Talvitakki ei mahdu kiinni :(
Kylmä tulee ja harmittaa. Välttelin sovittamista viimeiseen asti, koska tiesin lihoneeni vuoden aikana. Kohtalotovereita?
Kommentit (71)
Mä taas mahduin takkiin johon en viime talvena mahtunut, eli mun kilot on siirtyneet sinulle! Ole hyvä, ei tartte palauttaa vaan saat pitää, tai pistää vahingon kiertämään.
Tosiaan takki vähän raolleen ja värisävyyn sopiva toppaliivi sen alle.
Minulla on yksi talvitakki, 6v vanha. Viime vuonna vetskari meni juuri ja juuri kiinni. Tänään kokeilin takkia niin ei mene enää kiinni, eikä ole rahaa ostaa uutta takkia...
Mulla kinnasi lantiolta niin paljon, että ostin samanlaisen takin kokoa isompana. Nyt ole enää hirveästi varaa tästä lihoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut saman. Näyttää myös pahalta takki, joka juuri ja juuri mahtuu pinkeästi kiinni eikä laskeudu selkäpuolelta lantiolle vaan jää ryttyyn takapuolen päälle. Monet suomalaiset käyttävät ihan liian pieniä takkeja.
Ja tuo on oikeastaan vielä pieni murhe sen rinnalla kuinka epämukavalta tuollainen liian kittana takki tuntuu päällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noin 50 talvitakkia. Eiköhän joku niistä kiinni mene vaikka olen itsekin lihonut. Hirveän näköistä joka tapauksessa kun olen tälläinen tynnyri :(
Mulla on kaveri jolla ei nyt tuollaista määrää ole pelkkiä talvitakkeja, mutta joka ostaa joka talveksi uuden mustan toppiksen koska se edellisvuotinen ei mene kiinni.
Ja joka kevät uusi kevättakki ja yleensä sitten syksyksi uusi syystakki..
Uskoo kuitenkin vakaasti, että mahtuu vielä noihin entisiin niin on kuulemma tyhmää heittää ne kierrätykseen kun sitten joutuu taas ostamaan muutaman uuden takin joka vuosi.
Sinänsä kiva, ettei heitä kirvestä kaivoon mutta eihän tuo nyt todennäköiseltä vaikuta. Etenkin kun ei ole kiinnostunut ihmeemmin elämäntapojaan muuksi muuttamaan.
Mä ostin sellaisen oversize-kokoisen takin joka siis oli oikeasti ehkä vähän turhankin överi kooltaan.
Seuraavana talvena se oli ihan omaa kokoa eikä yhtään liian iso :(
Ostan aina riittävän väljiä takkeja, koska haluan kylmillä keleillä, että alle mahtuu myös tarvittaessa paksua paitaa ja lämmintä vaatetta. Eli ei ole ollut tuota ongelmaa talvitakkia kanssa.
Tosin kerran tilasin netistä sellaisen tiukan ja tyköistuvan farkkutakin, jota en ole tainnut käyttää kertaakaan. Oli kyllä vikatikki. Mutta en jaksanut palauttaa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi kulkea reteesti takki auki vai sopiiko paremmin miehille?
Näin sateella huono idea, mutta takkia voi pitää auki kun hommaa niitä nyt niin muodikkaita liivi-kaulureita jotka siis on lähemmäs lantiolle asti pitkiä ja sivusaumoja ei ole vaan on vaan nappi tai joku solmimisnauha.
Samalla poistuu sekin ongelma että hihoihin pitäisi saada mahdutetuksi jotain ylimääräistä.
Ja voisihan tuon vielä neuloa itse niinkin, että siinä ei olisi kuin etupuoli tuollainen pitkä kun takkihan lämmittää selän ihan ok eikä se näy että tuo onkin todellisuudessa "feikkineule" jossa on vaan kiva etuosa.
Siihen liian pieneksi jääneeseen takkiin kun ei edes avonaisena ole kiva yrittää änkeä jotain löysää/paksua neuletta..
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan takki vähän raolleen ja värisävyyn sopiva toppaliivi sen alle.
Mutku ne toppaliivitkään ei mene kiinni :(
Tai jos sen laittaisi takaperin päälle eli takaosa eteen.. hmmmm.
Ostakaa sellainen takin jatkopala, joka kiinnitetään vetoketjuilla, tarkoitettu raskaana oleville mutta mitä väliä. Voi kai sellaisen ommella itsekin tikkikankaasta.
Vierailija kirjoitti:
Kevättalvella ostin käytettynä kevyttoppiksen, kun vanha ei mennyt synnytyksen jälkeen kiinni. Hyvä sinänsä, koska eivät vanhat takit mene edelleenkään järkevän näköisesti päälle. Normaalisti rinnat ovat C kokoa, mutta nyt ovat H kokoa.
Vedin viime talvena muutoin takki auki. Nyt talvella taitaa tulla vähän enempi ulkoilua, joten pitää kai tutkia lähi kirppiksiä...
Isot rinnat on muutenkin ongelma takin ostossa. Näyttäisi hoikalta, jos vyötärö erottuisi, mutta rintojen takia joutuu ostamaan koon, jossa takki on liian leveä olkapäiltä ja roikkuu sitten muodottomana päällä.
