Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: riittäisikö teille tällainen "ihan hyvä" avioliitto?

Vierailija
24.10.2022 |

Kuvailen tässä nyt parisuhdettani ja arvostaisin kovasti kommentteja. Itse kipuilen hyvin usein sen välillä, että tuhlaanko elämäni tässä vai olenko ainoastaan kiittämätön ja tulisinko sittenkin vain pettymään, jos tästä lähtisin.

Olen ollut mieheni kanssa 19-vuotiaasta asti, olen nyt 45-vuotias. Luonnollisesti olen täysin erilainen ihminen nyt kuin silloin kun mieheeni rakastuin, samoin mieheni on erilainen. Rehellisesti myönnän, että jos nyt mieheni tapaisin, en voisi kuvitellakaan häntä puolisokseni.

Hyviä puolia hänessä:

-hän on täydellinen isä lapsille
-hän on todella ystävällinen ihminen eikä esim. koskaan sano minulle ilkeästi, vaan päinvastoin on hyvin huomaavainen
-hän hieroo minua joka päivä
-hän antaa minulle palautetta viehätysvoimastani joka päivä
-hänellä on aika hauska huumorintaju
-hän on erittäin taitava ja intohimoinen rakastaja

Huonoja puolia hänessä:
-Hän maailman huonoin järjestämään mitään yllätyksiä ja jos hänestä olisi kiinni, kaikki menisi aina saman kaavan mukaan
-Hänellä on ikäisekseen käsittämättömän huonot taidot arjen asioissa: maksaa laskut aina vasta muistutuskirjeen jälkeen, kirjaston kirjat on aina myöhässä, ei edes tiedä mitä ovat vakuutukset ym. koska minä olen ne aina hoitanut
-Häntä ei voisi talon kunto tai joku puutarhanhoito vähempää kiinnostaa
-Häntä ei ruoka kiinnosta tippaakaan eikä hän osaa laittaa ruokaa, kun taas itselleni tämä olisi todella tärkeää
-Häntä ei juurikaan kiinnosta suunnitella mitään matkoja tms. minun kanssa, vaan asettaa aina edelle omat matkansa (on viinispesialisti ja matkustaa tuon tiimoilta paljon)
-Vaikka hän onkin hyvin taitava rakastaja, häntä ei hellyys ym. herkkyys kiinnosta, kun taas itselleni se olisi tärkeintä sängyssä

Kokonaisuutena meillä on siis juurikin "ihan hyvä" avioliitto ja rakastan kyllä miestäni, mutta toisaalta aika paljon olemme myös menneet ihmisinä eri suuntiin. Usein haaveilenkin kokonaan toisenlaisesta miehestä, sellaisesta jolla on "homma hallussa", joka osaa hoitaa asiat ajallaan, osaa vaikka vaihtaa lasten pyöriin renkaat tai joka vie minua teatteriin ja ravintolaan.

Nytpä en jaksa enempää kirjoittaa, mutta miltä tämä teistä kuulostaa? Tuhlaanko elämääni tässä liitossa vai onko ihan hullua, että edes haaveilen jostain muusta, kun mikään ei ole erityisen pahasti pielessä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa tosi hyvältä, mutta haluan sanoa sen että ei kannata uskoa täällä kirjoittelevia, joiden mukaan keski-iässä on vaikeampi löytää uusi puoliso. He vain yrittävät pelotella naisia etteivät nämä uskaltaisi erota. Todellisuudessa keski-iässä puolison löytäminen on ihan yhtä helppoa kuin nuorenakin, koska keski-ikäisiä sinkkuja on tosi paljon. Se toki sitten on eri asia, kuinka helppoa tässä iässä on mukautua elämään uuden ihmisen kanssa. Mutta se ei ole hyvä syy olla kenenkään kanssa yhdessä että pelkää ettei saisi ketään muutakaan.

Vierailija
42/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joutuu suhteessa tekemään kompromisseja. En usko että täydellistä suhdetta tai kumppania joka täyttäisi ne kaikki toiveet läpi elämän onkaan. Täytyy keskittyä siihen mikä on tärkeintä.

Aika isoja plussia tuossa kuulostaa olevan ja osa toiveistasi sellaisia mitä voisi hyvin toteuttaa yksin tai vaikka ystävän kanssa, jos mies ei ehdottomasti halua lähteä lomalle tai suhtaudu intohimoisesti ruuanlaittoon. Tai voisko hän kuitenkin nauttia niistä jos toivot ja itse otat vastuun niiden toteuttamisesta? Pihatyöt ja korjaus ym nikkarointitaidot on aina vaan harvemmalla hallussa tai kiinnostuksen kohteena. Ne voi ostaa ulkopuoliselta.

Rakastatko sitä miestäsi?

haluatko ottaa eron, olla yksin ja etsiä sitä täydellistä puolisoa? On siis riski jäädä yksin, onko se parempi vaihtoehto kuin nykyinen tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytymättömyys omaan elämään saa etsimään ulkopuolisia syyllisiä.

Vierailija
44/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulle ja varmasti monelle muulle naiselle miehesi kuulostaa juurikin täydelliseltä pakkaukselta. Et tule löytämään miestä, jolla on nuo kaikki miehesi hyvät puolet eikä lainkaan miehesi huonoja puolia. On ihan fakta myös, että markkinat on eri näköiset 19 veenä, kun on miesten silmissä priimaiässä ja sitten näin keski-ikäisenä. Älä mokaa.

Miten se kuulostaa täydelliseltä? Kyllähän tuossa vikojakin mainittiin. Ja ainakin itselleni olisi pitkä miinus se, jos mies ei huomioi sängyssä eikä ollenkaan välitä siitä, mitä itse haluaisin seksissä.

Missä tuossa alkuperäisessä tekstissä sanottiin ettei mies huomioi toista sängyssä? En löytänyt tuota mainintaa.

Vierailija
45/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon samaa kuin meilläkin:)

Mun mies on kaikkien rakastama, kiltti ja kunnollinen, äärimmäisen velvollisuudentuntoinen. Mun paras ystäväni, onneksi herkästi innostuva ja täysillä projekteihin lähtevä.

Teknisesti hyvä rakastajakin muttei ymmärrä läheisyydestä mitään! Lahjojen ja yllätysten suhteen surkea mutta jos tietää mitä haluan antaa vaikka kuun taivaalta:) Itsepäinen kuin muuli mutta pitää vain osata käsitellä. Nukahtaa sohvalle joka yö ja kömpii sänkyyn kun minä heräilen. Turha siis haaveilla hellää nukahtamista lusikkaan tai sylikkäin heräämistä!

Raha ei kiinnosta kunhan sitä on. Siksi olen hoitanut kaikki raha-asiat jo 26v. Myös 3 taloprojektin ja parhaillaan tekeillä olevan 2. kodin rempan. Teen sen mielelläni koska haluan olla tilanteesta selvillä.

Rakas kaikkine kummallisuuksineen. En ole itsrkään täydellinen - kaukana siitä - mutta aina tuo jaksaa katsoa hyväksyvästi ja arvostavasti.

Vierailija
46/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teillä on lapsia ja ei varmaan ihan pieniä enää. Jos on jo teinejä, odottelisin sen pari vuotta vielä. Kun lapset on lähtenyt kotoa, katsoisin mihin suuntaan suhde menisi. Jos on onneton, ei siihen kannata jäädä.

Laittakaa laskut suoraveloitukseen ja puhelimeen muistutuksia kirjaston eräpäivistä.

Vierailija
47/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulle ja varmasti monelle muulle naiselle miehesi kuulostaa juurikin täydelliseltä pakkaukselta. Et tule löytämään miestä, jolla on nuo kaikki miehesi hyvät puolet eikä lainkaan miehesi huonoja puolia. On ihan fakta myös, että markkinat on eri näköiset 19 veenä, kun on miesten silmissä priimaiässä ja sitten näin keski-ikäisenä. Älä mokaa.

Miten se kuulostaa täydelliseltä? Kyllähän tuossa vikojakin mainittiin. Ja ainakin itselleni olisi pitkä miinus se, jos mies ei huomioi sängyssä eikä ollenkaan välitä siitä, mitä itse haluaisin seksissä.

Missä tuossa alkuperäisessä tekstissä sanottiin ettei mies huomioi toista sängyssä? En löytänyt tuota mainintaa.

Siinä luki huonoissa puolissa näin: "Vaikka hän onkin hyvin taitava rakastaja, häntä ei hellyys ym. herkkyys kiinnosta, kun taas itselleni se olisi tärkeintä sängyssä"

Tuohan ei välttämättä kaikille olisi huono puoli, mutta kuulostaa minusta siltä, että ei oikein olla seksuaalisesti yhteensopivia, kun osapuolet haluavat ihan erilaista seksiä ja toinen (tässä tapauksessa mies) ei anna sellaista seksiä, mitä nainen toivoisi. Jonkinlaisella kompromissillahan tuo tilanne olisi ehkä ratkaistavissa, mutta selvästi mies ei ole kiinnostunut tekemään niin.

Vierailija
48/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä mieheltä vastaava lista ja hämmästy sitä, että hänkin on harkinnut toisenlaista puolisoa.

Samaa mieltä. Ei olla täydellisiä eli ootko koskaan kysynyt, mitä puutteita sulta löytyy. Jos ei sua kiinnosta kuulla, niin tyydy hyvään mieheen. Sieltä voi pian kuulua liuta huonoja puolia sinusta, kuten meistä kaikista.

Vierailija
49/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lapset ja erosin nuorena, hölmöjä ja kypsymättömiä kun olimme. Olin käytännössä itsekseni lasten yläaste/lukiovuosiin asti, ketään miestä en kotiin raahannut. Sitten kun alkoi tuntumaan siltä, että ehkä tässä elämässä voisi olla sijaa suhteellekin, toi elämä yllättäen eteeni vaimonsa ihan ok-liitosta vapauttaman, perhekeskeisen, normaalin perusmiehen. Pikkuvikainen hän toki on, mutta kukapa ei meistä, ja minulle täydellinen mies, jota arvostan todella, koska olin tarponut niin kauan itsekseni.

Ehkä olen jopa onnekas siinä, että tein isot mokat nuorena, kun on ollut vielä mahdollisuus oppia niistä ja valita toisin. Sinulla ap ei ole minkäänlaista käsitystä siitä millainen maailma tuolla ulkona on, jos menisit nyt vuoroäitinä toiselle kierrokselle täydellistä miestä ja perhe-elämää etsimään.

Vierailija
50/50 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus olla täysin onnellinen. Tee kerrankin niin kuin itse haluat, ennen kuin se oikeasti on liian myöhäistä