Alan olla murtunut siitä kuinka vaikeaa on löytää kumppania
Nainen, ikää 32v. Eronnut jo 4 vuotta sitten, 2 lasta jotka kouluiässä. Tiedän että lapset rajoittaa paljon kumppanivalikoimaa, mutta en olisi uskonut että tämä on NÄIN vaikeaa.
Minulla on eron jälkeen ollut ainoastaan lyhyitä ja omituisen sekavia suhteita. Enimmäkseen kumppanit ovat olleet itsekin pienten tai vähän isompien lasten vanhempia, eli sama elämäntilanne. Mielestäni tavallisia suomalaisia miehiä.
Sydän on nyt murjottu tässä jo useasti ja olen tullut hylätyksi toistuvasti. Tuntuu, ettei kehenkään voi enää luottaa. Kaikki voi muuttua sekunnissa (ensin ollaan tiiviisti yhdessä ja ihastuneita ja yhtäkkiä mies voikin vain lopettaa suhteen vaikka kolmen kuukauden jälkeen). Selitystä en saa koskaan, paitsi jotain ympäripyöreää "en sittenkään tiedä olenko valmis/ en tiedä mitä haluan", eli en oikein tiedä mitä teen väärinkään tai voisin tehdä toisin.
Tuntuu että moni myös projisoi minuun huonoja kokemuksiaan muista naisista; eli siis saan p*skaa kohtelua vain koska mieskin on sitä joskus osakseen saanut. Olen kiltti ja herkkä, teen mitä sanon ja sanon mitä tarkoitan, mutta vissiin minua on helppo sitten kohdella myös huonosti.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lapseton ja aptä noin 7v vanhempi. Mulla ainakin työympyrät on pienet. Yksi 20v vanhempi hopeakettu olis siellä tarjolla, mutta haluan jonkun joka on lähempänä omaa ikääni. Baareissa en käy enkä halua miestä, joka baareilee. Tinder on ainoa alusta, jonka avulla on mahdollista tavata joku. Tuntuu, että siellä on pelkkiä valheita ja seksiä tarjolla.
Jos siellä on valheita ja "vain" seksiä tarjolla, niin miksi sinusta tuntuu, että siellä on mahdollista tavata joku?
No siellä sentään voi olla edes mikroskooppisen pieni mahdollisuus. Ei tuolla salilla tai ryhmäliikunnassa niin vaan miehiä pokailla. Olen kyllä jutellut ihmisten kanssa jonkun laitteen säädöistä tms, mutta siitä on hyyyvin pitkä matka treffikutsuun. Tämä on Suomi, ei mikään Jenkkilä.
Mikä on se faktapohjainen ja rationaalinen syy, miksi et itse kutsu treffeille miestä sieltä salilta?
Olen kaksi kertaa ollut suhteessa, jossa minä otin alkuun sen ratkaisevan askeleen. Osaatko arvata millaisiksi nämä molemmat miehet paljastuivat? Aivan oikein, mukavuudenhaluisiksi ja laiskoiksi.
Tämä oli hyvä. En voi tehdä aloitteita, koska silloin saan vain mukaavudenhaluisia ja laiskoja. Anna kun arvaan, sitten kun mies tekee aloitteen, niin se onkin lipevä pelimies?
Ei ole. Nuo laiskurit siis paljastuivat laiskoiksi sitten suhteen aikana ihan fyysisestikin. Olen itse aktiivinen ja aloitekykyinen monellakin tapaa. Nuo miehet paljastuivat mun vastakohdiksi. En ole sitä mieltä, että vastakohdat täydentävät toisiaan enkä halua aikuisen miehen äidiksi. Muilla voi toki olla muunlaisia preferenssejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lapseton ja aptä noin 7v vanhempi. Mulla ainakin työympyrät on pienet. Yksi 20v vanhempi hopeakettu olis siellä tarjolla, mutta haluan jonkun joka on lähempänä omaa ikääni. Baareissa en käy enkä halua miestä, joka baareilee. Tinder on ainoa alusta, jonka avulla on mahdollista tavata joku. Tuntuu, että siellä on pelkkiä valheita ja seksiä tarjolla.
Jos siellä on valheita ja "vain" seksiä tarjolla, niin miksi sinusta tuntuu, että siellä on mahdollista tavata joku?
No siellä sentään voi olla edes mikroskooppisen pieni mahdollisuus. Ei tuolla salilla tai ryhmäliikunnassa niin vaan miehiä pokailla. Olen kyllä jutellut ihmisten kanssa jonkun laitteen säädöistä tms, mutta siitä on hyyyvin pitkä matka treffikutsuun. Tämä on Suomi, ei mikään Jenkkilä.
Mikä on se faktapohjainen ja rationaalinen syy, miksi et itse kutsu treffeille miestä sieltä salilta?
Olen kaksi kertaa ollut suhteessa, jossa minä otin alkuun sen ratkaisevan askeleen. Osaatko arvata millaisiksi nämä molemmat miehet paljastuivat? Aivan oikein, mukavuudenhaluisiksi ja laiskoiksi.
Haluaako mummeli mitalin? Oikein kaksi aloitetatta olet elämäsi aikana tehnyt, vaude vau! Onhan tuo moninkertaisesti enemmän kuin naisilla keskimäärin koko elämässä, mutta mies tekee vähintään tuon verran aloitteita yhdessä illassa, jos on tosissaan liikenteessä.
Muuten ei tullonna lasti eikö paskoo. Ei kyllä tullonna nyttenkään.
Olipas upea näyte nykymiesten(?) käytöstavoista. Juurikin tätä on luvassa esimerkiksi tinderissä, kun yrität pitää keskustelun asiallisena. Hyvä muistutus siitä, miksi poistin tinderin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kerhoon. -Tosin minulla ei ole eroja joita muistella, kun aina olen ollut sinkkua ja olen sinau Ap noin 40 vuotiaana vanhempikin. - Onneksi olen oppinut nauttimaan ja iloitsemaan sinkkuudestanikin. Koen ja tunnen nykyisin yhä useammin, että parisuhde voi olla mahdollsiuus ei velvollisuus.
Mutta toki heikkoina hetkinäni tunnnen ja olen tuntenut hyvin syvää itseinhoa ja katkeruutta siitä, että miksi niin moni muu tuntuu löytävän ja pääsevanä parisuhteeseen mutta minun kohtaloni on ja on ollut pysyä sinkkuna
Luulen, että baarit ja internet on vain parikymppisille. Sen jälkeen täytyy olla ihmisten ilmoilla ja yrittää pitää itsensä siistin näköisenä, liioittelematta missään suhteessa (hajusteet, meikki, jne.) JA silmät auki.
On tärkeää pukeutua tilanteeseen sopivalla tavalla, olla hillitty ja kohtelias - ja uskaltaa osoittaa vilpitöntä kiinnostusta, jos kohtaa miehen jonka olemus on miellyttävä.
Ellei tuttavapiiri pysty auttamaan.
Tuossa tuli paras neuvo: sinun täytyy naisena lähestyä live-elämässä itse niitä miehiä, joista olet kiinnostunut. Turha jäädä odottelemaan, että 32-vuotiasta uskaltaa kukaan järkevä mies lähestyä, koska ensisijainen oletus on, että on varattu tai muulla tavoin saavuttamaton.
Suomalaiset miehet eivät helposti lähesty naista. Täytyy olla todella näyttävä että saisi paljon huomiota, eikä kauniskaan nainen sitä saa aikaan, ellei ole laittautunut oikein. Naisen aktiivisuus on Suomessa kriittisen tärkeää!
Ihmiset on loppupeleissä tosi visuaalisia ja miehet kiinnostuu kauniista ja laitetuista naisista. Tämä on tosiasia, joka kannattaa pitää mielessä, vaikkei itse etsisikään pinnallista kumppania.
"Laittamisella" en tarkoita mitään silikonitissejä ja -huulia, vaan sitä, että nainen tavoittelee juuri itselleen sopivaa tyylikästä ulkonäköä - on kivasti laitetut hiukset, kevyt meikki, tyylikkäät vaatteet. Ja nykymaailmassa hoikkuus / normaalipaino on hyvä keino erottua joukosta. Sen verran pitäisi liikuntaa harrastaa, että olisi liikunnallisen näköinen (lue: olisi lantiota kapeampi vyötärö). Ei tarvitse olla mikään salikissa.
Tämän lisäksi kun on avoin ja huumorintajuinen, ei miesseuran löytäminen ole ollenkaan mahdotonta.
MUTTA kun kehittää itseään ja yrittää saada itsestään esiin hyviä puolia, yllättäen myös työelämässä ja kaikessa muussakin asiat helpottuvat. Menestyjän näköiset vaan menestyy paremmin, kaikessa. Tämä on asia, joka tässä maailmassa vaan on totta, vaikka kuinka yrittäisi kapinoida sitä vastaan.
n53
Asiaa! Toivoisin myös miesten kiinnittävän huomiota ulkoiseen olemukseensa. Tinderissä tuli vastaan turhan monta ylipainoista risupartaa. Antakaahan niitä tykkäyksiä kaltaisillenne älkääkä vaivatko meitä siististi pukeutuvia normaalipainoisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntilanne voi olla syynä puolin ja toisin. Miehet, joilla on pieniä/kouluikäisiä lapsia, ovat usein niin kiireisiä lasten ja työelämän yhteensovittamisessa, ettei heillä lopulta ole aikaa seurustelulle.
Siksi he ensi ovat innokkaita treffeilemaan, mutta toteavat sitten ettei vakavammalle seurustelulle vain ole aikaa.
Tän takia mulla lapsettomana luki profiilissa, että etsin lapsetonta seuraa. Silti tykkäyksiä vaan satelee kaikenlaisilta vuoroviikkoisukeilta. Voisitteko please edes lukea sen profiilin? Onko liikaa vaadittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaihtoehto - puhun kokemuksesta - on nyt kääntää huomio sinun itsesi kohtaamiseen, omaan elpymiseen, itsesi tuntemiseen ja lasten hyvinvointiin.
Kun lopetat suhteen etsimisen ja löydät terveen, toimivan ja antoisan suhteen itseesi ja lapsiisi, se kumppani ilmestyy ihan odottamatta siihen rinnalle.
Ei ole muuta kestävää vaihtoehtoa, jos et usko, tulet huomaamaan hiukan vanhempana.
Niin tai sitten huomaan että meni 20 vuotta sivu suun, eikä ketään löytynyt. Ja homma käy vielä vaikeammaksi monella, mitä enemmän ikää tulee ja mitä kauemmin on yksin....
Minä en haluaisi olla vanhana yksin, jos niin nyt nykyään enää saa edes sanoa tai toivoa.
AP
Jos kolmikakkosena löydät elämäsi miehen ja menet vaikka naimisiin, sillä ei ole paljonkaan korrelaatiota sen kanssa, oletko vanhana yksin tai et.
Juuri eräs ihminen kehui kun on niin hyvä olla parisuhteessa, kun ei tarvitse vanheta yksin. Eihän se välttämättä näin mene. Vaikkei eroa tulisikaan, voi toinen sairastua ja/tai kuolla. Tietysti on mukava ajatella vanhuutta yhdessä.
Kyselit, mikä sinussa on vikana, kun ei löydy. No se voi olla jokin näistä:
-Ulkonäkö/paino, onko sinussa jotain ulkonäköön liittyvää, mikä miehiä voisi estää kiinnostumasta? Moni mies tykkää laitetusta naisista, toki kohtuus laittautumisessakin. Jos sulla on ihan lyhyet hiukset, kannattaisi varmaan kasvattaa hieman pidempi malli, vaikka polkkatukka tai vielä parempi, jos pidempi.
-Liian korkea koulutus? Tavallinen mies voi kokea itsensä riittämättömäksi tohtorin seurassa
-Sinun liian korkeat kriteerit miehelle?
-Luonteesi: oletko seurassa hiljainen hissukka tai pidätkö liiallista omaa showta? Kumpikin ääripää estää miehiä lähestymästä. Kannattaa olla puhelias ja huomioida keskustelussa mahdollisimman moni ihminen. Tosin, helpommin sanottu kuin tehty
-Harrastatko vain naisiin liittyviä harrasteita? Aloita harrastamaan jotain, missä on paljon miehiä. Golf on hyvä esimerkki. Kun koko kesän menet pallon perässä, niin etköhän jo päädy useamman kerran mukavien mieskandidaattien peliseuraan 😉 Moni mies tappaa yksinäisyyttään kentällä. Miehille vinkkinä koiraharrastuksen aloitus
Vierailija kirjoitti:
Kyselit, mikä sinussa on vikana, kun ei löydy. No se voi olla jokin näistä:
-Ulkonäkö/paino, onko sinussa jotain ulkonäköön liittyvää, mikä miehiä voisi estää kiinnostumasta? Moni mies tykkää laitetusta naisista, toki kohtuus laittautumisessakin. Jos sulla on ihan lyhyet hiukset, kannattaisi varmaan kasvattaa hieman pidempi malli, vaikka polkkatukka tai vielä parempi, jos pidempi.
-Liian korkea koulutus? Tavallinen mies voi kokea itsensä riittämättömäksi tohtorin seurassa
-Sinun liian korkeat kriteerit miehelle?
-Luonteesi: oletko seurassa hiljainen hissukka tai pidätkö liiallista omaa showta? Kumpikin ääripää estää miehiä lähestymästä. Kannattaa olla puhelias ja huomioida keskustelussa mahdollisimman moni ihminen. Tosin, helpommin sanottu kuin tehty
-Harrastatko vain naisiin liittyviä harrasteita? Aloita harrastamaan jotain, missä on paljon miehiä. Golf on hyvä esimerkki. Kun koko kesän menet pallon perässä, niin etköhän jo päädy useamman kerran mukavien mieskandidaattien peliseuraan 😉 Moni mies tappaa yksinäisyyttään kentällä. Miehille vinkkinä koiraharrastuksen aloitus
Noilla vinkeilläsi nainen nappaa kouluttamattoman, huonolla itsetunnolla varustetun, ahdasmielisen juntin joka haluaa että nainen pitäisi häntä maailman keskipisteenä, vaikka miehellä ei ole mitään tarjottavaa kenellekään.
Sinkkumies47 kirjoitti:
Minulle kelpaa 32 vuotias nainen. Ei lapset haittaa minua joten ei ole ongelma. Olen kiltti ja kunnollinen mies, en juo viinaa, en käy baareissa, en ole tehnyt rikoksia koskaan.
Huonot puolet , olen työtön mutta tulen toimeen joten siinä meni varmaan mahdollisuudet. Tosin minä kalastan ja myyn kalaa joten en ole toimeton vaikka olen työtön.
Jos hyvät puolesi ovat vain että et juo viinaa eikä ole rikosrekisteriä, olet aika heikoilla. Ja olethan sinä nyt liian vanhakin 32-vuotiaalle. Olet melkein 50.
Samassa veneessä ollaan. Olen ollut viimeiset kymmenen vuotta. Hyvät ja empaattiset ihmiset eivät ole vapailla markkinoilla. Tai sitten eivät ole tinderissä, enkä ole enää minäkään. Luovuin siitä jo vuosia sitten, kamala lihatiski. Livenä harva tekee aloitteita baarien ulkopuolella ja niissä en enää tykkää käydä. Varatut siellä vonkaamassa sitä yhtä tavaraa.
Jos sua ap yhtään lohduttaa, niin kyllä ikäisilläsi lapsettomilla korkeatasoisilla miehillä on myös tosi vaikeaa löytää tasoistaan seuraa. Minullakin roikkuu Tinderissä jotain tyyliin vuosi sitten tapaamiani miehiä, jotka vieläkin etsivät seuraa Tinderissä. Ja jotkut deitit, jotka eivät ole halunneet tavata minua uudelleen, on tullut muutaman kuukauden kuluttua uudelleen pinoon selattaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni 2- tai 3-kymppinen mies varmaankin elää vielä nuoruutensa vapautta, tai on varattu, eikä vielä toistaiseksi eronnut. Onkohan se vaikein ikäryhmä saada vakiintumaan?
Lyhyt kommentti, mutta sisäisesti ristiriitainen. Eli onko nämä vakiintuneet 20 - 30- vuotiaat miehet vakiintuneet alle 20 vuotiaina, jos tuon ikäiset eivät vakiinnu tai ovat jo varattuja?
Mutta vakavammin, kyllä vapaita miehiä on kaikissa ikäryhmissä. Ja nämä "elävät nuoruuttaan" nyt on näitä ikuisuushokemia, millä haetaan syitä, miksi itselle ei kumppania löydy.
Ehkä toisen pilkun poistaminen selventäisi asiaa.
Esitin vain kaksi vaihtoehtoa.
2-kymppisellä tarkoitin 20-29 -vuotiasta, ja vastaavaa 3-kymppisellä.
Lisäksi ajattelin yleistäen.
Siitä en puhunut, löytyykö kumppania vai ei.
Christiiina kirjoitti:
Jos sua ap yhtään lohduttaa, niin kyllä ikäisilläsi lapsettomilla korkeatasoisilla miehillä on myös tosi vaikeaa löytää tasoistaan seuraa. Minullakin roikkuu Tinderissä jotain tyyliin vuosi sitten tapaamiani miehiä, jotka vieläkin etsivät seuraa Tinderissä. Ja jotkut deitit, jotka eivät ole halunneet tavata minua uudelleen, on tullut muutaman kuukauden kuluttua uudelleen pinoon selattaviksi.
Vai että korkeatasoisia, kun joutuvat käyttämään "ilmaispalvelusovellusta" - ja vieläpä uudelleen jotain outoa vanhaa panoa.
211: "Munat pinoot", onko se neologismia.
Joskus sinkkuus on vain niin... ymmärrettävää.
Chhhrrristina, ehkä miehet ei pysy sulla, kun selaat ryhmää, vaikka pitäisi tehdä jotain muuta.
Ihmeen vihaisia kommentteja tulee miehiltä, jos mainitsen etten enää tee aloitteita. Tulee sellainen olo, että nämä vihastujat eivät itse uskalla lähestyä naisia. Hui olkoon, todellakin jään odottamaan niitä miesten aloitteita mikäli aloitekyvyttömät ovat tuollaisia ilkimyksiä!
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla, että eronne oli vaikea.
Minusta ihmisten ei pitäisi aina erota, vaikka toisella olisi joskus rakastaja. Minä en suostuisi luopumaan hyvästä miehestä, vaikka hänellä olisi toinen. Mutta jos hän minut jättäisi (en ole koskaan tullut jätetyksi, ajatus on hassu), olisin kiitollinen siitä, että meillä on yhteiset lapset! Lapsissanne elätte "ikuisesti yhdessä".
Rakkaus tärkeämpää kuin panopuuhat, siksi jälkimmäinen ei kaada ekaa. Seksillä ei ole välttämättä mitään tekemistä rakkauden kanssa. Omaa kompleksia, ellei tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvä. En voi tehdä aloitteita, koska silloin saan vain mukaavudenhaluisia ja laiskoja. Anna kun arvaan, sitten kun mies tekee aloitteen, niin se onkin lipevä pelimies?
Ei ole. Nuo laiskurit siis paljastuivat laiskoiksi sitten suhteen aikana ihan fyysisestikin. Olen itse aktiivinen ja aloitekykyinen monellakin tapaa. Nuo miehet paljastuivat mun vastakohdiksi. En ole sitä mieltä, että vastakohdat täydentävät toisiaan enkä halua aikuisen miehen äidiksi. Muilla voi toki olla muunlaisia preferenssejä.
Fyysisesti laiskoja sängyssä? Vai yrititkö viedä väkisin sienestämään tms.?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen vihaisia kommentteja tulee miehiltä, jos mainitsen etten enää tee aloitteita. Tulee sellainen olo, että nämä vihastujat eivät itse uskalla lähestyä naisia. Hui olkoon, todellakin jään odottamaan niitä miesten aloitteita mikäli aloitekyvyttömät ovat tuollaisia ilkimyksiä!
Eikös se oo jo häirintää, jos toinen on torjunut lähestymisesi, mutta puhut vielä lähestymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Se löytyy yleensä aika pian sen jälkeen, kun lopetat etsimisen.
Juu, varmasti löytyy...
Minulle on omien sanojensa mukaan kiltti ja kunnollinen mies turhautunut kun en kelpuuta. Hän oli naimisissa. Itselläni hiukan poikkeava käsitys, onko kovin kilttiä ja kunnollista vehtailla vaimon selän takana.
M36:lta kysyn, että missä kaikissa rooleissa olet yrittänyt pariutua? Oletko kokeillut tavisnaisena, vähän erikoisempana miehenä, autistisena miehenä/naisena? Itse en voi sanoa kuin omalta osaltani enkä voi keulia että rumana autistisena mt-naisena olisi vaikeinta pariutua, voin vain sanoa että itse en ole onnistunut koskaan saamaan parisuhdetta, enkä ole koskaan harrastanut seksiäkään.
N41