Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taksialalta paljastui yli 13 miljoonan euron verovilppi

Vierailija
26.10.2022 |

Hyvä berner ja sipilä. Hyvä myös tytöt, koska eivät saa lakia muutettua.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllättävää, erittäin yllättävää

Vierailija
2/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättävää myös että noin 500 taksilupaa on jo peruttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin taksilla viime viikonloppuna ja kuski (arvatkaa ihonväri) kaivoi oman maksupäätteen esiin kun oltiin perillä, eikä suostunut antamaan kuittia. Ilmeisesti kun kysyin matkan hintaa ennen kyytiin hyppäämistä suostuin näihin ratkaisuihin.

Helsinki.

Vierailija
4/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu asiakkaista on nykyään kovaa. Kustannukset nousseet pilviin. Houkuttaa varmasti vilppiin. Oulussa tuttava oli pitkästä aikaa liikkunut taksilla. Kuski oli itse sanonut, matkan olevan halvempi, jos maksaa käteisellä ilman mittaria. Eipä ollut tällaista, kun itse ajoin taksia 2007-2009.

Vierailija
5/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättuneitä olivat:

-

-

ja:

-

Vierailija
6/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzeriat, taksit ja nyt lisääntyy parturit. Mikä näitä kaikkia yhdistää, mikä on aina yhdistänyt?

Vierailija
7/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzeriat, taksit ja nyt lisääntyy parturit. Mikä näitä kaikkia yhdistää, mikä on aina yhdistänyt?

No ei ehkä aina ole ollut niin, mutta veikkaan että ihon pigmentti on näillä työntekijöillä ja omistajilla eriävä kantaväestöstä.

Vierailija
8/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kirjoittaa kuittia raiskauksesta

Vierailija
9/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tätä on selitetty sillä, että yrittäjät ovat viattomia, ongelmana on suomalainen yhteiskunta, joka ei etukäteen kerro verotuskäytännöstä. Eivät he tiedä, että meillä maksetaan veroja tulojen mukaan. Moni on saanut verovelkansa anteeksi ihan vain sanomalla, että ei ole vointu tietää, koska yksikään viranomainen ei ole kertonut. Vuodesta toiseen sama syy kelpaa.

Vierailija
10/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailu asiakkaista on nykyään kovaa. Kustannukset nousseet pilviin. Houkuttaa varmasti vilppiin. Oulussa tuttava oli pitkästä aikaa liikkunut taksilla. Kuski oli itse sanonut, matkan olevan halvempi, jos maksaa käteisellä ilman mittaria. Eipä ollut tällaista, kun itse ajoin taksia 2007-2009.

Taksit ovat kautta aikain kiertäneet veroja siinä missä muutkin ammattiryhmät.

Oma kännissä ollut isäni haukkui jo 80-luvulla yhden hänet kotiin tuoneen taksikuskin aivan pystyyn siitä asiasta (satuin kuulemaan), sillä hän tiesi miten he toimivat. Ilmiantomahdollisuudet viranomaisille taisivat silloin vaan olla aika vähissä, eikä hän ehkä niin olisi tehnytkään, vaikka se olisi ollut helpompaa. Halusi vaan purkaa työpaineitaan tuohon raukkaan. Mutsi taas haukkui ukon sen jälkeen.

Vierailija
11/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä aina ole ollut niin, mutta veikkaan että ihon pigmentti on näillä työntekijöillä ja omistajilla eriävä kantaväestöstä.

Kyllä noissa ammateissa, varsinkin taksi ja parturi on aina raha liikkunut ilman kuitteja, kun maksut suoritettiin käteisellä.

Vierailija
12/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaatalous ja rikollisuus vain lisääntyy.Ovatkohan eräät hallituspuolueet haukanneet liian suuren palan kun kuvittelevat maahan tulleiden noudattavan lakia ja järjestystä.

Vierailija
13/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä jaksa yllättää. Pimeät taksit liikenteessä.

Vierailija
14/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on veroja kiertää, kun pissikset maksaa nahkavisalla

Vierailija
15/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitse koskaan muuta kuin vaalean pigmentin omaavia kuskeja.

Vierailija
16/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen tekijöille oli tuntematon juttu, että ALV velvolliseksi on pakko hakea vasta, kun toiminta on riittävän suurta. Pientä taksibisnestä voi pyörittää laillisesti ilman ALV.

Vierailija
17/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös, mutta taksikeskuksesta kun pyysin kotimaista kuljettajaa niin löivät luuria korvaan. Nyt olen pyytänyt erinomaista suomenkielen taitoa ja olen saanut sillä kotimaisen kuskin. Koskakohan sekin kielletään?

Vierailija
18/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös, mutta taksikeskuksesta kun pyysin kotimaista kuljettajaa niin löivät luuria korvaan. Nyt olen pyytänyt erinomaista suomenkielen taitoa ja olen saanut sillä kotimaisen kuskin. Koskakohan sekin kielletään?

Taksijonossa odottelen ja annan muiden mennä ensin niin kauan kuin kohdalle osuu valkoihoinen kuski.

Vierailija
19/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullatys

Vierailija
20/27 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko avata suu. Helsingissä ollessani silloisen miesystäväni ja hänen sisarensa että miehensä tilasimme taksin ja olimme menossa Eliteen syömään ja pöytävaraus oli tehty. Taksi tuli ja sitä ajoi tumma mies ei suomalainen ei tahtonut ymmärtää mihin olimme menossa. Miesystävä huomasi melkein heti että vikaan ajaa. Sanoimme että nyt mennään kyllä väärin ja miesystäväni yritti kertoa mihin pitää ajaa. Taksi kierteli muttei löytänyt paikkaa lopulta hyppäsimme taksista pois. Tumma kuski pyyteli 5€ kyydistä vaikkei osanut mennä pyydettyyn paikkaan. Emme maksaneet mitään. Uusi taksi sitten vei oikeaan paikkaan. Ei ole hyviä kokemuksia tummista taksikuljettajista.