Millainen on joulusi tänä vuonna?
Kommentit (605)
Yksinäinen,toivon että työvuoro osuisi aattona ei tarttis märehtiä ja murehtia.
Lähdetään etelään, siitä on tullut perinne. Ollaan lapseton pariskunta eikä voida sietää sitä jouluhössötystä, että pitäisi käydä vanhemmilla toisella puolella Suomea, joten lennetään aina Kanarialle karkuun. Nautitaan lämmöstä ja auringosta eikä joulusta ole tietoakaan, hyvin levänneinä sitten takaisin kotiin.
Samanlainen kuin kaikki muutkin päivät vuodessa. En tunne lainkaan päiväsankaria, enkä tykkää kaupallisesta hörhöilystäkään.
Hyvin pienimuotoisesti. Pyhät ei näyttele muuten suurempaa roolia kuin viikonloputkaan mutta mies saa huilata töistä.
Ei ole kehittynyt sellaisia perinteitä, että voisi sanoa jonkun olevan "samanlainen kuin yleensä". Koska koronatilanne näyttää edelleen pahentuvan ja koska koiralle olisi vaikea saada hoitajaa, emme varmaan lähde tulevanakaan jouluna ulkomaille. Lomaa otan pari viikkoa, joulun aatonaatosta loppiaisen jälkeiseen viikkoon, joten siinä ehtisi kyllä, mutta menee varmaan kotimaassa reissaamiseksi.
Jos puoliso haluaa mennä iäkkäille sukulaisilleen (yksi hänen läheisensä alkaa olla siinä kunnossa, että saattaa olla viimeinen joulu), niin sitten mietin, teenkö itselleni jouluruokia vai vietänkö muuten vaan leppoisan viikonlopun. Olen viettänyt elämässäni lukuisia jouluja yksin ja nauttinut niistä(kin).
Jos hän ei mene sukulaisilleen, niin seuraava kysymys on, ollaanko kaksin kotona vai mennäänkö puolison sukulaisen mökille, jos se on vapaana, tai keksitäänkö jotain muuta (hotellijoulu tms).
Perinteinen perhe-/ sukujoulu. Perinteistä ruokaa, koristelut yms. Joulu on ennen kaikkea perinteitä. En osaisi kuvitella esim jotain trendijoulukuusta.
Eipä juuri kummoinen joulu ole tulossa kun yritän säästää sähkölaskuissa.
Kynttilöitä polttelen sähkökynttelikköjen ja valojen sijasta.
Yleensä syön broileria jouluna, mutta tänä vuonna tuskin käytän uunia sen paistamiseen, eli syön jotain mikroruokaa. Joulupuuroakaan en tee.
Katselen videoita tabletilta, sen lataaminen tosin maksaa, mutta jotain viihdettä on pakko olla. Televisiota en edes omista ja vaikka omistaisinkin niin pyrkisin välttämään sen käyttöä. Yleensä pelailen tietokonepelejä jouluna mutta tänä jouluna en pelaa.
Ulkona tulee käytyä kävelylenkeillä varmaankin paljon tänä jouluna jos sää on hyvä.
Eipä sitä paljoa tarvitse kun yksin viettää joulua, joten vaikka onkin ankeaa niin ei haittaa. Lahjojakaan ei tarvitse ostaa, niin ei ole mitään stressiä.
En tiedä vielä olenko töissä vai vapaalla.
Voi olla myös, että olen osan joulua töissä ja osan vapaalla. Ilman pitkiä vapaita.
Vietän joulua aviomiehen kanssa, meillä ei ole lapsia.
Lähetetään joulukortteja, hankitaan lahjat äideillemme, sisaruksille ja yhden sisaruksen puolisolle (muut sinkkuja) sekä kummilapsilleja ehkä heidän sisaruksille 🥰 Välillä annamme myös lahjat toisillemme, ei välttämättä joka vuonna. Joulukortti on ollut joka vuosi toisillemme. Perinne jo 21v 💕
Koristellaan kotia jouluun. Vaihdan keittiön ikkunaan jouluverhot.