Viime talvenä löysin nettikaupausta takin, jossa sanottiin, että se sopii isorintaiselle ja se on todella hyvän näköinen.
Vaikkei olekaan hirveän hoikka, varsinkin lyhyellä ihmisellä olisi hyvä, jos takin vyötäröltä olisi vähän kavennusta, niin ei näyttäisi laatikolta, jossa on jalat.
Tosin tärkeintä on, että on takki, joka suojaa kylmältä. Loppujen lopuksi moniakaan ei kiinnosta, miltä muut ihmiset näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevättalvella ostin käytettynä kevyttoppiksen, kun vanha ei mennyt synnytyksen jälkeen kiinni. Hyvä sinänsä, koska eivät vanhat takit mene edelleenkään järkevän näköisesti päälle. Normaalisti rinnat ovat C kokoa, mutta nyt ovat H kokoa.
Vedin viime talvena muutoin takki auki. Nyt talvella taitaa tulla vähän enempi ulkoilua, joten pitää kai tutkia lähi kirppiksiä...
Isot rinnat on muutenkin ongelma takin ostossa. Näyttäisi hoikalta, jos vyötärö erottuisi, mutta rintojen takia joutuu ostamaan koon, jossa takki on liian leveä olkapäiltä ja roikkuu sitten muodottomana päällä.
Viime talvenä löysin nettikaupausta takin, jossa sanottiin, että se sopii isorintaiselle ja se on todella hyvän näköinen.
Vaikkei olekaan hirveän hoikka, varsinkin lyhyellä ihmisellä olisi hyvä, jos takin vyötäröltä olisi vähän kavennusta, niin ei näyttäisi laatikolta, jossa on jalat.
Tosin tärkeintä on, että on takki, joka suojaa kylmältä. Loppujen lopuksi moniakaan ei kiinnosta, miltä muut ihmiset näyttää.
Mutta kun se kiinnostaa itseä miltä näyttää. Toisekseen tuollainen takki joka ei ole sopiva hartioista, vaan liian iso on todella hankala päällä kun se hihanistutuskin on ihan väärässä kohdassa. Yritä siinä sitten kolata lunta tai putsata autoa tai edes kävellä reippaammin kädet heiluen kun se hihasauman väärä paikka saa koko takin kiertymään päällä ja nostaa sen kainaloita kohti.
Muutenkin jos ne mittasuhteet on pielessä eli hihat on liian pitkät, taskut liian alhaalla ja hartialinja hassun iso niin koko takki näyttää ihan joltain lainavaatteelta ja jotenkin epäsiistiltä. Ja pahimmassa tapauksessa se takki on edelleen nafti ympärysmitoiltaan.
Erikoista, että yhtään rintavamman/pyöreämmän päälle ei osata valmistaa/suunnitella takkia. Kaikki muut mitat kasvaa koon kasvaessa paitsi just se rinnan- ja/tai vyötärönympärys. Hihat saattaa tosiaan olla seuraavassa koossa 5cm pidemmät ja hartiasaumakin 5 senttiä leveämpi, mutta se takin ympärysmittakin kasvaa vain sen saman 5cm..
Ilmeisesti kaavoituksessa lyödään vaan sama senttimäärä lisää kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina riittävän väljiä takkeja, koska haluan kylmillä keleillä, että alle mahtuu myös tarvittaessa paksua paitaa ja lämmintä vaatetta. Eli ei ole ollut tuota ongelmaa talvitakkia kanssa.
Tosin kerran tilasin netistä sellaisen tiukan ja tyköistuvan farkkutakin, jota en ole tainnut käyttää kertaakaan. Oli kyllä vikatikki. Mutta en jaksanut palauttaa aikoinaan.
No kiva että olet noin taitava, taputapu. Tosin et kuitenkaan ostaa sellaista kunnolla paksua ja lämmintä talvitakkia, jonka alle ei tarvitse saada mahdutetuksi kolmea kerrosta villapaitaa ja fleeceä lämmikkeeksi..
Vierailija kirjoitti:
Mistäkoosta olette lihoneet?
s/m -> xxxl muutamassa vuodessa sairauksien vuoksi, joka talvi on pitänyt ostaa uusi talvitakki. Nyt onneksi lääkitys alkaa puremaan ja paino hitaasti laskussa, nyt menee jo xl-takki.
Seksi-palstalla on ketju Lihavat naiset kiihottaa, Tai jotain sinne päin. Siellä miehet kehuu kuinka pantavia Lihavat naiset on, ja erityisesti jos lihava nainen käyttää liian pieniä vaatteita.
Tämä vain informaationa, jos jotakuta harmittaa ulkonäöllisesti.
Kiitos! Pitääkin kokeilla ajoissa. Toisaalta tämä oli aika peikko ajateltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ompele jostain toisesta takista lisäläppä ja siihen napinreiät oikealle kohdalle. Sävyn ei tarvitse olla ihan yksyhteen, väreillä leikittely on vaan muodikasta.
😄
Mulla menee just ja just talvitakki kiinni, mut toisaalta rv 39 alkoi juuri. On ollu tilanne kun ei menny takit enää päälle kun olin vain lihonut ja silloin ei auttanut kun laihduttaa tai ostaa kaikki uusiksi.