.

Vierailija
42/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä! Nytkin syyslomalla lennolla Lontooseen oli äiti kahden pojan kanssa viereisellä penkkirivillä, pojat arviolta 4v ja 7v Voi jumalauta sitä mekkalan määrää, koko kolmen tunnin lento, kitinää, marinaa, kiukuttelua ja äidin lässytystä. Lisäksi pienempi poika potki koko lennon ajan edessä matkustavan penkkiä. Röhnöttää penkillä niin että jalat ylettyi selkänojalle ja oikein rynkytys sitä. Yllättävän pitkä pinna oli sillä matkustajalla, itse olisin konahtanut jo 10min jälkeen. Mutta pahinta tässä oli se että äiti ei tehnyt elettäkään estääkseen potkimisen, ei sanonut kertaakaan. Ei myöskään keksinyt pojille puuhaa, laittoi vain itselle kuulokkeita tiukemmin päähän.

Paluulennolla meidän takana istui lapsiperhe, jossa lapset oli selvästi kipeitä. Yskivät ja ryystivät räkää niin että pahaa teki. Kiva miettiä siinä edessä, että saiko Koronan vai jonkun muun taudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa tekemistä riittää kotikonnuilla ja kotimaassa. Muista: ilmastonmuutos. Ilmastotekoja, nyt! Jokaisen srkisskareet vaikuttaa ja loma-askareet ne vasta vaikuttaakin, joten älkää lähtekö lentokoneeseen.

Pitää oikeesti nyt tajuta et lentäminen saastuttaa ja nopeuttaa ilmastonmuutosta. Mikset ota sitä huomioon?

Vierailija
44/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei elokapinalliset makaa lentokentällä esteenä kun syyslomaryysis ulkomaille ja lappiin kovimmillaan?

Vierailija
45/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei elokapinalliset makaa lentokentällä esteenä kun syyslomaryysis ulkomaille ja lappiin kovimmillaan?

Ne on iteki kanarialle menossa.

Vierailija
46/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä jaksaisi noin pieniä rahdata maailman ääriin ja takaisin ihan vaan huvin ja parin lomapostauksen vuoksi. Muistelisin, että ulkomaanmatkat alkoivat tuntua mukavilta vasta joskus kymmenen vuoden iästä eteenpäin, kun jo ymmärsin itse enemmän, jäi jotain muistiinkin ja varmaan oli tylsyydensietokykyä ja kärsivällisyyttäkin eri lailla kuin pienenä.

Eri asia jos on pakko muuttaa pitemmäksi aikaa.

Meidän vauva polskutteli 9 kk ikäisenä iloisesti lastenaltaassa, ei varmaan tosin muista siitä mitään :). Lennot sujuivat hienosti (4h suuntaansa + tunti bussissa). Kouluikäiseksi asti ei ollut muuta viihdykettä kuin lastenkirjat, lastenlaulut ja juttelu. Alakoulussakin piirteli ja luki enimmäkseen, muutaman piirretyn katseli puhelimelta. Lentokoneen käytävät ovat miehistön työtilaa, niitä ei ole tarkoitettu tenavien tai kenenkään muun juoksenteluun. 

Kusetko sä sorsaan lennolla? Mites toi veritulppien ehkäisy? Koneen käytävillä saa käveleksiä, täysin selvä asia. Ei lapsetkaan niistä mitään jaliskenttiä tee, jos käyvät katsomassa mitä koneessa on.

Totta kai lentokoneen käytäviä saa ja pitääkin käyttää siihen mihin ne on tarkoitettu. Eli joo, hyvällä mielin voi mennä vessaan. Keittiöt ja poistumistiet on sitten henkilökunnan aluetta. Lentokoneessa ei käydä katselukierroksella pilttien kanssa. Aikaisemmin käytiin hakemassa kahvia ja mehua keittiöstä, taitaa nekin olla nykyään maksullisia tavallisten tallaajien lennoilla. 

Vierailija
47/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä voit jäädä kotiin.

T. Mölyapinoiden mamma.

Meidän lapset ei kertaakaan ole häirinneet ketään lennoilla. Eikä ne muutkaan lapset. Sen sijaan aina lennolla on ollut vähintään yksi aikuinen sika, yleensä se on lapsivihaaja. Jos se että lapsia on koneessa sua häiritsee, sä jäät kotiin.

Et sinäkään voi ketään käskeä jäämään kotiin.

Voin, ihan kuten sä voit käskeä lapsia jäämään kotiin.

En ole käskenyt. Olen eri kuin se jolle vastasit. Kaikki saavat matkustaa lentokoneella, mutta olisi syytä opetella matkustamaan niin, ettei häiritse kanssamatkustajia.

Kuten sanoin, lapsemme eivät koskaan ole häirinneet ketään. Väitän ettei muidenkaan lapset. Se se koko pointti olikin. Jos vain se että lapsi on samassa tilassa on ongelma, silloin voi itse jäädä kotiin.

Vierailija
48/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä jaksaisi noin pieniä rahdata maailman ääriin ja takaisin ihan vaan huvin ja parin lomapostauksen vuoksi. Muistelisin, että ulkomaanmatkat alkoivat tuntua mukavilta vasta joskus kymmenen vuoden iästä eteenpäin, kun jo ymmärsin itse enemmän, jäi jotain muistiinkin ja varmaan oli tylsyydensietokykyä ja kärsivällisyyttäkin eri lailla kuin pienenä.

Meidän vauva polskutteli 9 kk ikäisenä iloisesti lastenaltaassa, ei varmaan tosin muista siitä mitään :). Lennot sujuivat hienosti (4h suuntaansa + tunti bussissa). Kouluikäiseksi asti ei ollut muuta viihdykettä kuin lastenkirjat, lastenlaulut ja juttelu. Alakoulussakin piirteli ja luki enimmäkseen, muutaman piirretyn katseli puhelimelta. Lentokoneen käytävät ovat miehistön työtilaa, niitä ei ole tarkoitettu tenavien tai kenenkään muun juoksenteluun. 

Kusetko sä sorsaan lennolla? Mites toi veritulppien ehkäisy? Koneen käytävillä saa käveleksiä, täysin selvä asia. Ei lapsetkaan niistä mitään jaliskenttiä tee, jos käyvät katsomassa mitä koneessa on.

Totta kai lentokoneen käytäviä saa ja pitääkin käyttää siihen mihin ne on tarkoitettu. Eli joo, hyvällä mielin voi mennä vessaan. Keittiöt ja poistumistiet on sitten henkilökunnan aluetta. Lentokoneessa ei käydä katselukierroksella pilttien kanssa. Aikaisemmin käytiin hakemassa kahvia ja mehua keittiöstä, taitaa nekin olla nykyään maksullisia tavallisten tallaajien lennoilla. 

Lähes joka lennolla pienet lapset on pyydetty käymään koneen takana, vanhin lapsemme on ollut jopa kaatamassa mehua lentoemännän kanssa ollessaan neljä tai viisi. Lapset eivät todella ole ongelma lennolla vaikka he olisivat kiinnostuneita lentokoneesta.

Me on lennetty lasten kanssa vauvasta lähtien. Vanhimmalla tuli edellisenä kesänä 50 lento täyteen ja lentohenkilökunta muisti häntä lahjalla. Lapset eivät ole ongelma henkilökunnalle, vain niille aikuisille, jotka lähtökohtaisesti vihaavat lapsia.

Vierailija
49/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelua, toistensa hiuksista repimistä, kiljumista, edessä istuvan matkustajan penkin potkimista - niin ne muutkin kersat toimii.

Eli pliis, jääkää kotiin!

Vierailija
50/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappelua, toistensa hiuksista repimistä, kiljumista, edessä istuvan matkustajan penkin potkimista - niin ne muutkin kersat toimii.

Olen ollut tasan yhdellä lennolla, jossa matkustaja on häirinnyt muita. Keski-ikäinen mies liian kännissä. Hänen matkansa päätyi nippusiteisiin. Oletko koskaan lentänyt? Oketko koskaan tavannut kuvaamaasi lasta koneessa?

Vierailija
51/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tasan yhdellä lennolla, jossa matkustaja on häirinnyt muita. Keski-ikäinen mies liian kännissä. Hänen matkansa päätyi nippusiteisiin. Oletko koskaan lentänyt? Oketko koskaan tavannut kuvaamaasi lasta koneessa?

Vierailija
52/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi askartelujuttu, sellainen missä ei ole paljon tipahtelevia osia. Esim. tarra- tai värityskirja. Oppi ja ilo sarjalla on paljon hyviä tuotteita. Jokaiselle tietysti omansa. Uusi kirja tai lastenlehti. Nämä uudet jutut kannattaa pitää yllätyksenä. Vanhoja lelujakin kannattaa pakata mukaan. 

Paljon erilaisia eväitä. Pienet vauvasmoothiet voi viedä käsimatkatavarana, siis max. 100 gr. Mulla on niitä mukana teineillekin. Hedelmiä tuoreena ja kuivattuna, keksejä, karjalanpiirakoita, pillimehuja, mikä vaan maistuu. Vähintää kerran tunnissa kannattaa kaivaa esiin uusi eväs. Tikkareita laskeutumiseen. 

Ei kaikkea heti peliin. Ensin kannattaa ihmetellä lentokonetta ja tutkia ympäristöä. Lähdössä on muutenkin hälyä, niin lasten puhe ja touhuaminen ei haittaa yhtään. Vessaan heti kun pääsee liikkeelle, ei ole vielä jonoa, eikä lentoemot liikkeellä kärryineen. 

Sitten esiin lasten itse pakkaamat lelut. Seuraavaksi syötävää tai välipalaa. Tämän jälkeen yllätät uudella lelulla tai askartelulla. Sitten taas evästä. Kun tarvitsee rauhoittua, otatte esiin padiin tai puhelimeen ladatun ohjelman tai äänikirjan. Jotain uuttaa heti kun äänen taso alkaa vähän nousta. Pääset helpommalla. 

Pukeudu itse kerroksittain, niin voit tarvittaessa kuoria pois sotkeutuneen paidan. Jos kaapissa on vielä harsoja, nappaa pari käsimatkatavaroihin. Lapsille puhdas vaatekerta. Joku voi oksentaa. Iso huivi on myös kätevä, voi vaikka rakentaa teltan tai käyttää peittona päiväunilla. 

Vierailija
53/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lennolle siinä iässä kun jaksavat matkustaa eli 5 v ylöspäin. Aluksi kannattaa valita lyhyt lento, max 4 tuntia ellei superrauhalliset lapset.

Vierailija
54/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jopa todella pienet nauttivat lomareissuista, kunhan siellä tehdään jotain lapsille mieluista, kuten hiekkakakkuja rannalla, uidaan, nautitaan lämmöstä jne.

Juuri tästä en tenavana oikein innostunut, että monen tunnin odottelumatka uimaan ja tekemään hiekkakakkuja :) Mieluummin olisin jäänyt kotirantaan leikkimään naapurintytön kanssa. Lisäksi lapsena koetteli hermoja, kun ulkomaanmatkoilla oli pahaa ruokaa, tukalan kuuma, tylsiä museoita ja outoja tyyppejä, jotka tulivat silittämään päätä, ja aina pelkäsi, mitäs jos eksyykin kotiväestä eikä kukaan ymmärrä mun puhetta. Kyllä ne lapsuuden lomareissut oli aika lailla aikuisten sanelemaa pakkopullaa, enkä yhtään ihmettele tenavia, jotka rettelöi tätä vastaan. Sellainen varmaan olin itsekin. Pohjanoteeraus jotkut Efesoksen rauniot, kivipalikoita päällekkäin kivikon keskellä, varjossa +40, tuntien ajomatka takana ja edessä ja aikuiset että seiskää nyt vierekkäin siinä ja koittakaa hymyillä niin saadaan nätti kuva. Ja olisitte nyt kiitollisia, kun olette tämän päässeet kokemaan, kyllä kaverit kadehtii!

Vasta vähän isompana alkoi katsoa asioita omaa olemistaan kauemmas ja ymmärtää, miten jännittävää on tutustua sellaisiin kulttuureihin, paikkoihin ja ilmiöihin, joita Suomessa ei ole. Varmaan yksilöllistä, minkä ikäisenä tästä kukakin osaa nauttia, mutta lähden viemään omia tenaviani ulkomaille siinä vaiheessa, kun alkavat itse sitä toivoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan