Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
21/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä. Ehkä pyydän vapaata, tai sitten olen töissä. Aion leipoa piparitaloja. Haluasin löytää täydellisen pikeerin ohjeen.  Mutta mahikset on että sairastun taas ja jää kaikki tekemättä joten en liian tarkkoja suunnitelmia halua tehdä. Miehen ja lasten kanssa haluan olla. Sairaana se on vaikeaa... kun ei pysty. 

Vierailija
22/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn viemässä joulutervehdyksen äidilleni. En hanki mitään kausiruokia kotiini enkä laita mitään joulukrääsää. Palvokaa te jotka haluatte sitä imelän väristä risua - joulu ei ole päivää kummallisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joillakin on varaa viettää joulua? 

Nettopalkka 2000e/kk.

Asuntolainanlyhennys 600e/kk,vastike 200e/kk, sähkölasku 150e/kk, puhelin ja netti 50e/kk, auton kulut 400e/kk... Rahaa jää elämiseen 600e/kk ja nyt pitää autoa huoltoo sekä auton käyttömaksut tulee sekä vaukuutusmaksut vuoden lopussa... 

Vierailija
24/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparia tekisi mieli jouluna, mutta taidan taas tyytyä käsihommiin.

Vierailija
25/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka 2000e/kk.

Joillain on huomattavasti paremmat tulot ja omaisuutta.

Vierailija
26/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä riidellään vielä. Miehen sisko on jo päättänyt, että koko suku viettää joulua heillä, äitinsä on sitä mieltä että kaikki lapsenlapset samaan paikkaan, minä puolestani en halua sinne ja miehelle on ihan sama. Luultavasti jouluna olen niin kyrpiintynyt ettei sitä vietetä mitenkään.

Vierailija
27/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰

Niin teoriassa tietysti näin. Todellisuus on se stressaava, raastava hermoilu ja kitinä.

Vierailija
28/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka 2000e/kk.

Jep joulu on porvareiden juhlaa, me pienituloiset ja monet keskituloiset emme yksinkertaisesti voi viettää joulua koska siihen ei ole vain varaa. Miten joillakin on varaa ostella joululahjoja sadoilla euroilla?

Vierailija
29/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka 2000e/kk.

Jep joulu on porvareiden juhlaa, me pienituloiset ja monet keskituloiset emme yksinkertaisesti voi viettää joulua koska siihen ei ole vain varaa. Miten joillakin on varaa ostella joululahjoja sadoilla euroilla?

No kuule siten, että heillä on hyvät tulot? Sellaiset saa, kun on sopiva koulutus oikealta alata, työhalut ja tarvittavat kyvyt ja soveltuvuudet. Kaikilla ei vaan ole.

Vierailija
30/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen parissa (kissat ja mies), hyvää ruokaa ja hyviä lahjoja. Mä saan kangaspuut, olen itse valinnut.

Vierailija
31/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan vuoteen en ole juhlinut joulua Suomessa lapsuudenkodissa. Tänä vuonna kuitenkin joulu menee vanhempien luona ja syödään perinteisiä jouluruokia, paljon herkkuja, kuunnellaan musiikkia ja rentoudutaan.

Ulkomaalainen mieheni pääsee myös ensimmäistä kertaa kokemaan kunnon suomalaisen joulun, jota hän myös odottaa innolla. Hän tulee kulttuurista, jossa joulua ei varsinaisesti juhlita. Asuessamme hänen kotimaassaan en varsinaisesti järjestänyt mitään erityisempiä joulujuttuja joten kiva, että tänä vuonna saamme viettää perinteisen joulun.

Vierailija
32/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä riidellään vielä. Miehen sisko on jo päättänyt, että koko suku viettää joulua heillä, äitinsä on sitä mieltä että kaikki lapsenlapset samaan paikkaan, minä puolestani en halua sinne ja miehelle on ihan sama. Luultavasti jouluna olen niin kyrpiintynyt ettei sitä vietetä mitenkään.

Pääset valmiiseen jouluun ja lapset saavat viettää aikaa serkkujensa kanssa.

Mitä valitat ?