Valmistan laatikoita, jotain kalaa, salaatteja, raakaleivonnaisia ja pieniä herkkuja.
Poltetaan kynttilöitä, jäädytetään mahdollisesti jäälyhtyjäjä, varmaan koristellaan kuusi, joka löytyy tontiltamme.
🎄
Vierailija kirjoitti:
Siitä riidellään vielä. Miehen sisko on jo päättänyt, että koko suku viettää joulua heillä, äitinsä on sitä mieltä että kaikki lapsenlapset samaan paikkaan, minä puolestani en halua sinne ja miehelle on ihan sama. Luultavasti jouluna olen niin kyrpiintynyt ettei sitä vietetä mitenkään.
Varsinainen ilopilleri.
Samanlainen kuin aina ennenkin, kun on vain aikuisia:
-ei vapaapäiviä (vapaaehtoisena töissä kyllä)
-ei pakkosiivousta
-ei kirkkoa
-ei kortteja
-ei lahjoja
-ei koristeita
-ei jouluruokia
-ei kuusta
-ei uskonnollisia öyhötyksiä
-ei hirveää melusaastetta joululaulujen muodossa
-ei ylimääräistä hässäköintiä
Näin ollaan menty jo reilu 10 vuotta. Joulu on lasten iloinen juhla. Miksi sitä pitää teennäisesti aikuisten kesken viettää?
Yksin kuten aina. Levon merkeissä. Ei jouluruokia tms.
Todennäköisesti olen töissä, sillä olen juuri aloittanut uudessa työpaikassa.
En tiedä vielä työvuorojani sinne asti, mutta en toisaalta aio esittää toiveitakaan. Luulen, että ne, joilla on pieniä lapsia, toivovat joulua vapaaksi.
Todennäköisesti etsin narun ja jakkaran... Olen yksinäinen ja kärsin jonkinlaisesta mt ongelmasta mutta lääkärille en ole mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti etsin narun ja jakkaran... Olen yksinäinen ja kärsin jonkinlaisesta mt ongelmasta mutta lääkärille en ole mennyt.
Tämä kirjoitus paljastaa sinut trolliksi
Todellakin erilainen joulu kuin ikinä tähän mennessä. Pian edessä syöpäleikkaus, joten jouluna sytostaattihoidot täysillä päällä. Ei taida jouluruuat maistua. Tämän vuoksi lapset ja lapsenlapset eivät tule meille, kuten perinteisesti ovat tulleet, joulunviettoon 500 km:n päästä.
Tämä mummo viettää joulun yksin. Ostan kaikki jouluherkut mistä tykkään. Valkoinen liina pöydälle, kruunukynttilät palamaan,, mieli musiikkia. Vuoden varrella ostetut joululahjat itselleni kuusen alla. Joka pöydällä paljon suklaata ja kuulia. Nautin joulustani.
Köyhä tulee olemaan. Asun vihdoinkin yksin, rahat riittävät ihan ok normaaliin ruokaan ja lääkkeisiin, muttei mihinkään ylimääräiseen :) Jos pääsisin paremmalle palkalle niin ehkä voisin syödä myös jouluruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin erilainen joulu kuin ikinä tähän mennessä. Pian edessä syöpäleikkaus, joten jouluna sytostaattihoidot täysillä päällä. Ei taida jouluruuat maistua. Tämän vuoksi lapset ja lapsenlapset eivät tule meille, kuten perinteisesti ovat tulleet, joulunviettoon 500 km:n päästä.
Voimia ja parantumista. Joulurauhaa🎄
Vierailija kirjoitti:
Saat luultavasti pahoinvointiestolääkityksen. Läheiseni oli tänä syksynä jää toipunut hyvin.
Saatana, mitäpä turhaan elämästä nauttimaan, v i ttu mökötetään vaan porukalla, prkele. 👊🏻