Mitä tekemistä lennolle 3-, 6- ja 8-vuotiaille?
Ensimmäinen lento (6,5 h) lasten kanssa.
Mitä pieneen tilaan menevää tekemistä mukaan 3-, 6- ja 8-vuotiaille?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt.
Anteeksi, että emme ole matkustelleet ennen ja asia mietityttää minua.
Nyt sinulla on siis tilaisuus opettaa heidät istumaan hiljaa paikallaan ja lukemaan vaikka kirjaa tai katsomaan maisemia.
Tällaiset laoset huutaa koneessa. Yksikään lapsi ei pidä siitä että heitä väkisin istutetaan hiljaa. Et säkään istu kuutta tuntia hiljaa paikallasi. Vähemmästäkin lapsella menee hermot.
Lapsen pitää antaa puuhastella sitä mitä haluaa ja lentokone on jännä paikka, sitä saa tutkiskella. Toki siellä myös istutaan ja luetaan ja ihastellaan pilviä, mutta karhunpalveluksen itsellesi teet, jos väkisin istutat paikallaan eikä edes saa innostua mistään.
Taasko sua mietityttää lento lasten kanssa? Sinulla taitaa olla pakkomielle asiaan. Mieti välillä jotain muuta mietityttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Eväspusseja; pelejä, joku uusi tarra-/värityskirja, ladattuja äänikirjoja ja elokuvia, vanhemmilta halukkuutta jutella lapsen kanssa, kuunnella hänen asioitaan ja juuri esim. Pelata kanssaan, lukea heille . Esim.oppi ja ilo materiaalit, ja erilaiset matkakoon pelit on hyviä.
En haluaisi istua teidän edessänne. Käyttäkää edes niitä kuulokkeita ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää palvelus sadoille muille ihmisille ja jääkää kotiin. Pyydän nöyrimmästi.
Sä voit jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jaksaisi noin pieniä rahdata maailman ääriin ja takaisin ihan vaan huvin ja parin lomapostauksen vuoksi. Muistelisin, että ulkomaanmatkat alkoivat tuntua mukavilta vasta joskus kymmenen vuoden iästä eteenpäin, kun jo ymmärsin itse enemmän, jäi jotain muistiinkin ja varmaan oli tylsyydensietokykyä ja kärsivällisyyttäkin eri lailla kuin pienenä.
Eri asia jos on pakko muuttaa pitemmäksi aikaa.
Höpö höpö. Jopa todella pienet nauttivat lomareissuista, kunhan siellä tehdään jotain lapsille mieluista, kuten hiekkakakkuja rannalla, uidaan, nautitaan lämmöstä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit jäädä kotiin.
T. Mölyapinoiden mamma.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jaksaisi noin pieniä rahdata maailman ääriin ja takaisin ihan vaan huvin ja parin lomapostauksen vuoksi. Muistelisin, että ulkomaanmatkat alkoivat tuntua mukavilta vasta joskus kymmenen vuoden iästä eteenpäin, kun jo ymmärsin itse enemmän, jäi jotain muistiinkin ja varmaan oli tylsyydensietokykyä ja kärsivällisyyttäkin eri lailla kuin pienenä.
Meidän vauva polskutteli 9 kk ikäisenä iloisesti lastenaltaassa, ei varmaan tosin muista siitä mitään :). Lennot sujuivat hienosti (4h suuntaansa + tunti bussissa). Kouluikäiseksi asti ei ollut muuta viihdykettä kuin lastenkirjat, lastenlaulut ja juttelu. Alakoulussakin piirteli ja luki enimmäkseen, muutaman piirretyn katseli puhelimelta. Lentokoneen käytävät ovat miehistön työtilaa, niitä ei ole tarkoitettu tenavien tai kenenkään muun juoksenteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit jäädä kotiin.
T. Mölyapinoiden mamma.
Meidän lapset ei kertaakaan ole häirinneet ketään lennoilla. Eikä ne muutkaan lapset. Sen sijaan aina lennolla on ollut vähintään yksi aikuinen sika, yleensä se on lapsivihaaja. Jos se että lapsia on koneessa sua häiritsee, sä jäät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän vauva polskutteli 9 kk ikäisenä iloisesti lastenaltaassa, ei varmaan tosin muista siitä mitään :). Lennot sujuivat hienosti (4h suuntaansa + tunti bussissa). Kouluikäiseksi asti ei ollut muuta viihdykettä kuin lastenkirjat, lastenlaulut ja juttelu. Alakoulussakin piirteli ja luki enimmäkseen, muutaman piirretyn katseli puhelimelta. Lentokoneen käytävät ovat miehistön työtilaa, niitä ei ole tarkoitettu tenavien tai kenenkään muun juoksenteluun.
Kusetko sä sorsaan lennolla? Mites toi veritulppien ehkäisy? Koneen käytävillä saa käveleksiä, täysin selvä asia. Ei lapsetkaan niistä mitään jaliskenttiä tee, jos käyvät katsomassa mitä koneessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt.
Nyt sinulla on siis tilaisuus opettaa heidät istumaan hiljaa paikallaan ja lukemaan vaikka kirjaa tai katsomaan maisemia.
Tällaiset laoset huutaa koneessa. Yksikään lapsi ei pidä siitä että heitä väkisin istutetaan hiljaa. Et säkään istu kuutta tuntia hiljaa paikallasi. Vähemmästäkin lapsella menee hermot.
Lapsen pitää antaa puuhastella sitä mitä haluaa ja lentokone on jännä paikka, sitä saa tutkiskella. Toki siellä myös istutaan ja luetaan ja ihastellaan pilviä, mutta karhunpalveluksen itsellesi teet, jos väkisin istutat paikallaan eikä edes saa innostua mistään.
