<3 Enskojen luminen viikonloppu <3
Perjantaiset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8756140&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (30)
Kylläpä kuulostaa hyvältä!! Jokohan lähditte synnärille asti?
Mä elättelin eilen toiveita, että meilläkin alkais jotain tapahtumaan, vaan ei tietenkään... pitkästä pitkästä (piiiitkästä... ai miten niin on tätä kaivattu??) aikaa mekin ässäiltiin tuolla makuuhuoneen puolella, mutta eihän siitä mitään aiheutunut. Siis kivaa oli, mutta illalla olleet kivuttomat supparitkin loppu ku seinään. Eli ei meidän Santeri ainakaan häiriinny tuosta S:stä. Limatulppaa valuu sellaisina pieninä määrinä silloin tällöin, mutta ei todellakaan mitään isoja könttejä kerrallaan. Mutta onneksi en ole kipeä, en vaan meinannut taas saada unta, ku jännitin, et alkaisko jotain tapahtumaan vai ei.
Jostain syystä tää istuva asento aiheuttaa supistuksia, joten en sit tiedä pitäiskö makoilla vai istua... makuulla ne menee sit pois, eli ei kai ne mitään oikeita suppareita oo.
Siinäpä oli kaikki, mitä meikäläisen navasta tälle aamulle löytyy. Paitsi se, että mies oli unohtanut mainita ylitöiden jatkuvan vielä tänäänkin... ihmettelin miks hällä soi kello su-aamuna ja niin se vaan kömpi töihin. Plääh... jospa saisin kaverin houkuteltua kylään mua viihdyttämään. Hauskaa sunnuntaita kaikille kuitenkin!
-Osse ja Santeri rv 39+4
En ole sitten aikoihin ollu täällä. Jotain koitin tuossa lueskella mut en kyl muista mitään. Joten tervetuloa uusille ja onnea niille jotka ovat jo nyytin saaneet tai par aikaa sitä hakemassa!!JoJo oliko se noin niin on vissiin hakemassa.
Hennan kaatuminen oli hirvittävää ja varsinkin kun kukaan ei auttanu! Et on itsekkäitä ihmisiä. Mutta toivottavasti selviätte siitä pelkällä säikähdykdellä.
(.) Viikot on menny hurjaa vauhtia, ku on jo ylitetty puoliväli!! Jeee!! Viikkoja on jo 21+2!!
Potkujakin olen tuntenut jo, eka kerta oli ehkä viikolla 18+4 ja +5, mut sen jälkeen oli hiljasta, mutta sitten vko 19+4 ni siitä saakka on sitten joka päivä tullu jotain ja olen ihan sata en noi muljautukset on niitä odotettui potkui. Ihanaa!! Vaik mun mielestä ne välillä sillee ilkeesti muljauttaa tual vattas mut silti kivaa.
Työ rintamallaki kävi hyvin että työt jatku ja niitä on melkein joulukuun loppuun saakka. Sitten ei haittaa vaikka sais jäädä jo kotiin vaikka äippäloman oon suunnitellu alottavani 8.2.07.Töissä en oo viä mitään sanonu mut aattelin viikolla sanoo ku huomenna on vapaa päiva ja ollaan miehen kans menossa rakenneultraan,kattelee meen pikkusta ja toivottavasti kaikki on ok!Vähä kyl mua pelottaa et sielt löytyy jotain pahaa. :(
Samal reissul vois mennä vilkuilee millasii rattaita on ym jotain pientä. Yhdistelmiin ollaan päädytty ja sit mies sano et heittoaisa täytys ol, ku sanoin sille joskus et kumpi hommataan ku meen alueella on sellane aukee mis tulee aina ihan hirveesti, et hommataanko sellane mis käännetään koppa vai sit sellane aisa juttu, ni se sano et sellane aisa et ei sen kopan kans viitti pelata. Onko teil jonkinlaista kuvaa noist?
Sit oon miettiny et tarvitaankohan me tota itkuhälytintä ku asutaan omas kolmios ja kaikki huoneet on niinku samal tasol ja ei kumminkaan kaukan mistään huoneesta,et kaikkiin huoneisiin on hyväl etäisyydellä. Mut sit sitä aattelin et jos vauvan laittaa pihalle nukkuu ja ei koko ajan ikkunal ni sillon se olis varmaan hyvä? Mitä mielt oottee?
Tuli aika omanapasta tekstii,toivottavasti joku jaksaa lukee.
sadeye ja pampale 21+2
Pakko mennä tänään ulos vaikka en mikään ulkoilmaihminen olekaan.
JoJolla kuulosti hyvältä tuo eteneminen, eiköhän sieltä vauvauutisia seuraavaksi tule! Ajatuksen voimalla tsemppiä :) Ossellekin niitä suppareita toivon kovasti!
Mammanalulla särkee päätä. Ota kaks Panadolia kerralla reilusti vaan, niin saattaa mennä ohikin. Mulla on raskauden aikana ollut päänsärkyä kolmesta syystä:
- lihasjäykkyys
- hemoglobiinin romahtaminen
- peräpukamat.
Sadeeyelle onnittelut hyvistä duunikuvioista!
Tää pääsi kuulkaa jammailemaan vielä viime yönä! Nukuin tosi huonosti, ja kun mies kotiutui joskus puoli kolmelta baarista, jutusteltiin hetki sängyssä. Sit todettiin, ettei kumpaakaan väsytä tippaakaan ja noustiin ylös. Laitettiin isot nachosetit lautaselle ja stereot täysille ja alettiin jorailemaan! Hih, meillä oli omat jatkot!! Parhaimmillaan (pahimmillaan?) pompin nojatuolilla ja ulvoin " laaast christmas i gave you my heart" -biisiä oikeen tunteella. Mies katteli vähän huvittuneena, ei varmaan olis luullut että saa musta jatkoiluseuraa :) Lopuksi vedettiin parit hitaat kuten asiaan kuuluu, ja vetäydyttiin takas sänkyyn. Siellä vauva intoutui jatkamaan jorailua ja mies sitä siinä kuunteli ja tunnusteli vielä tovin. Oli aika kiva yöllinen episodi tuo, vieläkin hymyilyttää! Ihanaa että oman miehen kanssa voi olla noin hauskaa!!
Kohta Bottalle lounaalle ja kaupungille tallustelemaan. Koitan olla ajattelematta huomista ja sitä, että joutuu taas lähtemään kotoa pois...
Ihanaista päivää kaikille!
Makkara 25+6
Hui, Hennalla hurjia seikkailuja takana! Pelotti oikein lukea tuota, onneksi kaikki on nyt hyvin. Olepas tosi varovainen jatkossa! Ja tuosta vaavin koosta: meillä oli muistaakseni rv 22+5 Muhkulla painoa 530 grammaa. Jos kiinnostaa verrata :)
Täällä ollaan vanhempien luona, pelattiin juuri Monipolia ja mulla oli ihan käsittämättömän huono tuuri. Oikein suututti pelata, kun tuo siippa aina ottaa tuollaiset pelit hirveänä kilpailuna, ja pelaa lapsiakin vastaan ihan tosissaan. Nytkään se ei suostunut lopettamaan vaikka mun oli pakko lopettaa, vaan jatkaa mun pikkusiskon ja -veljen kynimistä... Miehet.
Täälläkin ihana ilma, pitäisi mennä pihalle ottamaan valokuvia. Hauskaa sunnuntaita kaikille!
Kandi & Muhku 32+3
p.s. olen nähnyt nyt kahtena yönä putkeen sellaisia synnytysunia, missä kyllä supistelee kovasti ja lähden jo sairaalaan, mutta vauva ei ikinä suostu syntymään... olisikohan tämän palstan vaikutusta?! ;)
vaikka niinhän sitä pitääkin, olla muutakin elämää näin viikonloppuna :)
JoJo on tainnut jäädä nyytinhakuun, hyvähyvä!! Näin virtuaalisesti onnea matkaan vaikket tätä enää ole näkemässäkään!
Mörötin, joko sielläkin on lähdetty..?
Kandi, kuulostaa mukavalta tuollaiset pelihetket, oikein jo odotan joulua että pääsee lapsuudenkotiin, ja tuttuun tapaan kaivetaan taas lautapelit esiin. Se on niin hauskaa ajanvietettä rakkaiden ihmisten seurassa! Toki tänä jouluna pelin kulkua voi hidastaa pieni häiriötekijä... :)
Makkaran jatkot kuulosti kivalta :) Se on tosiaan hienoa että oman miehen kanssa osaa pitää noin hauskaa.
Sadeyelle onnea rakenneultraan, eiköhän siellä kaikki hyvin ole :)
Osse, mulla on just päinvastoin; makuulla supparit on paljon kipeämpiä, mutta ylösnoustessa ne tuntuvat katoavan.. Eivät siis taida olla ihan Niitä. No etköhän pian saa tuntea suppareita, jotka tuntuvat vaikka miten päin yrittäisi olla ;)
Toivottavasti mammanalun päänsärky on helpottanut, se on ikävä vaiva.. Saitkos laatikot pakattua? ;)
Hoyt, näköjään sekoitin sitten kuitenkin sut siihen toiseen.. Sillä oli ilmeisesti jotenkin saman tyylinen lyhyt nicki.. Sori sekoiluni! Tutulta kuulostaa tuo alun epävarmuus, se on vaivannut varmasti enemmän tai vähemmän meitä kaikkia alussa. Mutta kyllä se siitä, kun kuulette pikkuisen sydänäänet ensi kertaa tai näette ultrakuvaa niin raskaus todentuu kummasti :)
( . ) Eipä ollut täälläkään eilisellä saunalla ja sillä toisella ässällä mitään tehoa. Nukutti vain entistä paremmin. Harmittaa kun on taas niin tylsä ja pitkä viikko tiedossa jos ei pian ala tapahtumaan :/
Odottavan aika on pitkä ;)
Viipero & Kaapo rv 39+6
Oiskohan JoJo hakemassa nyyttiänsä!?! :) Kovasti lykkyä tykö näin virtuaalisesti.. Ja Osselle & muillekin joilla H-hetki lähestyy, suppareita sup sup!
Makkara - meillä varmaan menis jorailukeikka ihan hyvin, kuulosti nimittäin hyvinkin meikäläiselle nuo teidän jatkot! ;) Aivan loistavaa!
Eilinen päänsärky sit vihdoin hellitti kun sisko komensi ottamaan toisen panadolin. Uni tuli aika pian ja aamulla se särky oli pois. Mut kyllä veti veteläksi. En sitten saanut pakattua yhtään mitään.. :( Yh! Pakko tsempata vielä tänään. Tänään raahasin itseni jumppaan vaikka ei huvittanut ja kylläpä teki kutaa! Tietääkö muuten joku että voiko vaavin sydän sekoittaa sykemittaria? On nimittäin sykkeet olleet aikalailla taivaissa viime aikoina vaikka " otan rauhallisemmin" ..
Tyhmä kysymys - selventäiskö joku mulle mikä on heittoaisa? Mä oon aika " blondi" noissa vaunuasioissa.. Oon vaan kutakuinkin kärryillä että yhdistelmävaunuja oltaisiin hankkimassa.. Mut toi oli mulle taas kerran uus juttu.
Jep, nyt sauna päälle, vähän pakkailua sillä aikaa kun se lämpiää..
Ihanaa pakkasiltaa!
Mammanalku + tiitiäinen 18+2
Heittoaisan voi pyöräyttää kätevästi vaunujen/rattaiden yli, ja tässä asennossa työntää vaunuja vauva menosuuntaan päin. Eli siis jos oot vaunuttelemassa ja tuulee kovaa sun takaa suoraan vaunuihin, niin aisan käännöllä vauva on suojassa tuulelta. Sekavasti selitetty mutta toivottavasti sait jotain selkoa!
Ja sykkeistä. Mulla on aina ollu leposyke jotain 60 päälle, ja nyt raskausaikana se on noussu huomattavasti, välillä leposyke on ollu jopa 90 vaikka en ollu tehny pariin tuntiin mitään. Tuntuu aika inhottavalta. Nyt siihen on jo tottunut. Rasituksessa syketasot varmaankin nousee myös vastaavasti.
Viipero
Heittoaisapa kuulostaa kätevälle. :) Täytyy pitää mielessä kun aletaan tosissaan niitä vaunuja hankkimaan.
Jep, ja sykkeistä. Ihan hupaisaa, kun kiinteytys easy-tunnilla (ei mikään ihan sikarankka ja muutenkin vähän teen normaalia " löysemmin" ) 50min keskisyke on 161.. Oho! No, ei kai se vielä ollut mitenkään vaarallista. Ymmärsin että sit josku rv 25 -> pitäis vähän vahtia ettei nouse yli 160 (vai oliko se 140)..
En viitsi vielä uutta pinoa aloittaa, kun putoaisi kuitenkin etusivulta.
Jojolle tsemppiä synnytykseen, vaikka varmasti olet jo tositoimissa ja ehkäpä vauvakin jo sylissä. Mukavaa, että pääsit lähtemään.
Kaikille muillekin on sitten latu auki. Tämä mamma taitaa pitää nyt mehutaukoa ja tulla sitten viimeisenä maaliin, kuten aikoinaan koulun hiihtokisoissakin. Nyt on fiilikset taas tosi kurjat, joten älkää ihmetelkö jos pidän täältä päästä hiljaiseloa :*(
Hyvää viikonalkua kaikille ja Ossen toivon säästyvän osastolla odottelulta, joten Santerille täältä lähtölaukausta lähettelen *tsup* (ei kauhean kovaa, ettei vallan säikähdä ;))
Mörötin ja Otso rv40+3
En oo ehtiny mitää neuvolakuulumisia käydä kirjottelees mut siel oli kaikki ihan hyvin. Perjantaina siis kävin ja meidän Viivikin oli älynny laskeutuu ja kiinnittyy!
No sit lauantai-iltana tuo yksi tietty S rupes aiheuttaa toimintaa, alko supistelee ja saunan jälkeen irtos limatulppaki (erotin kyllä miehen tuotoksista!) Sen jälkeen on kyllä supistanukkii, klo 01 tänä aamuna aloin kattoo kellosta ni 6-8 minuutin välein tuli. Soitin synnärille klo 03 ja yllättäen sieltä sanottiin et tuut sit ku siltä tuntuu... Sen jälkee oon kärvistelly kotona kipuineni pari tuntii, en oo ihan kauheesti kattonu kelloo mut lyhimmillää väli on ollu 5 min. En todellakaa oo nukkunu koko yönä yhtään mut onneks nukuin viime yön hyvin ja päivällä päikkärit. Koht on kyl pakko herättää toi mies ja lähtee ainaki käymää synnärillä, jos ne ei vaikka enää kotii pistäis...
Eli palailen joko vauvauutisten kera tai sitten kettuuntuneena edelleen kärvistellen...
JoJo ja Viivi rv 40+6
Sori mut nyt ei pystyny kommentoimaan mitään...