Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se nyt oli, saako kurkkukivussa ja alkavassa flunssassa mennä töihin?

Vierailija
23.10.2022 |

Minulla on ollut eilisestä illasta asti kurkkukipua ja tuntuu niin kuin olisi flunssa tulossa. Perjantaina särki päätä. Tein eilen kotitestin joka oli negatiivinen. Yön aikana kurkkukipu on voimistunut.
Mikä on ohjeistus, saako mennä töihin huomenna? Olen päiväkodissa töissä. Emme ole tänä syksynä saaneet sen kummempia ohjeita koronaan liittyen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain todellinen muista piittaamaton törttö menee töihin flunssassa tartuttamaan muita.

Toki olet sen verran tyhmä että et edes noin perusasiaa osannut omatoimisesti miettiä valmiiksi asti

Vierailija
22/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaustestin? Kai nyt ilmankin tiedät, oletko kipeä vai et.

Minulla on flunssan oireita mutta ilman koronaa menisin töihin. Mutta koronan takia joutuu miettimään tarkemmin. Ap

Flunssaoireisena jäät tietenkin kotiin. En minä ainakaan haluaisi että työkaveri tulisi levittelemään räkätautiaan minulle.

Kolleega

Mutta epäilen että pienessä köhässä saisi viikkotolkulla saikkua.

Tietysti saa. Ei ehkä kerralla, mutta osissa kyllä. Ensin tulee se 3 päivää. Sitten vaan uudelleen yhteys työterveyteen että edelleen on oireita. Siitä tulee lisää ehkä 2- 3päivää. Sitten viikonlopun jälkeen uusi soitto työterveyteen että et ole kunnossa, kuumettakin taas oli viikonloppuna ja ääni meinaa lähteä. Nyt saatat joutua kokeisiin, mutta sairauslomaa tulee taas muutama päivä. Kokeissa ei mitään näy, niin viirustautihan se. Ohjeena on lepo ja muutama lisäpäivä saikkua.

Noin. Pari viikkoatuli juuri täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää selvittää mitkä on teidän työpaikan ohjeet ja itse myös tunnet itsesi ja miten flunssa yleensä sinulla etenee. Jos on vain lievää kurkkukipua niin itse menisin, koska minulla on lievää kurkkukipua ja "olenkohan tulossa kipeäksi" oloa melko usein, mutta useimmiten se ei muutu oikeaksi flunssaksi ollenkaan. Mutta jos oireet on pahentunut ja kurkku on selvästi kipeä niin ehkä parempi olla kotona.

Vierailija
24/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme haukkumista täällä. Toiset haukkuu laiskaksi ja lusmuksi kun edes kysyn asiasta. Toiset haukkuu tyhmäksi törpöksi kun edes harkitsen töihin menoa lievissä oireissa. Eikö voisi ihan asiallisesti kertoa mielipiteensä, ilman haukkumista.

Ap

Vierailija
25/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se auta kuin seurailla tämä päivä. Etköhän iltaan mennessä nää onko oireet pahentunut vai ei. Jos on vaan kurkkukipua niin töihin vaan, mutta jos on muitakin oireita tai kova kurkkukipu niin jäisin kotiin (tai jos k-testi näyttää positiivista tai tietää altistuneensa).

Vierailija
26/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on flunssan oireita mutta ilman koronaa menisin töihin. Mutta koronan takia joutuu miettimään tarkemmin. Ap

Mutta olit kuitenkin toivonut raskautta? Ei se ilman yhdyntöjä onnistu, sen voin sinulle kertoa.

Vierailija
27/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsikaan saa mennä kipeänä päiväkotiin.

Vierailija
28/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei saa, mutta tällä hetkellä suurin osa päikyn lapsista on räkä poskella ja yskäisiä.

Ap, seuraile iltaan, jos ei pahene niin töihin vaan. Sieltähän se on varmaan tullutkin. Näin minä tekisin. Joka kolotuksesta en itse ainakaan voi olla pois.

Vierailija
29/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Ihme haukkumista! Mistä Ap voisi tietää. En itsekään tiedä. 3 vuotta sitten ei olisi todellakaan saanut pikku kurkkukivusta saikkua.

Entisessä työpaikassani oli saikuttelijoita. Työterveyteen piti mennä jo ekasta saikkupäivästä ja hehän menivät ja saivat 3 päivää. Myönsivät työkaveille että v*tuttaa niin hakevat saikkua. Oon monesti miettinyt että heillä on nyt kissan päivät kun saikkua saanee helposti.

Vierailija
30/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien nuhaiset lapset päiväkotiin ja kas kummaa, ei soiteta hakemaan takaisin. Päiväkodissakin vissiin ymmärretään, ettei siitä mitään tule että vanhemmat ovat puoli vuotta vuodesta kotona lasten nuhien takia.

Vierailija
31/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tulla kipeänä. Jos ei siis ole koronaa. Ja mitään todistuksia ei tietenkään kysellä.

Päiväkodintäti

Vierailija
32/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pari viikkoa flunssanen olo ja oon ollut töissä... Kauankohan lievien flunssaoireiden takia edes saisi saikkua?

Nii just...kurkkukipu ja olo et on ehkä tulossa kipeäksi. Joo viikon saikku vähintään. Senkin lusmu. Strepsils kitusiin ja menoksi.

Kyl ne pk kakaratkin niistää nokkaansa tai yskäsee, eikä kukaan ole kuolemassa.

Tähän aikaan vuodesta on flunssaa ja kröhää. Jos mä olisin lääkäri tai hoitsu en kirjoittaisi saikkua pelkän kurkkukivun takia. Silloin et ole työkyvytön.

Niille kersoille voi laulaa joku muu.

Täällä ei kyllä muutamilla ollut oikeaa kurkkukipua. Ei auttanut strepsilsit eikä edes kaksi eri särkylääkettä yhtä aikaa. Todellakin olin työkyvytön kun en pystynyt edes vettä juomaan siltä kivulta. Onneksi antibiootit auttoivat nopsaan, kunhan lääkärissä otettiin todesta.

Vierailija
33/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tulla kipeänä. Jos ei siis ole koronaa. Ja mitään todistuksia ei tietenkään kysellä.

Päiväkodintäti

Terveyskeskukset ruuhkautumiseen liikaa jos nuhan takia ei voisi viedä lasta päiväkotiin. Työnantaja edellyttää lääkärintodistuksen lasten sairauspoissaoloista.

Vierailija
34/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy esimieheltäsi.

Riski, että käskee töihin.

Vierailija
35/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vain todellinen muista piittaamaton törttö menee töihin flunssassa tartuttamaan muita.

Toki olet sen verran tyhmä että et edes noin perusasiaa osannut omatoimisesti miettiä valmiiksi asti

Kurkkukipu ei ole vielä flunssa.

Vierailija
36/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö huomenna ole vasta työpäivä? Katot mikä olo on sillon. Ei siihen auta 3 päivää sitten särkenyt pää. Taidat olla tykätty työkaveri ja työntekijä jos oot joka niistämisestä ihan kaiken varalta kotona.

Vierailija
37/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö huomenna ole vasta työpäivä? Katot mikä olo on sillon. Ei siihen auta 3 päivää sitten särkenyt pää. Taidat olla tykätty työkaveri ja työntekijä jos oot joka niistämisestä ihan kaiken varalta kotona.

Meillä pitää tietää jo edellisenä päivänä yhteen mennessä, onko työkykyinen seuraavana päivänä. Eli jos on sairaana, vaikka vatsataudissa tiistaina, niin klo 13 täytyy laittaa esimiehelle viesti, onko terve keskiviikkona ja tulossa töihin.

Päiväkoti on ihana työpaikka! Not.

Vierailija
38/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pitää tietää jo edellisenä päivänä yhteen mennessä, onko työkykyinen seuraavana päivänä. Eli jos on sairaana, vaikka vatsataudissa tiistaina, niin klo 13 täytyy laittaa esimiehelle viesti, onko terve keskiviikkona ja tulossa töihin.

Päiväkoti on ihana työpaikka! Not.

Ei tarvitse. Aina saa keskiviikkoaamuna ilmoittaa olevansa sairas.

Tai hankkia sairauslomalapun, jolloin ei tarvitse ilmoittaa mitään kenellekään, senkun laittaa lapun esimiehelle. Sitten voikin sulkea puhelimen ja alkaa keskittymään paranemiseen.

Vierailija
39/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa oli minulla ensimmäinen oire täysin epänormaali järkyttävä kurkkukipu, mihin ei auttanut mikään.

Kurkkukipua tulee ja menee, sinä itse tiedät tuohon ikään mennessä, tai ainakin voisi luulla tietävän, millaisia kurkkukipua sinulla normaalisti on. Jos pienten kurkkukipujen ja flunssaisen olon on tapana tulla ja mennä kehittymättä kunnon taudiksi (voi johtua esim. allergiasta, viimasta, kylmästä tms), katsoisin huomisaamuun, menikö tauti ohitse ja tekisin tilannearvion olostani silloin.

Jos tilanne on epänormaali eli et koskaan kärsi kurkkukivusta tai flunssaisesta olosta tai olo näyttää pahenemisen merkkejä, katsoisin silti aamuun ja joko menisin aamulla hakemaan saikkulapun tai olisin omalla ilmoituksella pois, jos se on mahdollista.

Lisäksi jos teet työtä, johon olisi pakollista löytää sijainen heti aamuksi, laittaisin työnantajalle illalla hyvissä ajoin ennakkovaroituksen, että saatan olla tulossa sairaaksi.

Vierailija
40/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä ei töihin pidä mennä tartumaan muita.

Oli oireina sitten kuume,ripuli,kurkkukipu,korona,influenssa tai räkätauti.

Enemmän vahinkoa saat aikaa menemällä kipeänä töihin kuin jäämällä kotiin huilaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän