Kannataako syödä tavallista ruokaa hieman reilummin jos liian vähäinen syöminen saa retkahtamaan herkkuihin?
Liian vähäinen syöminen usein kostautuu suklaan ja irtokarkkien syömisenä.
Kommentit (64)
Mieliteot saa useinkin pois kun muuttaa ruuan sisältöä. Mielitekoja ei saa pois lisäämällä sitä ruokaa, jolla ne mieliteot on mahdollisia.
Eivät ne jättiannokset terveellistä kotiruokaa ole myöskään hyväksi.
Minä olen sillä tavalla omituinen että syön kaikkea ruokaa. En juurikaan mitään herkkuja.
Mun niksi on karppaus, ei tee makeaa mieli.
Vuoden alusta paino tippunut 24kiloa.
Lähtöpaino 80kg.
Eikä ole tarvinnut nälässä kitua😊
Kannattaa syödä oikeaa ruokaa päivällä reilusti, niin ei napostele illalla.
Muta jättäisin rasvaiset ruoat minimiin.
Kannattaa lisätä perunaa aterioilla.
Silloin kun painonvartijat vielä oli Suomessa, heidän viimeisimpien aikojen muutoksissa oli se, että perunaa sai syödä aterian yhteydessä miten paljon vaan ja siitä silti meni samat pisteet. (Pisteitä siis oli tietty määrä päivää kohden sallittu)
Vierailija kirjoitti:
Mieliteot saa useinkin pois kun muuttaa ruuan sisältöä. Mielitekoja ei saa pois lisäämällä sitä ruokaa, jolla ne mieliteot on mahdollisia.
Minulla auttoi, kun aloin syömään säännöllisesti, 5 kertaa päivässä. Laitoin aluksi ihan kellon soimaan, että muistin syödä. Sitä ennen söin karkkeja ja herkkuja joka päivä. Nyt tekee harvoin mieli.
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Perusterveellinen kotiruoka on parasta. Sitä kun syö säännöllisesti ja kohtuullisesti, niin on hyvä.
Jos tekee mieli sokerista, niin kannattaa syödä sokeria paljaaltaan.
Enemmän kalorejq tulee, kun syödä sokeria sisältäviä herkkuja, kuten suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpaino 80kg.
Eikä ole tarvinnut nälässä kitua😊
Karppaus nyt vaan ei sovi kaikille. Jos sinulle sopii, niin hyvä juttu, mutta ei sopinut minulle, eikä kenellekään tutuilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi, kun aloin syömään säännöllisesti, 5 kertaa päivässä. Laitoin aluksi ihan kellon soimaan, että muistin syödä. Sitä ennen söin karkkeja ja herkkuja joka päivä. Nyt tekee harvoin mieli.
Voi jessus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Ruokailurytmi oli ennen ihan persiillään, mutta kun aloin syömään ihan tavallista ruokaa säännöllisemmin, niin herkkuja ei tee enää niin mieli, verensokeriarvot on alentuneet ja painokin alkanut putoamaan. Myös mieli on tasaisempi. Isoin ongelma oli opetella syömään niin ettei ruokailuvälit veny liian pitkiksi, mutta nyt alkaa jo sujua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Perusterveellinen kotiruoka on parasta. Sitä kun syö säännöllisesti ja kohtuullisesti, niin on hyvä.
Tiedätkö mikä ero on "jättiannoksella" ja "kohtuullisella annoksella"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpaino 80kg.
Eikä ole tarvinnut nälässä kitua😊Karppaus nyt vaan ei sovi kaikille. Jos sinulle sopii, niin hyvä juttu, mutta ei sopinut minulle, eikä kenellekään tutuilleni.
Niinpä, kaikki makeanhimo poistuu. Sehän on paha juttu kun ei voi "herkutella" (sokerilla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus!
Itsekurivaade on tosiaan yllätys monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus!
Miksi jeesustelet? Tuo toimii minulla. Ai niin kun sinä olet taas joku weetun karppaushullu, jonka mielestä kaikkien pitäisi karpata, vauvasta vaariin, ja karppaus pelastaa maailman!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä ero on "jättiannoksella" ja "kohtuullisella annoksella"?
Kysymyksestäsi päätellen sinä et taida tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Ruokailurytmi oli ennen ihan persiillään, mutta kun aloin syömään ihan tavallista ruokaa säännöllisemmin, niin herkkuja ei tee enää niin mieli, verensokeriarvot on alentuneet ja painokin alkanut putoamaan. Myös mieli on tasaisempi. Isoin ongelma oli opetella syömään niin ettei ruokailuvälit veny liian pitkiksi, mutta nyt alkaa jo sujua.
Kai sä tajuat, että säännöllisyys ei tarkoita samaa kuin usein?
Et ehkä tajua, koska puhut usein syömisestä ja käytät siitä sanaa säännöllisyys.
Ruokaa kannattaa syödä sopivasti ja monipuolisesti. Ja huolehtia että proteiinia on riittävästi mutta ei liikaa.
Nukkumaan kannattaa myös mennä ajoissa.