Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: riittäisikö teille tällainen "ihan hyvä" avioliitto?

Vierailija
24.10.2022 |

Kuvailen tässä nyt parisuhdettani ja arvostaisin kovasti kommentteja. Itse kipuilen hyvin usein sen välillä, että tuhlaanko elämäni tässä vai olenko ainoastaan kiittämätön ja tulisinko sittenkin vain pettymään, jos tästä lähtisin.

Olen ollut mieheni kanssa 19-vuotiaasta asti, olen nyt 45-vuotias. Luonnollisesti olen täysin erilainen ihminen nyt kuin silloin kun mieheeni rakastuin, samoin mieheni on erilainen. Rehellisesti myönnän, että jos nyt mieheni tapaisin, en voisi kuvitellakaan häntä puolisokseni.

Hyviä puolia hänessä:

-hän on täydellinen isä lapsille
-hän on todella ystävällinen ihminen eikä esim. koskaan sano minulle ilkeästi, vaan päinvastoin on hyvin huomaavainen
-hän hieroo minua joka päivä
-hän antaa minulle palautetta viehätysvoimastani joka päivä
-hänellä on aika hauska huumorintaju
-hän on erittäin taitava ja intohimoinen rakastaja

Huonoja puolia hänessä:
-Hän maailman huonoin järjestämään mitään yllätyksiä ja jos hänestä olisi kiinni, kaikki menisi aina saman kaavan mukaan
-Hänellä on ikäisekseen käsittämättömän huonot taidot arjen asioissa: maksaa laskut aina vasta muistutuskirjeen jälkeen, kirjaston kirjat on aina myöhässä, ei edes tiedä mitä ovat vakuutukset ym. koska minä olen ne aina hoitanut
-Häntä ei voisi talon kunto tai joku puutarhanhoito vähempää kiinnostaa
-Häntä ei ruoka kiinnosta tippaakaan eikä hän osaa laittaa ruokaa, kun taas itselleni tämä olisi todella tärkeää
-Häntä ei juurikaan kiinnosta suunnitella mitään matkoja tms. minun kanssa, vaan asettaa aina edelle omat matkansa (on viinispesialisti ja matkustaa tuon tiimoilta paljon)
-Vaikka hän onkin hyvin taitava rakastaja, häntä ei hellyys ym. herkkyys kiinnosta, kun taas itselleni se olisi tärkeintä sängyssä

Kokonaisuutena meillä on siis juurikin "ihan hyvä" avioliitto ja rakastan kyllä miestäni, mutta toisaalta aika paljon olemme myös menneet ihmisinä eri suuntiin. Usein haaveilenkin kokonaan toisenlaisesta miehestä, sellaisesta jolla on "homma hallussa", joka osaa hoitaa asiat ajallaan, osaa vaikka vaihtaa lasten pyöriin renkaat tai joka vie minua teatteriin ja ravintolaan.

Nytpä en jaksa enempää kirjoittaa, mutta miltä tämä teistä kuulostaa? Tuhlaanko elämääni tässä liitossa vai onko ihan hullua, että edes haaveilen jostain muusta, kun mikään ei ole erityisen pahasti pielessä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada.Joskus ihan hyvä on paljon enemmän kuin muut vaihtoehdot.

Vierailija
2/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kerran eronnut juurikin kuvailemastasi "ihan hyvästä" liitosta ja pettynyt tuon jälkeen kerta toisensa jälkeen. Kannattaa elämässä minusta enemmän tarkastella sitä, mitkä asiat on hyvin kuin sitä, mitkä on huonosti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rittänyt. Kompromissit ovat houkuttelevia, koska täydellisestä pakettia piti hakea tuskallisen kauan.

Vierailija
4/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama. Ollaan kyllä nuorempia, mutta oltu myös ihan nuorista asti yhdessä. Olen todennut, että tämä on hyvä. Voin kuitenkin olla aivan 100% rennosti mieheni kanssa ja luotan häneen täysin.

Kaikkea ei voi saada ja kyllä tällainen kaikin puolin yllätyksetön, mutta tasainen suhde on tuhat kertaa parempi, kuin sellainen missä ei saa olla rennosti tai ei voi aivan 100% luottaa toiseen. Täydellistä ihmistä ei ole.

Vierailija
5/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suunnilleen samanikäinen enkä ollenkaan koe olevani kovin erilainen kuin 19-vuotiaana. Olen myös rakastunut samaan mieheen, johon olin silloinkin. Joten en tiedä osaanko neuvoa, mutta ehkä voisit mennä johonkin pariterapiaan. Sinne voi mennä yksinkin, jos mies ei lähde mukaan.

Vierailija
6/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mieheltä vastaava lista ja hämmästy sitä, että hänkin on harkinnut toisenlaista puolisoa.

Vierailija
7/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jäämään nykyiseen liittoosi.

Jumala vihaa hylkäämistä.

Vierailija
8/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh,hohh,hoijaa taas kerran.....

Vierailija
9/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippistä maanantaille 🍾🍷🍷🍷🍷🍾🍷🍷🍷🍷

Vierailija
10/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston kirjat aina myöhässä.

Kiitos päivän nauruista :))

Vierailija
11/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahtaa vain sitä yksisarvista jos siltä tuntuu. Itse en usko satuolentoihin.

Vierailija
12/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti herää nyt jo todellisuuteen tuosta keski-iän kriisistäsi. Varsinkaan sinun ikäisellesi äiti-ihmiselle ei ole missään tarjolla loputonta valikoimaa täydellisiä, vapaita miehiä. Parhaat, kuten omasi, viedään markkinoilta nuorena.

Olisiko tuollaisen haihatuksen takia oikein rikkoa lasten perhe? Et tule kuitenkaan löytämään täydellistä miestä, koska sellaista ei ole.

Pahimmillaan ja erittäin todennäköisesti jäisit lehdellä soittelemaan ja saisit vierestä seurata, kuinka mies puolestaan olisi uudessa liitossa nuoremman kanssa.

Ihanko olet tosissasi vai onko tämä provo?

Vierailija
13/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulet löytämään parempaa, jos tuosta suhteesta lähdet. Itselläni oli myös samanlainen vaihe, joka onneksi meni ohi kun ruusunpunaiset lasit tippuivat silmiltäni ja tajusin, että ihan yhtä hanurista muutkin miehet ovat.

Vierailija
14/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan aina lähteä, jos satut tapaamaan jonkun paremman. Sitä en osaa sanoa, kannattaako lähteä elämään yksinäistä elämää tuollaisista syistä.

Vierailija
15/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle ja varmasti monelle muulle naiselle miehesi kuulostaa juurikin täydelliseltä pakkaukselta. Et tule löytämään miestä, jolla on nuo kaikki miehesi hyvät puolet eikä lainkaan miehesi huonoja puolia. On ihan fakta myös, että markkinat on eri näköiset 19 veenä, kun on miesten silmissä priimaiässä ja sitten näin keski-ikäisenä. Älä mokaa.

Vierailija
16/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli täydellisenä kumppanin etsiminen on paljon helpompaa kun tietää itsekin että jostain toiveista joutuu aina luopumaan, jos meinaa löytää kumppanin.

Mutta, Suomi on kuulema lottovoittajien maa? Eihän sitä koskaan tiedä mikä arpa voittaa.

Uutta matoa koukkuun. Kyllä se sieltä tinderistä löytyy.

Vierailija
17/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harkitsisi vaihtamista. Nuo kuvailemasi hyvät puolet miehessäsi ovat juurikin ne tärkeimmät. Itse en ole edes ajatellut, että nuo kertomasi huonot puolet ovat joku ongelma. Minä meilläkin huolehdin, että laskut maksetaan ajallaan, varaan lomamatkat ja teatteriliput ja teen hyvää ruokaa. Mies kyllä arvostaa näitä tekemisiäni. Omakotitalon hoitaminen olisi kyllä meille kummallekin kauhistus, siksi asutaan kerrostalossa .

Vierailija
18/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä ajatus tulee mitä nykyään syötetään, että avioliitot/parisuhteet kuuluu olla pelkästään positiivista ja itselle pelkästään hyödyksi? Ei kai sellaista paria voi ollakaan, missä kummankaan ei tarvi joustaa.

Enkä tietenkään meinaa, että ihan vaan yhdessä olemisen ilosta pitäis mitä tahansa kestää, mutta miinuksena "huono järjestämään yllätyksiä"?

Vierailija
19/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti jos olet ikäsi ollut noin ihanan miehen kanssa niin tässäpä kuvailuja minkälaisia kultakimpaleita voit löytää esim: jokapäiväisiä kuittailuja ulkonäöstäsi, avointa muiden naisten kuolausta, mies alkaa kesken seksin nauramaan kun se seksi tuntuu niin typerältä, ns esileikki keskeytyy kun mies huomauttaa että onpa sinulla suuret sieraimet, mies toteaa että muuten kiinnostaisi mutta rintasi ovat liian pienet, mies juo aivan liikaa alkoholia ja lainaa sinulta rahaa palauttamatta niitä......

Vierailija
20/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietysti määrittelee oman arvomaailmansa pohjalta sen, millaisessa suhteessa haluaa elää. Mutta itse en kompromissiliitossa kyllä pystyisi elämään. Mieluummin vaikka sitten yksin.