Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
81/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen mieheni kanssa. Se on varma. Lapsi on joko täällä tai mummolassa, ei ole vielä varmaa. Pukeudutaan vähän paremmin, on kuusi ja tunnelmavaloja. Lahjoja jaetaan ja syödään hyvin. Ei kuitenkaan välttämättä jouluruokaa, ei olla sillä tavalla perinteisiä. Rentoa yhdessäoloa ilman stressiä. Viime joulu oli sellainen ja se oli yksi parhaista. Lopetettiin sukulaisissa juokseminen ja päätettiin keskittyä meihin.

Vierailija
82/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän jouluni baareissa.

Ja syön siellä missä on tarjolla ruokaa.

En osta mitään ruokakaupasta.

Leipää on pakkasessa.

Jääkaappiin hommaan juustoa ja maksamakkaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulua kotona miehen ja lapsien kanssa.

Riisipuuroa, pipareita, jouluohjelmia, ulkoilua, saunassa käymistä, jouluruokien syömistä, lahjojen avaamista ja rentoa yhdessä oloa. Eli meille ihan tuttu joulu tulossa tänäkin vuonna.

Vierailija
84/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilainen hedelmäkakku ollut suunnitelmissa, se kun pitää leipoa hyvissä ajoin. 

Vierailija
85/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen kuin aina ennenkin, kun on vain aikuisia:

-ei vapaapäiviä (vapaaehtoisena töissä kyllä)

-ei pakkosiivousta

-ei kirkkoa

-ei kortteja

-ei lahjoja

-ei koristeita

-ei jouluruokia

-ei kuusta

-ei uskonnollisia öyhötyksiä

-ei hirveää melusaastetta joululaulujen muodossa

-ei ylimääräistä hässäköintiä

Näin ollaan menty jo reilu 10 vuotta. Joulu on lasten iloinen juhla. Miksi sitä pitää teennäisesti aikuisten kesken viettää? 

Kyllä ovat ankeita nämä ihmiset jotka teeskentelevät juhlimista lasten takia ja aina muulloin murjottavat kaurapuuron ääressä.

Vierailija
86/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä joulu?

Vierailija
87/605 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina olen ollut veljen perheen kanssa aaton. Tänä vuonna en jaksa heidän joulunäytelmäänsä vaan aion olla yksin kotona. Eipä poikkea muista viikonlopuista ja kiva rauhoittua raskaan työrupeaman jälkeen.

Olen käynyt heidän luona suunnilleen kerran kuukaudessa, jotta näen joskus heidän lapsiakin. Tänä vuonna olen tehnyt poikkeuksen ja käynyt vain muutaman kerran. Olen odottanut että joskus pyytävät minut sinne. Yksi kutsu on tullut, toisen lapsen synttäreille. Tuntuu että olen pelkkä lahja-automaatti. Nyt kun lapset eivät ole enää hoidettavassa iässä, ei minua enää tarvita.

Vierailija
88/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰

Tulipas pehmeä ja lämpöinen olo tästä kuvasta minkä maalasit.

Vierailija
89/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olla vielä suunniteltu muuta kuin että tyttö tulee kotiin 22.12. kun pääsee joululomalle lukiosta.

Vierailija
90/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tukirahoilla vähän ruisleipää ja ehkä jotain hienompaa leikkelettä päälle. Jouluaterian jälkeen katson elokuvat Paha Maa ja Vuosaari, jotta pääsisin joulutunnelmaan yksin yksinäisessä yksiössäni. Muutaman kaljan ajattelin juoda.

Vierailija
91/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että saan viettää joulun rakkaiden sukulaisteni kanssa kuten ennenkin. Moni on jo poistunut joukosta, uusia on liittynyt joukkoon mutta jouluna kaikki joustavat asioissa ja vallitsee rauha ja hyvä tahto.

Syödään, avataan lahjoja, jutellaan, iloitaan, pelataan jotain saatua peliä. Meillä pukeutuminen on jollain lailla jouluista yleensä. Ehkä aikuisten paras joulu voisi olla rauhassa kotona, mutta lapsien iloa on ihana katsoa.

Vierailija
92/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu sitten joulun 2017 tulen viettämään ulkomailla perheen kanssa. Mun on todella vaikea saada joulua vapaaksi töistä kun meillä saa olla vain yksi ihminen lomalla/viikko. Tänä vuonna jouduin jo kesällä kysymään kaikilta että saisinko tämän joulun vapaaksi kun en ole moneen vuoteen saanut ja muille kävi. Muuten vietän joka joulun yksin kun perhe matkustaa joka jouluksi kahdeksi viikoksi ulkomaille ja on todella kurjaa kun en töiden takia pääse mukaan :( Tästä tulee siis pitkästä aikaa perhejoulu, en malta odottaa! Ihanaa kun ei tarvitse olla yksin ja pääsee lämpimään.

93/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#Emmevietäjoulua

Vierailija
94/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun valmistaudutaan käymällä pienten lasten kanssa parissa joulutapahtumassa ja tietenkin kiertelemässä joulutorilla. Teen joululaatikot hyvissä ajoin odottamanaan pakkaseen, ja tulee niitä valmiitakin ostettua jokunen varmuuden vuoksi. Joulua varten hankitaan elintarvikkeita jo hyvissä ajoin, puuroriisit, kanelit, säilykkeet on jo viimeistään kuukautta ennen odottamassa. Leivotaan joulutorttuja ja piparkakkuja kun mieli tekee. Kuusi käydään hakemassa noin viikkoa ennen aattoa, ja se odottaa kuistilla aattoiltaa edeltävään päivään. Viimeiset lahjat pakataan myös silloin. Jouluaatto alkaa puurolla ja hedelmäkiisselillä. Koristellaan kuusi, katsellaan jouluohjelmia, ollaan vaan rennosti. Riippuen talvesta, edellisenä vuonna mentiin laskemaan pulkkamäkeen. Lounaana syödään jotain kevyttä, kuten kalaa, perunaa ja salaattia. Kädet eksyy välillä konvehtirasialle. Kuunnellaan joulumusiikkia, valmistellaan joulupöydän tarjottavat valmiiksi, juodaan glögiä. Sitten sauna, jouluruoka ja joulupukin odotus. Illan kruunaa lahjojen avaaminen ja lasten leikit.

Vierailija
95/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen ja toisaalta tavallinen joulu, aattoillan olen töissä, niinkuin aina välillä.

Vierailija
96/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona olen mieheni kanssa. Se on varma. Lapsi on joko täällä tai mummolassa, ei ole vielä varmaa. Pukeudutaan vähän paremmin, on kuusi ja tunnelmavaloja. Lahjoja jaetaan ja syödään hyvin. Ei kuitenkaan välttämättä jouluruokaa, ei olla sillä tavalla perinteisiä. Rentoa yhdessäoloa ilman stressiä. Viime joulu oli sellainen ja se oli yksi parhaista. Lopetettiin sukulaisissa juokseminen ja päätettiin keskittyä meihin.

Jännää toi pukeutumisasia. Aattona toiset pyhävaatteissa, toiset villasukissa oloasuissa pyjamissa yms no jokaiselle jotakin

Vierailija
97/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torpalla , yhden kimpassa. 

Vierailija
98/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti touhutaan ja ostellaan lahjojakin, ruokapöydässä alkaa riitely kun huomaan äijän ottaneen muutaman olusen jo ennen ruokailua, kaatokännissä sitten tulee sitten päälle sopimaan ja koittaa sopia, lapset ovat huoneissaan ja minä itken jälleen kerran ja NAUTIN Joulusta

sukulaisille esitetään perheonnea parhaamme mukaan

aina tätä samaa, mutta mies on yrittäjä ja tuo rahat perheeseen ja tarvitsee rentoutumista

Vierailija
99/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen kuten kaikki muutkin vuoden päivät

Vierailija
100/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat jäävät kauppoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme