Miten te ette katkeroidu sen takia, että rahaa ei jää mihinkään laskujen ja ruokaostosten jälkeen?
Vaikka käytte töissä ja painatte pitkiä päiviä. Eikö se saa ihmistä katkeraksi, että kaikki mitä tienaat menee laskuihin ja ruokaan etkä itse voi "nauttia" palkastasi, esim käymällä ihan, vaikkapa ravintolassa syömässä, teatterissa, reissussa tms? Miten jaksat sitä?
Ja kyllä, etsin vertaistukea..
Kommentit (551)
Jolla onni on,se onnen kätkeköön.vielä kalahtaa sullakin
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset. Miksi pitää tyytyä netissä kitisemiseen ja kärvistellä, kun asioille voisi yhteistuumin tehdä jotain? Jos valtava ihmismassa kokoontuisi jo kadulle mielenosoittamaan ja näyttämään, että tämä pelleily alkaa toden teolla riittämään, se olisi jo askel oikeaan suuntaan.
Kansa, joka tyytyy kohtaloonsa ei ole terve, eikä voi olettaa, että asiat koskaan paranisi, jos hölmöjen kyykyttäminen on näin helppoa.
Missä menee teidän raja? Vai ajattelitteko vaan koko loppuelämänne kaiken niellä ja hyväksyä kaiken pienen internet-vikinän jälkeen? Näinkö opetatte lapsianne toimimaan yhteiskunnassa?
Valtion vahtikoiria ja narreja on valtaosa, joilla ei todellisuudessa ole mitään selkärankaa tai todellisesta aikuisuudesta tietoakaan. Luullaan olevansa aikuisia vaikka todellisuudessa ollaan vielä holhottavien lasten tasolla.
Suomen kansa on hyvin poikkeuksellinen ja sen tietävät poliitikot ja muut globalistit. Täydellinen maa viedä kansalaisia kuin pässiä narussa.
Hyvää huomenta, Igor. Painu helvettiin.
Ei kannata, jos työpaikka on. Kyllä se muakin vituttaa, kun ei ole enää rahaa. Toivoa on saada työpaikka, kun vaan hakee ja hakee.
Tämä on vasta alkusoittoa.. Tavoitehan on ettei kukaan omista mitään ja elämme kurjuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän kampaamot/kosmetologit ym. ns. "turhat" tulevat selviytymään, jos ihmiset alkavat kaikesta ylimääräisestä säästämään? Pakkohan näitäkin palveluja on käyttää ellei haluta isoja työttöömyyslukuja..
Mä olin varannut itselleni kampaajan. Ajattelin sen kuitenkin perua: en säästösyistä vaan ajattelin että kun kesällä on häät niin ehkä nyt ei ole oikea aika vielä leikata lyhyemmäksi, saa sitten kesällä helpommin jonkin kivan kampauksen kun on pidemmät hiukset.
Mulla on ollut tämän vuoden käytössä klassiset ripset ja päätin että joulukuulla on nyt niiden viimeinen huolto, ensi vuonna menen ihan omilla räpsyillä. Saa omat ripset levätä jatkuvasta liimailusta ja laskin että jos ripsien huoltoväli on noin 3 viikkoa ja se maksaa 55 euroa per käynti niin säästän rahaa vuoden aikana n. 900 euroa. Se on ihan sairaasti jostain ripsistä. Mieluusti hankin jonkin kivan laadukkaan ripsarin. Ei niitä ekstraripsiä nyt edes kaipaa joka päivä jos on vaikka ihan vain kotosalla. Ja tippuukin niitä jo paljon ennen uutta huoltoa ettei ne siinä viikkoa ennen huoltoa enää edes näytä niin kivoilta enää.
Voimia elämääsi, toivottavasti joskus helpottaa hius- ja ripsiahdistuksen/pohdinnan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän kampaamot/kosmetologit ym. ns. "turhat" tulevat selviytymään, jos ihmiset alkavat kaikesta ylimääräisestä säästämään? Pakkohan näitäkin palveluja on käyttää ellei haluta isoja työttöömyyslukuja..
Mä olin varannut itselleni kampaajan. Ajattelin sen kuitenkin perua: en säästösyistä vaan ajattelin että kun kesällä on häät niin ehkä nyt ei ole oikea aika vielä leikata lyhyemmäksi, saa sitten kesällä helpommin jonkin kivan kampauksen kun on pidemmät hiukset.
Mulla on ollut tämän vuoden käytössä klassiset ripset ja päätin että joulukuulla on nyt niiden viimeinen huolto, ensi vuonna menen ihan omilla räpsyillä. Saa omat ripset levätä jatkuvasta liimailusta ja laskin että jos ripsien huoltoväli on noin 3 viikkoa ja se maksaa 55 euroa per käynti niin säästän rahaa vuoden aikana n. 900 euroa. Se on ihan sairaasti jostain ripsistä. Mieluusti hankin jonkin kivan laadukkaan ripsarin. Ei niitä ekstraripsiä nyt edes kaipaa joka päivä jos on vaikka ihan vain kotosalla. Ja tippuukin niitä jo paljon ennen uutta huoltoa ettei ne siinä viikkoa ennen huoltoa enää edes näytä niin kivoilta enää.
Voimia elämääsi, toivottavasti joskus helpottaa hius- ja ripsiahdistuksen/pohdinnan vuoksi.
Oho ehkä mun viesti ei lähtenyt kunnolla, piti vastata:
Kiitosta vain, mutta en tarvitse sulta voimien toivottamista, sillä tämä kampaaja/ripsiasia ei aiheuta mulle mitään luopumisen tuskaa. Mainitsin vain mistä olen päättänyt säästää rahaa muuhun käyttöön.
Voimia sulle katkeruuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Nautin ilmaisista asioista ja harrastusjutuista jotka olen pystynyt ostamaan aikaisemmin.
Sama täällä.
Lisäksi katkeroituminen ei auta.
Nyt on hyvä aika tarkastella omaa kulutuskäyttäytymistään ja materialismiaan.
Olen lisäksi muuttanut elintapojani.
Esimerkiksi keräsin aikaisempinakin vuosina marjoja mutta ne tuppasivat jäämään pakastimen pohjalle kun ostin aina tuoreita marjoja ja hedelmiä.
Nyt en osta , puolukkaa survottu 15 litraa, säilyy ilman pakastinta ja siitä survosta aamupuuroon ja jogurtin sekaan. Kuidut ja vitamiinit saa siitä.
Survosta menee ehkä 1 litra vkossa max.
Ostan vain punalaputettua ruokaa pääasiassa. Joka ilta iltalenkillä kauppaan 21 jälkeen ja seuraavan päivän syömiset sen mukaan. Aina löytyy jotain yleensä. Meillä syödään nykyään sitä mikä on ollut -30 tai -50.
Pimeässä ollaan aika paljon 😄 valoihinkaan ei tuhlata .. oon tehnyt säästämisestä haasteen.
Hyvin paljon on korvien välistä kiinni miten asioihin suhtautuu. Kun kaikki rahat alkoi mennä laskuihin mm sähkölaskuun, pyrin vähentää laskua. Meillä oli vanha retkikeitin levy entisestä asuntovaunusta. Tein laskelmia että halvempi tehdä ruokaa siinä kaasulla kuin hellalla sähkön kalliina tunteina.
Työmatkat vaihdoin bussiin. Onhan se rasittavaa mutta auton laitoin seisontavakuutukseen
Kannattaa alkaa säästää joka paikasta. Pitää vaikka kaappien tyhjennysviikko- viikko käymättä kaupassa ja käytä luovuutta mitä ruokaa voit tehdä? Esimerkiksi erilaiset piirakat, tarvitaan vain vehnäjauhoja ja öljyä hätätapauksessa ja sisälle täytteet: sipulia, riisiä, sieniä, aavistus metvurstia makua antamaan.
Meillä ei syödä enää ns terveellisesti . Ei pysty! Meillä syödään kuin laman aikaan ysärillä. Kyllä se siitä!
T. Sähkölämmittäjä
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset. Miksi pitää tyytyä netissä kitisemiseen ja kärvistellä, kun asioille voisi yhteistuumin tehdä jotain? Jos valtava ihmismassa kokoontuisi jo kadulle mielenosoittamaan ja näyttämään, että tämä pelleily alkaa toden teolla riittämään, se olisi jo askel oikeaan suuntaan.
