Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkijat: Suomessa tapahtuu pinnan alla ikäviä asioita

Vierailija
30.04.2024 |

Lapset ja nuoret kokevat tällä hetkellä ulkopuolisuutta entistä enemmän, kertoo yksinäisyystutkija, kasvatuspsykologian professori Niina Junttila.

Suomi paistattelee seitsemättä vuotta onnellisuustutkimuksen kärjessä, mutta pinnan alla tapahtuu ikäviä asioita, kun lapset ja nuoret unohtuvat. Kasvatuspsykologian professori Niina Junttila kertoo, miten korona-ajan vaikutukset ovat yhä keskuudessamme. Saamme kuulla myös, kuinka vanhemmat saattavat yhä ymmärtää kiusaamisen väärin.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomessa-tapahtuu-pinnan-alla-ikavia-a…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja nuoret ottavat mallia aikuisista, katsovat että aikuisetkin hyväksyvät kiusaamisen, haukkumisen ja toistensa sortamisen joten kiusaavat, kaukkuvat ja sortavat toisiaan vaikka siihen olisi kouluissa nollatoleranssi.

Vierailija
2/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tähän tarvitaan yhä vastaus: oliko se alukuun kouluampuja oikeasti koulukiusattu vai sittenkin itse koulukiusaaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tapahtuu ihan  pinnan yläpuolellakin ...

Pahoinvointivaltio.

Vierailija
4/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jokin uutinen tyttöjen pahoinvoinnin lähtemisestä selvästi havaittavaan nousuun 2010-luvulla kun some yleistyi. Se kiusaaminen ja vainoaminen jota siellä on, on epäinhimillistä, se on sitä aikuisellekin. Siihen älylaitteen käyttöön voisi puuttua enemmän. Toisaalta ihmetyttää, että nettialustoilla ei ole minkäänlaista vastuuta siitä, mitä niillä julkaistaan.

Vierailija
5/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa onnellisia ovat eläkeläiset. 

Eivät esim. alle 35-vuotiaat.

Saati sitten nuoret.

Tätä on demokratialla tilattu ja tätä on saatu. Sääli sinänsä, mutta jos väestöpyramidi on nykyisen mallinen niin ei kenenkään kannata tehdä päätöksiä mini super pienten ikäluokkien eduksi. 

Vierailija
6/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränkö nyt oikein, että jos jokainen meistä aikuisista eläisi silleen ihan vanhanaikaisesti ihmisiksi ja kunnioittaisi kanssaihmisiään, tätä ongelmaa ei olisi? Siis ihan me yksilöt?

Vai onko tämä kuitenkin jotenkin valtion syytä ja jos on, minkä viraston ihan tarkalleen?

Vierailija
7/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät.

Yhä näkee varsinkin vanhempaa väestönosaa maskit kasvoilla marketeissa.

Itse olen näin 42-vuotiaana miehenä jo sen verran paatunut perkeleen juoniin, että mikään ei tule yllätyksenä.

Ehkä näit minutkin, 53v monisairas nainen joka on menossa leikkaukseen ( yksi monista).Jos on joku infektio päällä täytyy leikkausaikaa siirtää.

Jollakin voi olla syöpähoitoja meneillääm myös. On fiksua suojautua, ei siinä ole kyse pelosta.

Vierailija
8/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä ehtii sitten olemaan onnellinen. Nuorempana on enemmän aikaa ja voimia keskittyä työntekoon.

Vierailija
9/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saati sitten nuoret.

Tätä on demokratialla tilattu ja tätä on saatu. Sääli sinänsä, mutta jos väestöpyramidi on nykyisen mallinen niin ei kenenkään kannata tehdä päätöksiä mini super pienten ikäluokkien eduksi. 

Niin, demokratialla on tilattu kai myös globalisaatio ja vapaat markkinat ja kaikenlainen talouskikkailu mahdollistaa monenlaisia ei-toivottuja asioita.

Vierailija
10/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä ehtii sitten olemaan onnellinen. Nuorempana on enemmän aikaa ja voimia keskittyä työntekoon.

Kaikki eivät vaan sinne asti pääse vaan kupsahtaa jo ennen eläkeikää ja maksetut eläkemaksut jäävät muitten törsättäväksi ja ryypättäväksi.

Vierailija
11/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saati sitten nuoret.

Olen helvetin katkera 35-v työkyvyttömyys eläkeläinen, jolla käytännössä elämä ohi ja tarkoituksetonta ja aina ollut yksinäinen hylkiö. Tulet menemään vielä helvettiin noiden kommenttiesi takia.

Vierailija
12/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää Marinia. Neljässö vuodessa tämä ehti ottamaan Suomelle 160,78 miljardin euron edestä velkaa ja olisi ottanut enemmänkin jos olisi saanut jatkaa pidempään.

Vierailija
13/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät.

Itse olen näin 42-vuotiaana miehenä jo sen verran paatunut perkeleen juoniin, että mikään ei tule yllätyksenä.

Joo-o. Huomaa ettet ole iästäsi huolimatta elämää paljon nähnyt saatika sitten viisautta kerryttänyt

T. Ikätoveri, sisätautien sh

Vierailija
14/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne missään pinnan alla ole, vaan joka päivä uutisissa.

Vierailija
15/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö nyt oikein, että jos jokainen meistä aikuisista eläisi silleen ihan vanhanaikaisesti ihmisiksi ja kunnioittaisi kanssaihmisiään, tätä ongelmaa ei olisi? Siis ihan me yksilöt?

Vai onko tämä kuitenkin jotenkin valtion syytä ja jos on, minkä viraston ihan tarkalleen?

Ei ole paluuta takaisin 50-luvulle, sori siitä.

Tätä on haluttu ja tätä on saatu.

Vierailija
16/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkavat hyvinhuonostivointialueiden taloudet romahtamaan niin, että rytisee.

Vierailija
17/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät.

Ehkä näit minutkin, 53v monisairas nainen joka on menossa leikkaukseen ( yksi monista).Jos on joku infektio päällä täytyy leikkausaikaa siirtää.

Jollakin voi olla syöpähoitoja meneillääm myös. On fiksua suojautua, ei siinä ole kyse pelosta.

Minulla 56v on juurikin syöpähoitojen takia maski kaupassa. Ihme, ettei 42v ymmärrä sairauksien mahdollisuutta?

Vierailija
18/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paluuta takaisin 50-luvulle, sori siitä.

Tätä on haluttu ja tätä on saatu.

Sinne voidaan palata jos tahtoa ja halua löytyy. Muutetaan vain lakeja niin että teollisuus palaa Suomeen eikä tehtaat enää karkaa ulkomaille.

Vierailija
19/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä ehtii kuulepas tekemään lisää työtä, kun mitään eläkettä ei muutaman vuosikymmenen kuluttua enää edes saa.

Vierailija
20/24 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät.

Minulla 56v on juurikin syöpähoitojen takia maski kaupassa. Ihme, ettei 42v ymmärrä sairauksien mahdollisuutta?

Jaha?

Ja miksi teillä on sitten yleensä sellaisia maskeja, jotka eivät teitä kunnolla suojaa?