Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvitakki ei mahdu kiinni :(

Vierailija
25.10.2022 |

Kylmä tulee ja harmittaa. Välttelin sovittamista viimeiseen asti, koska tiesin lihoneeni vuoden aikana. Kohtalotovereita?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 50 talvitakkia. Eiköhän joku niistä kiinni mene vaikka olen itsekin lihonut. Hirveän näköistä joka tapauksessa kun olen tälläinen tynnyri :(

Vierailija
2/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi. Toinen mahtuu, toinen ei. Onneksi lämpimämpi mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on noin 50 talvitakkia. Eiköhän joku niistä kiinni mene vaikka olen itsekin lihonut. Hirveän näköistä joka tapauksessa kun olen tälläinen tynnyri :(

Missä säilytät tuollaista takkimäärää?

Vierailija
4/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman. Näyttää myös pahalta takki, joka juuri ja juuri mahtuu pinkeästi kiinni eikä laskeudu selkäpuolelta lantiolle vaan jää ryttyyn takapuolen päälle. Monet suomalaiset käyttävät ihan liian pieniä takkeja.

Vierailija
5/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkini mahtuu kyllä päälle, mutta vinkkejä voin antaa:

*Alle monta kerrosta pitkähihaisia paitoja. Joko ohuemman takin kanssa, joka menee kiinni tai aukiolevan talvitakin kanssa. Pääasia on, että alla olevat paidat ovat luonnonkuitua ja niiden väliin jää ilmaa.

* Vetoketjun tai napin listasta riippuen, siirrä napitusta listan verran. Takeissa on joskus 2-5cm siirtovaraa. Ostat siis neppareita tai vetoketjun ja lyöt nepparit tai ompelet uuden vetskan. Joissain takeissa tuo onnistuu ilman purkamista. Vanha jää listan alle piiloon.

* Ehdit laihduttaa ennen maaliskuun pakkasia! 4 kuukautta aikaa, joten herkut pois ja terveellistä naamariin.

* Osta uusi takki.

Vierailija
6/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mahdu, niin voit tehdä kahdesta yhden :D

Vierailija
7/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lihoa aika paljon, tai takin olla jo valmiiksi aika väärän kokoinen, jottei se mahdu kiinni.

Minä olen vaatekokoa 40, ja juuri eilen käytin välikerroksena tyköistuvaa kevyttoppatakkia kokoa 34. Oli aivan karmean näköinen, mutta meni kyllä helposti kiinni, vaikka painoa oli ehkä +15 kg suhteessa takin kokoon. Ja tiedoksenne: päällimmäisenä oli ohut väljä sadetakki, joten en pilannut kenenkään maisemaa.

Vierailija
8/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi kulkea reteesti takki auki vai sopiiko paremmin miehille?

Vierailija
9/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta/kudo villaponcho, jota voi pitää auki olevan/kinnaavan takin päällä kunnes olet laihtunut muutaman kilon.

Vierailija
10/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen omassa tiukassa talvitakissani kuin joku mursu tai valas (ei siideri- ).

Vierailija
11/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta/kudo villaponcho, jota voi pitää auki olevan/kinnaavan takin päällä kunnes olet laihtunut muutaman kilon.

Poncho on vähän naamiaiskamaa, mutta iso (pitkä ja leveä) shaali ajaa saman asian tyylikkäämmin.

Vierailija
12/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon kokenut päinvastaisen. Näin juuri itseni kaupan peilistä, ja kyllä, näytän paljon paremmalta kuin aikoihin. Juhlin sitä liikunnalla tänä iltana.

Vierailija
13/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poncho on vähän naamiaiskamaa, mutta iso (pitkä ja leveä) shaali ajaa saman asian tyylikkäämmin.

Shaali on kyllä tyylikkäämpi, mutta ei pysy kunnolla päällä niin kuin poncho. Se poncho kyllä kannattaa hankkia hillityssä ja takin värin kanssa sopivassa värissä, ei mitään riemuraitoja.

Vierailija
14/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takissa on vahva vetiketju tai lujasti kiinniommellut napit, kyllä mamma sen sisälle saadaan mahdutettua. Voi pyytää miestä avuksi. Lopuksi voi vielä kiristää vahvan leveän vyön koko paketin ympärille, niin pysyy koossa. Olo takin sisällä on kuin miesvoimin kiristetyssä korsetissa.

Vierailija
15/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi. Elämä on sellaista toisinaan.

Vierailija
16/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele jostain toisesta takista lisäläppä ja siihen napinreiät oikealle kohdalle. Sävyn ei tarvitse olla ihan yksyhteen, väreillä leikittely on vaan muodikasta.

Vierailija
17/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi kohtalotoveri ilmoittautuu.

No, takki menee kyllä kiinni, mutta ei näytä kivalta kun on liian tiukka.

Harmitti niin, että ostin uuden ja kokoa isomman. Sekin kyllä harmitti kun jouduin ostamaan isompaa kokoa.

Sellaistahan se joskus on.

Sairastin koronan viime keväänä ja toipuminen on ollut hidasta. Urheiluharrastukset ovat olleet tauolla ja sehän näkyy.

Vierailija
18/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää lihoa aika paljon, tai takin olla jo valmiiksi aika väärän kokoinen, jottei se mahdu kiinni.

Minä olen vaatekokoa 40, ja juuri eilen käytin välikerroksena tyköistuvaa kevyttoppatakkia kokoa 34. Oli aivan karmean näköinen, mutta meni kyllä helposti kiinni, vaikka painoa oli ehkä +15 kg suhteessa takin kokoon. Ja tiedoksenne: päällimmäisenä oli ohut väljä sadetakki, joten en pilannut kenenkään maisemaa.

Olisi kiva tietää, että mikä tässä oli niin alapeukkujen arvoista.

Tosiasia on, että jos ostaa talvitakin oikean kokonsa mukaisesti, siihen mahtuu mukavasti välikerroksia, eikä kymmenenkään kilon painonvaihtelu estä takkia menemästä kiinni.

Sitten jos jo kaupassa valitsee pienimmän takin, jonka vetoketju menee kiinni, ei se tietenkään mahdu päälle lihomisen jälkeen. Ja lämpöominaisuudet ovat pielessä ihan alun pitäen. Katukuvassa näitä näkee paljon.

Vierailija
19/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari kaikista kalleinta syystakkia, jotka ei mahtuneet. Talvitakkeja en vielä ole uskaltanut sovittaa.

Vierailija
20/71 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole säälittävämpää kuin mätinki joka kulkee takki auki koska se ei mahdu kiinni. :D

ilkeydelle runkkaaminen?