Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on koiraihminen, kiintyykö kissaan?

Vierailija
25.10.2022 |

Olen liikuntarajoitteinen nykyään, enkä voi ottaa enää koiraa, vaikka kovasti haluaisin. Siksi harkitsen kissan ottamista. Kissan ulkoiluttaminen kyllä onnistuisi, pystyn siis toki liikkumaan, en vain siten kuin koiran lenkitys edellyttäisi. Nyt mietityttää vain se, tulisiko minusta kissaihmistä? Onko teistä joku tehnyt vastaavan vaihdon, miten meni?

Kommentit (294)

Vierailija
81/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat on tylsiä, niihin ei saa kontaktia.

Ne vain maleksivat ja sotkevat ja päästelee rumia ääniä.

Mä oon kerran lupautunut kissan hoitajaksi kun asuin solussa jonka vakkariasukas halusi jättää kissansa mulle, tuntemattomalle ihmiselle.

Rasittava otus roikkui lahkeessa aina kun olin kotona eli harvoin. Annoin ruoat ja vaihdoin hiekat kun olin luvannut. Mutta oli helpotus kun omistaja haki kattinsa pois muutaman päivän päästä.

Ja niitä väkämäisiä karvoja on sitten joka paikassa.

Rumia ääniä 😅 Ai niin kuin koiran räksytykseen ja ulvontaan verrattuna?

Ei normikoirat räksytä ja varsinkaan ulvo. 

Ei jos ovat hyvin koulutettuja.

...mitä on ehkä 10% koirista.

Ja 1% omistajista.

Vierailija
82/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta en osaa sanoa, mutta minä en ole oppinut. Kissat ovat ok, mutta en minä koe niitä samalla tavalla ihaniksi kuin koirat ovat, koska kissat ovat aika erilaisia kuin koirat.

Monet sisäkissat kärsivät liikunnan puutteesta ja ovat siksi käytösongelmaisia. Siksi olen alkanut epäillä, että kissa ei edes ole sopiva kotieläimeksi tai ainakaan se ei sovi kaikille kissoille. Ulkona pitämiseen taas liittyy paljon vaaroja sekä kissoille että pikkulinnuille. 

En ottaisi sisäkissaa ainakaan pieniin tiloihin. Tallilla ja navetassa maaseudulla taas kissa on ihan mainio lemmikki, saa virikkeitä ja voi paremmin.

Ei sellaista eläintä ole olemassakaan kuin sisäkissa. Omistajan välinpitämättömyyttä ja laiskuutta jos ei ulkoiluta kissaansa.

Sisäkissa on ainoa, mikä on olemassa, jos lainsäädännön mukaan mennään eivätkä eläinsuojelupaikatkaan luovuta kuin "sisäkissoiksi", vaikka tulisi keskustella siitä, onko kissa lainkaan sovelias lemmikki nykyaikaan kenellekään. Monet kissat kärsivät lajityypillisen käyttäytymisen puuttumisesta pienissä asunnoissa ja ulkoilu valjaissa on siihen naurettava ratkaisu. Kissahan pelkää ja pikkuhäkit taas ovat liian pieniä, ellei sitten ole koko takapihaa päällystetty ja aidattu verkolla. Harvemmin on.

Miksi kissojen rääkkäämisestä puhutaan niin vähän, sillä lajityypillisen käyttäytymisen puuttuminen on eläimelle rääkkäystä.

Ei kissat oikein sovellu lemmikeiksi.

Parhaiten jollekin syrjäytyneelle joka viettää elämänsä kotona eikä keksi mitään tekemistä.

Siinä voi sitten tutkia kissan ilmeitä ja vinguttaa leluhiirtä.

Mutta ei kissoista saa kaveria lenkille, metsälle, kalaan, pyöräilemään, agilityyn, pelastustoimintaan, jäljestykseen, henkilöhakuun, metsäretkelle. Ylipäätään mihinkään mielekkääseen toimintaan.

Lasten kanssa se on tietysti vaarallinen.

Kissa sopii mainiosti metsäkaveriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo että lähtee karvoja...

Minä olen havainnut, että kissan ruokavalio vaikuttaa huimasti siihen että lähteekö niitä vai ei. Myös tietyt rodut levittää enemmän karvoja, toiset taas ei. Sama homma koirilla.

Vähän huono argumentti siis, että ei ota kissaa vain siksi että niistä lähtee karvoja?? Ja siksi ottaa koiran? Täh?

On siinä semmonen ero, että koira pysyy lattialla, mutta kissat kiipeilevät koko asunnossa ruokapöytiä (hyi!) ja verhoja myöten. Yksikin kissaihminen esitteli ylpeänä kissaansa joka lötkötti tyynyliinojen päällä.

Niin että niitä karvoja on sitten joka puolella. Eivätkä ne irtoa helposti.

Vierailija
84/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanottiin että moni koiraihminen vihaa kissoja. Mutta se on toisinpäin. Ja tästä keskustelustaki näkee kuinka paljon koira vihaajia täällä on. Hävettää kun vihaatte viattomia luontokappaleita. Kaikki eläimet on ihania paitsi ihmiset

Vierailija
85/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö olla jompi kumpi,mulla aina ollut molemmat ja muitakin eläimiä samalla.Nyt jäljellä vanha kolli,terve näyttää olevan tuolla painelee demoni.Koira kohta 4v toteutettu kissaan hyvät kamut.

Vierailija
86/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää tekin liputtamassa nuo ällövideot YouTubessa niin joutuu niiden levittäjä vastuuseen ja saa bannit YouTubeen ja tilinsä poistetaan lopullisesti.

Vierailija
87/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä kissoja, että koiria. En ymmärrä että pitäisi olla joko tai 

Vierailija
88/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset on yleensä eläin r a  s  i  s t e j a    eli he pitävät vain koirista muttei kissoista.

Kissaihmiset pitää kaikista eläimistä.

Siksi minäkin pidän enemmän kissaihmisistä.

Olen allerginen kaikille karvaisille ja hilseisille eläimille joten en omista mitään.

Siinä taas yksi hullu kissatäti, jonka pään toksoplasmoosi on sekoittanut.

Siinä taas ääliö lukutaidoton rakki, joka ei osannut edes lukea viestiä loppuun jossa sanottiin ettei henkilö omista lemmikkejä? Tommosia räksyttäjiä te koiraihmiset olette. Lisäksi haluatte koiria lemmikeiksi joita pystyy alistaa ja eläinrääkätä kerrostaloasunnoissa vaikka koiran paikka on maaseudulla.

Jälleen yksi osoitus kissaihmisten hölmöydestä.

Se on katsos koiralle just detsamma onko sen ympärillä kaksio vai satojen neliöiden mansiooni.

Koiraa ulkoilutetaan 3 x pvä. Kässäätkö? Se saa liikuntaa, leikkiä, pk.toimintaa, tapaa muita koiria ja ennen kaikkea pääsee haistelemaan.

Maalla näkee koirankoppeja ja siinä koiraparka hihnassa koko päivän.

Voitko asiantuntijana avata millä tavalla tämä "maallaolo" edistää koiran viihtymistä.

Mitä kissat muuten luontaisesti tekee?

Mitä hyötyä niistä on?

Mitä muuta ne osaavat kuin syödä ja paskoa?

Oikeastiko joku ei tiedä mitä varten kissa on kesytetty (tai paremminkin kesyyntynyt)?

Vierailija
89/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta en osaa sanoa, mutta minä en ole oppinut. Kissat ovat ok, mutta en minä koe niitä samalla tavalla ihaniksi kuin koirat ovat, koska kissat ovat aika erilaisia kuin koirat.

Monet sisäkissat kärsivät liikunnan puutteesta ja ovat siksi käytösongelmaisia. Siksi olen alkanut epäillä, että kissa ei edes ole sopiva kotieläimeksi tai ainakaan se ei sovi kaikille kissoille. Ulkona pitämiseen taas liittyy paljon vaaroja sekä kissoille että pikkulinnuille. 

En ottaisi sisäkissaa ainakaan pieniin tiloihin. Tallilla ja navetassa maaseudulla taas kissa on ihan mainio lemmikki, saa virikkeitä ja voi paremmin.

