Kannataako syödä tavallista ruokaa hieman reilummin jos liian vähäinen syöminen saa retkahtamaan herkkuihin?
Liian vähäinen syöminen usein kostautuu suklaan ja irtokarkkien syömisenä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syödä oikeaa ruokaa päivällä reilusti, niin ei napostele illalla.
Muta jättäisin rasvaiset ruoat minimiin.Vähärasvaiset ruoat eivät pidä nälkää kovin pitkään poissa. Monesti silloin tulee loppujen lopuksi syötyä enemmän kun on liian usein nälkä.
Syö sinä rasvaa niin paljon, kuin haluat. Me muut emme syö.
Rasvaa voi käyttää myös kohtuullisesti ja terveellisesti...
Kerrotko tarkemmin, mitä tarkoitat?
Voi pyhä yksinkertaisuus, sitä että kyllä rasvaa saa ja pitäisi myös käyttää. Ei vaihtoehdot ole rasvattomuus ja älytön rasvan tunkeminen joka ruokaan. Eikö ihmiset osaa enää syödä normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muta jättäisin rasvaiset ruoat minimiin.Vähärasvaiset ruoat eivät pidä nälkää kovin pitkään poissa. Monesti silloin tulee loppujen lopuksi syötyä enemmän kun on liian usein nälkä.
Niin syönkin, eikä ole mitään vaikeuksia jättää sokeriset herkut syömättä. Mutta kikkailkaa te muut poppakonsteja makeanhimoissanne.
Ei ole makeanhimoa. Sinulla taitaa olla ja paha, niin paljon jankutat tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieliteot saa useinkin pois kun muuttaa ruuan sisältöä. Mielitekoja ei saa pois lisäämällä sitä ruokaa, jolla ne mieliteot on mahdollisia.
Minulla auttoi, kun aloin syömään säännöllisesti, 5 kertaa päivässä. Laitoin aluksi ihan kellon soimaan, että muistin syödä. Sitä ennen söin karkkeja ja herkkuja joka päivä. Nyt tekee harvoin mieli.
Sama minulla. Ruokailurytmi oli ennen ihan persiillään, mutta kun aloin syömään ihan tavallista ruokaa säännöllisemmin, niin herkkuja ei tee enää niin mieli, verensokeriarvot on alentuneet ja painokin alkanut putoamaan. Myös mieli on tasaisempi. Isoin ongelma oli opetella syömään niin ettei ruokailuvälit veny liian pitkiksi, mutta nyt alkaa jo sujua.
Kai sä tajuat, että säännöllisyys ei tarkoita samaa kuin usein?
Et ehkä tajua, koska puhut usein syömisestä ja käytät siitä sanaa säännöllisyys.
No kyllä tajuan mitä säännöllisyys mulle tarkoittaa ja että se mulla myös toimii. Ehkä et nyt itse tajua mistä puhutaan.
Sulle se sana tarkoittaa usein. Mutta sana "säännöllinen" ei ole yhtä kuin sana "usein" Sitä sinä et tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieliteot saa useinkin pois kun muuttaa ruuan sisältöä. Mielitekoja ei saa pois lisäämällä sitä ruokaa, jolla ne mieliteot on mahdollisia.
Minulla auttoi, kun aloin syömään säännöllisesti, 5 kertaa päivässä. Laitoin aluksi ihan kellon soimaan, että muistin syödä. Sitä ennen söin karkkeja ja herkkuja joka päivä. Nyt tekee harvoin mieli.
Sama minulla. Ruokailurytmi oli ennen ihan persiillään, mutta kun aloin syömään ihan tavallista ruokaa säännöllisemmin, niin herkkuja ei tee enää niin mieli, verensokeriarvot on alentuneet ja painokin alkanut putoamaan. Myös mieli on tasaisempi. Isoin ongelma oli opetella syömään niin ettei ruokailuvälit veny liian pitkiksi, mutta nyt alkaa jo sujua.
Kai sä tajuat, että säännöllisyys ei tarkoita samaa kuin usein?
Et ehkä tajua, koska puhut usein syömisestä ja käytät siitä sanaa säännöllisyys.
No kyllä tajuan mitä säännöllisyys mulle tarkoittaa ja että se mulla myös toimii. Ehkä et nyt itse tajua mistä puhutaan.
Sulle se sana tarkoittaa usein. Mutta sana "säännöllinen" ei ole yhtä kuin sana "usein" Sitä sinä et tajua.
En nyt ymmärrä mitä jankutat. Jos mulla on ruokailuväli esim. 4 tuntia niin sekö on sinun mielestä liian usein?
Mulla on herkkuhimoon ja naposteluun auttanut parhaiten säännöllinen ruokarytmi. Mulle säännöllinen on suurimman osan ajasta seuraava: aamukahvi n.klo 7, lounas n.klo 12 ja päivällinen n.klo19.
Kasvisten lisääminen jostain syystä lisäs nälkää vaikka annokset oli isompia ja lisäks oli vaikeita vatsavaivoja kun söin useammin (4-5 kerpaa/päivä) ja enemmän kasviksia.
Syön mitä ruokia mieli tekee (kotiruokaa lähinnä, en välipaloiksi miellettyjä ruokia niinkään). En ole myöskään tiukka ruokarytmin suhteen, vaan se on syntynyt luonnollisesti, siis syön kun on nälkä. Syön melko isoja annoksia, mutta en mitään älyttömiä omasta mielestäni (kun keskityin syömään paljon kasviksia, annokset olivat nykyistä isompia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin syönkin, eikä ole mitään vaikeuksia jättää sokeriset herkut syömättä. Mutta kikkailkaa te muut poppakonsteja makeanhimoissanne.
Taitaa sinulle olla tuo makeanhimo ongelma kun jankutat tuota asiaa. Usko jo nyt, että se, miten sinä syöt, ei sovi kaikille. Vedä vaikka kaksin käsin sitä proteiinia ja rasvaa, minulle ja todella monelle se ei sovi. Miksi sinä et voi tätä hyväksyä?
Ei kenellekään sovi liika proteiini ja rasva. Ilmeisesti olet kokeillut ja huomannutkin sen huonouden. Älä kuitenkaan pistä tuollaista syömistä karppauksen syyksi. Ihan itse olet syönyt sopimattomasti.
Totta on kuitenkin se, että karppaus ei todella sovi kaikille, niin kuin ei mikään muukaan ruokavalio.
Ruokavaliota on kuitenkin turha haukkua huonoksi sen perusteella, että on kokeillut sitä täysin väärin.
Kannattaa opetella olemaan retkahtamatta, aikuinen ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Yritetään syödä mahdollisimman vähäkalorisesti ja jätetään rasvat vähille ja ne vähätkin rasvat syödään sellaisia, jotka on elimistölle haitallisia.
Vatsat täytetään kasviksilla ja kuvitellaan, että vatsa täysi on sama kuin kylläisyys.
Eka pierasulla on kuitenkin taas nälkä, sitten taas täytetään vatsa ravinnottomalla tavaralla, pääasia on, että sitä on paljon ja saa vatsan täyteen.
No, sit alkaakin ketuttaa kun ei taaskaan onnistuta näännyttämään kehoa ja kädet tunkee suuhun kaikkea sontaa.
Sen jälkeen itketään, kun paino ei putoa.
No, tehkää ihan kuin haluatte.
Kannattaa varoa liian pitkiä ruokailuvälejä, muuten menee helposti sinne pikkunaposteltavien puolelle koko touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sinulle olla tuo makeanhimo ongelma kun jankutat tuota asiaa. Usko jo nyt, että se, miten sinä syöt, ei sovi kaikille. Vedä vaikka kaksin käsin sitä proteiinia ja rasvaa, minulle ja todella monelle se ei sovi. Miksi sinä et voi tätä hyväksyä?
Ei kenellekään sovi liika proteiini ja rasva. Ilmeisesti olet kokeillut ja huomannutkin sen huonouden. Älä kuitenkaan pistä tuollaista syömistä karppauksen syyksi. Ihan itse olet syönyt sopimattomasti.
Totta on kuitenkin se, että karppaus ei todella sovi kaikille, niin kuin ei mikään muukaan ruokavalio.
Ruokavaliota on kuitenkin turha haukkua huonoksi sen perusteella, että on kokeillut sitä täysin väärin.
Opiskelija- ja työpaikkaruokaloiden ruoka ei pidä nälkää, koska se on liian vähärasvaista. Itse otan aina kukkuralautallisen ruokaa ja 4-5 ruisleipäpalaa, mutta siitä huolimatta on jo 3 tunnin päästä nälkä. Itse kun tekee ruokaa ja käyttää enemmän rasvaa ja vähemmän hiilihydraatteja, niin se pitää paljon pidempään nälän poissa.
Kaiken tän sekoilun jatkoksi heitän tähän ketjuun huomion siitä, että monipuolinen ravintoaineiden saanti on myös tärkeää. Keho voi reagoida valtavalla nälän tunteella siihen jos ei saa kaikkia ravintoaineita, mikä on tietysti täysin loogistakin. Ulotan ajatuksen siis tämän hiilari/rasva-kädenväännön ulkopuolellekin, onhan sitä ruoassa kaikkea muutakin tärkeää kuin edellämainitut.
Kun ei ole varaa herkkuihin niin kummasti se hieman pienehköksikin jäänyt annos tavallista ruokaa riittää estämään repsahtamisen.
Älä siis osta herkkuja kotiin äläkä lähde myöskään niitä asiaksesi ostamaan kun himo iskee. Se menee kyllä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa liian pitkiä ruokailuvälejä, muuten menee helposti sinne pikkunaposteltavien puolelle koko touhu.
Tuon napostelun pystyy välttämään ruuan sopivalla sisällöllä. Ruokailuväleillä ei silloin ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut sairauden takia karsimaan ruoka-aineet minimiin, ja voin todeta, ettei se todellakaan ole vähentänyt mielitekoja, vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tän sekoilun jatkoksi heitän tähän ketjuun huomion siitä, että monipuolinen ravintoaineiden saanti on myös tärkeää. Keho voi reagoida valtavalla nälän tunteella siihen jos ei saa kaikkia ravintoaineita, mikä on tietysti täysin loogistakin. Ulotan ajatuksen siis tämän hiilari/rasva-kädenväännön ulkopuolellekin, onhan sitä ruoassa kaikkea muutakin tärkeää kuin edellämainitut.
Olet ihan oikeassa. Pitää kuitenkin miettiä, mistä ne ravinnot saa. Ns. monipuolisuus ei takaa sitä. Voit syödä kymmeniä eri ruoka-aineita, mutta ravinnot saattaa jäädä vaillinaisiksi.
Tai voit syödä paria ruoka-ainetta, josta saat kaiken tarvitsemasi.
On tietenkin mukavampi syödä erilaisia ruokia kuin aina samaa, mutta ei se ravinnonsaantia takaa.
Elämä ja ruoka on loppujen lopuksi aika yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut sairauden takia karsimaan ruoka-aineet minimiin, ja voin todeta, ettei se todellakaan ole vähentänyt mielitekoja, vaan päinvastoin.
No sehän riippuu siitä, mitä nykyisin syöt. Ei sisällön muuttaminen tarkoita sitä, että karsii syömänsä ruoka-aineet mahdollisimman vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole varaa herkkuihin niin kummasti se hieman pienehköksikin jäänyt annos tavallista ruokaa riittää estämään repsahtamisen.
Älä siis osta herkkuja kotiin äläkä lähde myöskään niitä asiaksesi ostamaan kun himo iskee. Se menee kyllä ohi.
Missä ajassa? Minä olen pitänyt kuukausien suklaataukoja, ja joka ikinen päivä olen sitä himoinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu siitä, mitä nykyisin syöt. Ei sisällön muuttaminen tarkoita sitä, että karsii syömänsä ruoka-aineet mahdollisimman vähiin.
Jos puhut sisällön muuttamisesta, niin miksi se ei tarkoittaisi ruoka-aineiden vaihtamista toisiin? Alkuperäinen kommentti ei sisältänyt väitettä, että ruoka-aineiden määrä ei saisi vaihtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne jättiannokset terveellistä kotiruokaa ole myöskään hyväksi.
Höpsistä. Perusterveellinen kotiruoka on parasta. Sitä kun syö säännöllisesti ja kohtuullisesti, niin on hyvä.
Tiedätkö mikä ero on "jättiannoksella" ja "kohtuullisella annoksella"?
antoiko hän jonkin syyn sinulle epäillä sitä? mielestäni olet vain typerä