Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se nyt oli, saako kurkkukivussa ja alkavassa flunssassa mennä töihin?

Vierailija
23.10.2022 |

Minulla on ollut eilisestä illasta asti kurkkukipua ja tuntuu niin kuin olisi flunssa tulossa. Perjantaina särki päätä. Tein eilen kotitestin joka oli negatiivinen. Yön aikana kurkkukipu on voimistunut.
Mikä on ohjeistus, saako mennä töihin huomenna? Olen päiväkodissa töissä. Emme ole tänä syksynä saaneet sen kummempia ohjeita koronaan liittyen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suositus edelleen ole, että jos tulee hengitystieoireita niin jäädään kotiin? Luulis että teilläkin sais pari kolme päivää olla omalla ilmoituksella. Siitä sit ainakin näkee onks oireet menneet pahemmaksi. Nyt on paljon taas koronaakin liikkeellä. Ja mulla ainakin se alkoi kahdesti kurkkukivulla...

Vierailija
2/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestin? Kai nyt ilmankin tiedät, oletko kipeä vai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös suositus edelleen ole, että jos tulee hengitystieoireita niin jäädään kotiin? Luulis että teilläkin sais pari kolme päivää olla omalla ilmoituksella. Siitä sit ainakin näkee onks oireet menneet pahemmaksi. Nyt on paljon taas koronaakin liikkeellä. Ja mulla ainakin se alkoi kahdesti kurkkukivulla...

Voi harmi. Oisitpa ottanu testatut, turvalliset ja toimivat rokotteet.

Vierailija
4/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät kotiin.

Vierailija
5/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti työnantaja kehottaa olemaan kotona, ja voit tehdä uusintatestejä.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/9c298d44-1be9-487a-b1ba-12129…

Vierailija
6/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy töistä. Pari viikkoa sitten nousi kuume ja otin kahtena päivänä koronatestin jotka miinusta.

Tk:n testi näytti positiivisen. (hoitaja olen)

Vierailija
7/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on flunssan oireita mutta ilman koronaa menisin töihin. Mutta koronan takia joutuu miettimään tarkemmin. Ap

Vierailija
8/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ei kysele vaan tekee itse päätökset. Kurkkukipu ei näy päälle, joten kukaan ei siitä tiedä ellet kerro. Töihin vaan.

Vierailija
9/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pari viikkoa flunssanen olo ja oon ollut töissä... Kauankohan lievien flunssaoireiden takia edes saisi saikkua?

Vierailija
10/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy töistä. Pari viikkoa sitten nousi kuume ja otin kahtena päivänä koronatestin jotka miinusta.

Tk:n testi näytti positiivisen. (hoitaja olen)

Minkä hemmetin testin ja miksi? Sama kai se mikä räkätauti vaivaa, kipeenä ollaan kotona.

Vierailija
11/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja mutta meillä ei saa omalla ilmoituksella olla päivääkään, aina tarvii todistuksen jo ekasta päivästä alkaen. Ei tuu jäätyä kotiin pikku oireissa.

Vierailija
12/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisit kipeänä töihin tartuttamaan muita? Riippumatta mikä tauti.

Vierailija
13/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on flunssan oireita mutta ilman koronaa menisin töihin. Mutta koronan takia joutuu miettimään tarkemmin. Ap

Flunssaoireisena jäät tietenkin kotiin. En minä ainakaan haluaisi että työkaveri tulisi levittelemään räkätautiaan minulle.

Kolleega

Vierailija
14/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flunssaoireisena jäät tietenkin kotiin. En minä ainakaan haluaisi että työkaveri tulisi levittelemään räkätautiaan minulle.

Kolleega

Mutta epäilen että pienessä köhässä saisi viikkotolkulla saikkua.

Vierailija
15/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja mutta meillä ei saa omalla ilmoituksella olla päivääkään, aina tarvii todistuksen jo ekasta päivästä alkaen. Ei tuu jäätyä kotiin pikku oireissa.

No siinä tapauksessa hankkisin todistuksen jo eka päivästä. Ja pitäisin huolen, että olisin joka ikisen kirjoitetun sairauslomapäivän kotona lepäämässä, vaikka olisinkin jo oireeton.

Vierailija
16/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esimieheltäsi.

Vierailija
17/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pari viikkoa flunssanen olo ja oon ollut töissä... Kauankohan lievien flunssaoireiden takia edes saisi saikkua?

Nii just...kurkkukipu ja olo et on ehkä tulossa kipeäksi. Joo viikon saikku vähintään. Senkin lusmu. Strepsils kitusiin ja menoksi.

Kyl ne pk kakaratkin niistää nokkaansa tai yskäsee, eikä kukaan ole kuolemassa.

Tähän aikaan vuodesta on flunssaa ja kröhää. Jos mä olisin lääkäri tai hoitsu en kirjoittaisi saikkua pelkän kurkkukivun takia. Silloin et ole työkyvytön.

Niille kersoille voi laulaa joku muu.

Vierailija
18/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa omalla ilmoituksella olla pois 2 päivää. Työterveyshuoltoa ei ole eli toisena tautipäivänä terveyskeskukseen jonottelemaan.

Vierailija
19/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kurkkukipu ei riitä flunssaoireiksi. Voi tulla jo huutamisestakin. Eihän sua edes vaivaa mikään. Paitsi laiskuus.

Vierailija
20/47 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarien pitäisi ottaa yhteyttä sellaisiin työnantajiin, jotka suhtautuu oirehtimiseen leväperäisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi