Kannataako syödä tavallista ruokaa hieman reilummin jos liian vähäinen syöminen saa retkahtamaan herkkuihin?
Liian vähäinen syöminen usein kostautuu suklaan ja irtokarkkien syömisenä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun niksi on karppaus, ei tee makeaa mieli.
Vuoden alusta paino tippunut 24kiloa.
Lähtöpaino 80kg.
Eikä ole tarvinnut nälässä kitua😊Karppaus nyt vaan ei sovi kaikille. Jos sinulle sopii, niin hyvä juttu, mutta ei sopinut minulle, eikä kenellekään tutuilleni.
Niinpä, kaikki makeanhimo poistuu. Sehän on paha juttu kun ei voi "herkutella" (sokerilla)
Kuule, kun en syö makeaa muutenkaan. Miksi ihmiset eivät saa syödä kuten itse haluavat?
Karppaushullun päivittäinen karpoaussaarna🤣😂🤣😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne jättiannokset terveellistä kotiruokaa ole myöskään hyväksi.
Höpsistä. Perusterveellinen kotiruoka on parasta. Sitä kun syö säännöllisesti ja kohtuullisesti, niin on hyvä.
Tiedätkö mikä ero on "jättiannoksella" ja "kohtuullisella annoksella"?
Kysymyksestäsi päätellen sinä et taida tietää.
Tyypillinen palstailijan vastaus. Et osannut lukea kommenttiani, joten nyt alat vittuilla ja laitoit ylänuolen omalle kommentillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieliteot saa useinkin pois kun muuttaa ruuan sisältöä. Mielitekoja ei saa pois lisäämällä sitä ruokaa, jolla ne mieliteot on mahdollisia.
Minulla auttoi, kun aloin syömään säännöllisesti, 5 kertaa päivässä. Laitoin aluksi ihan kellon soimaan, että muistin syödä. Sitä ennen söin karkkeja ja herkkuja joka päivä. Nyt tekee harvoin mieli.
sama täällä, säännöllinen ruokarytmi eli se 4-5krt päivässä syöminen varmistaa ettei tule sitä naposteluhimoa. Moni tuntemani ylipainoinen käy itsensä kanssa kauppaa että jos syön lounaalla kevyemmin voin syödä iltapäivällä pullaa..se johtaa yleensä vain nälkävelkaan ja sitten saattaakin mennä useampi pulla tai illalla iskeä karmea nälkä, jolloin leipäpaketti saa kyytiä. Moni laihdutustarinakin tukee sitä että säännölliset pienet/kohtuulliset annokset pitävät nälän loitolla ja vireystason tasaisena. Tätä ei toki moni halua kuulla, sillä on kivempi illalla käpertyä sen jättiherkkuannoksen kanssa sohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieliteot saa useinkin pois kun muuttaa ruuan sisältöä. Mielitekoja ei saa pois lisäämällä sitä ruokaa, jolla ne mieliteot on mahdollisia.
Minulla auttoi, kun aloin syömään säännöllisesti, 5 kertaa päivässä. Laitoin aluksi ihan kellon soimaan, että muistin syödä. Sitä ennen söin karkkeja ja herkkuja joka päivä. Nyt tekee harvoin mieli.
Voi jessus!
Miksi jeesustelet? Tuo toimii minulla. Ai niin kun sinä olet taas joku weetun karppaushullu, jonka mielestä kaikkien pitäisi karpata, vauvasta vaariin, ja karppaus pelastaa maailman!!!!!!!!!!!
Älä nyt keuhkoo, karppauksesta en maininnut sanaakaan. Ei nyt pidä omiaan keksiä toisten viesteihin.
Oletko muuten ihan terve, huutamalla haukut toisia keskustelupalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syödä oikeaa ruokaa päivällä reilusti, niin ei napostele illalla.
Muta jättäisin rasvaiset ruoat minimiin.
Vähärasvaiset ruoat eivät pidä nälkää kovin pitkään poissa. Monesti silloin tulee loppujen lopuksi syötyä enemmän kun on liian usein nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne jättiannokset terveellistä kotiruokaa ole myöskään hyväksi.
Höpsistä. Perusterveellinen kotiruoka on parasta. Sitä kun syö säännöllisesti ja kohtuullisesti, niin on hyvä.
Tiedätkö mikä ero on "jättiannoksella" ja "kohtuullisella annoksella"?
Kysymyksestäsi päätellen sinä et taida tietää.
Tyypillinen palstailijan vastaus. Et osannut lukea kommenttiani, joten nyt alat vittuilla ja laitoit ylänuolen omalle kommentillesi.
Ahaa. Eli osui ja upposi ja nyt SINÄ alat vttuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus!
Miksi jeesustelet? Tuo toimii minulla. Ai niin kun sinä olet taas joku weetun karppaushullu, jonka mielestä kaikkien pitäisi karpata, vauvasta vaariin, ja karppaus pelastaa maailman!!!!!!!!!!!
Älä nyt keuhkoo, karppauksesta en maininnut sanaakaan. Ei nyt pidä omiaan keksiä toisten viesteihin.
Oletko muuten ihan terve, huutamalla haukut toisia keskustelupalstalla?
Miksi olet näin vihamielinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muta jättäisin rasvaiset ruoat minimiin.Vähärasvaiset ruoat eivät pidä nälkää kovin pitkään poissa. Monesti silloin tulee loppujen lopuksi syötyä enemmän kun on liian usein nälkä.
Syö sinä rasvaa niin paljon, kuin haluat. Me muut emme syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Ruokailurytmi oli ennen ihan persiillään, mutta kun aloin syömään ihan tavallista ruokaa säännöllisemmin, niin herkkuja ei tee enää niin mieli, verensokeriarvot on alentuneet ja painokin alkanut putoamaan. Myös mieli on tasaisempi. Isoin ongelma oli opetella syömään niin ettei ruokailuvälit veny liian pitkiksi, mutta nyt alkaa jo sujua.
Kai sä tajuat, että säännöllisyys ei tarkoita samaa kuin usein?
Et ehkä tajua, koska puhut usein syömisestä ja käytät siitä sanaa säännöllisyys.
No kyllä tajuan mitä säännöllisyys mulle tarkoittaa ja että se mulla myös toimii. Ehkä et nyt itse tajua mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muta jättäisin rasvaiset ruoat minimiin.Vähärasvaiset ruoat eivät pidä nälkää kovin pitkään poissa. Monesti silloin tulee loppujen lopuksi syötyä enemmän kun on liian usein nälkä.
Rasvaa voi käyttää myös kohtuullisesti ja terveellisesti...
Vierailija kirjoitti:
Karppaushullun päivittäinen karpoaussaarna🤣😂🤣😅
No, minä en saarnaa enkä tuputa karppausta kellekään.
Vastasin vain aloittajan kysymykseen. Anteeksi.
-se 24kg tiputtanut-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama täällä, säännöllinen ruokarytmi eli se 4-5krt päivässä syöminen varmistaa ettei tule sitä naposteluhimoa. Moni tuntemani ylipainoinen käy itsensä kanssa kauppaa että jos syön lounaalla kevyemmin voin syödä iltapäivällä pullaa..se johtaa yleensä vain nälkävelkaan ja sitten saattaakin mennä useampi pulla tai illalla iskeä karmea nälkä, jolloin leipäpaketti saa kyytiä. Moni laihdutustarinakin tukee sitä että säännölliset pienet/kohtuulliset annokset pitävät nälän loitolla ja vireystason tasaisena. Tätä ei toki moni halua kuulla, sillä on kivempi illalla käpertyä sen jättiherkkuannoksen kanssa sohvalle.
Syömishäiriötaustalla toimin samoin, koska ravitsemusterapeutti neuvoi niin. Ja toimii. En myöskään kiellä itseltäni mitään, jotta ei tule " kiellettyjä" ruoka- aineita. Mutta on vähentänyt ahmintaani huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi kansa lihoo. Ihmiset syövät valtavia määriä hiilareita nälkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin syönkin, eikä ole mitään vaikeuksia jättää sokeriset herkut syömättä. Mutta kikkailkaa te muut poppakonsteja makeanhimoissanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Ruokailurytmi oli ennen ihan persiillään, mutta kun aloin syömään ihan tavallista ruokaa säännöllisemmin, niin herkkuja ei tee enää niin mieli, verensokeriarvot on alentuneet ja painokin alkanut putoamaan. Myös mieli on tasaisempi. Isoin ongelma oli opetella syömään niin ettei ruokailuvälit veny liian pitkiksi, mutta nyt alkaa jo sujua.
Kai sä tajuat, että säännöllisyys ei tarkoita samaa kuin usein?
Et ehkä tajua, koska puhut usein syömisestä ja käytät siitä sanaa säännöllisyys.
No kyllä tajuan mitä säännöllisyys mulle tarkoittaa ja että se mulla myös toimii. Ehkä et nyt itse tajua mistä puhutaan.
Säännöllisyys tarkoittaa samaa kuin samanlaisuus. Tuo edellinen ei tosiaankaan ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Kannattaa syödä rasvaista ruokaa vain vähän, lautaselle paistettuja perunoita vain vähän tai paistettuja makkaroita. Perunat keittettyinä tai muusina on parempi vaihtoehto.
Yleensä tavallisessa ruuassa on aina rasvaa, karsitaan vain ne yli rasvaiset minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa voi käyttää myös kohtuullisesti ja terveellisesti...
Kerrotko tarkemmin, mitä tarkoitat?
Periaatteessa kyllä. Jos yrittää liian riuduttamalla pudottaa painoa niin on suuri riski tulla noita romahduksia ja sortumisia herkkuihin.