Vierailija
33/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

En jaksaisi, taas, väsätä ja tehdä kaikkea aasta ööhön ja olla niin etten taaskaan pääse kertaakaan valmiiseen pöytään (niin käynyt viimeksi n.20v sitten), mutta eipä kai ole vaihtoehtojakaan, jos siis jouluruokia tms ylipäätään haluaa saada. Ja kyllä, oikaisen myös asioissa, mutta silti, minä olen se joka aina suunnittelee, miettii ja toteuttaakin.

Lisäksi on mahdollista ettei viimevuonna kotoa muuttanut nuori edes tule kotiin jouluksi, joten sitäkin sitten suren ja itken.

Joten en tiedä.

Vierailija
34/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka 2000e/kk.

Asuntolainanlyhennys 600e/kk,vastike 200e/kk, sähkölasku 150e/kk, puhelin ja netti 50e/kk, auton kulut 400e/kk... Rahaa jää elämiseen 600e/kk ja nyt pitää autoa huoltoo sekä auton käyttömaksut tulee sekä vaukuutusmaksut vuoden lopussa... 

Nettopalkka n. 2400,-, yh, yksi lapsi. Asuntolaina n. 200,-, vastike n. 350,-, työnantajan puhelin, netti kuuluu vastikkeeseen, sähkölasku n. 45,-, auton kulut (bensa, ei ole tarvinnut muuta kuin vuosihuollot, ei lainaa, vakuutukset tietysti kerran vuodessa) 100,-. Ihan hyvin jää rahaa elämiseen, ruokaan, harrastuksiin ja siihen, että lapsilisät säästän.

Vierailija
35/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin lemmikkien seurassa, kuten joka vuosi. En koristele, en laita joulukuusta. Saan varmaan muutaman joulukortin ja ne pidän esillä pyhien yli. Työnantajalta tulee varmaan taas herkkukassi, siinä on mun jouluruoka, muuten syön ihan tavallisia ruokia. Viime vuonna siinä oli glögiä, viiniä, jotain savulohta, pipareita, suolakeksejä, juustoja, pikkuruisia hilloja, suklaata.

Ulkoilen, vien haudoille kynttilöitä, mietiskelen mennyttä vuotta, suunnittelen tulevaa vuotta, luen kirjoja. En avaa telkkua ja pidän älylaitteettoman paripäiväisen some/uutistauon.

Vierailija
36/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään miesystävän kanssa Miamiin.

Lennetään 20.12 ja tullaan takaisin 4.1.

Lapset tulevat loppiaisena.

Odotan !

Vierailija
37/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet joulupöydässä istujista sairastaa syöpää ja yhdelle heistä tämä joulu saattaa olla viimeinen. Toivottavasti kuitenkaan ei.

Vierailija
38/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka 2000e/kk.

Nettopalkka n. 2400,-, yh, yksi lapsi. Asuntolaina n. 200,-, vastike n. 350,-, työnantajan puhelin, netti kuuluu vastikkeeseen, sähkölasku n. 45,-, auton kulut (bensa, ei ole tarvinnut muuta kuin vuosihuollot, ei lainaa, vakuutukset tietysti kerran vuodessa) 100,-. Ihan hyvin jää rahaa elämiseen, ruokaan, harrastuksiin ja siihen, että lapsilisät säästän.

Miltä tuntuu olla hyväpalkkainen korkeakoulutettu? 

Vierailija
39/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset valmiiseen jouluun ja lapset saavat viettää aikaa serkkujensa kanssa.

Mitä valitat ?

Talvikelillä viiden tunnin ajomatka, patjamajoitus lattialla, eikä tuo 1-vuotias vielä tajua mitään koko joulusta. Ei kiitos.

Vierailija
40/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰

Tätä kutsuisin Jouluksi isolla J:llä🎄. Meillä sama. Paitsi ei ole lapsia. Ei vieraita, itse käymme lapsuuskodissani joulupäivänä. Ei kirkkoa, sen tilalla kuunnellaan radiosta Joulurauhan julistus. Pihasauna tunnelmavaloineen, kynttilöineen. Suklaata. Herkkuruokia. Rauhallista oleilua villasukissa kynttilähämärässä. Jokunen paketti. 🎁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi