Millainen on joulusi tänä vuonna?
Kommentit (605)
Todennäköisesti kotona menee. Haluisin hirsimökkiin hankien keskelle. Voisin käydä päivällä hiihtämässä ja illalla saunoa ja syödä hyvää ruokaa mieheni kanssa.
Tulee köyhä joulu - kiitos kokkarit ja persut, kun viette leivän köyhän suusta.
Hoidan muistisairaita vanhempiani ja yritän löytää joulun iloa edes lauluista.
Viime vuosien joulut on menneet samalla tyylillä . Talviloma joulun aikoihin, käväisen ennen pyhiä leipomassa ja laittamassa jouluruokia vanhemmille. Äiti muistisairas niin ei pysty enää ollenkaan kotihommiin ja isä ei osaa leipoa. Aattona kotiin, aatto miehen ja lapsen kanssa.
Teknisistä yms syistä minun aatonvietto vanhemmillani ei ole nykyvuosina ollut mahdollista, mutta on siellä sisarukset lapsineen kuitenkin
Tänä vuonna hyvä ystäväni lähtee ulkomaille viikoksi, joten olen lupautunut hoitamaan hänen kissaansa sen ajan.
Joten kotona menee miehen ja meidän oman kissan kanssa ja osittain ystäväni kissan kanssa ystäväni asunnolla.
Yleensä olen ollut perheeni kanssa jouluna.
Heillä on aina hyvät herkkuruoat.
Nyt jää herkkuruoat saamatta kun meillä ei itsellä ole rahaa semmosiin.
Mutta ihan mielelläni hoidan kissaa kuitenkin, saapahan olla omassa rauhassa.
Porukat vetää viinaa kuitenkin kaksin käsin, itse olen absolutisti niin ei jaksais kuitenkaan niitä viinanhuuruisia juttuja jotka varmaan kaikki tietää millaisia ne on.
Tästä joulusta tulee niukka. Ei lahjoja, jouluruokaa sentään varmaan saan.
meille syntyy esikoinen lähikuukausina joten tämä joulu tulee olemaan astetta spesiaalimpi ja ihanampi kuin edelliset <3
Monet joulut viettänyt töissä. Kotona käynyt vain nukkumassa ja vaatteet vaihtamassa. Seuraava joulu... En tiedä. Opiskelusta on lomaa, mutta ehkä silti jotain tehtäviä riittää. Hyvin erilainen ainakin
Toivon, että saisin voimia avioeroon ja meidän onnistuisi viettää lasten kanssa joulua ja uudessa kodissa ja mies ei pääsisi sitä enää pilaamaan 🙏
Varmaan samankaltainen joulu tulossa, kuin muutkin joulut. Ollaan joko meillä tai siskolla, isä ja veli tulevat myös. Ex tulee hoitokodista viettämään joulua meidän kanssa. Nyxän kanssa vietetään sitten iltaa yhdessä.
Olen jo alkanut valmistautua jouluun perinteisesti valmistamalla suolasienet. Tänä vuonna ajattelin kokeilla myös suppilovahverohilloketta juustojen kanssa.
Ostan halpaa pensaa ja ajelen ympäriinsä koko joulun.
Saan toisen lapsen 1-4vk ennen jouluaattoa, joten istun toisella kankulla sohvalla ja parantelen persettäni, valvon yöt ja nukun alle 3h pätkiä. Lasten isovanhemmat lupasi tällä kertaa tulla käymään meillä ja tuovat jouluruokia. Ensi vuonna on sitten taas normaali joulu.
Olen 100% jouluihminen, jopa jouluhullu, ja olen ollut aina. Rakas edesmennyt äitini oli samanlainen. Koti joulumaailmaksi jo marraskuun puolivälissä, kuten joka vuosi. Lapset jo nuoria aikuisia ja tulevat kotiin jouluksi, joten jotain "pientä" lahjoiksi, (entisaikojen valtavien lahjakasojen sijaan 🤪🥰), mutta nykyään pääasiana ruoka ja herkut ja yhdessäolo. Ruoassa ei säästellä. Voi taivas sitä päivää kun olen mumma 😂😂
Luultavasti yhtä yksinäinen kun muutkin päivät, yksin kotona.
Toivon, että saan lomailla kerrankin vähän enemmän. Haluan askarrella lapsen kanssa, pelailla lautapelejä ja kirjoittaa.
Hyvissä ajoissa ennen joulua kauas pois suomesta,takasin tammikuulla.(koska pakko)
Niin ihanaa skipata kaikki turha kaupallisuus tänäkin vuonna ja nauttia lomasta.
Samakuin aina ennenkin, aikuisiällä siis, eli juon viinaa koko joululoman.Ei ole perhettä tms,koskaan ollutkaan.