Kansa, joka tyytyy kohtaloonsa ei ole terve, eikä voi olettaa, että asiat koskaan paranisi, jos hölmöjen kyykyttäminen on näin helppoa.
Missä menee teidän raja? Vai ajattelitteko vaan koko loppuelämänne kaiken niellä ja hyväksyä kaiken pienen internet-vikinän jälkeen? Näinkö opetatte lapsianne toimimaan yhteiskunnassa?
Valtion vahtikoiria ja narreja on valtaosa, joilla ei todellisuudessa ole mitään selkärankaa tai todellisesta aikuisuudesta tietoakaan. Luullaan olevansa aikuisia vaikka todellisuudessa ollaan vielä holhottavien lasten tasolla.
Suomen kansa on hyvin poikkeuksellinen ja sen tietävät poliitikot ja muut globalistit. Täydellinen maa viedä kansalaisia kuin pässiä narussa.
Eikö se lento vielä lähtenyt, ehdit vielä nettiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset. Tulkaa te hakemaan leipänne päälle voita ja juustoa. Miksi tyytyä marketeissanne myytäviin melamiinista tehtyihin väärennettyihin tuotteisiin?
https://www.themoscowtimes.com/2016/07/22/warning-this-is-not-cheese-in…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenäkin tiedän, että nuo ripsijutut voi joskus kaupungeissa vaikuttaa naisten työpaikan saantiin. Toisin on maalla, lehmät eivät ripsistä niin paljon välitä.
En ainakaan vielä ole katkeroitunut. Olen kasvanut rahattomuudessa alkoholistivanhempien kanssa; vaikka olenkin kasarilla syntynyt en ole elänyt yltäkylläisyydessä eikä minua kiinnosta esim. minkä merkkinen auto mulla on. Kunhan se on siisti ja toimiva.
Osaan vaihtaa aika nopeasti köyhäilymoodiin ja niin tein jo kesällä kun hinnat lähti nousuun. Kasvatin pihalla salaatit,potut jne, keräsin marjat ja sienet. Nyt ollaan eletty säästeliäästi ja hankittu vain sellaista mitä oikeasti todella tarvitaan. Äsken hain pojalle nilkkurit kierrätyskeskuksesta ja löysin samalla
itselle aidon villakangastakin kympillä. Tämä säästäminen ja köyhistely on minulle jotenkin palkitsevaa joten ei vedä katkeraksi. Ehkä jos tilanne oikein venyy ja menee tosi hankalaksi niin sitten..
Mua ihmetyttää tämä, elättekö yli varojenne, onko teillä liikaa menoeriä joista voisi karsia?
Olen lähihoitaja, teen päivätyötä eli palkka ei ole kummoinen, mutta silti minulla ei ole rahan kanssa hätää. Asun sähkölämmitteisessä omakotitalossa, on lapsi ja koira. Silti rahaa jää usein säästöönkin enkä koe että joutuisin elämään kituuttaen. Enkä elä miehen siivellä, maksetaan kaikki puoliksi, tosin hän maksaa auton kulut, itse en autoa oikeastaan tarvitse.
-ostan harvoin itselle mitään, silloin vaan jos oikeasti tarvitsen.
-lapsen vaatteet ja tarvikkeet kirpparilta tai tori.fi tai jos on hyviä alennuksia
-kuljen pyörällä joka paikkaan
-S-bobukset menevät sijoituksiin, sinne on kertynyt jo mukava summa poikimaan
-käyn kerran viikossa ruokakaupassa, teen koko viikon ruokaostokset kerralla niin ei tule heräteostoksia
-teen kerralla ison satsin ruokaa josta riittää useammaksi päiväksi, ei tarvitse kokkailla joka päivä. Yksinkertaista ja helppoa kotiruokaa yleensä.
Ravintolassa ja reissuissa käydään silloin tällöin. Säästössä on useampi tuhat huonojen aikojen varalle.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää tämä, elättekö yli varojenne, onko teillä liikaa menoeriä joista voisi karsia?
Olen lähihoitaja, teen päivätyötä eli palkka ei ole kummoinen, mutta silti minulla ei ole rahan kanssa hätää. Asun sähkölämmitteisessä omakotitalossa, on lapsi ja koira. Silti rahaa jää usein säästöönkin enkä koe että joutuisin elämään kituuttaen. Enkä elä miehen siivellä, maksetaan kaikki puoliksi, tosin hän maksaa auton kulut, itse en autoa oikeastaan tarvitse.-ostan harvoin itselle mitään, silloin vaan jos oikeasti tarvitsen.
-lapsen vaatteet ja tarvikkeet kirpparilta tai tori.fi tai jos on hyviä alennuksia
-käyn kerran viikossa ruokakaupassa, teen koko viikon ruokaostokset kerralla niin ei tule heräteostoksia
-teen kerralla ison satsin ruokaa josta riittää useammaksi päiväksi, ei tarvitse kokkailla joka päivä. Yksinkertaista ja helppoa kotiruokaa yleensä.Ravintolassa ja reissuissa käydään silloin tällöin. Säästössä on useampi tuhat huonojen aikojen varalle.
Eikö oikeasti tunnu se kun sähkölaskut nousee 4-6 kertaisiksi? Vai onko teillä halpa sopimus?
Meillä vaihtoehdot oli syyskuussa pörssisähkö tai 45snt /kwh nykyisellä , tai 35snt määräaikaisia sopimuksia. Pörssisähkö otettiin koska tuo 35snt per kwh olis vaan ollut liikaa kahden vuoden ajan
Hassua, että russakat yrittää täällä levittää katkeruuttaan, vaikka se olisi heidän hommansa mennä Punaiselle torille kiukuttelemaan Putinia vastaan.
Väärä maa, väärä raha.
Me ei olla sitä samaa orjakansaa, vaan me ihan itse päätetään ja äänestetään, ja ihan itse nähdään kuka meitä yrittää sortaa: trollit.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkusoittoa.. Tavoitehan on ettei kukaan omista mitään ja elämme kurjuudessa.
- Terveisin SDPn ja vihervasemmiston tytöt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitaja, teen päivätyötä eli palkka ei ole kummoinen, mutta silti minulla ei ole rahan kanssa hätää. Asun sähkölämmitteisessä omakotitalossa, on lapsi ja koira. Silti rahaa jää usein säästöönkin enkä koe että joutuisin elämään kituuttaen. Enkä elä miehen siivellä, maksetaan kaikki puoliksi, tosin hän maksaa auton kulut, itse en autoa oikeastaan tarvitse.-ostan harvoin itselle mitään, silloin vaan jos oikeasti tarvitsen.
-teen kerralla ison satsin ruokaa josta riittää useammaksi päiväksi, ei tarvitse kokkailla joka päivä. Yksinkertaista ja helppoa kotiruokaa yleensä.Ravintolassa ja reissuissa käydään silloin tällöin. Säästössä on useampi tuhat huonojen aikojen varalle.
Eikö oikeasti tunnu se kun sähkölaskut nousee 4-6 kertaisiksi? Vai onko teillä halpa sopimus?
Meillä vaihtoehdot oli syyskuussa pörssisähkö tai 45snt /kwh nykyisellä , tai 35snt määräaikaisia sopimuksia. Pörssisähkö otettiin koska tuo 35snt per kwh olis vaan ollut liikaa kahden vuoden ajan
Meillä kulutus sähkölämmitteinen okt 16000/ vuosi.
Ennen 960 euroa vuosi sähkölasku (+siirto)
Nyt pörssisähkö arvio (16-20snt keskikulutus, optimistinen arvio ) 2560 - 3200 euroa , ja tämä todella vain arvio . Kyllä se kukkarossa tuntuu kun korot nousi , bensan hinta noussut , ruoan hinta +8%..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Terveisin SDPn ja vihervasemmiston tytöt :)
Kummallista, että persut asuu tällä palstalla ihan kylki kyljessä venäläistrollien kanssa.
Minä aion käyttää normaalisti palveluja. Velkoja on, mutta niiden maksujen kanssa en kiirehdi. Ajattelen niin, että elän vielä kun se mahdollista. Saa nähdä millainen maailman meno on vuosien saatossa....