Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS Asko Järvinen ei suosittele työntekijöille 4.koronarokotusta

Vierailija
26.10.2022 |

Myös HUSissa on käyty keskusteluita uudesta rokotuskierroksesta. Järvisen mukaan on syytä pohtia, onko työntekijöihin tarpeellista kohdistaa heidän itsemääräämisoikeutensa alueelle menevä toimenpide vain siksi, että työnantaja välttää sairaspoissaoloja.

Siinä joudutaan pohtimaan, minkälaiset muut toimenpiteet työntekijälle ovat oikein. Voitaisiinko antaa piristeitä, että työntekijä jaksaa vähän paremmin, Järvinen sanoo.

https://yle.fi/uutiset/74-20002374

Miten tässä valossa ajateltuna 48a pykälä voidaan edelleen pitää voimassa?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristeitä?

Amfetamiinia? Kokkelia?

Miten pääsee töihin? 😀

Valtion virralla saataisi ehkä työttömyysastetta laskettua huomasti? 🤔😉

Vierailija
22/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan suomalainen sumutekoronarokote on valmis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rokote ei estä tartuttamasta muita tai saamasta tartuntaa, ei siinä ole oikein mieltä tuota neljättä ottaa. Meillä (sote-ala) pitää joka tapauksessa olla 5 päivää pois töistä oli korona sitten miten lievänä tahansa. Monilla on sitä paitsi jo useampi sairastettu korona takana kun paljon koronapotilaita hoidettu.

Vierailija
24/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on rokote auttanut ? 

Tehohoidon tarve vähentynyt huomattavasti.

Mutta sairauspoissaolot lisääntyneet.

Vierailija
25/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohynek on vasemmistotaustainen maailmanparantaja mutta ajaa nyt kovaa linjaa, kun on päässyt korkealle hyväpalkkaisiin hommiin. Huomtosuhdetta parannetaan nyt kovalla kädellä.

Vierailija
26/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on rokote auttanut ? 

Tehohoidon tarve vähentynyt huomattavasti.

Mutta sairauspoissaolot lisääntyneet.

Kyllä. Itsekin olen nyt koronassa mutta sairastan kotona. Olen saanut 3 rokotetta ja olisin halunnut neljännen. No, onneksi toistaiseksi selviän vähän rankemman flunssan oireilla. Kunhan ei tulisi jälkitauteja.

Vierailija
27/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvinen, kuten myös Nohynek toteuttavat Suomessa eugeniikkaa. Tästähän he tulevat joutumaan vastuuseen, tavalla tai toisella. Markkinatalouden ja politiika hu@ria ihmiselämän hinnalla. Ei hyvä.

Riskiryhmiin kuuluvat saavat neljännen rokotteet.

Samoin kaikki 65 v ja tuon ikärajan ylittäneet.

Se rokottaminen on nyt niin, että sillä voidaan suojella vain tätä syksyä. Rokote vaikuttaa vai lyhyen aikaa. Hyvin lyhyen aikaa.

Ja suurin osa on jo sairastanut koronan, joku hyvin lievänä, joku lievenä, joku rakenmmin ja osa on joutunut jopa sairaalahoitoon kun ollut niin vakava korona.

Monilla on siis takanaan kolme rokotusta ja päälle vielä sairastettu korona.

Elimistössä siis on jo vasta-aineita.

Ei keillekään muissakaan terveys-ja sairaus tilanteissa, anneta koskaan ylimääräisiä eikä liikaa lääkkeitä.

Ei ole mitään syytä, pistellä tuota neljättä rokotetta, täysin terveille, työikäisäisille ihmisille.

Vierailija
28/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa ja 4. rokotuksen olen saanut, samoin influenssarokotuksen jo kuukausi sitten. Näillä mennään ja pysytään toivottavasti terveenä, monta matkaa tiedossa, Suomeenkin.

Vierailija
29/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvinen, kuten myös Nohynek toteuttavat Suomessa eugeniikkaa. Tästähän he tulevat joutumaan vastuuseen, tavalla tai toisella. Markkinatalouden ja politiika hu@ria ihmiselämän hinnalla. Ei hyvä.

Riskiryhmiin kuuluvat saavat neljännen rokotteet.

Samoin kaikki 65 v ja tuon ikärajan ylittäneet.

Se rokottaminen on nyt niin, että sillä voidaan suojella vain tätä syksyä. Rokote vaikuttaa vai lyhyen aikaa. Hyvin lyhyen aikaa.

Ja suurin osa on jo sairastanut koronan, joku hyvin lievänä, joku lievenä, joku rakenmmin ja osa on joutunut jopa sairaalahoitoon kun ollut niin vakava korona.

Monilla on siis takanaan kolme rokotusta ja päälle vielä sairastettu korona.

Elimistössä siis on jo vasta-aineita.

Ei keillekään muissakaan terveys-ja sairaus tilanteissa, anneta koskaan ylimääräisiä eikä liikaa lääkkeitä.

Ei ole mitään syytä, pistellä tuota neljättä rokotetta, täysin terveille, työikäisäisille ihmisille.

Kannattaa seurata kansainvälisiä suosituksia ja tutkimuksia - Suomi on takapajula. Kyse ei ensinnäkään ole hengitystieinfektiosta, vaan monielinsairaudesta. Nämä veijarit tietävät miyä tekevät - ja tapattavat ihmisiä silti. Valta tuo myös vastuuta, ja moni haluaa nähdä heidän kärsivän tästä. Ansaitusti. Täysin klassista eugeniikkaa.

Vierailija
30/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kyllä. Itsekin olen nyt koronassa mutta sairastan kotona. Olen saanut 3 rokotetta ja olisin halunnut neljännen. No, onneksi toistaiseksi selviän vähän rankemman flunssan oireilla. Kunhan ei tulisi jälkitauteja.

Tuo tietysti perustuu siihen että, olet ottanut ne rokotteet ja ehkä ne keiden kanssa olet tekemisissä ovat ottaneet ne. Mutta itse rokottamattomana ja koronan sairastaneena voin sanoa ettei itselläkään tuon kummempia oireita ollut. Monella rokotukset ottaneella on oireet olleet samaa kaavaa kun ovat jossain kohtaa rokotuksen jälkeen koronan sairastaneet. Että, toisaalta ei voi kiitellä rokotetta jos ei ole tietoa miten olisit ilman sitä selvinnyt. Moni rokotettu tuntuu kirjoituksien perusteella kuvittelevan että, ilman rokotetta olisi heti automaattisesti ollut sairaalaan joutuminen. Ei se niin välttämättä mene.

Vierailija
31/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristeitä?

Amfetamiinia? Kokkelia?

Miten pääsee töihin? 😀

Lipitä oikeitten ihmisten perselihaa tyyliin pilesanni. Saatat sinäkin päästä jauhoja nuuhkimaan ja kaulakuiskaaja sössöttäjälaulajan kanssa tanssaamaan oikein kapakkiin.

Vierailija
32/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Tuo tietysti perustuu siihen että, olet ottanut ne rokotteet ja ehkä ne keiden kanssa olet tekemisissä ovat ottaneet ne. Mutta itse rokottamattomana ja koronan sairastaneena voin sanoa ettei itselläkään tuon kummempia oireita ollut. Monella rokotukset ottaneella on oireet olleet samaa kaavaa kun ovat jossain kohtaa rokotuksen jälkeen koronan sairastaneet. Että, toisaalta ei voi kiitellä rokotetta jos ei ole tietoa miten olisit ilman sitä selvinnyt. Moni rokotettu tuntuu kirjoituksien perusteella kuvittelevan että, ilman rokotetta olisi heti automaattisesti ollut sairaalaan joutuminen. Ei se niin välttämättä mene.

Itsellä kolmos rokotteesta ikuisuus aikaa eli tuskin enää vaikutti oman koronan tautimuotoon, oli todella lievä, lievempi kuin normi flunssat.

Vierailija
33/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v..u! Ei tarvitse rokotepakkoa vaan kaikille halukkaille!! Imbesilli tuo Järvinen.

Sehän sairasti koronan.. Tosin ei tuo kyllä valosarjan kirkkain lamppu ole tainnut koskaan olla.

Ja jos kerran nyt näemmä täällä Suomessakin jo tiedetään, mutta ei voida vieläkään myöntää, että rokotuksilla ei ole hevonveen väliä tartuntoihin eikä pandemian kulkuun niin voisiko edes maskisuosituksen ottaa taas käyttöön?

Joo-o, maskia voi käyttää jokainen ilman suositustakin, mutta moni ei käytä sitä vain siksi, kun ei ole suositusta..

Vierailija
34/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Itsellä kolmos rokotteesta ikuisuus aikaa eli tuskin enää vaikutti oman koronan tautimuotoon, oli todella lievä, lievempi kuin normi flunssat.

Se virus ei poistu elimistöstä sillä että nokka lakkaa vuotamasta. Lievänäkin sairastetun koronatartunnan on todettu aiheuttavan alzheimerin tautia ym sekä sisäelimien epänormaalin nopeaa ikääntymistä.

Onko sellainen koronatartunta lievä, jonka vuoksi elinikä lyhenee vaikkapa 20 vuotta tai 10 vuotta tartunnan jälkeen ilmeneekin oireita jotka invalidisoi loppuiäksi?

Vierailija
35/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi rokote pitäisi olla kehittyneempi kuin aiemmat. Estää myös viruksen tarttumista ja leviämistä. Ainakin Eeva Ruotsalaisen mukaan.

Sitä tutkittiin neljällä hiirellä kolmen sijaan?

Hahahahaha

Vierailija
36/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Se virus ei poistu elimistöstä sillä että nokka lakkaa vuotamasta. Lievänäkin sairastetun koronatartunnan on todettu aiheuttavan alzheimerin tautia ym sekä sisäelimien epänormaalin nopeaa ikääntymistä.

Onko sellainen koronatartunta lievä, jonka vuoksi elinikä lyhenee vaikkapa 20 vuotta tai 10 vuotta tartunnan jälkeen ilmeneekin oireita jotka invalidisoi loppuiäksi?

Sehän ois vaa hyvä et pääsis ennen vanhuutta pois täältä. Ja eihän sitä tartuntaa tuo ikuinen rokottaminenkaan estä että se on vaan tyydyttävä kohtaloonsa sitten

Vierailija
37/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt v**tu niitä piristeitä pöytään! Samaa mitä Sannalla!!

T: hoitaja.

Vierailija
38/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan suomalainen sumutekoronarokote on valmis?

Tuokin olisi jo huikea parannus, että olisi nenä-suusuihke joka toimisi edes pari-kolme tuntia limakalvoilla niin että tartunta on mahdotonta saada.

Vähän siis kuin sumutettava kortsu.

Näillä rokotuksilla ei ole virkaa kun ei ne estä tartuntaa ja se tartunta on ainoa keino saada joko heti se vakavaoireinen tautimuoto tai ainakin jälkiseurauksena jotain terveysmurhetta.

Tartunnan estäminen on se mihin pitäisi keskittyä.

Vierailija
39/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kuten rokotteetkin.

Suo siellä, vetelä täällä.

No siksipä kumpaakaan ei pitäisi ihan hallituksen tasolta olla pakottamassa kuten tehtiin.

Ensin päätettiin pokkana väittää, että sairastuttaminen on ihan ok, koska sillä tulee laumasuoja (vaikka sitä immuniteettia ei koronaviruksiin ole ennenkään sairastamalla saatu)

Sitten päätettiin pokkana väittää, että kaksi annosta rokotetta antaa sen sairastuttamalla saamatta jääneen laumasuojan (vaikka rokotevalmistajat ei tällaista luvanneet missään vaiheessa)

Sitten päätettiin pokkana väittää, että sairastaminen + kolmas rokoteannos antaa hybridi-immuniteetin (vaikka se oli täysin huuhaata vailla minkäänlaista faktaa)

Ja porukka hokee kuinka koronat ei huoleta, koska mulla on rokotukset ja mä pesen käsiä niin en mä tarvii mitään maskiakaan. Jep.

Vierailija
40/82 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008795742.html

Suomessa on edelleenkin selvästi vähemmän koronakuolemia kuin Ruotsissa ja se johtuu siitä, että meillä oli 2020 tiukka lockdown toisin kuin Ruotsissa. Sen jälkeen on saatu rokotteet ja nyt lääkkeitä vaikeasti sairastuneille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan