Ozempic ei tarjoa pysyvyyttä ilman muutosta
Pään sisällä. Diabetes lääke loppui potilailta kun kymmenet tuhannet lihavat ottivat sen itselleen. Moni tosilihava 160 kg ja kohtuupainoinenkin.layttavat sitä. Moni hyvintulokosin. Nälkä pysyy poissa 6kk jolloin laihdut paljon.
Nyt kun lääke loppui monet alkavat lihota. Muutos pitää tehdä itse ettet syö liikaa. Onni ei ollutkaan pysyvä, uhrata löllyy taas.
Hinta 124e kk.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ei 6 kk vielä mitään pysyvää tapahdu. Itse ainakin sain suorilla reseptin 2 vuodeksi. Asun pääkaupunkiseudulla, hän lääkkeet Tallinnasta. 177 euroa 2 kk lääkkeet maksoi viimeksi.
Ei kai lääkettä ole pakko lopettaa ollenkaan.
Oikeasti kiinnostaa kuka olisi tällainen lääkäri. Prkl kun oma lääkäri pakottaa parin kk välein käymään turhassa tarkastuksessa ja verikokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Reilusti ylipainoinen äitini oli jostain huomannut tämän lääkkeen. Sanoin hänelle ettei se auta, jos syö vaikkei ole näläntunnetta. Hän kun puputtaa koko päivån jotain, vaikkei ole nälkä.
Kyllä se auttaa tuohon puputtamiseenkin.
Mikset tue äitiäsi?!
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että ihmiset laihtuvat, mutta kun ne kilot tulevat takaisin. Millä työttömät muuten maksaa tuon lääkkeen? Ja tahdonvoimalla se ruokavalio muutetaan normaaliksi, ei Ozempicilla!
Kun lihavien kauppakäyntejä tässä on seuraillut, niin onhan se ostoskärry aika kurjasisältöisen näköinen.
Niinhän se näyttää olevan lihavuusleikatuillakin. Vaikka pieniä annoksia saa syötyä, niin herkkuja menee snadisti vartin välein suuhun. Päästä se kaikki lähtee. Ihan kuin alkoholin ja tupakankin lopettaminen, jos ongelmaksi muodostuu.
Tahdonvoimalla vaan hoidetaan mielenterveys-, uni-, työttömyys-, verenpaine ym ongelmat. Tahdonvoimalla jokainen työtön, sinäkin, voit työllistyä, kun luet lääkiksen pääsykokeisiin ja opiskelet lääkäriksi, lääkäreille riittää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että ihmiset laihtuvat, mutta kun ne kilot tulevat takaisin. Millä työttömät muuten maksaa tuon lääkkeen? Ja tahdonvoimalla se ruokavalio muutetaan normaaliksi, ei Ozempicilla!
Kun lihavien kauppakäyntejä tässä on seuraillut, niin onhan se ostoskärry aika kurjasisältöisen näköinen.
Niinhän se näyttää olevan lihavuusleikatuillakin. Vaikka pieniä annoksia saa syötyä, niin herkkuja menee snadisti vartin välein suuhun. Päästä se kaikki lähtee. Ihan kuin alkoholin ja tupakankin lopettaminen, jos ongelmaksi muodostuu.
Ruoka- ja sokeririippuvuus ovat siksi saatanallisia, että niitä ei voi kokaan lopettaa, kuten viinanjuontia ja tupakanpolttoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahdonvoimalla vaan hoidetaan mielenterveys-, uni-, työttömyys-, verenpaine ym ongelmat. Tahdonvoimalla jokainen työtön, sinäkin, voit työllistyä, kun luet lääkiksen pääsykokeisiin ja opiskelet lääkäriksi, lääkäreille riittää töitä.
Hyvä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Lääkemainos ilmiannettu.
Syömishäiriöt eivät parane kuin terapialla
Tiedoksesi: psykoterapiaa on moninkertaisesti vaikeampi saada kuin Ozempicia ja psykoterapia on myös paljon kalliimpaa kuin Ozempic.
Luinko jostain että tätä käyttää normaali painoisetkin laihdutusapuna? Sille en oikein löydä järkiperustetta.
Mä olen käyttänyt vuoden Ozempicia. Olen laihtunut 20 kg. Kiitos työterveyslääkärilleni!
10 kg vielä jäljellä mun omaan tavoitepainoon. Piikistä tulee jotenkin kylläinen ja osittain ällöttäväkin olo, että en syö juuri mitään. Arkipäivinä syön yleensä yhden leivän, omenan/porkkanan ja purkin jogurttia, sekä juon 0,33 litraa tuoremehua. Viikonloppuna lisäksi lämmin ruoka. Että ei ihme etten ole onnistunut koskaan aiemmin laihtumaan ties minkä lautasmallin tai kalorilaskennan perusteella, koska olen syönyt vaan aivan liikaa. Tai sen perusteella että olen katsonut minkä verran normaalipainoiset ihmiset määrällisesti syövät ja yrittänyt matkia samaa. Lapsesta saakka kuitenkin pakotettu istumaan ruokapöydässä kun tietyn verran ruokaa on syöty, nälän ja kylläisyyden tunteita ei ole ollut ikinä.
Sivuoireena tässä laihtumisessa on kyllä se, että melko väsynyt ja uupunut.
Niin, ja olen siis asennoitunut siihen, että piikitän itseäni elämäni loppuun asti. Kun saan vielä 10 kg pois, niin pienennän Ozempic-annosta sellaiseksi, että saan painon pidettyä samana enkä laihdu enää, tai liho.
-ylempi -20kg-
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt vuoden Ozempicia. Olen laihtunut 20 kg. Kiitos työterveyslääkärilleni!
10 kg vielä jäljellä mun omaan tavoitepainoon. Piikistä tulee jotenkin kylläinen ja osittain ällöttäväkin olo, että en syö juuri mitään. Arkipäivinä syön yleensä yhden leivän, omenan/porkkanan ja purkin jogurttia, sekä juon 0,33 litraa tuoremehua. Viikonloppuna lisäksi lämmin ruoka. Että ei ihme etten ole onnistunut koskaan aiemmin laihtumaan ties minkä lautasmallin tai kalorilaskennan perusteella, koska olen syönyt vaan aivan liikaa. Tai sen perusteella että olen katsonut minkä verran normaalipainoiset ihmiset määrällisesti syövät ja yrittänyt matkia samaa. Lapsesta saakka kuitenkin pakotettu istumaan ruokapöydässä kun tietyn verran ruokaa on syöty, nälän ja kylläisyyden tunteita ei ole ollut ikinä.
Ai elät nyt jollain 500 kalorilla / pvä? Väität että normaalipainoiset elää tuollaisella anorektikkoruokavaliolla?
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan kuulostaa todella huolestuttavalta! Kyllähän ihmisen kuuluu syödä saadakseen tarvittavat ravintoaineet. Ei ihme että väsyttää, on varmasti jokin puutostila. Eikö kannattaisi syödä mieluummin jotain terveellistä ruokaa vaikka pienikin määrä, edes muutamia lusikallisia, kuin vaikka purkin sokerijogurttia (paitsi jos tarkoitat jotain luonnonjogurttia, mutta tuo kuulostaa juuri sellaiselta epäterveelliseltä purkkijogurtilta).
Onnea kuitenkin siitä, että olet laihtunut hurjasti! Mutta jos et jaksa elää, onko se laihtuminenkaan lopulta hyödyksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai elät nyt jollain 500 kalorilla / pvä? Väität että normaalipainoiset elää tuollaisella anorektikkoruokavaliolla?
Joo, elän nyt jollain 500 kalorilla päivässä, eikä se ole mitenkään hankalaa koska on vähän huono olo. Sen sijaan en väitä, että normaalipainoiset söisivät 500 kcal päivässä, vaan kyllä ne vetää lähemmäksi 2000 kcal. Tätä yritin matkia ja jäljitellä ja pyrkiä tällä normaalipainoon, mutta ei vaan onnistunut, paino vaan nousi ja nousi. No, nyt olen löytänyt mun vartalolle sopivan kalorimäärän, ilmeisesti kulutukseni ja aineenvaihduntani on normaalia heikompaa, joten suuhunkin pitää laittaa neljännes normaali-ihmisen ruuasta.
Oli Suomesta loppu, kävin Tallinnasta ostamassa 12kk satsin. Säästöä tuli noin 600eur.
Ozempic on GLP-1 lääke. GLP-1 (GLP = glukagon like peptidi) on normaali ohutsuolesta ruokailun yhteydessä erittyvä hormoni. Se lisää verensokeria laskevan insuliinin eritystä haiman beetasoluista aterian yhteydessä ja vähentää verensokeria nostavan glukagonin eritystä haiman alfasoluista, hidastaa mahalaukun tyhjentymistä sekä lisää kylläisyyden tunnetta ja edistää laihtumista.¨
Lihavilla ihmisillä on puutetta tästä hormonista, joka sitten korvataan esim. juuri Ozempic-lääkityksellä. Mutta kun Ozempicin käyttäjä on lopettanut lääkityksen tavoitepainon (vaikka ihan normaalipainonkin)saavutettuaan, niin hänellä on edelleen normaalipainoisiin verrattuna pulaa tästä suolistohormonista. Joka puolestaan johtaa uudellen lihomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan kuulostaa todella huolestuttavalta! Kyllähän ihmisen kuuluu syödä saadakseen tarvittavat ravintoaineet. Ei ihme että väsyttää, on varmasti jokin puutostila. Eikö kannattaisi syödä mieluummin jotain terveellistä ruokaa vaikka pienikin määrä, edes muutamia lusikallisia, kuin vaikka purkin sokerijogurttia (paitsi jos tarkoitat jotain luonnonjogurttia, mutta tuo kuulostaa juuri sellaiselta epäterveelliseltä purkkijogurtilta).
Onnea kuitenkin siitä, että olet laihtunut hurjasti! Mutta jos et jaksa elää, onko se laihtuminenkaan lopulta hyödyksi?
Syön juustoportin jogurtteja joihin ei ole lisätty sokeria. Vitamiinit syön purkista. Kiitos onnitteluista, nyt kun olen laihempi niin olen ihan selvästi parempi ihminen yhteiskunnassa. Itse en ole koskaan erityisesti vihannut läskejäni ja ennen olin pirteämpi, mutta nivelet alkoi naksumaan ja kolesteroli oli noussut, joten mulle suositeltiin laihduttamista.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic on GLP-1 lääke. GLP-1 (GLP = glukagon like peptidi) on normaali ohutsuolesta ruokailun yhteydessä erittyvä hormoni. Se lisää verensokeria laskevan insuliinin eritystä haiman beetasoluista aterian yhteydessä ja vähentää verensokeria nostavan glukagonin eritystä haiman alfasoluista, hidastaa mahalaukun tyhjentymistä sekä lisää kylläisyyden tunnetta ja edistää laihtumista.¨
Lihavilla ihmisillä on puutetta tästä hormonista, joka sitten korvataan esim. juuri Ozempic-lääkityksellä. Mutta kun Ozempicin käyttäjä on lopettanut lääkityksen tavoitepainon (vaikka ihan normaalipainonkin)saavutettuaan, niin hänellä on edelleen normaalipainoisiin verrattuna pulaa tästä suolistohormonista. Joka puolestaan johtaa uudellen lihomiseen.
Miksi ajatellaan, että tämän lääkkeen käyttö lopetettaisiin jossain vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Ozempic ei ole diabeteslääke, joten mihin ap sitä tarvitsee? Etkö pysty ilman lääkettä olemaan syömättä? Siinä pata kattilaa soimaa.
Olet hakoteillä. Ozempic on nimenomaan kehitetty diabeteslääkkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 6 kk vielä mitään pysyvää tapahdu. Itse ainakin sain suorilla reseptin 2 vuodeksi. Asun pääkaupunkiseudulla, hän lääkkeet Tallinnasta. 177 euroa 2 kk lääkkeet maksoi viimeksi.
Ei kai lääkettä ole pakko lopettaa ollenkaan.Oikeasti kiinnostaa kuka olisi tällainen lääkäri. Prkl kun oma lääkäri pakottaa parin kk välein käymään turhassa tarkastuksessa ja verikokeissa.
Kävin kyllä verikokeissa kun olin 4 kk käyttänyt lääkettä ja laihtunut 10 kg. Kilpirauhaslääkitystä (vajaatoiminta) lähinnä seurataan ja sitä vähennettiinkin kokeiden jälkeen. Seuraava verikoe ensi kesänä eli vuoden kuluttua edellisestä. Muutenkin kyllä kilpirauhasarvoja seurataan vuosittain.
Ozempic on juuri diabeetikoille tarkoitettu lääke
Reilusti ylipainoinen äitini oli jostain huomannut tämän lääkkeen. Sanoin hänelle ettei se auta, jos syö vaikkei ole näläntunnetta. Hän kun puputtaa koko päivån jotain, vaikkei ole nälkä.