Ei todellakaan huuda. Jollei sitten ole jotain ongelmia. Ja tietysti saa penkistä joskus nousta, jos on tarve.
Miksei ihmiset osaa itse organisoida sitä omaa elämää, kun täällä kysellään asioita jotka nyt vaan pitäs itse ratkaista?
Vähän kun kysyis, et ulkona sataa. Mitä laitan päälle? Auttakaa pliis!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit jäädä kotiin.
T. Mölyapinoiden mamma.
Meidän lapset ei kertaakaan ole häirinneet ketään lennoilla. Eikä ne muutkaan lapset. Sen sijaan aina lennolla on ollut vähintään yksi aikuinen sika, yleensä se on lapsivihaaja. Jos se että lapsia on koneessa sua häiritsee, sä jäät kotiin.
Et sinäkään voi ketään käskeä jäämään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ihmiset ärsyttää aivan helkkaristi.
”Minä, minä, minä. Minä olen maksanut tästä ihanasta kanarianmatkastani niin paljon, että mikään ei saa häiritä minua. Mielestäni lapsilla tai lapsiperheellisillä ei ole oikeutta matkustaa, lomailla, lentää sukulaistensa luo, yms., sillä heistä voi lähteä jonkin ärsyttävä ääni, joka pilaa minun pitkään odottamani lentokokemuksen.”
Karjakuljetuksia ne lennot ovat, ei mitään autenttista luksusmatkailua.
Siellä on lihavia ja laihoja, haisevia ja tuoksuvia, penkin alaslaskevia, vessassa ravaajia, kovaäänisiä, jatkuvasti matkatavaroitaan ylähyllyltä kaivelevia, intialaisia viidentoista eri käsimatkatavaran kanssa käytävän tukkivia, humalaisia öyhkääjiä, takarivissä poliisien keskellä istuva maastakarkoitusvanki, yms.
Siellä joukossa ei nyt ketään voi haitata pieni lapsi, josta joskus saattaa lähteä joku ääni tai liike.
Ihme nillitystä. Ärsyttää skidien puolesta, kun niitä ei saisi koskaan näkyä eikä kuulua ja kaikki mitä he tekevät on aina jonkun mielestä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ihmiset ärsyttää aivan helkkaristi.
”Minä, minä, minä. Minä olen maksanut tästä ihanasta kanarianmatkastani niin paljon, että mikään ei saa häiritä minua. Mielestäni lapsilla tai lapsiperheellisillä ei ole oikeutta matkustaa, lomailla, lentää sukulaistensa luo, yms., sillä heistä voi lähteä jonkin ärsyttävä ääni, joka pilaa minun pitkään odottamani lentokokemuksen.”
Karjakuljetuksia ne lennot ovat, ei mitään autenttista luksusmatkailua.
Siellä on lihavia ja laihoja, haisevia ja tuoksuvia, penkin alaslaskevia, vessassa ravaajia, kovaäänisiä, jatkuvasti matkatavaroitaan ylähyllyltä kaivelevia, intialaisia viidentoista eri käsimatkatavaran kanssa käytävän tukkivia, humalaisia öyhkääjiä, takarivissä poliisien keskellä istuva maastakarkoitusvanki, yms.
Siellä joukossa ei nyt ketään voi haitata pieni lapsi, josta joskus saattaa lähteä joku ääni tai liike.
Ihme nillitystä. Ärsyttää skidien puolesta, kun niitä ei saisi koskaan näkyä eikä kuulua ja kaikki mitä he tekevät on aina jonkun mielestä väärin.
Anna kun arvaan: Sinun lapsesi ovat niitä häiriköitä, joiden takia kanssamatkustajilta on joskus irronnut negatiivinen ilme sinua kohti. Ja nyt sitten tilitetään ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit jäädä kotiin.
T. Mölyapinoiden mamma.
Voin, ihan kuten sä voit käskeä lapsia jäämään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt.
Ei todellakaan huuda. Jollei sitten ole jotain ongelmia. Ja tietysti saa penkistä joskus nousta, jos on tarve.
Ja se ongelma on vanhempi, joka estää lastaan. Sido ensi kerralla itsesi penkkiin ja pyydä jotakuta 10 minuutin välein huomauttamaan miten et osaa olla hiljaa. Tule sit kertomaan että paloiko käämit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt.
Ja se ongelma on vanhempi, joka estää lastaan. Sido ensi kerralla itsesi penkkiin ja pyydä jotakuta 10 minuutin välein huomauttamaan miten et osaa olla hiljaa. Tule sit kertomaan että paloiko käämit.
Ehkä on parempi matkustaa ilman niitä lapsia. Lentokone kun ei edelleenkään ole mikään Hoplop.
Kivaa tekemistä riittää kotikonnuilla ja kotimaassa. Muista: ilmastonmuutos. Ilmastotekoja, nyt! Jokaisen srkisskareet vaikuttaa ja loma-askareet ne vasta vaikuttaakin, joten älkää lähtekö lentokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit jäädä kotiin.
T. Mölyapinoiden mamma.
Voin, ihan kuten sä voit käskeä lapsia jäämään kotiin.
En ole käskenyt. Olen eri kuin se jolle vastasit. Kaikki saavat matkustaa lentokoneella, mutta olisi syytä opetella matkustamaan niin, ettei häiritse kanssamatkustajia.
Voi jutella isompien kanssa kotimaasta ja matkakohteesta, kielien puhumisesta vaikka englanti. Eri maista riittää aiheita. Näyttää kuvia paikoista jossa aikoo käydä, jos ei tule peruutuksia. Vastailla kysymyksiin. Paitsi jos joku ahdistaa. Ikkunasta näkyy maisemia ja pilviä.