Miten te ette katkeroidu sen takia, että rahaa ei jää mihinkään laskujen ja ruokaostosten jälkeen?
Vaikka käytte töissä ja painatte pitkiä päiviä. Eikö se saa ihmistä katkeraksi, että kaikki mitä tienaat menee laskuihin ja ruokaan etkä itse voi "nauttia" palkastasi, esim käymällä ihan, vaikkapa ravintolassa syömässä, teatterissa, reissussa tms? Miten jaksat sitä?
Ja kyllä, etsin vertaistukea..
Kommentit (551)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisina kuukausina meinasi aikoinaan iskeä katkeruus, jos ei rahat riittäneet laskujen jälkeen kunnolla ruokaan. Kun riitti, olen tyytyväinen. En ole kaivannut enempiä, kuten teatteria tai reissuja. Jos on tarpeeksi rahaa ok-elämiseen niin se on mulle hyvä. Sittemmin on palkka hieman noussut niin noin tiukkoja kuukausia ei ole enää onneksi ollut, ettei ruokaa saisi (joskus piti ruokaa ostaa pakosti luottokortilla)
Johtuuko siitä mihin on tottunut. Minulla oli tosi köyhä lapsuus 80-luvun maaseudulla ja olen ollut tyytyväinen nyt aikuisena, että mulla on perusasiat.
Jos tuntuu ettei oma palkka vaan riitä ja tahtoo enemmän, niin asian eteen voi muutosta tehdä vain sinä itse.
Nykyään ei enää omilla valinnoilla voi muuttaa tilannettaan paremmaksi.
Omilla valinnoilla kyllä edelleenkin pystyy jonkinverran vaikuttamaan omaan tilanteeseensa.
Työttömiä tutkinnon suorittaneita on työkokeilussa kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työmarkkinatuella 560 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Kulukorvausta ei saa, jos sairastuu, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen, ei kerry eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisina kuukausina meinasi aikoinaan iskeä katkeruus, jos ei rahat riittäneet laskujen jälkeen kunnolla ruokaan. Kun riitti, olen tyytyväinen. En ole kaivannut enempiä, kuten teatteria tai reissuja. Jos on tarpeeksi rahaa ok-elämiseen niin se on mulle hyvä. Sittemmin on palkka hieman noussut niin noin tiukkoja kuukausia ei ole enää onneksi ollut, ettei ruokaa saisi (joskus piti ruokaa ostaa pakosti luottokortilla)
Johtuuko siitä mihin on tottunut. Minulla oli tosi köyhä lapsuus 80-luvun maaseudulla ja olen ollut tyytyväinen nyt aikuisena, että mulla on perusasiat.
Jos tuntuu ettei oma palkka vaan riitä ja tahtoo enemmän, niin asian eteen voi muutosta tehdä vain sinä itse.
Nykyään ei enää omilla valinnoilla voi muuttaa tilannettaan paremmaksi.
Omilla valinnoilla kyllä edelleenkin pystyy jonkinverran vaikuttamaan omaan tilanteeseensa.
Työttömiä tutkinnon suorittaneita on työkokeilussa kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työmarkkinatuella 560 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Kulukorvausta ei saa, jos sairastuu, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen, ei kerry eläkettä.
Itse pääsin julkiselle fysioterapeutille samana päivänä, kun sairastuin ja hän kirjoitti kelaan sairaslomatodistuksen.
Muutin toiselle paikkakunnalle, jotta pärjäisin paremmin.
Ei mitään hyötyä
Työttlmiä on lähes kaikissa kaupungin ja valtion yksiköissä sekä työttömyyskorvauksella työkokeilussa että palkkatukitöissä.
Työttömiä on kirjastoissa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn.
Ei ole rahaa parturiin eikä kahvilaan.
Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, mistä asiakkaat saadaa yrityksille tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, mistä asiakkaat saadaa yrityksille tulevaisuudessa?
Puoliso leikkaa hiukseni ja kiharoita voi tehdä kotikonstein pampuloilla niin on sitten hiukset laitettu, kun kaupassa hyllyttää tavaroita ja siellä on asiakkaita.
No ei jää aikaakaan Mihin sitä rahaa käyttäisi, kun käy töistä kotona vain nukkumassa?
Mitä muuta sitä tarvii. Monella riitä rahat edes ruokaan ja jengi vinkuu ku ei pääse lipittämään 10e lattekuppia. Haistakaa fittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso leikkaa hiukseni ja kiharoita voi tehdä kotikonstein pampuloilla niin on sitten hiukset laitettu, kun kaupassa hyllyttää tavaroita ja siellä on asiakkaita.
Hiusten leikkaus voi maksaa jopa 30 euroa, puhumattakaan väreistä, raidoista ja permanenttikiharoista, ne vaatii jo vakituisen työpaikan.
Mummut vielä käy parturissa, 10 vuoden sisällä loppuu moni parturiliike.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta sitä tarvii. Monella riitä rahat edes ruokaan ja jengi vinkuu ku ei pääse lipittämään 10e lattekuppia. Haistakaa fittu.
Osalla syynä on itse otettu iso asuntolaina tai tupakan polttaminen.
Ehkäpä olen sitä tyyppiä joka ei elä katkeruudesta ja haikailemalla sitä mitä ei ole. On työ,koti ja ruokaa. Voi joskus jopa mennä ravintolaan tai reissuun, suunnitellen . Normielämåän riittää perusasioiden pyöriminen ja harrastus joka ei vaadi rahaa silleen.
Tupakka ja alkoholi ei ole ruokaa vaan luxus tuotteita. Älä vingu, että rahat on loppu, jos noista jompaa kumpaa käytät.
Ei mulla olisi rahaa tuollaisiin vaatteisiin.
No, ei tietenkään, kun poltat askin päivässä tupakkaa hölmö.
Näytti kaupassa olevan aika monella miehellä kaljaa kunnolla kassajonossa. Miten niillä on rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Näytti kaupassa olevan aika monella miehellä kaljaa kunnolla kassajonossa. Miten niillä on rahaa?
Osa näyttää raahaavan kaljalaatikon kotiin joka viikonloppu eli alkoholisteja, siihen vähän tupakkaa lisäksi niin voi sanoa, että kun palkka ei riitä. Miten se naapurin työtön osti sen 10 euron alepaidan.
Järkyttävän hintaista alkoholi kaupoissa. Miten joillain on varaa ostaa?
No, miten se katkeroituminen asiaa auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa näyttää raahaavan kaljalaatikon kotiin joka viikonloppu eli alkoholisteja, siihen vähän tupakkaa lisäksi niin voi sanoa, että kun palkka ei riitä. Miten se naapurin työtön osti sen 10 euron alepaidan.
Työtön osti 10 euron alepaidan ja minä 40 euron kaljalaatikon.
Miten työttömällä on uutteen paitaan rahaa 🤔, pitää nyt oikein miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön osti 10 euron alepaidan ja minä 40 euron kaljalaatikon.
Miten työttömällä on uutteen paitaan rahaa 🤔, pitää nyt oikein miettiä.
Mulla ei palkka riitä uuteen paitaan, mutta ostin taas 40 euron kaljalaatikon ja tupakkaa vielä lisäksi 😂