Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkopoliklinikka auttoi..

02.07.2007 |

Koin reilu viikko sitten kolmannen lapseni syntymän.

Edelliset synnytykset ovat olleet enemmän tai vähemmän dramaattisia.

Ensimmäinen päätyi kiireelliseen sektioon ja toinen oli uuvuttavan pitkä alatiesynnytys 2h. ponnistamisineen.

Nyt kävin Jorvissa keskustelemassa kätillön kanssa rv.20 synnytyksestä ja peloistani sen suhteen.

Ja se todella auttoi!

Kolmas synnytys oli suorastaan ihana! Kätillö teki kaikkensa, etten turhia kipuja tuntenut.

Lisäksi synnytys säilyi rauhallisena loppuun asti.

8min. ponnistuksella syntyi terve vauva.

Ja itse olin ensimmäisen kerran tosi hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen!

Jäi kyllä tosi mukava kokemus, valitettavasti tämä oli viimeinen vauvamme.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana kaksi synnytystä: ekassa 1,5 h ponnistus+imukuppi, tokassa vajaa neljä viikkoa sitten käynnistys, hidas ja TOSI kivulias avautuminen ja lopulta kiireinen (ei hätä kuitenkaan) sektio kasvotarjonnan vuoksi, kun olin jo alkanut ponnistaa. Näiden kokemusten jälkeen ei enää kovin suurta kiinnostusta ole synnyttämiseen, vaikka todennäköisesti vielä sekin on edessä. Jos joskus niin on, on kyllä turvauduttava pelkopolin apuun. Ennen tätä toista synnytystä sain itseni tsempattua ajatuksella, että toinen tulee helpommin, mutta kun niin ei ollutkaan niin... Mutta ennen tätä pelkäsin vain ponnistusvaihetta, nyt pelkään koko hommaa!

Oikeasti on mukava kuulla, että joku on saanut todellisen avun pelkopolilta! Onnea vauvasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla