Hankala tilanne. Tiedän, että eräs mies pettää vaimoaan ja vaimo itsekin ääneen asiaan mietti. En tietenkään uskaltanut kertoa, että hän on oikeassa.
Haluaisin kuitenkin hänen tietävän, mutta en uskalla asiaa kertoa omilla kasvoillani, koska pelkään, mitä asiasta seuraa ja että mies vaikka kostaisi minulle jotenkin.
Kommentit (73)
Ei pidä tunkea nokkaansa muiden parisuhteisiin
Vierailija kirjoitti:
Lähetä nimetön kirje tai muu viesti.
Toivon sydämestäni, että jonakin päivänä saat itse sellaisen. Maailmasi romahtaa, et voi mitenkään tietää, kuka puhuu totta etkä voi enää luottaa kehenkään. Aina tuttaviasi tavatessasi mietit, kuka heistä kirjeen lähetti.
Uskomattoman sairas ja sadistinen ehdotus.
pidä huolta omista asioistasi. en sekaantuisi yhdenkään aikuisen ihmisen asioihin. voi olla vaarallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä nimetön kirje tai muu viesti.
Toivon sydämestäni, että jonakin päivänä saat itse sellaisen. Maailmasi romahtaa, et voi mitenkään tietää, kuka puhuu totta etkä voi enää luottaa kehenkään. Aina tuttaviasi tavatessasi mietit, kuka heistä kirjeen lähetti.
Uskomattoman sairas ja sadistinen ehdotus.
Järkyttävää että syytät kertomisen ehdottajaa palstalla, toivot jollekin tuntemattomalle pahaa ja viestin sanojaakin varmaan syyttäisit(?), jolla ei ole paha tarkoitus. Jokainen järkevä nainen kohtaa todellisuuden, ei elä valheellisessa parisuhteessa. Mies on SE pettäjä, ei viestin sanoja. Jos ei käsittele traumoja noissa asioissa nuorena jo ja yritä järkeillä, joku päivä se pitää kuitenkin tehdä. On kriisipuhelimia ja ihmisten tukea. Silloin pahempi tilanne jos jollakin ei ole ketään tueksi, edes viestin verran.
Vierailija kirjoitti:
Toki hän saattaisi lukea tätä palstaa, että voisihan viesti tätäkin kautta mennä perille. Kirjettä en uskalla laittaa, koska mies saattaa kirjeen avata. Mitään prepaidia en ala hankkimaan.
Ap
Mies saattaisi avata kirjeen, mitä helvettiä ystävällesi tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
pidä huolta omista asioistasi. en sekaantuisi yhdenkään aikuisen ihmisen asioihin. voi olla vaarallista
Se että joku tuo totuuden, ei ole sekaantumista. Mies on sekaantunut toiseen naiseen, kukaan muu ei ole sekaantunut yhtään mihinkään. Älkää vääristelkö että sanoja olisi sekaantunut johonkin tai edes kakkosnaiset, se tekijä on mies ja sillä siisti. Vain mies ja nainen on siinä parisuhteessa, ei muut.
Olen kerran ollut tuossa petetyn ominaisuudessa. Purin ajatuksiani hyvälle ystävälleni ja pohdin, pettääköhän mieheni, kun kaikki merkit olivat ilmassa. Ystäväni sitten lohdutteli, ettei usko mieheni pettävän ja kertoisi kyllä mulle, jos saisi jotain tietoonsa. Mies sitten jäi kiinni melkein rysän päältä ja erosimme. Vähän eron jälkeen ystäväni selosti, kuinka oli nähnyt usein mieheni tämän toisen naisen kanssa läheisissä tunnelmissa. Meidän ystävyys päättyi siihen.
Vastauksien jälkeen päätin nyt olla kertomatta toistaiseksi. Kyse ei ole läheisestä ystävästä, joten ehkäpä parempi vaan olla puuttumatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki hän saattaisi lukea tätä palstaa, että voisihan viesti tätäkin kautta mennä perille. Kirjettä en uskalla laittaa, koska mies saattaa kirjeen avata. Mitään prepaidia en ala hankkimaan.
Ap
Mitenhän pystyisit muka tällä palstalla kertomaan sen niin, että hän tunnistaisi itsensä, mutta niin, ettei koko tuttavapiiri lukisi sitä täältä. Olis aika tylyä mennä aamulla töihin, kun joku tulisi kertomaan lukeneensa vauva -palstalta, että mies pettää.
Työkaveri joutuisi samalla paljastamaan, että lukee vauvapalstaa.
En ikinä kertoisi, enkä toivoisi että minulle kerrottaisiin. Kokemuksesta tiedän, että on hyvin todennäköistä, että juuri sinun miehesi on pettänyt.
Melkein jokainen mies pettää tilaisuuden tullen ja yli puolet naisista.
Toisten asioihin puuttuminen on typerintä mitä ihminen voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tunkea nokkaansa muiden parisuhteisiin
Antakaa pariskunnan setviä ihan itse kuvionsa. Kyllä pettämiset ilmitulevat pienistä seikoistakin aviopuolisoilla. Luuletteko, käräyttäjät, tekevänne muita tyytyväisiksi kuin itsenne? Pitäkää vaan huoli omista kuvioistanne.
Kannattaa avata suu, jos haluat sen pettäjän vaimon säilyttää tuttavapiirissä. Itse otan aikamoisena loukkauksena, jos mulle ei kerrota mitä on meneillään. Jos saisin kuulla pettämisestä ja vielä niin, että joku läheinen/tuttava olis tiennyt asiasta, mutta ei olisi kertonut mulle asiasta, niin laittaisin kyllä välit poikki tuohon salailijaankin. Todella epälojaalia toimintaa, en kaipaa sellaisia ihmisiä lähelleni, jotka ei ole 100% mun puolella tällaisissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ulkopuolisten asia. Älä tee mitään.
Jos sinua petettäisiin ja joku muu/muut tietää asiasta, et haluaisi tietää?
Ei se nyt aivan noin yksinkertaista ole. Jos joku tuttu kertoisi asiasta, ei sen tutun kanssa ehkä haluaisi olla enää tekemisissä, koska hänen läsnäolonsa muistuttaisi asiasta koko ajan. Tai jotain.
If you see something, say something. Minä käräytän kaikki pettäjät. Haluaisin tietää, jos oma ukko puuhaa selän takana jotakin. En ymmärrä millainen ihminen ei haluaisi tietää? Kuka haluaa elää valheessa vapaaehtoisesti? Typerää, kusette vain itseänne nilkkaan tuollaisella ja elämä valuu hukkaan petturin puolisona.
Näitä viestejä lukiessa tulee tunne, ettei oikeaa vastausta kysymykseen ole olemassa. Kaikki vaihtoehdot ovat ikäänkuin vääriä. Sääliksi käy tuohon tilanteeseen joutuvia.
Itse ehkä jättäisin kertomatta ja vetoaisin jälkeenpäin siihen, että en voinut tietää varmasti, onko mies oikeasti pettänyt. Eihän sitä voikaan tietää, jos ei ole omin silmin nähnyt.
Ei viestintuojaa pidä ampua. Vihatkaa sitä ukkoanne, hän teitä pettää, ei se joka kertoo totuuden asiasta josta se teidän oma rakas mussukka valehtelee kirkkain silmin.
No jos vaimo kerran itsekin epäilee. Voitan sä näyttää vihreätä valoa hänen epäilyksilleen. Eli ehdottaa että hän ottaa selvää miehen uskottomuudesta, jos kerta itsekin epäilee. Voit esittää neutraalia, mutta kannustaa ottamaan selvää petetäänkö häntä. Ja tuet häntä.
Vierailija kirjoitti:
If you see something, say something. Minä käräytän kaikki pettäjät. Haluaisin tietää, jos oma ukko puuhaa selän takana jotakin. En ymmärrä millainen ihminen ei haluaisi tietää? Kuka haluaa elää valheessa vapaaehtoisesti? Typerää, kusette vain itseänne nilkkaan tuollaisella ja elämä valuu hukkaan petturin puolisona.
Entä jos se käräytetty pettäjä kostaa?
Toivoisin, että minulle kerrottaisiin.