Ei sellaista eläintä ole olemassakaan kuin sisäkissa. Omistajan välinpitämättömyyttä ja laiskuutta jos ei ulkoiluta kissaansa.

Sisäkissa on ainoa, mikä on olemassa, jos lainsäädännön mukaan mennään eivätkä eläinsuojelupaikatkaan luovuta kuin "sisäkissoiksi", vaikka tulisi keskustella siitä, onko kissa lainkaan sovelias lemmikki nykyaikaan kenellekään. Monet kissat kärsivät lajityypillisen käyttäytymisen puuttumisesta pienissä asunnoissa ja ulkoilu valjaissa on siihen naurettava ratkaisu. Kissahan pelkää ja pikkuhäkit taas ovat liian pieniä, ellei sitten ole koko takapihaa päällystetty ja aidattu verkolla. Harvemmin on.

Miksi kissojen rääkkäämisestä puhutaan niin vähän, sillä lajityypillisen käyttäytymisen puuttuminen on eläimelle rääkkäystä.

Parhaiten jollekin syrjäytyneelle joka viettää elämänsä kotona eikä keksi mitään tekemistä.

Mutta ei kissoista saa kaveria lenkille, metsälle, kalaan, pyöräilemään, agilityyn, pelastustoimintaan, jäljestykseen, henkilöhakuun, metsäretkelle. Ylipäätään mihinkään mielekkääseen toimintaan.

Montako lasta kissa on tappanut ? Montako ihmistä  koira on tappanut ?

Että pysytään nyt totuudessa

Vierailija
90/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummatkohan on olleet vaarallisia ihmisille  puremisissa kuolintilastojen mukaan, koirat vai kissat ?

Kyllä ne koirat ovat olleet

Vierailija
91/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eläinrakas niin on... Kissat ovat hyvinkin seurallisia, toki riippuu kissasta, mutta omani joita oli 2 oli kyllä kaikessa aina mukana, ainoa ero koiriini, ettei niitä lenkitetä eivätkä hauku, sohva tosin sai osansa kynsistä (ja juu juu ennenkuin joku sieltä hyökkää kissoilla on mahtavat raapimapuut yms herkut) ja karvaa lähtee paljon... Kanikin vaihtoehto. 

Vierailija
92/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kissoista. Minusta ei ikinä tule kissan omistajaa, en edes ottaisi hoitoon. Asia riippuu täysin ap:n suhtautumisesta kissoihin, ei ole sinänsä koiraihminen/kissaihminen-kysymys. Kissa ei ikinä ole koira.

Vierailija
93/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko liikuntarajoitteisena pidemmän päälle sitä kissanhiekkarumbaa?

Vierailija
94/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, että miksi niitä kissoja ei ulkoiluteta päivittäin kuten koiria, kun valjaat on keksitty. 

En tiedä vastaanko nyt provoon vai oletteko oikeasti noin tietämättömiä, mutta kaikki kissat ei todellakaan sovi ulkoiluun. Ne pelkäävät olla ulkona valjaissa ja tuntevat olonsa turvalliseksi vain sisällä. Sisäkissaksi syntynyt kissa ei välttämättä koskaan opi ulkoilemaan, ja turha sitä kissaa on kiusata viemällä sitä väkisin valjaissa pihalle.

Se kissa totutetaan valjaisiin ja ulkoiluun pennusta asti, aivan kuten koirakin. Ihmeellinen tekosyy selittää että kissa pelkää. Kai pelkääkin, kun sitä ensin pidetään vuosia sisällä ja sitten dumpataan yhtäkkiä ulos kun omistaja on vihdoin inspiroitunut kokeilemaan ulkoilua. Koiranpentu kannetaan pihalle 10 kertaa päivässä heti luovutuksesta asti. Miksi samaa ei tekisi kissalle?

Myös aikuinen kissa oppii ulkoilemaan narussa mutta se vaatii jo enemmän kärsivällisyyttä omistajalta.

Niin, tajuatko nyt että jos sitä kissaa ei ole pennusta asti totutettu valjaisiin, niin sinulla on käsissäsi täysin ehta ja tyytyväinen sisäkissa? :D

Millä ihmeen logiikalla? Oletko kysynyt siltä haluaisiko se mieluummin olla narussa ulkoileva kissa kuin sisäkissa?

Mikset ota sisäkoiraa?

Aasiassa pidetäänkin sisäkoiria. Jos asuu esim. Singaporessa pilvenpiirtäjän huipulla, ei koiraa juuri lenkitetä. Otetaan pieni koira joka tekee tarpeet laatikkoon aivan kuin kissa.

Vierailija
95/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti. Omaan lemmikkiin kiintyy aina, oli se mitä lajia tahansa. 

Vierailija
96/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, että miksi niitä kissoja ei ulkoiluteta päivittäin kuten koiria, kun valjaat on keksitty. 

En tiedä vastaanko nyt provoon vai oletteko oikeasti noin tietämättömiä, mutta kaikki kissat ei todellakaan sovi ulkoiluun. Ne pelkäävät olla ulkona valjaissa ja tuntevat olonsa turvalliseksi vain sisällä. Sisäkissaksi syntynyt kissa ei välttämättä koskaan opi ulkoilemaan, ja turha sitä kissaa on kiusata viemällä sitä väkisin valjaissa pihalle.

Se kissa totutetaan valjaisiin ja ulkoiluun pennusta asti, aivan kuten koirakin. Ihmeellinen tekosyy selittää että kissa pelkää. Kai pelkääkin, kun sitä ensin pidetään vuosia sisällä ja sitten dumpataan yhtäkkiä ulos kun omistaja on vihdoin inspiroitunut kokeilemaan ulkoilua. Koiranpentu kannetaan pihalle 10 kertaa päivässä heti luovutuksesta asti. Miksi samaa ei tekisi kissalle?

Myös aikuinen kissa oppii ulkoilemaan narussa mutta se vaatii jo enemmän kärsivällisyyttä omistajalta.

Niin, tajuatko nyt että jos sitä kissaa ei ole pennusta asti totutettu valjaisiin, niin sinulla on käsissäsi täysin ehta ja tyytyväinen sisäkissa? :D

Millä ihmeen logiikalla? Oletko kysynyt siltä haluaisiko se mieluummin olla narussa ulkoileva kissa kuin sisäkissa?

Mikset ota sisäkoiraa?

Aasiassa pidetäänkin sisäkoiria. Jos asuu esim. Singaporessa pilvenpiirtäjän huipulla, ei koiraa juuri lenkitetä. Otetaan pieni koira joka tekee tarpeet laatikkoon aivan kuin kissa.

Eihän siellä varmaan voisi koiraa edes ulkoiluttaa. Eikös siellä saa kadulle sylkemisestäkin jo helvetilliset sakot?

Vierailija
97/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisissä jotka eivät pidä eläimistä/jostain eläimestä on jotain vikaa, sen olen huomannut...

Vierailija
98/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te joilla ei ole kissaa kommentoitte kun ette tiedä kissoista mitään. Esim. toi ulkoiluttamisjuttu. Meillä 3 kissaa ja kaikki tykkää olla erilailla ulkona, se on eläinkohtaista miten se siellä viihtyy. Yhtäkään kissaa en ole vielä narussa vienyt niin kuin koiran kanssa onnistuu. Kissa menee mihin itse haluaa, koira sinne mihin kuski haluaa.

Vierailija
99/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koiria 30 vuotta. Muutin yhteen kissan ja hänen palvelijansa kanssa. Olemme kaikki kiintyneet toisiimme, jopa kissa ja koira nukkuvat "sylikkäin", leikkivät ja syövät sopuisasti samasta kupistakin. Heillä on kyllä omatkin kupit ja omat ruokapaikat. Olen erittäin kiintynyt kissaankin, onhan se erilainen, mutta oma persoonansa kuten koiratkin, ja mielenkiintoinen eläin!

Vierailija
100/294 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi kissaa, toinen nauttii valjaissa ulkoilusta, toiselle riitti yksi kerta, sai ahdistuskohtauksen pihalla ja kiipesi "turvaan" pitkin seinää korkealle ok-talon nurkkalaudoista kynsillään kiinni pitäen. Kesti vähän aikaa houkutella se alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme