Sairastuminen vauvan juhlissa, hirveä häpeä
Pakko purkaa tämä johonkin, kun häpeä ei ota talttuakseen :(
Pari kuukautta sitten osallistuin lapsiperheen juhliin. Ystäväni (vähän kaukaisempi, ei siis varsinaisesti sydänystävä) kutsui koolle meitä tuttavapiiriin kuuluvia, jotta pääsisimme näkemään perheen uuden tulokkaan, aivan pienen vauvan.
Minä sairastuin flunssaan kirjaimellisesti kesken juhlien. Ennen juhlia minulla ei ollut minkäänlaisia oireita, vaan juhlien aikana alkoi kauhea nuha. Äänikin meni sen myötä tukkoiseksi. Minun olisi ilman muuta pitänyt lähteä saman tien pois, mutta jotenkin panikoin ja yritin vain peittää niiskutustani. En siinä kuitenkaan onnistunut, koska pois lähtiessäni ystäväni mies, perheen isä, antoi minulle noottia että tulen vauvaperheeseen kylään sairaana. En saanut selitettyä, että minulla ei ollut mitään oireita ennen paikalle saapumistani. Menin niin lukkoon.
Kyseessä ei onneksi ollut korona, eikä kukaan muu tietääkseni sairastunut takiani. Mutta minulle tämä oli todella kova kokemus, itse asiassa koko elämäni hävettävin tapaus. Asia pyörii takaraivossa, enkä voi kuvitellakaan miten voisin tavata tätä ystäväperhettä enää koskaan.
On maailmassa varmasti pahempiakin ongelmia, mutta tapahtunut vaivaa minua uskomattoman paljon. Miten toimisitte tilanteessani? Ottaisitteko ystävään yhteyttä ja selittäisitte asian, vai pyrkisittekö siihen että asia unohtuu?
Kommentit (30)
Kommentoiko ystäväsi mitenkään niiskutusta?
Vierailija kirjoitti:
Antaisin olla vain, ei tuollaista kauaa kukaan jaksa ajatella. Pääsit isälle jo kertomaan selityksesi ja se siitä.
Valitettavasti en päässyt, en siis saanut paniikissa sanottua mitään järkevää :( Olisinkin saanut siinä jo selitettyä, niin tilanne olisi paljon parempi. Minulla ei vain lanttu leikannut tarpeeksi nopeasti.
Ap
Ole iloinen siitä, että sinulla ei ole oikeita häpeämisen aiheita. Siis sellaisia, jotka olisit aiheuttanut itse omalla toiminnallasi.
Taidat olla muutenkin kovasti häpeileväinen ihminen, joten yritä päästä siitä tavasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoiko ystäväsi mitenkään niiskutusta?
Ei, kukaan muu kuin hänen miehensä ei sanonut mitään. Yritin tietenkin piilotella nurkassa yksin, enkä todellakaan ottanut vauvaa syliin. Eiköhän tarpeeksi moni kuitenkin huomannut miten jouduin jatkuvasti niistämään...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ole iloinen siitä, että sinulla ei ole oikeita häpeämisen aiheita. Siis sellaisia, jotka olisit aiheuttanut itse omalla toiminnallasi.
Taidat olla muutenkin kovasti häpeileväinen ihminen, joten yritä päästä siitä tavasta eroon.
Olet oikeassa, häpeän helposti kaikkea. Varmasti siitä olisi tosi hyvä päästä eroon! Jotenkin vaan bakteerien levittely vastasyntyneen kotiin on NIIN häpeällistä että huh huh...
Ap
Jatkuiko kuinka kauan? Ettet olisi allerginen jollekkin mitä kaverillasi oli kotonaan.
Tulitko oikein kunnon flunssaan vai voiko olla, että olikin jokin allerginen reaktio?
Moka on siinä ettei sieltä lähdetty heti pois. Tuskin muulle voi mitään. Saattoi tulla lopullinen välirikko kun vauva altistettiin(?), voit halutessasi yrittää selittää naiselle, joka voisi selittää miehelle. Miksi vauvan luo on kutsuttu vieraita aikuisia, sehän on vanhempien vastuulla myös.
Kauanko flunssa jatkui? Meinaan ettei ollut allergiakohtaus?
Ymmärrettävää on, että pienen vauvan vanhemmat reagoivat herkästi tuollaiseen. Ei kannata välittää. Se menee ohi ajan myötä.
Tuo oli sellainen asia, jolle et yhtään mitään mahtanut. Ja olisi voinut osua kenen tahansa tilaisuudessa olleen kohdalle, joten ei yhtään mitään syytä hävetä. Näitä tällaisia nyt vaan joskus sattuu ja se on vain elämää. Eiköhän tuon jo jokainen paikalla ollut ole unohtanutkin, joten yritä unohtaa itsekin.
Sait varmaan jonkun allergisen reaktion jostain heillä olleesta asiasta. Voit laittaa ystävällesi viestiä ja selittää asian ja sanoa myös miten kurja mieli miehen sanomisesta tuli, vaikka ymmärrät senkin. Puhuminen helpottaa. Heillä on luultavasti kuitenkin pienokaisen kanssa niin paljon tekemistä, etteivät varmaan mieti ja murehdi sinun mahdollista flunssaasi sen enempää.
Tuskin juhlakalu pahastui? Unohda!
Vierailija kirjoitti:
Sait varmaan jonkun allergisen reaktion jostain heillä olleesta asiasta. Voit laittaa ystävällesi viestiä ja selittää asian ja sanoa myös miten kurja mieli miehen sanomisesta tuli, vaikka ymmärrät senkin. Puhuminen helpottaa. Heillä on luultavasti kuitenkin pienokaisen kanssa niin paljon tekemistä, etteivät varmaan mieti ja murehdi sinun mahdollista flunssaasi sen enempää.
Järkyttäviä tuollaiset kommentit, joissa esitetään, että tiedetään, miten asiat ovat.
Jännä. Oon luullut aina että flunssat alkaa kurkkukivulla ja nuha tulee vasta päivän tai kahden päästä. Itsellä on mennyt aina tuota kaavaa, kaikkien flunssavirusten kanssa. Koronasta en toki tiedä.
Minusta ei ole normaalia hävetä noin paljon tällaista asiaa. Jos tämä on elämäsi hävettävin asia, niin ehkä vähän huolestuisin. Tuossa ei ollut mitään ihmeellistä, et tahallasi mennyt sairaana juhliin ja se isän kommentti oli vähän ajattelematon. Jos siis olette kaikki aikuisia ihmisiä.
Kiitos kannustavista kommenteista! Tapahtunut tosiaankin olisi voinut sopia myös allergiaan, mutta nuha kesti useamman päivän. Se ei kuitenkaan missään vaiheessa muuttunut kuumeeksi, kurkkukivuksi tai miksikään muuksi. Eli tosi outo tauti oli... en ole vastaavaa kokenut. Mutta koronaa se ei tosiaan ollut, olen työssä jossa virallisessa testissä työnantajan toiveesta käydään aina kun flunssaoireita tulee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi saatana miten paska provo.
Todella kyllästyttävää miten KAIKKI on aina provoa. Kaikki. Koska esim tällaista tarinaahan ei missään nimessä voi tosielämässä tapahtua? Ja sitten on teitä neropatteja jotka maagisesti tunnistatte, mitkä täysin normaaliin elämään kuuluvista kertomuksista ovat provoja - koskaan vaan ette kerro perusteluja päätelmillenne.
Antaisin olla vain, ei tuollaista kauaa kukaan jaksa ajatella. Pääsit isälle jo kertomaan selityksesi ja se siitä.