Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic ei tarjoa pysyvyyttä ilman muutosta

Lihavat
23.10.2022 |

Pään sisällä. Diabetes lääke loppui potilailta kun kymmenet tuhannet lihavat ottivat sen itselleen. Moni tosilihava 160 kg ja kohtuupainoinenkin.layttavat sitä. Moni hyvintulokosin. Nälkä pysyy poissa 6kk jolloin laihdut paljon.

Nyt kun lääke loppui monet alkavat lihota. Muutos pitää tehdä itse ettet syö liikaa. Onni ei ollutkaan pysyvä, uhrata löllyy taas.

Hinta 124e kk.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän. Olen koko aikuisikäni elänyt siinä harhassa, että peruskulutukseni olisi n. 1800-1900 cal/vrk (liikun n.4h viikossa aktiivisesti).

Peet. Lihoin, lihoin ja lihoin.

Nyt todennut itsekseni, että sellainen 1200 cal on kipuraja jolla pidän nykyisen painoni, sisältäen tuon viikkomäärän liikuntaa.

Olen 163cm pitkä, paino 79kg.

Vierailija
42/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänä aamuna ajattelin noita FB ozempic ryhmiä, että onko niitä enää. Mä suututin yhden ryhmän, kun kirjoitin ettei sitte toisella kädellä mätetä suklaata ja toisella pistetään lääkettä!

Herrajjestas mikä metakka, jos ois kiviä siellä, ois kyllä kivitetty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumus on toinen luonto, ja myös hormonitoiminnan pitäisi kohentua "pakotetun" terveellisen ruokavalion myötä. Esimerkiksi suoliston mikrobisto muuttuu ruokavaliomuutoksen myötä "laihojen mikrobistoksi" muutamissa viikoissa.

Olin ajatellut että kun pahin syömishimo on taltutettu lääkkeellä ja on noin vuoden ajan elänyt terveellisesti, uusia rutiineja pystyisi jatkamaan ilman lääkettäkin. Eihän tupakastavieroituslääkkeitäkään koko elämää syödä, vaan sen verran että ensin rikotaan ensimmäisinä viikkoina kemiallinen nikotiiniriippuvuus, sitten seuraavina kuukausina tapariippuvuus, ja sitten ei enää tulisikaan mieleen palata entisiin tapoihin.

Vierailija
44/45 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottumus on toinen luonto, ja myös hormonitoiminnan pitäisi kohentua "pakotetun" terveellisen ruokavalion myötä. Esimerkiksi suoliston mikrobisto muuttuu ruokavaliomuutoksen myötä "laihojen mikrobistoksi" muutamissa viikoissa.

Olin ajatellut että kun pahin syömishimo on taltutettu lääkkeellä ja on noin vuoden ajan elänyt terveellisesti, uusia rutiineja pystyisi jatkamaan ilman lääkettäkin. Eihän tupakastavieroituslääkkeitäkään koko elämää syödä, vaan sen verran että ensin rikotaan ensimmäisinä viikkoina kemiallinen nikotiiniriippuvuus, sitten seuraavina kuukausina tapariippuvuus, ja sitten ei enää tulisikaan mieleen palata entisiin tapoihin.

Noinkin sen voi ajatella. Olen lopettanut tupakoinnin ja kieltämättä se on edelleen melkein jokapäiväinen valinta, mutta silti minulla on varma olo sen suhteen. Nyt minulla on lääkitys painon kuriin saamiseksi. Paino onkin laskenut ehkä suunniteltuakin rivakammin. Samaan aikaan apteekissa kerrottiin, että paino nousee heti jos lopetat lääkkeen. Tämä sai minut pohtimaan asiaa ja olen jotenkin ajatellut että opin ruokailusta jotain tämän pudotusprosessin aikana. Ainakin sen olen sisäistänyt että en aio enää syödä kohteliaisuudesta, vaan ihan silloin vaan kun koen/tiedän tarvitsevani ruokaa. Minun yksi paino-ongelmiin johtanut syy on selkeästi tuo,  että syön kohteliaisuudesta tarjottuja ruokia. 

Samalla olen miettinyt, että painonhallinta jatkossa tulee olemaan samanlainen päivittäinen valinta kuin tupakoimattomuus. No, olen jumpannut ajatuksiani paljon tämän suhteen ja uskon, että siitä tulee olemaan hyötyä, kun pääsen tavoitteeseeni. Siihen menee vielä 2-3 kk, jonka jälkeen painon tasoitusvaihe ja lopulta ylläpito.

Vierailija
45/45 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempic ei ole diabeteslääke, joten mihin ap sitä tarvitsee? Etkö pysty ilman lääkettä olemaan syömättä? Siinä pata kattilaa soimaa.

Kyllä se on ja sitä ei ole diabetekseen saanut, kun läskit on käyttäneet ne loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme